KONFERENCJA „NIE TYLKO TYDZIEŃ KODOWANIA – MIEJSCE PROGRAMOWANIA W EDUKACJI” 19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

"Nowoczesny Nauczyciel
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
Centrum Kariery i Sukcesu przy OSP w Budziszowie Wielkim Społeczeństwem obywatelskim jest społeczeństwo, w którym istnieją aktywni, myślący o interesach.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Konferencja upowszechniająca dla kadry kierowniczej szkół System pracy z uczniami zdolnymi jako produkt finalny projektu DiAMEnT Upowszechnianie dobrych.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Partnerstwo lokalne na Rzecz Rozwoju Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego w województwie zachodniopomorskim.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego przy Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Szczecinie.
Projekt „Zachodniopomorskie Obserwatorium Rynku Pracy” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i budżetu państwa w ramach Poddziałania.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie zachodniopomorskim Konferencja współfinansowana.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Serwisy Web 2.0 do tworzenia i udostępniania materiałów edukacyjnych (5 godz. szkolenie stacjonarne: 05.11) lub 15 godz. szkolenie.
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
SPRAWDZIAN EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN MATURALNY WYNIKI 2016 Opracowanie: Anna Krukowska-Włoch, Łukasz Słodkowski Iwona Rydzkowska Teresa Kosmaczewska.
Konkursy i seminaria metodyczne dla nauczycieli informatyki.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
na rzecz cyfryzacji szkół
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2016/2017.
Programowanie dla każdego
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
„Programowanie czas zacząć”
Innowacja pedagogiczna: „Poznajemy, rozumiemy, programujemy”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Programowanie z eTwinning
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Rozliczenie działań Miejskiej Biblioteki w Mrągowie na rzecz Fundacji ORANGE za rok 2013.
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Programowanie z eTwinning
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
aktywnie korzystamy z funduszy unijnych
Działania na rzecz innowacji
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Zapis prezentacji:

KONFERENCJA „NIE TYLKO TYDZIEŃ KODOWANIA – MIEJSCE PROGRAMOWANIA W EDUKACJI” 19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ

19 października 2016 Przetestowanie dostępnych rozwiązań służących nauce programowania, w tym programów nauczania opartych na projekcie podstawy programowej (propozycja zmian do podstawy programowej opracowana prze Radę ds. Informatyzacji Edukacji i przyjęta przez MEN jako podstawa pilotażu wdrażania programowania od najmłodszych lat). Nad podstawą programową będzie pracował zespół kierowany przez Panią dr Annę Beatę Kwiatkowską. Uruchomienie różnorodnych form wsparcia dla nauczycieli informatyki i edukacji wczesnoszkolnej umożliwiających samokształcenie, kształcenie wzajemne oraz inne formy doskonalenia zawodowego. Podstawowe cele pilotażu Rekomendowanie do powszechnego wdrożenia najskuteczniejszych metod i technik kształcenia i samokształcenia uczniów i nauczycieli. Stworzenie merytorycznego i organizacyjnego wsparcia pilotażu i późniejszych działań w szkołach poprzez działania koordynacyjne na poziomie centralnym. PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ Wprowadzenie i sprawdzenie w praktyce szkolnej powszechnej nauki programowania. Pilotaż powinien mieć formę innowacji pedagogicznej.

19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ Pomoc dla nauczycieli Kursy i studia podyplomowe Organizacja samokształcenia Sieci współpracy Platforma komunikacyjna Baza materiałów Ogólnopolska sieć edukacyjna już od 2018 roku

19 października 2016 W pilotażu może wziąć udział każda szkoła. Działania powinny obejmować jak najbardziej różnorodną grupę uczniów i nie powinny ograniczać się tyko do klas profilowych bądź uczniów o sprecyzowanych zainteresowaniach informatycznych. Szkoła powinna również stworzyć ofertę zorganizowanych form wsparcia dla uczniów słabszych. Szczegółowe informacje i akty prawne dotyczące pilotażu znajdują się na stronie internetowej MEN ( oraz na stronie Kuratorium Oświaty w Szczecinie ( informatyczna). informatyczna Kto może brać udział w pilotażu? PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ

19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ W województwie zachodniopomorskim do Pilotażu zgłosiło się 85 szkół, w tym 78 szkół publicznych oraz 7 szkół niepublicznych: 59 szkół podstawowych (55 publiczne i 4 niepubliczne) 20 gimnazjów (17 publiczne i 3 niepubliczne) 6 szkół ponadgimnazjalnych publicznych (2 licea ogólnokształcące i 4 technika) Nauka programowania w szkołach Pilotaż programu rozpoczął się 1 września 2016 roku, a jego rezultatem będzie wdrożenie nauczania programowania od 2018 r. do edukacji formalnej. Szczegółowe informacje: oraz W kraju do Pilotażu zgłosiło się szkół, w tym szkół podstawowych, 387 gimnazjów i 184 szkół ponadgimnazjalnych.

Liczba szkół, które zgłosiły się do pilotażu - dane na dzień 5 października 2016 r. 19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ

19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ Liczba szkół biorących udział w pilotażu wg typów szkół TYP SZKOŁY Województwo zachodniopomorskie Publiczne Niepubliczne Łącznie Szkoły podstawowe Gimnazja Szkoły ponadgimnazjalne Licea Ogólnokształcące 202 Technika 404 Razem 606 Łącznie 78785

19 października 2016 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ Liczba szkół biorących udział w pilotażu wg powiatów POWIAT Szkoły podstawowe Gimnazja Szkoły ponadgimnazjalne Razem Licea Ogólnokształcące Technika białogardzki1 1 choszczeński21 3 drawski 71 8 goleniowski21 3 gryficki11 2 gryfiński11 13 kamieński1 1 kołobrzeski12 3 koszaliński31 4 myśliborski3 3 policki2 2 pyrzycki11 2 sławieński11 2 stargardzki szczecinecki12 3 świdwiński3 3 wałecki4 4 łobeski2 2 m. Koszalin111 3 m. Szczecin m. Świnoujście11 2

SP-1 G-1 m. Koszalin Sp-1 G-1 LO-1 m. Szczecin SP-16 G-6 T-3 kamieński SP-1 policki SP-2 myśliborski SP-3 pyrzycki SP-1 G-1 stargardzki SP-5 LO-1 łobeski SP-2 goleniowski SP-2 G-2 gryficki SP-1 G-1 kołobrzeski SP-1 G-2 koszaliński SP-3 G-1 białogardzki SP-1 świdwiński SP-3 szczecinecki SP-1 G-2 drawski SP-7 G-1 wałecki SP-4 choszczeński SP-2 G-1 sławieński SP-1 G-1 gryfiński SP-1 G-1 T-1 PILOTAŻ WDRAŻANIA PROGRAMOWANIA W EDUKACJI FORMALNEJ – MAPA SZKÓŁ W POWIATACH – 19 października 2016

Dostęp do szerokopasmowego Internetu – Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało cyfrową mapę zawierającą informację, w jaki sposób placówki oświatowe w Polsce korzystają z dostępu do szerokopasmowego Internetu. Przygotowane narzędzie powstało w ramach przygotowań do drugiego konkursu z osi 1 Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. W ramach tego narzędzia dokonana została geolokalizacja poszczególnych placówek oświatowych na terenie Polski. Dane te zostały ponadto uzupełnione informacjami z Systemu Informacji Oświatowej prowadzonego przez Ministra Edukacji Narodowej. Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych – Porozumienie jest nieformalnym, dobrowolnym zrzeszeniem instytucji, organizacji i firm, które identyfikują się z jego celami i działają na rzecz ich realizacji. Celem Porozumienia jest działanie na rzecz pełnego wykorzystania potencjału nowoczesnych technologii informacyjnych, upowszechnienie edukacji cyfrowej i jej dostosowanie do dynamicznie zmieniającego się rynku pracy.

19 października 2016 ZACHODNIOPOMORSKIE Placówki oświatowe podzielone zostały na trzy kategorie: 1. Niebieskie kropki - w zasięgu sieci o prędkościach wyższych niż 100 Mb/s. 2. Zielone kropki - w zasięgu sieci o prędkościach niższych niż 100 Mb/s, których podłączenie zadeklarowali przedsiębiorcy z własnych środków po przeprowadzeniu konsultacji rynkowych ogłoszonych przez Ministra Cyfryzacji. 3. Czerwone kropki - w zasięgu sieci o prędkościach niższych niż 100 Mb/s, do podłączenia których zobowiązani będą przedsiębiorcy uzyskujący środki pomocowe w ramach drugiego konkursu z osi 1 Program Operacyjny Polska Cyfrowa. Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych

19 października 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Konkurs dotyczący nauki programowania dla nauczycieli szkół podstawowych – nauczycieli-szkol-podstawowychhttps://mc.gov.pl/aktualnosci/konkurs-dotyczacy-nauki-programowania-dla- nauczycieli-szkol-podstawowych W dniach 29 sierpnia – 30 listopada 2016 r. można składać wnioski o dofinansowanie w ramach Działania 3.2 „Innowacyjne rozwiązania na rzecz aktywizacji cyfrowej” Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa. Ze środków unijnych przeznaczono na konkurs ,00 zł. Celem projektów jest rozwijanie kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w zakresie nauczania programowania. Wnioski o dofinansowanie mogą składać organizacje pozarządowe, partnerstwa organizacji pozarządowych z JST, instytucje prowadzące działalność w zakresie uniwersytetów trzeciego wieku, instytucje publiczne z obszaru nauki, instytucje publiczne z obszaru edukacji, instytucje publiczne z obszaru kultury, szkoły wyższe, partnerstwa pomiędzy powyższymi podmiotami.

19 października 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Rządowy Program „Aktywna Tablica” MEN – Większości szkół wciąż brakuje komputerów, tablic interaktywnych i szybkich łączy. W zamierzeniach Programu jest w ciągu najbliższych 2-3 lat wyposażenie każdej klasy w urządzenia multimedialne zastępujące tradycyjne tablice w salach lekcyjnych. Ponadto MEN pod hasłem: „Chcesz zrobić prezent, przynieś tablicę interaktywną” będzie zachęcać spółki Skarbu Państwa, sponsorów, przyjaciół szkoły do wyposażania szkoły w większą liczbę tablic interaktywnych czy tabletów. Ośrodek Rozwoju Edukacji – Szkolenia z tematyki programowania dla nauczycieli zajęć komputerowych i informatyki oraz projekt szkoleń dla nauczycieli-doradców i nauczycieli- konsultantów informatyki.

19 października 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli – Szkolenia dla nauczycieli zajęć komputerowych i informatyki z tematyki programowania oraz wsparcie metodyczne. E-podręczniki – E-podręczniki to całe środowisko uczenia się i nauczania, mają być odpowiedzią na potrzeby uczniów i wyzwania nowoczesnej, cyfrowej szkoły. Dają możliwość pracy w zespołach i dopasują się do indywidualnego stylu nauki. Zasoby mogą się dynamicznie zmieniać. Każdy uczeń i nauczyciel na swoim koncie – profilu będzie mógł gromadzić własne materiały, dzielić się nimi, tworzyć autorskie wersje podręcznika. Obecnie w zasobach znajdują się 62 podręczniki dla 14 przedmiotów.

19 października 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Projekt wspierania tworzenia sieci szkół ćwiczeń – wspieranie-tworzenia-szkol-cwiczen/ wspieranie-tworzenia-szkol-cwiczen/ Polega na złożeniu wniosku o dofinasowanie projektu pozakonkursowego koncepcyjnego Wspieranie tworzenia szkół ćwiczeń w ramach Działania 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty, w typie projektu Wsparcie tworzenia sieci szkół ćwiczeń. Tworzony jest obecnie model szkoły ćwiczeń, pilotaż zostanie przeprowadzony w województwie mazowieckim, a od 2018 roku rozpocznie się tworzenie szkół ćwiczeń w każdym województwie. (Kontakt: Warsztaty online Akademii NASK – warsztatow.htmlhttp://akademia.nask.pl/projekt-51/lista- warsztatow.html Zajmują się działalnością szkoleniową, edukacyjną oraz popularyzatorską. Kształcą najmłodszych użytkowników sieci w ramach działań pro publico bono. Organizują również szkolenia i kursy dla profesjonalistów. Przygotowują akcje edukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz programy dla nauczycieli.

19 października 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Link do Przyszłości – Zachęcanie młodych ludzi z małych miejscowości do nauki kodowania. Cel ten jest realizowany poprzez organizację warsztatów z kodowania z wykorzystaniem robotów, prowadzonych przez profesjonalistów. W ramach warsztatów uczestnicy tworzą swoje pierwsze aplikacje w programie Scratch, a następnie testują ich działanie ożywiając programowalne roboty Finch. Projekt jest realizowany przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark. Projekt został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Cyfryzacji, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Fundacja Orange – Działa na rzecz nowoczesnej edukacji dzieci i młodzieży. Poprzez twórcze inicjatywy zachęcamy młodych do zdobywania wiedzy, udziału w kulturze, budowania społeczności przy wykorzystaniu nowych technologii, w tym kompetencje cyfrowe np. Mega Misja, #SuperKoderzy. Ostatnia propozycja to ścieżki tematyczne do nauczania innych przedmiotów.

19 października 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Koduj z Klasą - Wspieranie w prowadzeniu zajęć z kodowania dla dzieci i młodzieży w każdym wieku, udostępnianie materiałów i organizacja szkoleń z różnych języków programowania np. PYTHON dla szkół ponadgimnazjalnych. Szkoła z Klasą klasa klasa Kompleksowy program wsparcia całej szkoły: dyrektorów, nauczycieli oraz uczniów, skierowany do placówek wszystkich poziomów edukacyjnych z całej Polski. Nauczycielom proponuje ciekawe i skuteczne metody nauczania, a dyrektorów wspiera w niełatwym procesie wprowadzania zmian.

19 października 2016 Kampania Programowanie z eTwinning – Projekt eTwinning jako narzędzie do realizacji innowacji pedagogicznych Wsparcie pilotażu programowania MEN poprzez połączenie idei projektu eTwinning z nauczaniem programowania. Oferta szkoleniowa dla nauczycieli rozwijająca umiejętności cyfrowe – programowanie. Regionalne seminaria szkoleniowo-kontaktowe Informacje oraz praktyczne warsztaty zarówno z programowania, jak i narzędzi i zasad eTwinning Olsztyn – październik 2016 Lublin – 4-5 listopad 2016 Białystok – 9-10 listopad 2016 Rzeszów – 9-10 grudzień 2016 Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych

19 października 2016 Kursy online Tygodniowe kursy internetowe skupiające się na nauce programowania, przydatnych narzędziach, platformach pomocnych w realizacji zadań z najmłodszymi Tydzień ze Scratchem Tydzień ze studio.code.org Tydzień z KoduGame Tydzień z programowaniem dla najmłodszych (Kodable, The Foos, Tynker) Tydzień z App Inventor Tydzień z Lightbot Tydzień z kodowaniem dla początkujących w RunMarco Tydzień z programowaniem na iPadzie Tydzień z programowaniem w Javie – GreenFoot Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych

19 października 2016 Rozwiązywanie problemów dla wszystkich: Godzina Kodowania Konkurs Informatyczny Bóbr Wizualne języki programowania dla najmłodszych: Scratch Blockly Logo Baltie Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych Przykładowe miejsca – gdzie można szukać inspiracji?

19 października 2016 Języki programowania dla zaawansowanych C++ Python Java Wybrane inicjatywy związane z programowaniem CoderDoJo Mistrzowie Kodowania Akademia Khana Przykładowe miejsca – gdzie można szukać inspiracji? Szerokie porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych

19 października 2016 Wsparcie ze strony ośrodków doskonalenia nauczycieli – Zachodniopomorskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli – i Centrum Edukacji Nauczycieli w Koszalinie – Współpraca z uczelniami wyższymi – Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym, Uniwersytetem Szczecińskim, Akademią Morską, Wyższą Szkołą Humanistyczną Towarzystwa Wiedzy Powszechnej. Szkolenia dla nauczycieli – organizowane w ramach tzw. „grantów” we współpracy z uczelniami wyższymi i ośrodkami doskonalenia nauczycieli. Działania wspierające w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

19 października 2016 ZUT Wydział Informatyki Przykładowe tematy wykładów: Nauka programowania komponentowego poprzez tworzenie gier w środowisku GameMaker Programowanie skryptów na przykładzie języka Bash Jak zacząć programować w Androidzie Algorytmy mrówkowe, czyli jak rozwiązywać problemy podpatrując kolonie owadów Tematy warsztatów: Programowanie robotów w języku Java Naucz robota rysować w programie Ceebot Programowanie kamer inteligentnych do inspekcji maszynowej Działania wspierające w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

19 października 2016 ODN WSH TWP Przygotowanie i prowadzenie warsztatów dla nauczycieli: edukacji wczesnoszkolnej, klas IV-VI szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych dotyczących nauczania programowania na lekcjach. Prowadzenie konsultacji wraz ze wsparciem w opracowaniu innowacji, dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych. Organizacja konferencji. Organizacja i prowadzenie dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej, klas IV-VI szkoły podstawowej, gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych międzyszkolnych kół zainteresowań prowadzonych przez osoby współpracujące z ośrodkiem. Prowadzenie kwalifikacyjnych studiów podyplomowych Informatyka i zajęcia komputerowe dla nauczycieli (od 2017 r. Informatyka dla nauczycieli). Działania wspierające w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

19 października 2016 Fundacja Netcamp Przygotowanie i prowadzenie warsztatów dla nauczycieli: edukacji wczesnoszkolnej, klas IV-VI szkoły podstawowej, gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych dotyczących nauczania programowania na lekcjach. Wsparcie szkół w opracowaniu innowacji pedagogicznych z zakresu nauczania programowania. Prowadzenie konsultacji dla nauczycieli wszystkich etapów edukacyjnych. Organizacja seminariów i konferencji mających na celu upowszechnianie dobrych praktyk w zakresie metodyki nauczania programowania. Organizacja i prowadzenie dla uczniów: edukacji wczesnoszkolnej, klas IV-VI szkoły podstawowej, gimnazjum, szkół ponadgimnazjalnych warsztatów, spotkań pokazowych oraz kół programistycznych. Działania wspierające w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

19 października 2016 Asseco Data Systems S.A Zaprosili nauczycieli szkół gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, dla których zorganizowali bezpłatne, godzinne szkolenie on-line tzw. webinarium zapoznające z możliwościami platformy UniCloud. Działania wspierające w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

19 października 2016 Powiaty: A - kołobrzeski, świdwiński, drawski, wałecki, białogardzki, szczecinecki, sławieński, koszaliński, m. Koszalin B - policki, gryfiński, kamieński, goleniowski, stargardzki, pyrzycki, myśliborski, gryficki, łobeski, choszczeński, m. Szczecin, m. Świnoujście TEMATYKA FORM GRANTOWYCH DOT. PROGRAMOWANIA I TIK ZLECONYCH PRZEZ KURATORIUM OŚWIATY W SZCZECINIE (II EDYCJA): 1.Elementy programowania w edukacji wczesnoszkolnej (ZCDN – B, TWP – A ). 2.Kształcenie umiejętności rozwiązywania problemów z różnych dziedzin przy wykorzystaniu metod oraz narzędzi wywodzących się z informatyki – od cyfrowego konsumenta do cyfrowego twórcy (TWP – A i B ). 3.Myślenie komputacyjne w nauczaniu przedmiotowym (TWP – A i B). 4.Bezpieczny uczeń w bezpiecznej szkole – konferencja (TWP – B ) Działania wspierające w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

19 października 2016 ZUT Wydział Informatyki Liliana Wołoszczuk, tel , dr Alina Tomaszewska, tel , Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WSH TWP Fundacja Netcamp Robert Król, tel , Asseco Data Systems S.A. Michał Jankowski, tel , Dane kontaktowe instytucji wspierających w ramach Pilotażu w województwie zachodniopomorskim

TERESA KOSMACZEWSKA tel.: października 2016 Zachodniopomorski koordynator ds. innowacji w edukacji DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ