Muzeum. Zespół Szkół Ogólnokształcących w Syryni  Ul. Powstańców Śl. 26  44 – 361 Syrynia  Tel  E – mail:  Dyrektor szkoły:

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
Advertisements

Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
„Tu, gdzie nasz dom…” Zespół Szkół nr 6 - Żory „Ślady przeszłości”
Program Socrates Comenius COMENIUS - komponent programu SOCRATES - stanowi wyzwanie dla 350 tysięcy szkół w Europie i 69 milionów uczniów. Wspiera inicjatywy.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Realizacja projektów edukacyjnych w świetle edukacji regionalnej Joanna Dembowa wrzesień 2007.
EDUKACJA KLUCZEM DO SUKCESU Projekt współfinansowany z budżetu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
ku lepszej przyszłości”
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Organizator Spółdzielnia Socjalna jako instrument resocjalizacji w Zakładzie Poprawczym w Studzieńcu Toruń, 21/09/2012.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
Technologia Informacyjno-Komunikacyjna
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja pilotażowa Rok szkolny 2013/14.
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
Autorski program nauczania religii w trzyletnim liceum
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
O Akwarium Akwarium Gdyńskie to niezwykłe miejsce w centrum miasta. Można tu zobaczyć niezwykłe gatunki ryb, płazów i gadów pochodzących z różnych rejonów.
Muzeum Warszawskiej Pragi ODDZIAŁ MUZEUM HISTORYCZNEGO M.ST. WARSZAWY PROJEKT NR 13 REALIZOWANY PRZEZ MIASTO ST. WARSZAWA.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
GMINNY KONKURS ORTOGRAFICZNY
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
W szkole brakuje miejsca, gdzie uczniowie mogą spotykać się po lekcjach lub w czasie wolnym. W rozmowach z kolegami często padały propozycje stworzenia.
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Elizy Orzeszkowej w Zamościu
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
Debata Jakie wsparcie dyrekcji szkoły, nauczycieli i innych dorosłych jest potrzebne uczniom chcącym rozwijać samorządy w swoich szkołach?
19 lutego 2015 roku klasy 1 a i b liceum pod opieką polonistki, pani Doroty Kasperowicz, odwiedziły Muzeum Narodowe w Warszawie. Tematem lekcji muzealnej.
Prezentacja projektu „Zapomniana historia - śladami Bitwy Przasnyskiej” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w Ramach Europejskiego Funduszu.
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Małe dziecko w systemie edukacji
1.Jesteśmy twórczy, a nie odtwórczy. 2.Jesteśmy uczciwi. 3.Jesteśmy bezpieczni 4.Uczymy bezpieczeństwa. 5.Przestrzegamy netykiety. 6.Używamy nowych technologii.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
P ROGRAM S ZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi wzięła udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Z tradycją za pan brat: Izba Regionalna. Historia Izby Regionalnej Izba Regionalna działa w naszej szkole od 2004 roku. Zebranie eksponatów i pamiątek.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Adres wwwwww.britishmuseum.org Kontakt tel.: +44 (0) org Godziny otwarcia Codziennie Piątki.
Sala sztuki ludowej Zrealizowana w ramach lekcji plastyki metodą projektu.
Wycieczka do Nysy W grudniu udaliśmy się szynobusem na wycieczkę do Nysy Podczas spaceru podziwialiśmy takie atrakcje jak: Wieżę Wrocławską, Fontannę Trytona,
 Do stworzenia mojego projektu nakłonił mnie mój przyjaciel. Znużony zwykłą prostotą rzeczy codziennego użytku, postanowiłem stworzyć coś nowego, tak.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Czy uczyć normalizacji w szkole zawodowej? Warszawa, 12 marca 2014 r. Piotr Pniewski.
IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich Projekt współfinansowany przez Unię Europejską.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ERA SZKOLNEGO KOMPUTERA!
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
Było sobie życie… w SP im. AK w Jabłonnie
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
MAŁOPOLSKA – MOJE MIEJSCE NA ZIEMI, MOJA MAŁA OJCZYZNA
MINIPRZEDSIĘBIORSTWO
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Zapis prezentacji:

Muzeum

Zespół Szkół Ogólnokształcących w Syryni  Ul. Powstańców Śl. 26  44 – 361 Syrynia  Tel  E – mail:  Dyrektor szkoły: Joanna Frydrych  Pomysłodawca projektu: Joanna Frydrych, Sabina Kuśka

Geneza powstawania muzeum W latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia dzięki staraniom nauczycielki ówczesnej szkoły podstawowej P. Ireny Musioł powstała szkolna izba pamięci. Ulokowano w niej wszystkie eksponaty, które udało się jej przez lata zgromadzić. Lokalna społeczność chętnie oddawała jej cenne przedmioty, licząc że to uchroni je od zapomnienia.

Wśród zbiorów muzealnych już wówczas znalazło się wiele przedmiotów codziennego użytku, meble, narzędzia rolnicze, mundury, stroje codzienne i wyjściowe, a także niezliczona ilość zdjęć. Z czasem jednak pomieszczenia muzealne okazały się zbyt małe dla wciąż rozrastającej się kolekcji.

Z pomysłem stworzenia nowej lokalizacji dla muzeum mierzono się już od kilkunastu lat. Impulsem do podjęcia wyzwania okazał się nadchodzący jubileusz sześćdziesięciolecia istnienia obecnego budynku szkolnego. Dyrekcja częściowo własnym sumptem, ale przede wszystkim dzięki ofiarnemu wsparciu sponsorów wygospodarowała i zaadaptowała nowe pomieszczenie na siedzibę muzeum.

Cele  Zabezpieczenie cennych zbiorów przed zniszczeniem  Upowszechnianie wiedzy o regionie  Promowanie edukacji regionalnej  Kształcenie poczucia odpowiedzialności za zabytki kultury materialnej  Kształcenie umiejętności właściwego zachowania się w muzeum

Etapy powstawania Muzeum I. Przygotowanie zbiorów Zbiory muzealne należało w pierwszej kolejności oczyścić i przenieść w inne miejsce na czas remontu. Dzięki pomocy i zaangażowaniu uczniów wszystkie cenne eksponaty udało się zabezpieczyć. II. Urządzanie Muzeum III.Otwarcie Muzeum IV.Działalność Muzeum Działalność Muzeum została zainaugurowana podczas uroczystości sześćdziesięciolecia istnienia nowej szkoły w Syryni. Od tego momentu Muzeum stoi otworem dla wszystkich. Odwiedzają nas grupy szkolne i przedszkolne oraz osoby prywatne. Organizujemy również lekcje muzealne dla wszystkich typów szkół oraz przedszkoli.

Wymierne efekty Utworzenie szkolnego Muzeum pozwoliło przede wszystkim ocalić przed zniszczeniem, gromadzone przez lata eksponaty. Muzeum umożliwia ponadto prowadzenie żywych lekcji historii, na których uczniowie mogą zobaczyć jak wyglądało życie Górnoślązaka na przełomie XIX i XX w. Odwiedzający nas goście często nie mogą wyjść z podziwu nad pomysłową aranżacją i ilością zbiorów, które w Muzeum się znajdują. Zostały one tak ułożone, by tworzyły dawną klasę szkolną, izbę, oraz kuchnię. Część miejsca została wykorzystana do przedstawienia różnych zawodów, warsztatów rzemieślniczych, maszyn i sprzętów rolniczych. Ponadto w osobnych pomieszczeniach wyeksponowano przedmioty związane z wojskowością, m.in. mundury, hełmy, a nawet broń. Znalazło się również miejsce na okazy związane z kultem religijnym. Można tu podziwiać różnego rodzaju krzyże, różańce, figurki świętych oraz dawne księgi liturgiczne. Nasze eksponaty okazały się także pomocne przy pisaniu szkolnej monografii.

Dlaczego pomysł warto naśladować? Stworzone przez nas Muzeum przyczyniło się do urozmaicenia procesu dydaktycznego, a także podniesienia atrakcyjności oferty edukacyjnej naszej szkoły. Prace nad aranżacją Muzeum pozwoliły zaangażować nie tylko uczniów, ale także nauczycieli i rodziców. Muzeum pozwala uczyć naszych uczniów odpowiedzialności za zabytki i historię naszego regionu. Swoim istnieniem ponadto nieustannie przypomina o naszych korzeniach, o wielokulturowości tej ziemi.

Wnioski  Istnienie Muzeum przyczyniło się do upowszechnienia wiedzy o regionie oraz promocji szkoły.  Muzeum pozwala na naukę odpowiedzialności za zabytki  Praca w Muzeum zaangażowała całą społeczność szkolną  Dzięki stworzeniu Muzeum możliwa jest organizacja żywych lekcji historii PRZED PO