Amerykański Rynek Turystyki Medycznej I Krakowski Kongres Turystyki Medycznej października 2016 Jan Rudomina Affordable Healthcare International,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Trendy w turystyce mgr inż Włodzimierz Nowotarski

Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Uwarunkowania rozwoju sektora produktów i usług medycznych
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PHU MAXIMUM
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
1 POLITYKA REGIONALNA PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI JAKO CZYNNIK ROZWOJU GOSPODARCZEGO KONFERENCJA Szczecin, 25 kwietnia 2007 r.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Polish Association of Medical Tourism
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Województwo pomorskie –
Zarządzanie projektami
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Ogólnokrajowa karta miejska
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna maj 2014 rok
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
PODSTAWOWE INFORMACJE Grupa World of TUI poprzez spółki własne i zależne zajmuje pozycję lidera na większości turystycznych rynków europejskich (Polska,
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Skierniewice, Al. Niepodległości 4 tel. (0-46) , (0-46) fax. (0-46)
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Ekoturystyka i jej przyszłość - podsumowanie
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Analiza zdolności ekonomicznej gminy Nowa Dęba – powiat tarnobrzeski Dominika Pyryt Dorota Bieleń Justyna Buczek Marta Deptuch Zespół Szkół nr 2 w Nowej.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Konsorcjum „Zdrowie i uroda”. Zdrowie i uroda Projekt Programu Rozwoju Turystyki 2020 Turystyka Wellness & SPA jednym z priorytetowych obszarów.
1 Inwestycje w ochronie zdrowia VIII Forum Rynku Ochrony Zdrowia Warszawa, 25 października 2012 r.
INcoming Poland Gdańsk&Pomorskie Region
DLACZEGO KOMERCYJNA DZIAŁALNOŚĆ JEST WAŻNA W PROMOWANIU MIAST? Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Odpowiedź na potrzeby klienta
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Nazwa, logo i motto firmy
SEGMENTACJA RYNKU.
E-turystyka w sektorze publicznym
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Podstawy marketingu (ćwiczenie 1)
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
Mariusz Arent Instytut Badań i Rozwoju Turystyki Medycznej
Zapis prezentacji:

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej I Krakowski Kongres Turystyki Medycznej października 2016 Jan Rudomina Affordable Healthcare International, LLC A Proud Member of Medical Tourism Association

Jan Rudomina Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Turystyka Medyczna Na Świecie Turysta medyczny, to turysta którego głównym celem podróży jest poddanie się zabiegowi medycznemu – skorzystanie z usługi medycznej. Bardzo dynamicznie rozwija się sektor Turystyki Prozdrowotnej (Wellness), z usług którego uczestnicy korzystają w celach prewencyjnych. Brakuje rzetelnych danych na temat wielkości globalnego rynku usług świadczonych w ramach turystyki medycznej Publikowane dane są dalece rozbieżne miliardów USD ~ 300 milionów USD trafia do Polski

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej  Amerykański rynek turystyki medycznej to największy rynek na świecie. Szacuje się go na około 60% do 70% globalnego rynku turystyki medycznej.  2007 rok – Amerykanów wyjechało za granicę w celach leczniczych*.  2017 rok – Amerykanów planuje wyjechać za granicę w celach leczniczych*. Wydadzą za granicą ok 70 miliardów dolarów, to jest ok 2.5% wszystkich wydatków Amerykanów na usługi medyczne (2.8 biliona dolarów).  30% ankietowanych Amerykanów twierdzi, że rozważają wyjazd za granicę w celach leczniczych**  *) Deloitte **) Gallup Poll 2009

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Motywy wyjazdów Amerykanów za granicę w celach leczniczych Cena jest podstwywym motywem skłaniającym Amerykanów do poszukiwania procedur medycznych za granicą. Nie może się to jednak odbywać kosztem:  Jakości realizowanych procedur  Niższej innowacyjności technologicznej procedur  Stadardów świadczonych usług  Dostępności rozumianej jako czas oczekiwania na realizację procedury

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Kryteria doboru kierunków wyjazdów Amerykanów za granicę w celach leczniczych WIARYGODNOŚĆ  Wykształcenie i reputacja personelu  Organizacja  Innowacyjność procedur  Technologia  Ubezpieczenie WIZERUNEK DESTYNACJI  Łatwość dotarcia i poruszania się  Bezpieczeństwo  Atrakcyjność kulturowa i turystyczna  Klimat ekonomiczny  Lokalna polityka  Stabilność polityczna

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Kryteria doboru kierunków wyjazdów Amerykanów za granicę w celach leczniczych CERTYFIKATY i AKREDYTACJE Akredytacje i Certyfikaty Krajowe Akredytacje i Certyfikaty Europejskie ISO Joint Commission International

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Kryteria doboru kierunków wyjazdów Amerykanów za granicę w celach leczniczych Oszczędności Dostępność procedur Wiarygodność Jakość Wizerunek destynacji (kraj, region, miasto) Decyzja + =

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Główne kierunki wyjazdów Amerykanów za granicę w celach leczniczych

Jan Rudomina Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Narada ZOPOT 18 Kwietnia 2016 Procedury poszukiwane przez Amerykanów na odległych rynkach KardiochirurgiaOrtopediaOnkologia Zabiegi prozdrowotne – leczenie otyłości Chirurgia plastyczna/kosmetyczna Komórki macierzyste Stomatologia – Fakty i Mity

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Przykładowe ceny usług medycznych

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Usługi dla amerykańskich turystów medycznych w Polsce - Analiza SWOT Strengths (silne strony)Weaknesses (słabe strony) 1.Jakość świadczonych usług medycznych- placówki służby zdrowie, personel. 2.Cena świadczonych usług. 3.Technologia medyczna (R&D) 4.Dostępność transportowa 5.Infrastruktura turystyczna oraz doświadczenie w obsłudze wymagających klientów 1.Branding destynacji. 2.Nieznana na amerykańskim rynku, wschodząca destynacja usług medycznych. 3.Brak planu marketingowego / planu promocji i w konsekwencji brak alokacji środków na koszty promocji. 4.Certyfikacj placówek świadczących usługi medyczne JCI, JCAHO. Opportunities (okazje)Threats (zagrożenia) 1.Rosnący stabilnie wzrost popytu na usługi turystyki medycznej. 2.Lokalizacja. 3.Wsparcie polityczne. 4.Prestiż Kraju. 1.Wzrost konkurencji. 2.Ewentualne odstępstwa, w procesie realizacji usług od rygorystycznych założeń standardów certyfikacji. 3.Brak wsparcia politycznego. 4.Wzrost kosztów świadczonych usług medycznych. 5.Możliwe „nasycenie” pacjentami.

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Podróże studyjne dla organizatorów wyjazdów turystyki medycznej oraz dziennikarzy. Kampanie przy wykorzystaniu elektronicznych środków przekazu. Konwencja turystyki medycznej – udział w World Medical Tourism & Global Healthcare Congress. Skuteczne narzędzia promocyjne

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Road show dla polskich placówek usług medycznych. Weryfikacja kryteriów akredytacji i standaryzacji Konwencja turystyki medycznej – udział w World Medical Tourism & Global Healthcare Congress. Ustawiczne kształcenie i podnoszenie standardów

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Rób to na czym się najlepiej znasz Kanały dotarcia do potencjalnych pacjentów Medical Tourism Facilitators

Amerykański Rynek Turystyki Medycznej Dziękuję ! Copyright by Jan Rudomina 2016 (Fragmenty tej prezentacji niestanowiące domeny publicznej mogą być wykorzystywane w publikacjach i prezentacjach pod warunkiem podania ich źródła) Jan Rudomina Affordable Healthcare International A Proud Member of Medical Tourism Association