OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny 2016-2017 Klasa objęta dodatkową pomocą psychologiczno-pedagogiczną z wykorzystaniem technik Dennisona OFERTA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWA na rok szkolny 2016-2017
Profil klasy wsparcie uczniów wykazujących jednorodne trudności edukacyjne, wymagających dostosowania organizacji procesu nauczania do ich potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych oraz długotrwałej pomocy specjalistycznej.
Założenia programowo-organizacyjne liczba uczniów w oddziale do 15 osób, ten sam plan nauczania, program i podręczniki jak w klasie ogólnej, dostosowanie tempa pracy, metod i form nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów oraz zaleceń poradni psychologiczno-pedagogicznej na wszystkich zajęciach edukacyjnych, korygowanie zaburzonych funkcji i nieprawidłowości,
Założenia programowo-organizacyjne dostosowanie narzędzi i sposobów oceniania do potencjału uczniów w tym ocenianie kształtujące Prowadzenie zajęć przez terapeutów pedagogicznych oraz nauczycieli stale doskonalących się w zakresie pracy z młodzieżą według wskazań poradni baza i wyposażenie szkoły sprzyjające osiąganiu zakładanych efektów kształcenia, wychowania i opieki. dodatkowa pomoc psychologiczno-pedagogiczna – wzmożenie oddziaływań specjalistycznych w formie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych (np. zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
PEDAGOGIKA ZABAWY KYNOTERAPIA TECHNIKI DENNISONA
PEDAGOGIKA ZABAWY
KYNOTERAPIA
Ewa Wadyńska i Julita Witt Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy kynoterapeutki: Ewa Wadyńska i Julita Witt nauczycielki Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
„Ruch jest drzwiami do uczenia się” Paul E. Dennison TECHNIKI DENNISONA „Ruch jest drzwiami do uczenia się” Paul E. Dennison
Metoda Dennisona Dr Paul Dennison jest twórcą kinezjologii edukacyjnej. Jest to prosta i skuteczna metoda wspomagająca naturalny rozwój każdego nas. Podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań ,czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Kinezjologia edukacyjna staje się coraz bardziej popularna w terapii dzieci ze specyficznymi trudnościami nauce czytania. Metoda ta sprawdza się w pracy z dziećmi dyslektycznymi, dysortograficznymi i innymi problemami szkolnymi oraz dysfunkcjami wynikającymi z różnych wad rozwojowych. Ta uniwersalna metoda pozwala: 1.Pokonywać stresy i napięcia. 2.Komunikować się z innymi ludźmi. 3.Przezwyciężać trudności związane z dysleksją, dysgrafią i dysortografią.
Nauczyciele W szkole pracuje: czworo wykwalifikowanych nauczycieli – terapeutów, dwie kynoterapeutki prowadzące zajęcia z psem, socjoterapeuta, - surdopedagog, tyflopedagog, dwoje ologofrenopedagogów terapeuta ręki, kilkunastu nauczycieli – specjalistów w zakresie prowadzenia ćwiczeń technikami Dennisona.
Przewidywane efekty realna indywidualizacja procesu nauczania-uczenia się, wyeliminowanie trudności w zdobywaniu wiedzy i umiejętności, wyrównywanie zaległości programowych i pokonywanie trudności, które ujawniają się mimo wysiłku wkładanego w codzienną naukę szkolną, przyswojenie wiadomości i umiejętności badanych na egzaminie gimnazjalnym potrzebnych do kontynuowania edukacji w szkołach ponadgimnazjalnych, pomoc wychowawcza, wspieranie w nabywaniu odporności psychicznej na sytuacje trudne, przygotowanie do funkcjonowania na wyższym etapie kształcenia oraz w dorosłym życiu.
Kryteria rekrutacyjne Oświadczenie woli rodzica o złożeniu zgłoszenia lub wniosku o przyjęciu do klasy. /20 maja 2016r. / Opinia poradni PPP na etap edukacyjny 4-6 lub opinia wychowawcy klasy/pedagoga dająca podstawę do nauki w klasie objętej dodatkową pomocą pedagogiczną /20 maja 2016 r. / Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej /28 czerwca 2016r./ Opinia PPP na etap edukacyjny 1-3 w gimnazjum /20 sierpnia 2016r./
Dyrektor, pedagog szkolny Kontakt Dyrektor, pedagog szkolny Gimnazjum nr 16 im.I. J. Paderewskiego w Bydgoszczy numer telefonu 52 361 25 02
Współpraca, konsultacja Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 1 w Bydgoszczy, wspierająca szkołę we wprowadzaniu zmiany programowo-organizacyjnej Bydgoszcz ul. Sobieskiego 10 tel. 52 322 52 06 /07 w 141 Pani Justyna Skierska psycholog
Nauka w mało licznej klasie (do 15 uczniów) to przywilej.
Gimnazjum to ostatni moment na rozpoczęcie nauki w klasie terapeutycznej
Klasa terapeutyczna – sukcesy dzieci Wszyscy uczniowie klasy 2a w roku szk. 2014/2015 ukończyli klasę pierwszą bez ocen niedostatecznych. Uczniowie chętnie włączają się w uroczystości szkolne (kilku uczniów 2a realizowało projekt edukacyjny występując w dużej imprezie „Wigilia internowanych” w I sem. 2015/2016). Uczeń klasy 2a zajął 1 miejsce w konkursie przedmiotowym z fizyki, dział elektrostatyka (dla klas drugich – I sem. 2015/2016). Klasa 1a po I semestrze 2015/2016 otrzymała tytuł „Przyjaznej klasy”. Dwoje uczniów klasy 1a zdobyło w I sem. 2015/2016 wyróżnienia szkolne „Ignaś”.
Klasa terapeutyczna – opinie rodziców „Uważam, że klasa 15 osobowa, to bardzo dobry pomysł” „Pozytywne zaangażowanie i docenianie dziecka przez nauczycieli, więcej poświęconego czasu, przez co dziecko może zrozumieć dany temat” „Myślę, że dzieci są ze sobą bardziej zżyte” „To bardzo dobre rozwiązanie” „Dzieci nie są pozostawione same sobie, problemy są rozwiązywane razem a nauczycielem, pedagogiem i rodzicem” „Inny tok nauczania”
Dziękuję za uwagę