Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Z-ca Dyrektora Kamila Siwak
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
„Nowy system doskonalenia nauczycieli w powiecie pułtuskim”
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
CELE REALIZACJI PROJEKTÓW POWIATOWYCH Pilotaż nowego modelu systemu doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół/przedszkoli Pomoc dyrektorom.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Opracował J. Stryjkowski
Instytucja zarządzająca POKL – MRR Instytucja pośrednicząca I stopnia – MEN Instytucja pośrednicząca II stopnia – ORE Beneficjent – Powiat Przasnyski.
Powiat Pilski w partnerstwie z Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Pile
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Zmiany w systemie doskonalenia nauczycieli
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Podsumowanie realizacji projektu
ZAPROSZENIE do współpracy - skierowane do przedstawicieli administracji publicznej oraz organizacji pozarządowych tj. w szczególności: - pracowników samorządów.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Placówki oświatowe objęte wsparciem
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Poprawa jakości doskonalenia nauczycieli w Powiecie Milickim Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty.
„Rozwój doskonalenia nauczycieli w powiecie augustowskim” Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.5. Kompleksowe wspomaganie szkół Projekt.
Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim r. Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Stargardzie Szczecińskim.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Grupa Tematyczna ds. młodzieży na obszarach wiejskich Dotychczasowa działalność oraz obecne obszary działania.
Z DORADZTWA ZAWODOWEGO
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Spotkanie informacyjne dotyczące realizacji projektów w ramach Poddziałania Podmioty Ekonomii Społecznej OP 6 Integracja RPO WP Koordynacja.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Człowiek najlepsza inwestycja Konferencja inaugurująca projekt ”Większa wiedza – Skuteczna praktyka - Doskonalenie kadr oświaty powiatu zgierskiego” 11.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Nadia Stankiewicz Portale edukacyjne. Jeden z lepszych... ● interklasa.pl ● interklasa.pl - największy portal edukacyjny, podzielony na trzy części: dla.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradztwo zawodowe w szkołach
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
„Programowanie czas zacząć”
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Program Edukacja dla Doliny Baryczy

EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca 2015 był podstawą do powstania i kontynuacji Programu Edukacja dla Doliny Baryczy Koordynator Projektu/Programu Stowarzyszenie „Partnerstwo dla Doliny Baryczy”

EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Po co? - diagnoza problemów (2013 roku): Niska świadomość mieszkańców, uczniów na temat obszaru Doliny Baryczy, przyczyny: – Nauka o regionie nie ma systemowego wymiaru – Placówki nie posiadają narzędzi służących nauce o regionie (pomocy dydaktycznych, sprzętu, materiałów edukacyjnych) – Brakuje wymiany doświadczeń między placówkami szkolnymi i pozaszkolnymi a materiały o regionie są rozporoszone – Szkoły z regionu rzadko korzystają z zajęć ośrodków na terenie Doliny Baryczy

EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Zapraszamy na film

Do Programu EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY przystąpiło 19 podmiotów zajmujących się pozaszkolną edukacją regionalną i przyrodniczą Zgłoszeni uczestnicy ośrodki: LKP, Ośrodki edukacji działające jako jednostki J.S.T, Instytucje, NGO, podmioty prywatne 3 z obszaru Wielkopolski; 17 z obszaru Dolnego Śląska 47 szkół i przedszkoli w tym: 26 szkoły dolnośląskie; 21 szkoły wielkopolskie To jest powyżej uczniów

EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY uczestnicy – wykaz wg gmin

Do Programu EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY w Gminie Milicz przystąpiło 13 szkół 1.Technikum Leśne w Miliczu 2.Fundacja KOM Społeczna Szkoła Podstawowa im. Astrid Lindgren 3.Szkoła Podstawowa Nr 2 i Szkoła Muzyczna I Stopnia w Miliczu 4.Zespół Szkół Specjalnych przy Wielospecjalistycznym Szpitalu w Miliczu 5.Szkoła Podstawowa w Dunkowej 6.Gimnazjum we Wróblińcu 7.Dzienny Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczy w Miliczu 8.Gimnazjum im. Jana Pawła II w Sułowie 9.Szkoła Podstawowa we Wziąchowie Wielkim 10.Gimnazjum im. Mikołaja Kopernika w Miliczu 11.Przedszkole Parafialne im. św. Feliksa z Cantalicio w Miliczu 12.Szkoła Podstawowa w Nowym Zamku 13.Zespół Szkół im. Tadeusza Kościuszki w Miliczu

Programu EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Podsumowanie działań w Programie w roku 2015/2016 Rozwój serwisu edukacja.barycz.pl Otwarcie sklepu internetowego z pomocami edukacyjnymi, mapami, wydawnictwami o regionie Tworzenie dokumentu Programu Edukacja dla Doliny Baryczy Stworzenie zespołów tematycznych w ramach funkcjonowania Społecznej Rady (zespół tematyczny ds. zatwierdzania zasobów w serwisie, zespół ds. ewaluacji programu) Podsumowanie monitoringu i aktywności placówek w roku szkolnym 2015/2016 Opracowanie zasad przystąpienia nowych podmiotów do Programu Opracowanie harmonogramu aktywności placówek uczestniczących w Programie

II FORUM Edukacja dla Doliny Baryczy godz. 13:00, Szkoła Podstawowa nr 2 W Miliczu Interdyscyplinarność w Edukacji dla Doliny Baryczy Cel: 1.Zaangażowanie w realizacje Programu nauczycieli różnych przedmiotów 2.Zwiększenie zainteresowania ofertą ośrodków edukacji pozaszkolnych Zapraszamy

PROGRAM II FORUM EDUKACJA dla Doliny Baryczy –14.00 Rejestracja uczestników Forum, obiad – – Otwarcie forum. Jak i przez kogo realizowany jest Program EDUKACJA dla Doliny Baryczy? O co chodzi w interdyscyplinarności edukacji dla Doliny Baryczy. BLOK I – FORUM DOŚWIADCZEŃ – – Interdyscyplinarność w edukacji o regionie Dolina Baryczy Panele, w formie ćwiczeń i warsztatów prowadzonych przez nauczycieli i edukatorów, podczas których uczestnicy zdobędą wiedzę praktyczną, zapoznają się z pomocami dydaktycznymi. Cel: wymiana dobrych praktyk, inspiracja uczestników do nauczania z wykorzystaniem gier, map, puzzli, itp.

PROGRAM II FORUM EDUKACJA dla Doliny Baryczy – –Realizacja Programu – to się dzieje naprawę. Podsumowanie aktywności. Plany i zasady wsparcia na lata 2016 – Wyróżnienie najaktywniejszych placówek oświatowych i ośrodków edukacji pozaformalnej realizujących Program w roku szkolnym 2015/2016. Oznaczenie szkół i instytucji biorących udział w Programie. BLOK II – PANELE DYSKUSYJNE – – Program EDUKACJI dla Doliny Baryczy – korzyści dla wszystkich Moderowane panele dyskusyjne Cel: wymian doświadczeń, identyfikacja potrzeb szkoleniowych, doradczych, organizacyjnych itp. 1.Jak skutecznie korzystać z serwisu edukacja.barycz.pl? 2.Jak wspierać działania szkoły/ przedszkola za pomocą stowarzyszenia? Jak i gdzie zdobyć pieniądze? 3.Świetlice wiejskie, biblioteki i ośrodki kultury też edukują o Dolinie Baryczy –Jak wykorzystać program i narzędzia do rozwoju oferty? 4.Mój program a Edukacja dla Doliny Baryczy –doświadczenia realizacji programów w edukacji formalnej ( awans zawodowy) edukacji pozaformalnej (specjalizacja ośrodków), wsparciu gminny ( system stypendialny)

Dziękuję za uwagę