Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW 2014-2020 (rozwój przedsiębiorczości) „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju – „małe projekty”
Advertisements

WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Wniosek o płatność w ramach działania
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Kontrola/ wizytacja w miejscu projektów (ze szczególnym uwzględnieniem wizytacji projektów na etapie rozpatrywania wniosku o przyznanie pomocy). Urząd.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ I ZAŁĄCZNIKI DO WNIOSKU – „Odnowa wsi
Rozliczanie finansowe projektów w ramach działania 2.3 Odnowa wsi oraz zachowanie i ochrona dziedzictwa kulturowego – przygotowanie wniosków o płatność,
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH działanie Odnowa i rozwój wsi Czerwiec 2010.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Opis dokumentów finansowych
Wymagania w zakresie sporządzania załączników
Wymagania w zakresie sporządzania załączników do wniosku beneficjenta o płatność w ramach priorytetu 1, 3 i 4 ZPORR Białystok, 29 czerwca 2005 r.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
„Najistotniejsze informacje związane z rozliczaniem operacji oraz obowiązki Beneficjentów w zakresie wniosków o płatność” Krystyna Grygiel Dział Autoryzacji.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Załączniki do wniosku o płatność Toruń, 12 kwietnia 2006 r.
Procedury finansowe Toruń, grudzień 2005 r.. Wniosek o płatność podstawą ubiegania się o refundację poniesionych wydatków Wzór określony Rozporządzeniem.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 20 listopada 2012 roku 20 listopada 2012 roku Seminarium informacyjno-promocyjne dla Beneficjentów działania 111.
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Kwalifikowalność wydatków
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Refundacje wynagrodzeń młodocianych pracowników
„Zasady poprawnego rozliczania projektów w ramach Programu Operacyjnego RYBY ” Pisz, r.
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Jachranka, 12 grudnia 2014 r. Najczęściej popełniane błędy przy rozliczaniu projektów realizowanych w ramach PROW
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie objętego.
PROCEDURA SKŁADANIA WNIOSKU O PŁATNOŚC Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH PROGRAMU INTERREG IIIA CZECHY - POLSKA USTROŃ - 28.X.2005.
Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa 12 grudnia 2013 roku 12 grudnia 2013 roku ROZLICZENIA KOSZTÓW w ramach działania Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata Zamówienia publiczne Szczecin 2009.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
"Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” Wniosek o płatność dla operacji typu "Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Działanie: M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER Poddziałanie: 19.4 Wsparcie na rzecz kosztów bieżących i aktywizacji Umowa o przyznaniu.
Rozwój przedsiębiorczości i tworzenie miejsc pracy na obszarach wiejskich objętych LSR w ramach PROW Wymogi prawne oraz wskaźnik ilości utworzonych.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
UMOWA O PRZYZNANIU POMOCY
przez podmioty inne niż LGD oraz operacji własnych LGD
GRANTY Maj 2017 v.1.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Umowa o przyznaniu pomocy – wybrane elementy
Szkolenie dla grantobiorców
Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich:
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Rozliczenie projektu.
Umowa o przyznaniu pomocy
Informacja monitorująca realizację operacji
M19 Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER
UMOWA O PRZYZNANIU POMOCY
Umowa o przyznaniu pomocy – wybrane elementy
Załączniki do wniosku o płatność
WYPEŁNIANIE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Działanie: „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” PROW Poddziałanie: 7.2 Wsparcie inwestycji.
WYPEŁNIANIE WNIOSKU O PŁATNOŚĆ Działanie: „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” PROW Poddziałanie: 7.4 Wsparcie inwestycji.
UROCZYSTE PRZEKAZANIE UMÓW W RAMACH PODDZIAŁANIA 19.2
Operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji.
Poddziałanie 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów.
Zapis prezentacji:

Wnioski o płatność- informacje potrzebne do rozliczenia operacji w ramach PROW 2014-2020 (rozwój przedsiębiorczości) „Europejski Fundusz Rolny na Rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Operacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Pomocy Technicznej Programu Rozwoju Obszarów wiejskich na lata 2014-2020. Instytucja Zarządzająca PROW 2014-2020 – Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Materiał opracowany przez Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego

Aktualna wersja wniosku o płatność Na dzień dzisiejszy obowiązuje wersja 2z Aktualną wersję wniosku można znaleźć pod adresem: http://dprow.pomorskie.eu/wsparcie-na-wdrazanie-operacji-w-ramach-stretegi-rozwoju-lokalnego

Ścieżka dostępu: www.dprow.pomorskie.eu - PROW 2014-2020 - Dokumenty do pobrania -Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego - 3. Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej- WNIOSEK O PŁATNOŚĆ i instrukcja

Informacje potrzebne do rozliczenia WOP Koszty kwalifikowalne podlegają refundacji, jeżeli zostały poniesione (§29 rozp.) od dnia w którym została zawarta umowa, a w przypadku kosztów ogólnych – od dnia 1 stycznia 2014r. zgodnie z przepisami o zam. publicznych, a gdy te przepisy nie mają zastosowania- wybór wykonawców poszczególnych zadań ujętych w zestawieniu rzecz-finansowym operacji z zachowaniem konkurencyjnego trybu ich wyboru określonego w umowie w formie rozliczenia pieniężnego, a w przypadku transakcji, której wartość, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza 1 tys. złotych - w formie rozliczenia bezgotówkowego;

Faktury/dokumenty równoważnej wartości dowodowej i dowody zapłaty Dowód zapłaty powinien potwierdzać zapłatę za daną fakturę. Faktura Gotówka Przelew do 1000,00zł na fakturze adnotacja „zapłacono” powyżej 1000,00zł Tytuł przelewu= nr faktury Np. FS/07/2017

Transakcja Transakcja to dokonanie zapłaty w związku z wykonaniem jednej umowy lub zamówienia od jednego kontrahenta, nawet jeśli wystawiono kilka faktur dotyczących tej umowy/zamówienia i w związku z tym zapłata nastąpiła w częściach. Jeżeli Beneficjent przedstawi do rozliczenia dowód zapłaty potwierdzający, że dokonał transakcji gotówką w kwocie przekraczającej limit, tj. 1 tys. zł, wówczas cała kwota zapłacona gotówką zostanie zaliczona do kosztów niekwalifikowalnych, z uwagi na fakt, że została poniesiona niezgodnie z obowiązującymi przepisami.

Wyprzedzające finansowanie wypłacane na wyodrębniony rachunek bankowy przeznaczony wyłącznie do obsługi WF naliczone odsetki podlegają zwrotowi na konto ARIMR na wykonanie zakresu rzeczowego operacji zgodnie z zestawieniem rzeczowo-finansowym operacji stanowiącym zał. nr 1 do u opp wykorzystanie zgodnie §5 ust.1 pkt 1 i 2 umowy opp: formie rozliczenia pieniężnego (w tym powyżej 1000,00zł bezgotówkowo) niefinansowanie kosztów kwalifikowalnych z innych środków publicznych

(NA PIERWSZEJ STRONIE FAKTURY/DOKUMENTU) Faktury i dowody zapłaty- do UM można dołączyć kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez Beneficjenta Beneficjent przed skopiowaniem oryginałów faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej powinien je opatrzyć klauzulą: „Przedstawiono do refundacji w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014- 2020”. (NA PIERWSZEJ STRONIE FAKTURY/DOKUMENTU) Dokumenty mogą być również potwierdzone przez pracownika LGD.

Zakupy przez Internet do WOP dołączyć potwierdzenie zakupu towaru wskazujący numer zamówienia (np. email) dowód zapłaty: jeżeli zapłata przez Payu to do WOP dołączamy maila potwierdzającego dokonanie transakcji oraz potwierdzenie dokonania płatności na fakturze musi być adnotacja zapłacono oraz numer zamówienia!!!

Należy pamietać Gotówka powyżej 1000zł stanowi koszt niekwalifikowalny Faktury/ dokumenty (opis na rewersie) wskazanie nr umowy o przyznanie pomocy, numer pozycji w Zestawieniu rzeczowo-finansowym, kwotę kosztów kwalifikowanych sposób ujęcia w księgach rachunkowych na podstawie ustawy o rachunkowości (dekret) Przelewy generowane elektronicznie- umowa z bankiem na świadczenie usług bankowości elektronicznej Raporty kasowe, KP, KW- do wszystkich płatności GOTÓWKOWYCH Dokonanie płatności za faktury do II uzupełnień

cd. Operacja inwestycyjna – kosztorys różnicowy lub oświadczenie beneficjenta o braku odstępstw i zmian w realizacji operacji w stosunku do projektu budowlanego/ kosztorysu ofertowego lub zakresu rzeczowego operacji określonego w umowie przyznania pomocy Źródła finansowania kosztów całkowitych- wyjaśnić z czego sfinansowano operacje. Interpretacja indywidualna, gdy Beneficjent kwalifikuje VAT (gdy Vat jest kosztem niekwalifikowalnym, wówczas nie można opłacić go z WF) Rzeczowe udokumentowanie realizacji zestawienia rzeczowo-finansowego- zdjęcia, wydruki ze stron www itp. Polityka rachunkowości, plan kont oraz wydruk z ksiąg rachunkowych potwierdzający zaksięgowanie wszystkich kosztów – sprawdzenie zobowiązania wynikającego z § 5 ust. 1 pkt 10 umowy przyznania pomocy dotyczącego stosowania oddzielnego systemu rachunkowości. Beneficjenci, którzy nie prowadzą na podstawie aktualnych przepisów ksiąg rachunkowychzobowiązani są do sporządzenia Wykaz faktur lub dok. równoważnej wartości dowodowej dokumentujący poniesione koszty sporządzony zgodnie ze wzorem ustalonym we WOP

Załącznik nr VIII. A.17   Oświadczenie dotyczące wyodrębnionych kont / prowadzenia wykazu faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej dokumentujących poniesione koszty, w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” Nazwisko / Nazwa Beneficjenta Imię / Imiona Adres Numer umowy z Urzędem Marszałkowskim Oświadczam, iż: TAK prowadzę oddzielny system rachunkowości albo korzystam z odpowiedniego kodu rachunkowego dla wszystkich transakcji związanych z realizacją operacji, w rozumieniu art. 66 ust. 1 lit. c pkt i Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylającego rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005 (Dz. Urz. UE L 347 z 20.12.2013, str. 487z późn.zm). Lp. Numer konta księgowego zgodny z planem kont księgowych Beneficjenta, na którym dokonano księgowania transakcji związanych z operacją Nazwa konta księgowego, na którym dokonano księgowania transakcji związanych z operacją 1 2 3 4 5 … posiadam Wykaz faktur lub dokumentów o równoważnej wartości dowodowej dokumentujących poniesione koszty, sporządzony zgodnie ze wzorem ustalonym we wniosku o płatność. miejscowość i data podpis Beneficjenta / osób reprezentujących Beneficjenta / pełnomocnika

umowy o pracę dla etatów powstałych w wyniku realizacji operacji Dokumenty potwierdzające utworzenie miejsc pracy/utrzymanie miejsc pracy/poniesienie kosztów zatrudnienia PŁATNOŚĆ KOŃCOWA koszty zatrudnienia pracowników w odniesieniu do nowoutworzonych miejsc pracy nie mogą być finansowane z udziałem innych środków publicznych np. nie może korzystać ze wsparcia ze środków Funduszu Pracy do WOP dołącza się deklaracje ZUS ZUA (zgłoszenie do ubezpieczenia), ZUS DRA (łączny), ZUS RCA (raport imienny), ZUS RSA (Raport imienny o wypłaconych świadczeniach i przerwach w opłacaniu składek) , ZUS RZA (Imienny raport miesięczny o należnych składkach na ubezpieczenie zdrowotne) umowy o pracę dla etatów powstałych w wyniku realizacji operacji listy płac oraz dokumenty potwierdzające poniesienie wszystkich składników wynagrodzenia.

Wskaźniki 30 % realizacji biznesplanu (ilościowego lub wartościowego poziomu sprzedaży produktów lub usług) do dnia, w którym upłynie rok od dnia wypłaty płatności ostatecznej. Osiągnięcie celu operacji oraz wskaźników jego realizacji określonych w § 3 ust.3 umowy opp. do dnia złożenia wniosku o płatność końcową (możliwe 5% odchylenie).

Kontakt- referat płatności osi 4 Leader PROW Telefony: 58 32 68 378 Joanna Lewandowska 58 32 68 382 Andrzej Białkowski 58 32 68 392 Małgorzata Zacharyasz , Małgorzata Motus 58 32 68 484 Magdalena Szroeder 58 32 68 483 Aleksandra Liszewska, Anna Kujawa Adres email: dprow@pomorskie.eu