OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

„Sześciolatek w szkole”
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
GIMNAZJUM NR 18 im. Noblistów Polskich w Szczecinie
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
z Oddziałami Integracyjnymi
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Spotkanie z Rodzicami Zespół Placówek Oświatowych w Bieżuniu
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
placówka przyjazna uczniom
„Sześciolatek w szkole”
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
Zapis prezentacji:

OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny 2016-2017 Klasa objęta dodatkową pomocą psychologiczno-pedagogiczną z wykorzystaniem technik Dennisona OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny 2016-2017

Profil klasy wsparcie uczniów wykazujących jednorodne trudności edukacyjne, wymagających dostosowania organizacji procesu nauczania do ich potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz długotrwałej pomocy specjalistycznej.

Założenia programowo-organizacyjne liczba uczniów w oddziale do 15 osób, ten sam plan nauczania, program i podręczniki jak w klasie ogólnej, dostosowanie tempa pracy, metod i form nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej na wszystkich zajęciach edukacyjnych, korygowanie zaburzonych funkcji i nieprawidłowości,

Założenia programowo-organizacyjne dostosowanie narzędzi i sposobów oceniania do potencjału uczniów w tym ocenianie kształtujące Prowadzenie zajęć przez terapeutów pedagogicznych oraz nauczycieli stale doskonalących się w zakresie pracy z młodzieżą według wskazań poradni baza i wyposażenie szkoły sprzyjające osiąganiu zakładanych efektów kształcenia, wychowania i opieki. dodatkowa pomoc psychologiczno-pedagogiczna – wzmożenie oddziaływań specjalistycznych w formie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych (np. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,

PEDAGOGIKA ZABAWY KYNOTERAPIA TECHNIKI DENNISONA

PEDAGOGIKA ZABAWY

KYNOTERAPIA

Ewa Wadyńska i Julita Witt Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy kynoterapeutki: Ewa Wadyńska i Julita Witt nauczycielki Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy

„Ruch jest drzwiami do uczenia się” Paul E. Dennison TECHNIKI DENNISONA „Ruch jest drzwiami do uczenia się” Paul E. Dennison

Metoda Dennisona Dr Paul Dennison jest twórcą kinezjologii edukacyjnej. Jest to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego nas. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań ,czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Kinezjologia edukacyjna staje się coraz bardziej popularna w terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami nauce czytania. Metoda ta sprawdza się w pracy z dziećmi dyslektycznymi, dysortograficznymi i innymi problemami szkolnymi oraz dysfunkcjami wynikającymi z różnych wad rozwojowych. Ta uniwersalna metoda pozwala: 1.Pokonywać stresy i napięcia. 2.Komunikować się z innymi ludźmi. 3.Przezwyciężać trudności związane z dysleksją, dysgrafią i dysortografią.

Nauczyciele W szkole pracuje: czworo wykwalifikowanych nauczycieli – terapeutów, dwie kynoterapeutki prowadzące zajęcia z psem, socjoterapeuta, - surdopedagog, tyflopedagog, dwoje ologofrenopedagogów terapeuta ręki, kilkunastu nauczycieli – specjalistów w zakresie prowadzenia ćwiczeń technikami Dennisona.

Przewidywane efekty realna indywidualizacja procesu nauczania-uczenia się, wyeliminowanie trudności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, wyrównywanie zaległości programowych i pokonywanie trudności, które ujawniają się mimo wysiłku wkładanego w codzienną naukę szkolną, przyswojenie wiadomości i umiejętności badanych na egzaminie gimnazjalnym potrzebnych do kontynuowania edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych, pomoc wychowawcza, wspieranie w nabywaniu odporności psychicznej na sytuacje trudne, przygotowanie do funkcjonowania na wyższym etapie kształcenia oraz w dorosłym życiu.

Kryteria rekrutacyjne Oświadczenie woli rodzica o złożeniu zgłoszenia lub wniosku o przyjęciu do klasy. /20 maja 2016r. / Opinia poradni PPP na etap edukacyjny 4-6 lub opinia wychowawcy klasy/pedagoga dająca podstawę do nauki w klasie objętej dodatkową pomocą pedagogiczną /20 maja 2016 r. / Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej /28 czerwca 2016r./ Opinia PPP na etap edukacyjny 1-3 w gimnazjum /20 sierpnia 2016r./

Dyrektor, pedagog szkolny Kontakt Dyrektor, pedagog szkolny Gimnazjum nr 16 im.I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy numer telefonu 52 361 25 02

Współpraca, konsultacja Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Bydgoszczy, wspierająca szkołę we wprowadzaniu zmiany programowo-organizacyjnej Bydgoszcz ul. Sobieskiego 10 tel. 52 322 52 06 /07 w 141 Pani Justyna Skierska psycholog

Nauka w mało licznej klasie (do 15 uczniów) to przywilej.

Gimnazjum to ostatni moment na rozpoczęcie nauki w klasie terapeutycznej

Klasa terapeutyczna – sukcesy dzieci Wszyscy uczniowie klasy 2a w roku szk. 2014/2015 ukończyli klasę pierwszą bez ocen niedostatecznych. Uczniowie chętnie włączają się w uroczystości szkolne (kilku uczniów 2a realizowało projekt edukacyjny występując w dużej imprezie „Wigilia internowanych” w I sem. 2015/2016). Uczeń klasy 2a zajął 1 miejsce w konkursie przedmiotowym z fizyki, dział elektrostatyka (dla klas drugich – I sem. 2015/2016). Klasa 1a po I semestrze 2015/2016 otrzymała tytuł „Przyjaznej klasy”. Dwoje uczniów klasy 1a zdobyło w I sem. 2015/2016 wyróżnienia szkolne „Ignaś”.

Klasa terapeutyczna – opinie rodziców „Uważam, że klasa 15 osobowa, to bardzo dobry pomysł” „Pozytywne zaangażowanie i docenianie dziecka przez nauczycieli, więcej poświęconego czasu, przez co dziecko może zrozumieć dany temat” „Myślę, że dzieci są ze sobą bardziej zżyte” „To bardzo dobre rozwiązanie” „Dzieci nie są pozostawione same sobie, problemy są rozwiązywane razem a nauczycielem, pedagogiem i rodzicem” „Inny tok nauczania”

Dziękuję za uwagę