Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
Advertisements

GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Pionierka ogół umiejętności związanych z budowaniem przez harcerzy.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Drogi uczniu ! Tą prezentacją pragniemy udowodnić Ci, że matematyka jest bardzo ważna w życiu codziennym. Pomyśl, korzystasz z niej na każdym kroku: w.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
FIRMA MASZ DOŚĆ NUDY W ZESZYCIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? NIE WIESZ JAK WYRAZIĆ SIEBIE? A MOŻE CHCESZ ZAREKLAMOWAC WŁASNĄ DZIAŁALNOŚĆ? MAMY NAKLEJKI.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
WSPANIAŁA 13-stka Wspaniała 13-stka, to firma założona na potrzeby szkolnego mini przedsiębiorstwa w Zespole Szkół Budowlanych nr.1 w Płocku. W naszej.
ROK SZKOLNY 2015/16  Projekt edukacyjny: Szkoła miejscem działań kreatywnych – czyli jak rozwijamy nasze zainteresowania?
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 im. H.CH. ANDERSENA w Radomiu.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Opracowała: wicedyrektor Monika wołyńska, listopad 2016
Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 1
Toruńskie Technikum Informatyczne
Aktywny RODZIC.
Co to jest spacer edukacyjny?
Program eTwinning Planowanie projektów
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Wnioski z przeprowadzonej ankiety:
Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Wawrzeńczycach
Bezpieczni na drodze.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Rządowy program wspomagania latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach – „Bezpieczna+”
SAMORZĄD SZKOLNY Przeprowadził DZIAŁANIA samopomocy na rzecz uczniów w szkole „UCZYMY SIĘ UCZYĆ INNYCH”- pomoc młodszym kolegom.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
Gimnazjum nr 4 im. Jerzego Brauna w Tarnowie Do you speak English?
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
MAGIA dzieje się w chmurach.
Metoda projektu.
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
TRZECIE spotkanie Zespołu
METODYKA KONSTRUOWANIA PROGRAMÓW WYCHOWAWCZYCH
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Pomoc w planowaniu kariery edukacyjnej i zawodowej ucznia
Termin realizacji: r. – r.
INFORMACJE DLA RODZICÓW ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Tematy zadań. W załączeniu plik z danymi.
Program „Młodzi Przedsiębiorczy” jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
To naprawdę bardzo proste!
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Beata Górska Beata Krycińska ZŁOTORIA
Aktywny RODZIC.
Wspomaganie pracy szkół
To naprawdę bardzo proste!
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu Cel główny: Wiedza użyteczna – szkoła uczy, jak wykorzystywać w praktyce wiedzę i umiejętności Rok szkolny 2016/2017

Spotkania Zespołu Pierwsze spotkanie Zespołu: określenie celu głównego. Na początku ważne było stworzenie możliwie najbardziej zróżnicowanego Zespołu, dlatego w naszym zespole znaleźli się: nauczyciele, rodzice i uczniowie. Po tym spotkaniu metodą „Pytanie na sznurku” wybrano cel główny: Wiedza użyteczna – szkoła uczy, jak wykorzystywać w praktyce wiedzę i umiejętności

Spotkania Zespołu Drugie spotkanie Zespołu: badanie potrzeb szkoły i redefinicja celu. Na tym etapie cel wybrany spośród dziesięciu zostaje zweryfikowany po konsultacjach, rozmowach i wywiadach. Cel szczegółowy określono jako: Szkoła działa w kierunku zagospodarowania przestrzeni architektonicznej i fizycznej poprzez wykorzystanie wiedzy w praktyce i współpracę społeczności szkolnej. Na tym spotkaniu określono również zakres prac i przedstawiono propozycje zagospodarowania terenu

Jak zdobywaliśmy informacje o potrzebach? Metoda „Pytanie na sznurku” – cała społeczność szkolna Ankiety dla rodziców i nauczycieli Wywiady indywidualne i grupowe (pliki audio, filmy)

Katalog pomysłów GRY EDUKACYJNE Z KLASĄ Źródło: http://www.fajneogrody.pl/2015/02/przydomowy-ogrod-zmyslow-dla-dzieci.html

1. Szałas gier logicznych Źródło: http://wiescilubonskie.pl/szalas-jasia-i-kuby/ Źródło: http://stylowi.pl/32291168

2. Matematyczny tor przeszkód Źródło: http://www.mama-asialm.pl/2016/05/ozdoby-z-opon-inspiracje-dla-dzieci.html

3. Gry na płaszczyźnie płaskiej Źródło: http://ogloszenia.wp.pl/Gry_karciane_planszowe_puzzle_9003,CityLine-Kreatywna-Strefa-Gier-gry-podworkowe-gry-chodnikowe-gry-korytarzowe-marketingkreatywnestrefygierpl,44467082.html Źródło: http://pokojedladzieci.blox.pl/2012/02/Gra-w-klasy.html

4. Edukacyjne schody Źródło: http://raciborz.com.pl/2016/04/18/gimnazjum-nr-5-schody-nie-musza-byc-nudne.html

5. Przyrodnicza ścieżka sensoryczna Źródło: http://www.domowemontessori.pl/sciezka-sensoryczna-zrob-to-sam/ Źródło: http://www.fajneogrody.pl/2015/02/przydomowy-ogrod-zmyslow-dla-dzieci.html

6. Kreatywna tablica Źródło: http://www.imindesign.pl/farba-tablicowa-w-szkole/

7. Ministacja meteorologiczna/ układ słoneczny Źródło: http://www.pm9.legionowo.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=1126 Źródło: http://www.szkola-marzen.pl/stacja-meteorologiczna/

8. Kamienne gry Źródło: http://www.zelikowska.com/2015/06/plac-zabaw-w-ogrodzie.html Źródło: http://dzieciakiwdomu.pl/2014/06/kolko-i-krzyzyk-z-kamykow.html

9. Piaskowa łódź Źródło: https://imged.pl/piaskownica-drewniana-z-daszkiem-lodka-lodz-nowa-3-4677366.html

10. Krąg ogniskowy Źródło: http://tylkoogrodnictwo.blogspot.com/2011/05/letnie-uczty-w-ogrodzie.html

Spotkania zespołu Trzecie spotkanie Zespołu: planowanie i podział zadań.  Trzecie spotkanie to czas na szczegółowe planowanie. Im dokładniej Zespół przemyśli każde działanie, szanse na to, że uda się zrealizować wszystkie plany. Zespół powinien również określić najważniejsze wskaźniki sukcesu – dzięki temu pod koniec roku łatwiej będzie ocenić działania. Źródło: http://www.eksperciwoswiacie.pl/nadzor-pedagogiczny/art,24,zadania-zespolu-ds-ewaluacji.html

HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Działania według kolejności wykonywania. Zasoby potrzebne do realizacji. Czas realizacji poszczególnych działań. Osoby odpowiedzialne (imiona i nazwiska rodziców, uczniów i nauczycieli).

I. SZAŁAS GIER LOGICZNYCH Działania według kolejności wykonywania Zasoby potrzebne do realizacji Czas realizacji poszczególnych działań Osoby odpowiedzialne (imiona i nazwiska rodziców, uczniów i nauczycieli) drewniane pale, opony (m. in. na siedziska), płótno, sklejka w kształcie koła z planszą do gry w szachy/ warcaby, pionki – nakrętki, farby, …

Dziękujemy za uwagę.