Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu Cel główny: Wiedza użyteczna – szkoła uczy, jak wykorzystywać w praktyce wiedzę i umiejętności Rok szkolny 2016/2017
Spotkania Zespołu Pierwsze spotkanie Zespołu: określenie celu głównego. Na początku ważne było stworzenie możliwie najbardziej zróżnicowanego Zespołu, dlatego w naszym zespole znaleźli się: nauczyciele, rodzice i uczniowie. Po tym spotkaniu metodą „Pytanie na sznurku” wybrano cel główny: Wiedza użyteczna – szkoła uczy, jak wykorzystywać w praktyce wiedzę i umiejętności
Spotkania Zespołu Drugie spotkanie Zespołu: badanie potrzeb szkoły i redefinicja celu. Na tym etapie cel wybrany spośród dziesięciu zostaje zweryfikowany po konsultacjach, rozmowach i wywiadach. Cel szczegółowy określono jako: Szkoła działa w kierunku zagospodarowania przestrzeni architektonicznej i fizycznej poprzez wykorzystanie wiedzy w praktyce i współpracę społeczności szkolnej. Na tym spotkaniu określono również zakres prac i przedstawiono propozycje zagospodarowania terenu
Jak zdobywaliśmy informacje o potrzebach? Metoda „Pytanie na sznurku” – cała społeczność szkolna Ankiety dla rodziców i nauczycieli Wywiady indywidualne i grupowe (pliki audio, filmy)
Katalog pomysłów GRY EDUKACYJNE Z KLASĄ Źródło: http://www.fajneogrody.pl/2015/02/przydomowy-ogrod-zmyslow-dla-dzieci.html
1. Szałas gier logicznych Źródło: http://wiescilubonskie.pl/szalas-jasia-i-kuby/ Źródło: http://stylowi.pl/32291168
2. Matematyczny tor przeszkód Źródło: http://www.mama-asialm.pl/2016/05/ozdoby-z-opon-inspiracje-dla-dzieci.html
3. Gry na płaszczyźnie płaskiej Źródło: http://ogloszenia.wp.pl/Gry_karciane_planszowe_puzzle_9003,CityLine-Kreatywna-Strefa-Gier-gry-podworkowe-gry-chodnikowe-gry-korytarzowe-marketingkreatywnestrefygierpl,44467082.html Źródło: http://pokojedladzieci.blox.pl/2012/02/Gra-w-klasy.html
4. Edukacyjne schody Źródło: http://raciborz.com.pl/2016/04/18/gimnazjum-nr-5-schody-nie-musza-byc-nudne.html
5. Przyrodnicza ścieżka sensoryczna Źródło: http://www.domowemontessori.pl/sciezka-sensoryczna-zrob-to-sam/ Źródło: http://www.fajneogrody.pl/2015/02/przydomowy-ogrod-zmyslow-dla-dzieci.html
6. Kreatywna tablica Źródło: http://www.imindesign.pl/farba-tablicowa-w-szkole/
7. Ministacja meteorologiczna/ układ słoneczny Źródło: http://www.pm9.legionowo.pl/index.php?cmd=zawartosc&opt=pokaz&id=1126 Źródło: http://www.szkola-marzen.pl/stacja-meteorologiczna/
8. Kamienne gry Źródło: http://www.zelikowska.com/2015/06/plac-zabaw-w-ogrodzie.html Źródło: http://dzieciakiwdomu.pl/2014/06/kolko-i-krzyzyk-z-kamykow.html
9. Piaskowa łódź Źródło: https://imged.pl/piaskownica-drewniana-z-daszkiem-lodka-lodz-nowa-3-4677366.html
10. Krąg ogniskowy Źródło: http://tylkoogrodnictwo.blogspot.com/2011/05/letnie-uczty-w-ogrodzie.html
Spotkania zespołu Trzecie spotkanie Zespołu: planowanie i podział zadań. Trzecie spotkanie to czas na szczegółowe planowanie. Im dokładniej Zespół przemyśli każde działanie, szanse na to, że uda się zrealizować wszystkie plany. Zespół powinien również określić najważniejsze wskaźniki sukcesu – dzięki temu pod koniec roku łatwiej będzie ocenić działania. Źródło: http://www.eksperciwoswiacie.pl/nadzor-pedagogiczny/art,24,zadania-zespolu-ds-ewaluacji.html
HARMONOGRAM DZIAŁAŃ Działania według kolejności wykonywania. Zasoby potrzebne do realizacji. Czas realizacji poszczególnych działań. Osoby odpowiedzialne (imiona i nazwiska rodziców, uczniów i nauczycieli).
I. SZAŁAS GIER LOGICZNYCH Działania według kolejności wykonywania Zasoby potrzebne do realizacji Czas realizacji poszczególnych działań Osoby odpowiedzialne (imiona i nazwiska rodziców, uczniów i nauczycieli) drewniane pale, opony (m. in. na siedziska), płótno, sklejka w kształcie koła z planszą do gry w szachy/ warcaby, pionki – nakrętki, farby, …
Dziękujemy za uwagę.