Gminny Program Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata Spotkanie edukacyjne na temat rewitalizacji Częstochowa,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gminny Program Rewitalizacji Gminy Góra na lata Warsztat I DIAGNOZA GMINY ORAZ WYNIKI BADAŃ GÓRA,
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne. ( ZIT ). Dofinansowanie :ZIT 11,4 mln euro WRPO 8,0 mln euro Beneficjenci :- Uniwersytet im. A. Mickiewicza, - Politechnika.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Organizacyjno-Prawny.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Konsultacje społeczne Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Libiąż - Aktualizacja II Libiąż, 20 maja 2008r. Libiąskie Centrum Kultury.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
Poznańska Rada Działalności Pożytku Publicznego Kadencja
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego w Lesznie prowadzony przez: Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Miasta i gminy przyjazne starzeniu Paweł Kubicki, Instytut Gospodarstwa Społecznego SGH 1.
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ” Dzielnica Wilanów m. st. Warszawy.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Informacja na temat procedury wyboru projektów indywidualnych umieszczonych w Indykatywnym wykazie indywidualnych projektów kluczowych Regionalnego Programu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI MIASTA ŻARY NA LATA
Tryb tworzenia związków metropolitalnych w kontekście zasady samodzielności jednostek samorządu terytorialnego Karol Ważny Uniwersytet Gdański Instytut.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
WSPARCIE LOKALNYCH STRATEGII ROZWOJU W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO NA LATA Warszawa roku.
Lokalny Program Rewitalizacji
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI dla Gminy Kornowac
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
WYZNACZENIE OBSZARU ZDEGRADOWANEGO I OBSZARU REWITALIZACJI W GMINIE JAWORZE JAWORZE, r. 1.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
„Nie wystarczy mieć cel – 
Konsultacje społeczne
CZYM JEST PROGRAM WSPÓŁPRACY?
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW CZAJOWIC
Warsztat konsultacyjny
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
Gminny Program Rewitalizacji dla gminy Czernice Borowe
Społeczny Zespół do spraw aktywizacji pszczelarstwa
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
w powiatach malborskim i sztumskim”
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
BUDŻET POWIATU MIELECKIEGO NA ROK 2018
lokalny PROGRAM REWITALIZACJI GMINY TYCZYN NA LATA
Marszałek Województwa Podkarpackiego
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI GRODZISKA MAZOWIECKIEGO NA LATA (AKTUALIZACJA) Obszary wiejskie gminy Grodzisk Maz.
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Opolu
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Aspekty prawne użytkowania instalacji grzewczych do 1 MW na paliwa stałe Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Ochrony Środowiska.
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
w świetle Ustawy „Za Życiem”
Zapis prezentacji:

Gminny Program Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata Spotkanie edukacyjne na temat rewitalizacji Częstochowa,

Umowa z dnia 01 września 2015 – termin realizacji 31 grudnia 2015 (4 miesiące) Aneks z dnia 22 grudnia 2015: Etap I: opracowanie diagnozy do GPR oraz przedstawienie na mapach w skali co najmniej 1:5000 obszarów zdegradowanych i obszarów do rewitalizacji – do Etap II: opracowanie projektu GPR do dna Etap III: opracowanie ostatecznego dokumentu GPR do dnia

 Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata z dnia 3 lipca 2015  Założeniami Narodowego Planu Rewitalizacji  Ustawą o rewitalizacji z dnia 9 października 2015

Rewitalizacja – co to takiego? Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji REWITALIZACJA stanowi proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych, prowadzony w sposób kompleksowy, poprzez zintegrowane działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki, skoncentrowane terytorialnie, prowadzone przez interesariuszy rewitalizacji na podstawie gminnego programu rewitalizacji. ! !

Rewitalizacja – co to takiego? Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji OBSZAR ZDEGRADOWANY – obszar gminy znajdujący się w stanie kryzysowym z powodu koncentracji negatywnych zjawisk społecznych, na którym występuje ponadto co najmniej jedno z negatywnych zjawisk: gospodarczych / środowiskowych / przestrzenno-funkcjonalnych / technicznych. ! !

Rewitalizacja – co to takiego? Rewitalizacja odnosi się do sfer: 1.Społecznej; 2.Gospodarczej; 3.Funkcjonalno-Przestrzennej; 4.Technicznej; 5.Środowiskowej.

Ostateczna delimitacja obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji Diagnoza i wyznaczenie obszaru zdegradowanego i rewitalizacji Warsztat Strategiczny I – Zbieranie uwag w postaci papierowej / elektronicznej Zbieranie uwag w formie ustnej Wywiady konsultacyjne Etap diagnostyczny Wizyta wprowadzająca rozpoczęcie prac nad Gminnym Programem Rewitalizacji – r. Wstępna analiza danych statystycznych Wywiady eksperckie (n=5) Wizja lokalna Badania ankietowe z mieszkańcami (n=100) Rada Miejska – przyjęcie Uchwały

Warsztat Strategiczny II – Etap strategiczny Zbieranie zadań i projektów do GPR Opracowanie Projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Ocena Urzędu Marszałkowskiego Rada Miejska – przyjęcie Uchwały Diagnoza oraz wyznaczenie obszaru zdegradowanego i rewitalizacji Opracowanie wstępnej wersji Gminnego Programu Rewitalizacji Spotkanie konsultacyjne – Nowe MiastoSpotkanie konsultacyjne – Stare Piaski Zbieranie uwag w postaci papierowej / elektronicznej Zbieranie uwag w formie ustnej Wywiady konsultacyjne Opiniowanie GPR Gminny Program Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata

 Obszar rewitalizacji nie może być większy niż 20% powierzchni gminy oraz zamieszkały przez więcej niż 30% liczby mieszkańców gminy. Proces delimitacji podobszarów kryzysowych oraz podobszarów wskazanych do rewitalizacji:  Wizyta wprowadzająca: spotkanie osób, które w ramach swojej pracy zawodowej zajmują się diagnozowaniem i rozwiązywaniem problemów społecznych, w tym przedstawicieli Urzędu Miasta, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz służb porządkowych – zwanych dalej Zespołem ds. Rewitalizacji. Ustalono sposób delimitacji obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji, a także przedstawiono listę wskaźników i danych, które są niezbędne do opracowania diagnozy.  Wśród najważniejszych wskaźników znalazły się: poziom bezrobocia, wyniki egzaminów gimnazjalnych i egzaminów VI-klasisty, liczba przestępstw i wykroczeń, frekwencja wyborcza, saldo migracji i saldo ruchu naturalnego, poziom przedsiębiorczości, poziom zanieczyszczenia powietrza, wód oraz gleby, liczba awarii sieci wodno-kanalizacyjnych.

Pozyskiwanie danych statystycznych i analiza statystyczna: - Długotrwały i nie zawsze skuteczny sposób pozyskiwania danych statystycznych od różnych jednostek publicznych. - Instytucje publiczne dysponujące danymi, w szczególności danymi wrażliwymi nie są przygotowane do tego, aby przekazywać te dane w podziale na mniejsze jednostki terytorialne niż gmina – głownie dot. to jednostek, które działają na obszarze ponadgminnym jak np. Powiatowe Urzędy Pracy. - W związku z problemem z pozyskaniem wszystkich danych w podziale na ulice miasta skoncentrowano się na kilku wskaźnikach, które Zespół ds. Rewitalizacji uznał za kluczowe w diagnozowaniu problemów społecznych. Uznano, że są to: liczba osób korzystających z pomocy społecznej, średnie wyniki egzaminów dla szkół podstawowych i gimnazjalnych według obwodów, których dotyczą oraz średnią frekwencję wyborczą według okręgów wyborczych

 Proces delimitacji: wskazanie ulic na których mieszkają klienci pomocy społecznej. Obszary zdegradowane zostały wyznaczone tak, aby objąć te ulice na których jest największe nagromadzenie problemów społecznych. Ze względu na utrzymanie spójności obszarów - spójności przestrzenno- funkcjonalnej - w granicach obszarów są tez ulice, które nie pojawiły się jako ulice o wysokim wskaźniku kryzysu.  Poza delimitacją wskaźnikową został wskazany obszar Starego Miasta, którego konieczność rewitalizacji została wskazana w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego.  Dodatkowo do wskazanych obszarów zamieszkałych, włączono obszary niezamieszkałe które mają potencjał rozwojowy zgodnie z art. 10 ust. 3 Ustawy o Rewitalizacji i mogą przyczynić się do przeciwdziałania negatywnym zjawiskom społecznym.

 Zgodnie z Ustawą o Rewitalizacji obszar gminy, który znajduje się w stanie kryzysowym z powodu koncentracji negatywnych zjawisk społecznych można wyznaczyć jako obszar zdegradowany, w przypadku występowania w nim negatywnych zjawisk w sferze gospodarczej, środowiskowej, przestrzenno- funkcjonalnej lub technicznej. PANEL EKSPERCKI: Wskazane obszary kryzysowe na terenie miasta Czeladź obejmowały łącznie ponad 42% mieszkańców całego miasta. Ustawa o Rewitalizacji zakłada, iż w obszarze rewitalizacji może mieszkać jedynie 30% mieszkańców, w związku z powyższym obszar rewitalizacji musiał zostać wybrany spośród obszaru zdegradowanego. Panel z ekspertami pozwolił na doprecyzowanie obszarów rewitalizacji i wybranie obszarów, które charakteryzują się z jednej strony największą koncentracją problemów społecznych, a z drugiej strony posiadają największy potencjał rozwojowy dla miasta.

BADANIA Z MIESZKAŃCAMI:  Badania sondażowe z mieszkańcami miasta – najważniejsze problemy i kształt obszarów do rewitalizacji.  WARSZTATY STRATEGICZNE Z PRZEDSTAWICIELAMI ŚRODOWISK LOKALNYCH  OTWARTE KONSULTACJE SPOŁECZNE

- informacje o charakterze statystycznym - pozyskiwane z ogólnodostępnych źródeł statystycznych (Bank Danych Lokalnych GUS, Urząd Statystyczny w Krakowie) - dane z: ewidencji ludności, jednostki pomocy publicznej, policji Istotne zagadnienia: - sfera przestrzenno-funkcjonalna : zasoby mieszkaniowe, rynek nieruchomości, stan tkanki mieszkaniowej, szkody górnicze itp. - sfera społeczna: ruch naturalny ludności, trendy demograficzne, pomoc społeczna, ubóstwo, przestępczość, aktywność organizacji pozarządowych, frekwencja, uzależnienia, poziom wykształcenia itp. - sfera gospodarcza: aktywność gospodarcza, struktura podmiotów gospodarczych, bezrobocie itp. - sfera techniczna i środowiskowa: infrastruktura, jakość i ochrona środowiska

Ankieta on line na stronie internetowej i w BIP - Ustne zbieranie informacji w Referacie Funduszy Zewnętrznych - Wywiady – minimum 2 sztuki Konsultacje projektu uchwały w sprawie obszarów zdegradowanych i obszarów rewitalizacji Uchwała Rady Miejskiej w sprawie wyznaczenia obszaru zdegradowanego oraz obszaru rewitalizacji Miasta Czeladź Uchwała Rady Miejskiej w sprawie przystąpienia do opracowania Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata

 konsultacje społeczne przygotowanego projektu Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata Uzyskanie pozytywnej opinii – ponad 30 różnych instytucji, w tym m.in.:  Zarządu Powiatu Będzińskiego  Zarządu Województwa Śląskiego  Wojewody Śląskiego  Wojewódzki Sztab Wojskowy  Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego  Śląskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego  Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska

Uczestnicy: Przedstawiciele samorządu, instytucji publicznych, służb bezpieczeństwa, środowisk gospodarczych, organizacji pozarządowych - warsztat I – cel - określenie specyfiki proponowanych obszarów rewitalizacji oraz określeniem kierunków ich odnowy, a także opracowanie analizy zasobów tych obszarów.

 - warsztat II – – uczestnicy zostali podzieleni na cztery grupy (tyle ile wyznaczonych zostało obszarów do rewitalizacji w mieście). Każda z grup pracowała nad jednym z obszarów rewitalizacji (Stare Miasto, Nowe Miasto, Stare Piaski oraz Kolonia Saturn), zastanawiając się nad tym, jakie działania na danym obszarze są potrzebne i jakie zadania należy realizować. W trakcie pracy następowała wymiana grup, tak by każda z nich pracowała nad każdym z obszarów. Zmieniając obszary rewitalizacji, każda z grup mogła uzupełnić pomysły wcześniejszych. Taki styl pracy pozwolił na zebranie ogromnej liczby scenariuszy, sugestii i projektów, które są odpowiedzią na zdiagnozowane wcześniej w tych obszarach kwestie problemowe.

 Wystąpienie do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Katowicach Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Katowicach o uzgodnienie zakresu i stopnia szczegółowości prognozy oddziaływania na środowisko projektu Gminnego Programu Rewitalizacji.  Pozytywna opinia

Obszar 1 – Stare Miasto

Zadania do realizacji: Obszar I - Stare Miasto 1.1. Czeladzkie Centrum Wsparcia Rodziny – Centrum Usług Społecznych – Rynek Centrum Organizacji Pozarządowych Centrum Wolontariatu Przebudowa i modernizacja budynku Rynek 22 i nadanie mu nowych, społecznie użytecznych funkcji. 1.5.Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych zagrożonych wykluczeniem społecznym – stworzenie Spółdzielni Socjalnych Poprawa dostępności do infrastruktury społecznej – Stworzenie Powiatowego Centrum Usług Społecznych oraz mieszkań chronionych

Zadania do realizacji: Obszar I - Stare Miasto 1.7. Poprawa dostępności do mieszkalnictwa komunalnego na terenie Miasta Czeladź – Rewitalizacja budynku mieszkalnego przy ul. Bytomskiej Poznaj swojego dzielnicowego – poprawa bezpieczeństwa na obszarze Starego Miasta oraz Nowego Miasta Zintegrowane punkty przesiadkowe w mieście z przedsięwzięciami towarzyszącymi Niskoenergtyczne Budynki Użyteczności Publicznej - termomodernizacja budynku Urzędu Miasta Czeladź, ul. Katowicka 45.

Obszar II - Kolonia Saturn

Zadania do realizacji: Obszar II – Kolonia Saturn 2.1. Centrum Usług Społecznych i Aktywności Lokalnej SATURN – integracja i aktywizacja społeczna mieszkańców miasta, w tym zwłaszcza osób starszych Nowe funkcje społeczno-gospodarcze dla zabytkowej kopalni Saturn w Czeladzi – Centrum Usług Społecznościowych i Aktywności Lokalnej Saturn Kopalnia Saturn – przestrzeń nowych możliwości Aktywizacja gospodarcza terenu byłej KWK Saturn - budowa ulicy Scheiblera i ulicy Biedermanna (etap 2) wraz z uzbrojeniem terenu (brownfield).

Obszar III – Nowe Miasto

Zadania do realizacji: Obszar III – Nowe Miasto 3.1. Zaprojektuj własną przestrzeń – akcje happeningowe dla mieszkańców Nowego Miasta Poznaj swojego dzielnicowego – poprawa bezpieczeństwa na obszarze Starego Miasta oraz Nowego Miasta 3.3. Rewitalizacja przestrzeni targowiska przy ul. Miasta Auby na Nowym Mieście Stworzenie miejsca integracji i aktywizacji społecznej osób starszych/seniorów Integracja społeczności lokalnej poprzez organizację Festynu Rodzinnego.

Zadania do realizacji: Obszar III – Nowe Miasto 3.6. Pomoc rehabilitacyjna i psychologiczna dla członków Klubu Abstynenta Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych zagrożonych wykluczeniem społecznym – stworzenie Spółdzielni Socjalnych Poprawa efektywności energetycznej obiektów publicznych powiatu będzińskiego poprzez zastosowanie OZE – Powiatowy Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Czeladzi Ograniczenie niskiej emisji poprzez działania termomodernizacyjne – Powiatowy Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Czeladzi.

Obszar IV – Stare Piaski

Zadania do realizacji: Obszar IV – Stare Piaski 4.1. Aktywizacja społeczna seniorów w dzielnicy Piaski Rewitalizacja poprzez kulturę – odnowienie budynku Traffic i przywrócenie mu funkcji centrum kulturalno-społecznego dzielnicy Poprawa dostępności do mieszkalnictwa komunalnego na terenie Miasta Czeladź – remont budynku mieszkalnego przy ul. Kościuszki Aktywizacja rodzin, dzieci i młodzieży zagrożonych wykluczeniem społecznym.

Zadania do realizacji: Wszystkie obszary 5.1. Zintegrowany system połączeń rowerowych w powiecie będzińskim 5.2. Poprawa zdolności do zatrudnienia osób poszukujących pracy i pozostających bez zatrudnienia wiesz=rozumiesz=reagujesz 5.4. Edukacja Ludzi Szukających Kompetencji - "ELUSZEK". Program wsparcia rodzicielstwa Pomagamy rodzinom – program wspierania rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji.

Zadania do realizacji: Obszar IV – Stare Piaski 5.6. Działamy razem – wsparcie tworzenia grup samopomocy sąsiedzkiej – metodą organizowanie społeczności lokalnej Punkt Informacyjno – Konsultacyjny (PIK) Świetlikowa Akademia Rodzica Rozwój usług społecznych – realizacja wiązki projektów zapobiegających ubóstwu i wykluczeniu społecznemu mieszkańców Powiatu Będzińskiego.

 Przekazanie GPR do oceny –  Uwagi najistotniejsze: - problem z danymi dot. struktury społeczno-demograficznej wybranych obszarów (wiek, wykształcenie); -dane dot. bezrobocia – brak danych z podziałem na ulice – stąd brak możliwości przeprowadzenia szczegółowej analizy wskaźnikowej – w sytuacji braku danych diagnoza była uzupełniona w oparciu o dane uzyskane na podst. wywiadów, ankiet;

 Pozytywna ocena merytoryczna Programu :  Uchwała Rady Miejskiej w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Czeladź na lata z dnia 28 września 2016  Uchwała w sprawie zasad wyznaczania składu oraz zasady działania Komitetu Rewitalizacji z dnia 28 września 2016

Małgorzata Łyżwińska Inspektor Wydział Rozwoju Miasta i Funduszy Zewnętrznych Referat Funduszy Zewnętrznych Urząd Miasta Czeladź Tel. 32/