Rada Pedagogiczna 26 czerwca 2017 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego nad placówkami doskonalenia nauczycieli i pedagogicznymi bibliotekami w roku szkolnym 2008/2009 Kuratorium Oświaty.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
RODZICE W SZKOLE.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
U PROGU EDUKACJI Spotkanie informacyjne Pawłosiów 30 marca 2015 r.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Rada Pedagogiczna 29 czerwca 2015 r.. Wychowawcy prowadzą dokumentację spotkań z rodzicami, jednak nie zawsze jest ona kompletna. Wnioski: 1. Do protokołu.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zmiany w prawie oświatowym
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Świetlica Szkolna W Roku Szkolnym 2016/2017 r świetlica zapewniła opiekę 207 uczniom, w tym 41 objętych integracją: Z KLAS 0-III : 155 uczniów Z KLAS.
Technologia informacyjna
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Rada Pedagogiczna 26 czerwca 2017 r. Wnioski z realizacji Planu Nadzoru Pedagogicznego w II semestrze 2016/2017 Rada Pedagogiczna 26 czerwca 2017 r.

I. Organizacja pracy biblioteki W II semestrze 150 rodziców wypowiedział się na temat organizacji pracy biblioteki

Organizacja pracy biblioteki cd. Wnioski: Powiększać zbiór lektur dla klas I-VI ,zakup lektur dla klas VII i VIII. Tworzyć klasowe kąciki czytelnicze przy wsparciu rodziców w następnym roku szkolnym 2017/2018 Dostosować godziny pracy biblioteki do potrzeb uczniów i rodziców : a . zwiększyć liczbę godzin pracy biblioteki, b. w organizacji pracy uwzględnić w ramach godzin pracy biblioteki jej stałą dostępność.

II. Kontrola dokumentacji w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa. W II semestrze 2016/2017 zanotowano 1 wypadek ucznia na sali gimnastycznej w czasie zajęć wychowania fizycznego. W ciągu całego roku szkolnego zdarzyło się 5 wypadków. W porównaniu do roku szkolnego 2015/2016 było ich o 7 mniej, co świadczy o większej skuteczności zapobiegania wypadkom. Uczniowie zostali poinstruowani o zasadach bezpiecznego zachowania się , doraźnej pomocy udzielili nauczyciele oraz pani pielęgniarka . Rodzice zostali powiadomieni o wypadku w tym samym dniu. Nadal aktualne są wnioski dotyczące dokumentacji wycieczek . Jeśli wyjście trwa kilka godzin proszę zapisywać wyjście w godzinach od …..do….. i zgłaszać pisemnie, co najmniej na dwa dni przed planowanym wyjściem. Wychowawca organizując wycieczkę powinien powiadamiać kierownika świetlicy o innych niż planowane godzinach pracy w danym dniu, co pozwoli dostosować opiekę świetlicową do potrzeb uczniów.

Kontrola bezpieczeństwa- dyżury Dyżury na ogół są pełnione poprawnie, jednak zdarzają się krótkie nieobecności nauczycieli pełniących dyżury na korytarzach. Ważne jest utrwalanie zasad zachowania na dyżurach poprzez zwracanie uczniom uwagi i czujność zwłaszcza wobec agresji słownej i fizycznej uczniów . Trzeba zwracać uwagę na korzystanie z szafek uczniowskich. Wychowawcy są odpowiedzialni za sprawdzanie , czy w ich klasie są numerki na szafkach i zgłaszanie ich braku kierownikowi gospodarczemu. Wnioski: -zwiększyć liczbę nauczycieli dyżurujących zwłaszcza na korytarzach przed salą gimnastyczną oraz na korytarzu prowadzącym do tej sali przy gabinetach 6,7 i 8. Skutecznie wdrożyć program „ Bezpieczna przerwa” . Zamontować kamery na korytarzach w celu podniesienia skuteczności zapobiegania sytuacjom trudnym oraz niszczeniu mienia . .

III Wspomaganie rozwoju uczniów 1. Efektywność zajęć rozwijających. Zajęciami rozwijającymi było objętych 53% uczniów szkoły w II semestrze 2016/2017 uczestnicząc w 24 zajęciach rozwijających realizując następujące cele: rozwijanie zainteresowań, wzbogacanie wiedzy, przygotowanie do konkursów, kształcenie umiejętności pracy w zespole, kształcenie postawy społecznej, uwrażliwianie na kulturę wyższą, wzmacnianie samooceny. Uczniowie brali udział w dużej liczbie konkursów szkolnych i międzyszkolnych osiągając dobre i bardzo dobre wyniki. Zostało zorganizowanych wiele konkursów szkolnych dla chętnych uczniów. W tych konkursach nagrody i wyróżnienia otrzymywali nie tylko najlepsi uczniowie, ale również tacy, którzy osiągają niższe wyniki nauczania , jednak w określonej dziedzinie potrafili się wyróżnić. Wnioski: Wzbogacać tematykę i formę konkursów szkolnych, aby zachęcać do udziału w nich jak najwięcej uczniów . Promować rozwój uczniów poprzez informację o ich osiągnięciach na tablicach szkolnych oraz na stronie internetowej szkoły. Odpowiedzialny za informację o osiągnięciach jest nauczyciel organizujący konkurs. Dwa razy do roku po każdym semestrze nagradzać uczniów za osiągnięcia w konkursach na apelach dla klas IV-VII i I-III

2. Organizacja opieki psychologiczno-pedagogicznej. Opieka psychologiczno-pedagogiczna została zorganizowana na podstawie orzeczeń , opinii i wniosków nauczycieli. Najwięcej godzin przeznaczono na wspomaganie uczniów z różnymi problemami: dydaktycznymi i społecznymi. Nie wszyscy uczniowie korzystali w zadowalającym stopniu z przyznanych zajęć . Wnioski: W przyznawaniu godzin na pomoc psychologiczno- pedagogiczną wychowawcy powinni konsultować się z nauczycielami przedmiotu i brać pod uwagę łączną liczbę przyznanych godzin, tak aby uczeń był w stanie im sprostać . Przeznaczyć więcej godzin na kółka matematyczne oraz na inne przedmioty ścisłe, aby umożliwić uczniom rozwijanie uzdolnień i lepsze przygotowanie się do konkursów pozaszkolnych. Dostosować plan zajęć do możliwości uczniów i nauczycieli realizujących zajęcia z pomocy psychologiczno-pedagogicznej

3. Wdrażanie programów własnych 3. Wdrażanie programów własnych. Programy własne były realizowane na kółkach zainteresowań, w ramach lekcji oraz zajęć świetlicowych. Nauczyciele dokonali ewaluacji i będą wrażać je w roku szkolnym 2017/2018. Wnioski: 1. Dokumentacja programów własnych wraz z ewaluacją powinna znajdować się w bibliotece. 2. Wzbogacanie o nowe programy własne powinno się odbywać w oparciu o diagnozę potrzeb uczniów i własne doświadczenia nauczyciela.

PROGRAMY WŁASNE . Grafika dla smyka- w ramach zajęć świetlicowych Maria Sarnecka Z piosenką przez szkołę – w ramach zajęć świetlicowych Matematyczne zakręty Elżbieta Fałat Przygody z czasem Książka kontra tablet Katarzyna Kwaśniak Razem od września do czerwca Sportowe popołudnie Błażej Szymczak Wychowanie komunikacyjne Anna Karbownik Włóczykij Iwona Luty Mali odkrywcy historii Anna Grabowska Piosenka harcerska jest dobra na wszystko Katarzyna Harabin - Żesławska Czwartoklasista- to brzmi dumnie Magdalena Rajterowska Trening umiejętności radzenia sobie z uczuciami Komputer narzędziem plastyka Iwona Łodzikowska .

IV. Kontrola dokumentacji przebiegu nauczania Skontrolowano w ciągu semestru: 18 dzienników lekcyjnych dziennik zajęć oddziału przedszkolnego dzienniki zajęć indywidualnych. Wnioski- aktualne jak po I semestrze: Nauczyciele języków obcych powinni wpisywać tematy lekcji częściowo w języku polskim jeśli wychowawca planuje wyjście to w danym dniu nie wpisuje przedmiotów wynikających z planu lekcji tylko takie, które są realizowane poprzez wyjście . Wyjścia w czasie lekcji mogą mieć tyko charakter edukacyjny lub wychowawczy. Wychowawca odpowiada za kompletność zapisów w dzienniku. Jeśli są jakieś braki dopilnowuje , aby zostały uzupełnione. Na zastępstwach nauczyciel realizuje przedmiot przewidziany planem i tylko w wyjątkowych przypadkach realizuje inne zajęcia.

V. Wspomaganie nauczycieli 47 nauczycieli brało udział w indywidualnych szkoleniach . Odbyły się również w II semestrze dwie szkoleniowe rady pedagogiczne: "Trudne sytuacje w szkole. Zaproszenie do refleksji” ,,Zmiany w prawie oświatowym” FORMY DOSKONALENIA: szkolenia 38% konferencje 17% warsztaty 13% szkolenia online 9% kursy kwalifikacyjne 6% e-konferencje 5% kursy 3% studia podyplomowe 2% webinarium sympozja kursy językowe 1% konsultacje zbiorowe spotkania informacyjne

TEMATYKA SZKOLEŃ: przedmiot nauczany 46% trudności wychowawcze 11% nowa podstawa programowa 9% nowe technologie reforma oświaty 7% zaburzenia zachowania 4% specjalne potrzeby edukacyjne 3% awans zawodowy 1,50% ewaluacja doradztwo zawodowe prawo do emerytury 0,50% arteterapia pozostałe 3,50%

Obserwacje zajęć Obserwacje zajęć skupiały się na dwóch aspektach: wdrażania strategii podwyższania umiejętności matematycznych uczniów oraz strategii podwyższania umiejętności humanistycznych uczniów. Wnioski: 1.Trzeba nadal ćwiczyć umiejętność argumentacji na wszystkich przedmiotach . 2. Kształcić u uczniów myślenie przyczynowo- skutkowe. 3. Na wszystkich przedmiotach zwracać uwagę na wypowiedzi pełnym zdaniem . 4. Tworzyć z uczniami słowniczki tematyczne, aby oswajać uczniów z nowymi pojęciami oraz wzbogacać ich słownictwo. 5. Stosować różne formy zapisu danych: rysunki, grafy, tabele, wykresy, schematy. 6. Wykorzystywać korelację miedzyprzedmiotową łącząc treści humanistyczne z treściami nauk ścisłych i uwzględnić to planach wynikowych .

Wnioski z obserwacji organizacji pracy Wnioski z wdrażania strategii podnoszenia efektów nauczania matematyki: Dostosować rozkłady materiału z matematyki do nowej podstawy programowej . Zmodyfikować PSO z uwzględnieniem elementów grywalizacji. Stosować korelację miedzyprzedmiotową na lekcjach oraz poprzez projekty interdyscyplinarne. Podjąć współpracę nauczycieli matematyki z nauczycielami edukacji wczesnoszkolnej w kwestii strategii nauczania rozwiązywania zadań tekstowych oraz wykonywania obliczeń zegarowych i kalendarzowych, Dołączać czasowo do zajęć wyrównawczych z matematyki uczniów, którzy przychodzą do szkoły po co najmniej tygodniowej absencji, Na lekcjach nadal kształcić myślenie przyczynowo-skutkowe oraz planowanie w rozwiązywaniu problemów. 2. Usprawnić komunikację między nauczycielami, a wychowawcami świetlicy w kwestii planowanych zmian rozkładu zajęć danego dnia . 3. Przy planowaniu dłuższych niż jeden dzień wycieczek szkolnych wychowawcy powinni brać pod uwagę ustalony wcześniej kalendarz wystawiania ocen śródrocznych i rocznych. 4. Od roku szkolnego 2017/2018 nauczyciele będą wpisywać planowane konkursy w „chmurze”, a także ich wyniki .

Dziękuję za uwagę.