ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA: - Podajmy sobie ręce - Moja droga do przedszkola - Pyszne witaminki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Innowacja pedagogiczna
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Rada Szkoleniowa w SP Opracowanie spisu umiejętności absolwenta w kl. III w celu łatwiejszego pokonania progu kl.IV Alina Tokarska SP2.
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
Założenia wychowawczo - dydaktyczne
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
Przedszkolak Pełen Zdrowia
Przedszkole Miejskie nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” w Rawie Mazowieckiej
Sprawozdanie z projektu „Czysty las”- kategoria „Las w sztuce”
Sześciolatek idzie do szkoły
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Beata Stobierska Przedszkole w Chałupkach
PRZEDSZKOLE W TYKOCINIE. Przedszkole w Tykocinie w roku 2013 roku po raz pierwszy uczestniczyło w programie Akademia Zdrowego Przedszkolaka. Edycja nosiła.
WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO I EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 38 SERDECZNIE WITA RODZICÓW PRZYSZŁYCH UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH.
Kształtowanie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania […] Postępowanie wychowawcze dla każdego dziecka zaczyna się tam, gdzie.
Stan edukacji leśnej w polskich szkołach
Matematyka bez barier z kształtami Numicon
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
KLOCKOMANIA.
KOMUNIKACJA ALTERNATYWNA - PIKTOGRAMY
6-LATEK W SZKOLE.
"Techniki plastyczne" Nazwy technik plastycznych przyjęto od materiałów i narzędzi używanych w pracy . Wyodrębniamy techniki : rysunkowo – graficzne, malarskie.
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Realizacja projektu „Czysta małopolska” w oddziale zerowym
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA ?
Dziecko jest gotowe do podjęcia nauki w klasie I, jeśli:
Arteterapia – leczenie przez sztukę
Izabela Modzelewska mgr psychologii
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
DOJRZAŁOŚĆ DZIECKA DO UCZENIA SIĘ MATEMATYKI W WARUNKACH SZKOLNYCH
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
ELEMENTY PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Metoda nauki czytania Przyłubskich
Czasem trzeba poznać różne opinie na temat zdrowia i ruchu
Dojrzałość szkolna dziecka
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
Tydzień I i II- Krąg tematyczny: Mój dom i inne domy dzieci: Zwracały uwagę na architekturę w okolicy przedszkola, dostrzegały różnice i podobieństwa w.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
WYCHOWANIE MŁODEGO CZYTELNKIA
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
Techniki efektywnego uczenia się
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Rozwój mowy dziecka.
KATALOG WATROŚCI PRZEDSZKOLE Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI im. SŁONIA NAD REGĄ w TRZEBIATOWIE.
Zapis prezentacji:

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC WRZESIEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA: - Podajmy sobie ręce - Moja droga do przedszkola - Pyszne witaminki - Odlot ptaków CELE: - współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, poznawanie imion dzieci w grupie - przestrzeganie wspólnie ustalonych reguł i zasad regulujących współżycie w grupie - rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnymszacunku i akceptacji - stosowanie form grzecznościowych względem siebie a także osob dorosłych w każdej sytuacji - składanie obrazka z wielu części różnego kształu - znajomość kolejności dni tygodnia, określanie następstwa czasu - słuchanie dłuższych opowiadań - malowanie pędzlami o różnej grubości - posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi - rozpoznawanie figur geometrycznych płaskich – koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt - znajomość i przestrzeganie obowiązujących zasad poruszania się pieszych po drogach

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC PAŹDZIERNIK DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Jesienne nutki - Gdzie mieszkają zwierzęta? - Poczta polska - Mam apetyt CELE : - słuchanie dłuższych opowiadań i utworów literackich - konstruowanie prostego instrumentu muzycznego, rozwijanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych - posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi, tworzenie zbiorów i porównywanie ich liczebności - kształcenie uważnego słuchania utworów muzycznych, rozwijanie poczucia rytmu - znajomość tematyki związanej ze zwierzętami i ichmiejscem zamieszkania - rozwijanie zdolności skupieniauwagi, kształtowanie szybkiej orientacji i refleksu - poznanie urzędu pocztowego, przestrzeganie obowiązujących zasad poruszania się pieszych po drogach - rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych płaskich – prostokąt, kwadrat, koło, trójkąt - znajomość zasad kulturalnego spożywania posiłków - znajomość pór dnia, łączenie ich z wykonywanymi czynnościami - Rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, wdrażanie do współpracy i współdziałania w planowaniu i realizowaniu wspólnie wytyczonego celu

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LISTOPAD DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Taniec liści - Piękna nasza Polska Cała - Co słychać w lesie ? - Lubię swoje zabawki CELE : - obserwowanie zmian zachądzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych - poszerzanie zasobów słów w mowiepotocznej - wspólpracowanie w trakcie wykonywania zespołowych prac plastycznych - rozróżnianie liści dębu, kasztanowca, jarzębiny oraz wskazywanie ich owoców - dokonywanie analizy i syntezy sylabowej i głoskowej wyrazów,l iczenie sylab w wyrazie - znajomość miejscowości w której mieszkamy, herbu miasta - poznanie legendy związanej z regionem - poznanie symboli narodowych: godło, flaga, rozumienia ich znaczenia - wdrażanie do opowiadania historyjek obrazkowych, uwzględniając związki przyczynowo-skutkowe

CELE: - interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody - wie, do czego służą wykorzystywane przez nich narzędzia i urządzenia - rozpoznaje i nazywa wybrane minerały (np.sól kamienna, węgiel, kreda) - rozumie i wykonuje polecenia kierowane do niego lub do całej grupy - zna podstawowe zasady prawidłowego odżywiania się - wie, że określone przyprawy, np.zioła, sól, cukier, zmieniają smak potraw - zna stałe naturalnie występując enastępstwa czasu - potrafi podać swoje imię i nazwisko oraz kilka informacji o sobie, np. Ile ma lat - wycina dowolne kształty po zaznaczonej linii sprawnie, posługujjąc się nożyczkamI - wie, że należy zachować ostrożność w kontaktach z nieznajomymi ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Skarby ziemi. - Co mnie cieszy, co mnie smuci? - Zimowa pierzynka - Hej, kolęda, kolęda!

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Witaj, Nowy Roku! - Tańczymy walczyka - Koło graniaste - Masz wiadomość CELE: - budowanie wypowiedzi złożonych, poprawnych pod względem logicznym, gramatycznym, artykulacyjnym, - samodzielne przygotowywanie upominku dla bliskich osób, - dodawanie i odejmowanie na konkretach w zakresie 9, ćwiczenie umiejętności liczenia przedmiotów, - rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, komunikowania się, przyjmowania ról, - utrwalenie znajomości poszczególnych części zegara, - zapoznanie z tradycją zabaw karnawałowych, - rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnych, - stworzenie sytuacji sprzyjających aktywizowaniu mowy i myślenia, - doskonalenie umiejętności uważnego słuchania muzyki, - posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunków w przestrzeni: w prawo, w lewo, - dostrzeganie i rozumienie występujących związków przyczynowo-skutkowych, -zapoznanie z pojęciem drzewo genealogiczne i wyglądem drzewa genealogicznego, poznanie kolejnych etapów życia człowieka, - przełamywanie nieśmiałości poprzez branie udziału w przedstawieniu dla Babci i Dziadka, - zapoznanie z rodzajami środków masowego przekazu i komunikacji (radio, telewizja, internet, telefon, prasa), - wzbogacanie doświadczeń plastycznych dzieci, - utrwalenie stosowania określeń: wczoraj, dziś, jutro, - zapoznanie z wyrażeniem prognoza pogody, rozumienie umowności symbolicznego zapisu, - utrwalenie znajomości pracy służb ratunkowych oraz numerów telefonów alarmowych.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC LUTY DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Masz wiadomość - Ogródek w doniczce - Leśne SOS - Mówię pięknie CELE: - posiada bogaty zasób słów, których używa w mowie potocznej i wypowiedziach na różne tematy, - rysuje wzory graficzne i kontury przedmiotów – potrafi precyzyjnie narysować po linii i wykropkowanym śladzie, - umie ocenić i opisać bezpieczne miejsca zabawy, np. daleko od jezdni, placu budowy, zbiorników wodnych, - wskazuje, co najmniej 6 szczegółów różniących 2 porównywane obrazki, - rozpoznaje i nazywa słyszane odgłosy i dźwięki – umie policzyć usłyszane dźwięki i odwzorowuje ich ilość, rysując określone znaki, układając np. kasztany lub wykonując umówione ruchy, np. tupnięcia, - wykonuje improwizacje ruchowe do utworów muzyki klasycznej i nowoczesnej, - określa prawą i lewą stronę ciała, - ustala położenie przedmiotów w przestrzeni, stosując właściwe zwroty, - rozumie, że rośliny potrzebują do wzrostu światła, odpowiedniej temperatury i wilgotności podłoża.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MARZEC DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Opowieści z książeczki - W zdrowym ciele zdrowy duch - A wiosna tuż, tuż - Przedszkolny teatrzyk CELE: - rozpoznaje i nazywa różne rodzaje książek: albumy, słowniki, encyklopedie, książki kucharskie, - dba oksiążki i potrafi obchodzić się z nimi tak, aby nie uległy zniszczeniu, - analizuje wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski, - umie wyszukać przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się lub kończy podaną głoską, - wie, w jaki sposób powstaje książka, potrafi nazwać osoby, które są zaangażowane w powstanie książki, i określa, na czym polega ich praca, np.pisarz lub poeta, ilustrator, redaktor, drukarz, - przedstawia ruchem treść piosenki, - zna stałe naturalnie występujące następstwa czasu: dni i nocy, pór roku, dni tygodnia i miesięcy w roku, - rozumie, że topnienie śniegu i lodu jest spowodowane podnoszeniem się temperatury na skutek operowania promieni słonecznych.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC KWIECIEŃ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Śmigus-dyngus - Kosmiczna przygoda - W muzeum - Planeta Ziemia CELE: - stwarzanie sytuacji do rozmowy z dziećmi na temat rodzinnych tradycji, zainspirowanych wierszem, ilustracjami, - wdrażanie do opowiedania o swoich wrażeniach i odczuciach związanych z przeżyciami, - wdrażanie do wykorzystania papierowych figur geometrycznych, szablonów, materiałów przyrodniczych itp. podczas tworzenia kompozycji, - dokonywanie analizy i syntezy sylabowej wyrazów – wymienianie kolejnych sylab w wyrazie, - dostosowanie ruchów do charakteru muzyki: biega, maszeruje, podskakuje, - znajomość stale naturalnie występujących następstw czasu: dni i nocy, dni tygodnia i miesięcy w roku, pór roku, - wykonywanie prac plastycznych różnymi technikami: malowanie farbami klejowymi, akwarelowymi, plakatowymi, - rysowanie wzorów graficznych i konturów przedmiotów, - dziecko potrafi precyzyjnie narysować po linii i wykropkowanym śladzie, wycina dowolne kształty po zaznaczonej linii, sprawnie posługując się nożyczkami, - znajomość i przestrzeganie obowiązujących zasad poruszania się pieszych po drogach.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC MAJ DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Kto nam pomaga? - Europejska podróż - Majowy ogród - Święto naszych mam CELE: - umie narysować lub ułożyć elementy na kartce papieru we wskazanym miejscu, - interesuje się pracą ludzi wykonujących różne zawody (np.sprzedawca,kucharka,kierowca,ilustrator) wie, do czego służą wykorzystywane przez nich narzędzia i urządzenia, - potrafi ocenić sytuację, która może stanowić zagrożenie, i wie, jak się w niej trzeba zachować, np. wypadek na placu zabaw lub w domu, zagubienie się, - zna i potrafi skorzystać z numerów telefonów alarmowych (policja, pogotowie, straż pożarna oraz ogólnoeuropejski numer ratunkowy, -umie liczyć minimum w zakresie 10, posługując się poprawnie liczebnikami głównymi - podaje poprawnie liczbę liczonych elementów, liczy, niezależnie od układu, wszystkie zgrupowane przedmioty, - potrafi rozwiązywać zagadki oraz podejmuje próby ich układania, - wykonuje prace plastyczne różnymi technikami: maluje farbami klejowymi, akwarelowymi, plakatowymi, także mieszanymi z trocinami, kaszą lub piaskiem, - wycina z papieru wycinanki i tworzy z nich formy płaskie i przestrzenne, - rysuje wzory graficzne i kontury przedmiotów, potrafi precyzyjnie narysować po linii i wykropkowanym śladzie.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC CZERWIEC DLA GRUPY V TEMATYKA CYKLICZNA : - Order Uśmiechu - Mały badacz - Lato na łące - Czas na przygodę CELE: - analizuje wyrazy proste fonetycznie, dzieląc na głoski, - umie wyszukać przedmiot, którego nazwa rozpoczyna się lub kończy podaną głoską, - rozumie wartości: dobro, piękno, prawda, przyjaźń, odwaga, tolerancja, - próbuje zachować proporcje, rysując postać człowieka, - wykonuje prace plastyczne różnymi technikami, - rysuje kredkami świecowymi i ołówkowymi, kredą, węglem, patykiem, świecą, - rozumie określenia oznaczające miejsce na kartce papieru, - potrafi wskazać środek kartki, górny lewy i prawy róg, dolny lewy i prawy róg, - rozpoznaje i nazywa poznane środowiska przyrodnicze, np. las, park, łąka, pole – potrafi wymienić ich charakterystyczne cechy, - rozumie, że rośliny potrzebują do wzrostu światła, odpowiedniej temperatury i wilgotności podłoża - potrafi opisać cechy i właściwości materiałów, - wie, że ciężkie przedmioty opadają w wodzie na dno, a lekkie unoszą się na jej powierzchni - tworzy kompozycję z elementów wydzieranych z papieru, - potrafi uporządkować przedmioty w ciągu rosnącym i malejącym ze względu na wskazany wymiar: długość, szerokość, wysokość, - potrafi zatańczyć wybrane tańce ludowe (np. krakowiaka, kujawiaka), porusza się swobodnie podstawowymi krokami, zapamiętuje i poprawnie odtwarza układ tańca.