na rzecz cyfryzacji szkół

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Projekt ITAAT TIK w systemie edukacji w Polsce 22 października 2010, Ronda.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Co to jest TIK?.
Gimnazjum w Okonku 2008 Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Założenia PROJEKTU
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ale (a może przede wszystkim)
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TIK w pracy nauczyciela
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
„Programowanie czas zacząć”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Cyfrowa szkoła przyszłości
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekty zrealizowane w ZS1
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Działania na rzecz innowacji
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

na rzecz cyfryzacji szkół Działania Rządu RP na rzecz cyfryzacji szkół

Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu szkolnym Wkraczanie nowych technologii we wszelkie aspekty życia społecznego ma swoje odzwierciedlenie również na płaszczyźnie polskiej szkoły. Wykorzystywanie technologii informacyjno – komunikacyjnych (TIK) pomaga niwelować barierę pokoleniową, usprawnia komunikację pomiędzy nauczycielami i uczniami, a przede wszystkim wpływa na zwiększenie jakości oraz efektywności edukacji uczniów.

Wykorzystanie nowych technologii w nauczaniu szkolnym Umiejętność korzystania z nowych technologii w sposób twórczy i krytyczny jest obecnie podstawową umiejętnością przydatną nie tylko młodym ludziom, ale także osobom dorosłym i starszym. Jest również obecnie uważana za kluczowy warunek konieczny do aktywnego i pełnego korzystania z obywatelstwa, a posiadanie tej umiejętności zapobiega ryzyku wykluczenia z życia społecznego.

Edukacja informatyczna w podstawie programowej Edukacja informatyczna jest prowadzona w szkołach zgodnie z podstawą programową. Wskazuje się w niej, aby nauczyciele stwarzali uczniom warunki do nabywania umiejętności wyszukiwania, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł z zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych na zajęciach z różnych przedmiotów. Obecnie trwają prace nad nową podstawą programową

Tworzenie otwartych środowisk i systemów edukacyjnych oraz otwartych bezpłatnych cyfrowych zasobów edukacyjnych e-podręczniki e-materiały www.scholaris.pl kształcenie ogólne i zawodowe, koncepcja Ogólnopolskiej Sieci Edukacyjnej (MC). (https://mc.gov.pl/aktualnosci/ogolnopolska-siec-edukacyjna-juz-w-2018- roku) www.epodreczniki.pl

Kształcenie kompetencji technologicznych oraz metodycznych nauczycieli w zakresie TIK szkolenia - nauczyciele klas I-III - PO PC, szkolenia - nauczyciele klas I-III - eTwinning, szkolenia i wsparcie metodyczne – ORE i ODN, szkolenia i konferencje – kuratorzy, studia stacjonarne i podyplomowe

Kształcenie łączące zajęcia tradycyjne z zajęciami online E-learning stanowi uzupełnienie procesu dydaktycznego. Powinien być dopasowany do konkretnych potrzeb ucznia.

Prowadzenia przez szkoły działalności innowacyjnej i eksperymentalnej Działalność innowacyjna ma być integralnym elementem działalności szkoły oraz wyzwalać kreatywność uczniów i nauczycieli. Wojewódzcy koordynatorzy do spraw innowacji w edukacji

Wprowadzanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia - pilotaż Od 1 września 2016 roku realizowany jest pilotaż programowania. Celem pilotażu jest wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania.

Wprowadzanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia - pilotaż Przetestowanie dostępnych rozwiązań służących nauce programowania, w tym programów nauczania opartych na projekcie podstawy programowej opracowanym przez Radę ds. Informatyzacji Edukacji oraz rekomendowanie do powszechnego wdrożenia skutecznych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli.

Wprowadzanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia - pilotaż Uruchomienie różnorodnych form wsparcia dla nauczycieli informatyki i edukacji wczesnoszkolnej, umożliwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego.

Wprowadzanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia - pilotaż Do 15 września do pilotażu zgłosiły się 1592 szkoły. Więcej informacji na: www.programowanie.men.gov.pl.

Wprowadzanie nauczania programowania na każdym etapie kształcenia Od 1 września 2017 roku nauka programowania będzie realizowana na każdym etapie kształcenia w ramach nowej podstawy programowej.

Umożliwienie szkołom uzupełnienia wyposażenia pracowni w sprzęt pomagający wykorzystywać nowoczesne technologie w procesie kształcenia.

- planowany program „Aktywna tablica” (nazwa robocza) Należy podkreślić, że realizacja tych działań nie powinna być traktowana jako cel sam w sobie lecz powinna służyć realizacji nadrzędnego celu, jakim jest wzrost kompetencji uczniów.

Umożliwienie szkołom dostępu do szerokopasmowego Internetu, pozwalającego efektywnie wykorzystywać otwarte środowiska i systemy edukacyjne oraz udostępniane w sieci otwarte i bezpłatne cyfrowe zasoby edukacyjne.

Rodzaj przyłącza i szybkość łącza do użytkownika . Rodzaj przyłącza i szybkość łącza do użytkownika Rodzaj przyłącza   Szybkość łącza do użytkownika Razem brak danych Do 1 Mb/s 1- 2 Mb/s 2 - 10 Mb/s 10- 30 Mb/s 30 - 100 Mb/s 100 - 500 Mb/s 500 - 1000 Mb/s Powyżej 1000 Mb/s 358 Dostęp bezprzewodowy - sieć komórkowa 1 20 89 66 49 15 3 10 273 Dostęp bezprzewodowy fi (inne niż w sieci lokalnej) lub radiolinia 2 199 2095 1 276 500 79 26 18 4 284 Dostęp światłowodowy 22 24 424 1096 2413 634 181 118 4912 Inny 29 51 362 202 174 7 4 9 839 Sieć kablowa (kablówka/operator telewizji kablowej) 6 253 327 404 151 1 185 XDSL (łącze telefoniczne) 366 797 7 429 3 513 2 815 126 115 144 15307 364 532 1120 10 652 6480 6 355 1 012 335 308 27158 Źródło: opracowanie własne MEN

Ministerstwo Edukacji Narodowej współpracuje z Ministerstwem Cyfryzacji przy realizacji działania, w ramach którego wszystkie szkoły w Polsce uzyskają dostęp do szybkiego Internetu. Więcej informacji dostępnych jest pod adresem: https://mc.gov.pl/aktualnosci/ogolnopolska-siec-edukacyjna-juz-w-2018-roku

Ustalono, że szkoły zostaną podłączone do Internetu o przepustowości co najmniej 100 Mb/s przez beneficjentów kolejnego konkursu organizowanego w ramach I osi priorytetowej Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Działanie jest planowane na 2 lata.

Jednym z podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 jest rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach. Stanowią one podstawę do planowania przez organy nadzoru pedagogicznego, a także placówki doskonalenia nauczycieli działań w nadchodzącym roku szkolnym

Działania związane z upowszechnianiem wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie oraz kształtowanie właściwych postaw wobec zagrożeń związanych z korzystaniem z technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Dziękuję za uwagę Tomasz Kulasa Wydział Innowacji i Technologii Departament Podręczników, Programów i Innowacji tomasz.kulasa@men.gov.pl