Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
  WZBOGACANIE WARSZTATU PRACY CZŁONKIŃ I CZŁONKÓW SDSiZ RP poprzez
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
mgr Ewa Jagodzińska -SPZ Lublin 2004
Wyniki ankiety opracowała Jolanta Sieplińska
Warsztaty zawodoznawcze
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
Jolanta Ruszel – Esebua Biuro Karier
Przygotowanie studentów i absolwentów do wejścia na rynek pracy i zarządzania własną karierą zawodową Jolanta Ruszel – Esebua.
To osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku kształcenia i.
Projekt Program wsparcia społeczno – zawodowego dla osób objętych pomocą Ośrodka Pomocy Społecznej w Sokółce współfinansowany jest ze środków Europejskiego.
Działania PPPP w Tarnowie
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
NARZĘDZIA W PORADNICTWIE ZAWODOWYM WSPOMAGAJĄCE PRACĘ DORADCÓW ZAWODOWYCH W POWIATOWYM URZĘDZIE PRACY W JAWORZNIE.
Szkolenie dla opiekunów Centów
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Doradztwo zawodowe w Publicznym Gimnazjum nr 12
Poradnictwo edukacyjno – zawodowe w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej dla Młodzieży.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
„Zasady współpracy w zakresie realizacji doradztwa zawodowego w mieście Białystok”
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Doradztwo zawodowe dla młodzieży – aktywność zawodowa niepełnospraw nych SOSW dla Niesłyszących im. Janusz Korczaka w Krakowie.
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
AKTYWNOŚĆ ZAWODOWA SZANSĄ NA LEPSZE JUTRO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Spotkanie informacyjne. Młodzi i Samodzielni – Program na rzecz aktywizacji społeczno-zawodowej.
Zapraszamy!.  Nauczysz się pisać profesjonalne dokumenty aplikacyjne.  Przygotujesz się do rozmowy kwalifikacyjnej z pracodawcą.  Rozwiniesz umiejętności.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
PORADNICTWO ZAWODOWE Zapraszamy na wędrówkę po świecie poradnictwa zawodowego.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Projekt Kim będziesz?.
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Przykłady dobrych praktyk
Rola i zadania doradcy zawodowego w realizacji zadań edukacyjno-doradczych w szkole Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca.
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Badanie rzeczywistych potrzeb uczniów CKZiU w Siedlcach w zakresie doradztwa zawodowego Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska mgr Luiza Marzęcka - Strzałek

Opis badania Prezentowany raport jest rezultatem diagnozy początkowej tj. badania rzeczywistych potrzeb uczniów w zakresie doradztwa zawodowego. Badanie przeprowadzone zostało w październiku i listopadzie 2016 roku przez doradców zawodowych Luizę Marzęcką- Strzałek i Agnieszkę Pątek - Gołębiowską W badaniu udział wzięło 123 uczniów i słuchaczy.

Cel realizacji badania Uzyskanie informacji pozwalających na skonstruowanie skutecznych, efektywnych oraz odpowiadających zapotrzebowaniom uczniów materiałów metodyczno - informacyjnych z zakresu doradztwa zawodowego.

Wielkość próby badawczej przedstawia się następująco: Uczestnicy badania Uczestnikami badania byli uczniowie i słuchacze Centrum Kształcenia Ustawicznego i Zawodowego w Siedlcach tj. Medycznej Szkoły Policealnej im. Prof. Z. Religi, Medycznej Szkoły Policealnej dla Dorosłych im. Prof.Z. Religii i Centrum Kształcenia Ustawicznego. Wielkość próby badawczej przedstawia się następująco: W badaniu udział wzięło 123 uczniów i słuchaczy t.j. 101 kobiet i 22 mężczyzn.

Opis metod i narzędzi zastosowanych w badaniu W diagnozie zastosowano kwestionariusz ankiety. Ankieta była anonimowa i została przeprowadzona w terminie od października do listopada 2016 r.

Opis metod i narzędzi zastosowanych w badaniu Kwestionariusz ankiety skierowany do uczniów i słuchaczy CKZiU w Siedlcach składał się z 4 pytań otwartych. Pierwsze dotyczyło rodzaju pomocy jakiej mógłby doradca zawodu udzielić uczniowi. Drugie odwoływało się do tematów rozmów w ramach indywidualnego spotkania z doradcą zawodowym. Trzecie natomiast dotyczyło zagadnień jakie powinny być poruszone podczas grupowych zajęć z poradnictwa zawodowego . Czwarte pytanie odnosiło się do tego czy uczeń , słuchacz miał już wcześniej kontakt z doradcą zawodowym.

Formy realizacji poradnictwa zawodowego Formami poradnictwa zawodowego realizowanymi w CKZiU są: • porady indywidualne (określenie preferencji zawodowych, zainteresowań, umiejętności) • porady grupowe w formie zajęć lekcyjnych (samoocena, umiejętności podejmowania decyzji zawodowych) gazetki informacyjne targi pracy oraz targi edukacyjne wycieczki do zakładów pracy

Metody i narzędzia wykorzystywane przez doradców w ramach poradnictwa zawodowego • filmy edukacyjne, • rozmowy indywidualne, • spotkania z przedstawicielami PUP, OHP, • wycieczki zawodoznawcze,

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły Policealnej dla dorosłych

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych Uczniowie identyfikując obszary, w których mógłby im pomóc doradca zawodowy, w pierwszej kolejności wymieniają wybór kursów i szkoleń (25 osób). W następnej kolejności wskazują na pomoc w napisaniu CV i LM (24 osoby). Na trzecim miejscu wymieniają znalezienie pracy (24 osoby). Dla mniejszej części badanych istotną kwestią była pomoc w doborze zawodu (11 osób). Cześć uczniów wskazała na potrzebę informacji na temat założenia własnej działalności gospodarczej( 5 osób) , w określeniu predyspozycji zawodowych ( 5 osób ) i poznaniu rynku pracy (4 osoby).

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych Podczas indywidualnego spotkania z doradcą zawodu uczniowie wskazywali wiele różnorodnych tematów, które byłyby dla nich istotne. Największa potrzeba uczniów dotyczy rozmów na temat autoprezentacji(14 osób) a także na temat predyspozycji zawodowych ( 8 ), możliwości wyboru ścieżki zawodowej ( 7 ) i na temat otworzenia działalności gospodarczej ( 5).

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych W odniesieniu do grupowych spotkań z doradcą uczniowie najbardziej byli zainteresowani zajęciami z zakresu autoprezentacji (15 ) oraz opracowywania dokumentów aplikacyjnych (12 osób). W następnej kolejności uczniowie wykazywali potrzebę zajęć dotyczących prowadzenia negocjacji z przełożonym (4 osoby).

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych

Potrzeby uczniów ze szkoły policealnej i szkoły policealnej dla dorosłych Wśród badanych uczniów i słuchaczy 75 osób nie miało wcześniej kontaktu z doradcą zawodu, natomiast 48 osób już tego kontaktu wcześniej doświadczyło ( najczęściej w urzędzie pracy ).

Dziękuję za uwagę.