KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW ZAŁOŻENIA PROJEKTU.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Advertisements

VII edycja programu edukacyjnego pt. „Trzymaj Formę!”
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Profilaktyka otyłości w działaniach Ministra Zdrowia
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
KONFERENCJE POWIATOWE
Trzymaj Formę! - wprowadzenie
Młodszy asystent Sekcji Promocji Zdrowia
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
Szkół Promujących Zdrowie
ZESPÓŁ WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU DZIECI
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Celem projektu "Trzymaj formę! jest edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
TRZYMAJ FORMĘ.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
TYTUŁ : SZKOŁA PRZYJAZNA ŻYWIENIU I AKTYWNOŚCI FIZYCZNEJ
PROGRAM EDUKACJA SKUTECZNA, PRZYJAZNA I NOWOCZESNA- - OD PRZEDSZKOLA DO MATURY jest częścią Projektu Doskonalenie podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Opracowała Agnieszka Balcerak
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
USO: odraczanie od obowiązku szkolnego obecnie
PODSUMOWANIE II EDYCJI PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ” w powiecie giżyckim
Szkoła Promująca Zdrowie
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Projekt edukacyjny dla uczniów
ZAŁOŻENIA OGÓLNE DO REALIZACJI IX edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „Trzymaj Formę!” Warszawa, 27 sierpnia 2014.
„WYBIERAM ZDROWIE ! ”. „WYBIERAM ZDROWIE ! ”
Podsumowanie projektu „ Bezpieczny Przedszkolak” Rok szkolny 2013/2014.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZINTEGROWANY PROGRAM DZIAŁAŃ Z ZAKRESU PROFILAKTYKI NADWAGI I OTYŁOŚCI ORAZ PROMOCJI ZDROWEGO ŻYWIENA DZIECI I MŁODZIEŻY.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Warszawa, 26 sierpnia 2015 r.. Cel badania jakościowego SALA – katalog rozwiązań przestrzennych sali lekcyjnej w nauczaniu wczesnoszkolnym jest efektem.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
Ustawa z dnia 29 grudnia 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw ( Dz.U. z 2016, poz.35)
Zmiana w systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015 r. Edukacja najmłodszych dzieci ma być skuteczna i przyjazna…… Powrót do obowiązku szkolnego dla 7-latków.
DZIAŁALNOŚĆ OŚRODKA PROMOCJI ZDROWIA I SPRAWNOŚCI DZIECKA W GDAŃSKU 2007 Konferencja: Profilaktyka Zdrowotna – współpraca samorządu i środowiska medycznego.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Wychowanie przedszkolne – prawo i obowiązek 2015/ / / / latki prawo Art. 1 p. 2 lit. b ustawy z r. o zmianie uoso.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
REALIZACJA PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE” W PRZEDSZKOLU NR3 IM. MATKI POLKI W RACIBORZU W LATACH
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
REKRUTACJA DO PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH.
PROJEKT EDUKACYJNY „Żyj zdrowo”. ZDROWO ” „ŻYJ ZDROWO” CELE PROJEKTU Edukacja w zakresie trwałego kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży.
Troska jednostki samorządu terytorialnego o zdrowie dzieci w zakresie prowadzenia działań diagnostycznych i edukacyjnych na przykładzie Miasta Gdańska.
KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW PODSUMOWANIE.
„Kondycja psychofizyczna bialskich 5-latków”
ROZWÓJ FIZYCZNY BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW HELENA POPŁAWSKA, AGNIESZKA DMITRUK, WOJCIECH HOŁUB.
ORGANIZACJA CZASU WOLNEGO BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW AGNIESZKA DMITRUK, HELENA POPŁAWSKA, WOJCIECH HOŁUB.
Unijne przedszkolaki w Gorzowie Projekt realizowany przez Miasto Gorzów Wlkp. Unijne przedszkolaki w Gorzowie współfinansowany z Europejskiego Funduszu.
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Studia stacjonarne i niestacjonarne
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Ukształtowanie postawy ciała Rozkład obciążeń stóp
Program polityki zdrowotnej dotyczący prewencji cukrzycy typu 2
Program dla dzieci w wieku przedszkolnym
Działania 8.1 Poprawa dostępności i jakości edukacji przedszkolnej,
Zapis prezentacji:

KONDYCJA PSYCHOFIZYCZNA BIALSKICH PIĘCIOLATKÓW ZAŁOŻENIA PROJEKTU

1. zróżnicowanie stanu zdrowia oraz poziomu i tempa rozwoju dzieci bialskich 2. zmiana ustawy o systemie oświaty w części dotyczącej podjęcia obowiązku szkolnego 3. dziecko 5-letnie nie jest objęte oceną stanu zdrowia i rozwoju, prowadzoną w ramach profilaktycznych badań lekarskich UZASADNIENIE PODJĘCIA TEMATYKI BADAŃ

 ocena stanu zdrowia i rozwoju fizycznego;  charakterystyka rozwoju poznawczego, społecznego i emocjonalnego dziecka;  ocena przebiegu procesów posturogenezy;  ocena rozwoju psychomotorycznego;  ocena żywienia, charakterystyka aktywności fizycznej oraz zachowań zdrowotnych 5-latków CEL PROJEKTU

Termin badań:wrzesień 2015 – maj 2016 rok Miejsce badań:- laboratoria ROBiR-u - obiekty sportowe AWF - 12 bialskich przedszkoli - Rejonowe Poradnie Dziecięce Uczestnicy badań: 534 dzieci z grup 5-latków, których rodzice wyrazili zgodę na udział w projekcie, tj 93% dzieci objętych edukacją przedszkolną (237 dziewcząt i 297 chłopców) ORGANIZACJA I MATERIAŁ BADAŃ

CO I JAK OCENIANO? Warunki rodzinne dzieci oraz organizacje czasu wolnego dziecka – ankieta skierowana do rodziców Charakterystyka środowiska przedszkolnego – ankieta skierowana do dyrektorów placówek Stan zdrowia - samoocena dokonywana przez rodziców - badanie podmiotowe - badanie przedmiotowe Rozwój somatyczny – pomiary: masy ciała, długościowe, szerokościowe, obwody, grubość fałdów skórno-tłuszczowych Rozwój społeczno-emocjonalny i umysłowy dziecka Arkusz Diagnostyczny Gotowości do Nauki w Klasie I. Dojrzałość szkolna dziecka 5-letniego.

Postawa ciała, wysklepienie stóp - metoda punktowa Wolańskiego - oględziny ortopedyczne - wybrane testy funkcjonalne - metoda fotogrametryczna MORA 4G - podoskop Poziom kształtowania nawyków zdrowego stylu życia (ankieta skierowana do rodziców) - wywiad żywieniowy, - ocena jakościowa spożywanych posiłków, - nawyki higieny osobistej dziecka Umiejętności motoryczne - test rozwoju dużej motoryki (TGMD-2) Sprawność fizyczna - test Sekity

WSZYSTKIE WYMIENIONE METODY BADAŃ SĄ NIEINWAZYJNE POZYTYWNA OPINIA PROJEKTU PRZEZ SENACKĄ KOMISJĘ ETYKI BADAŃ NAUKOWYCH Akademii Wychowania Fizycznego Józefa Piłsudskiego w Warszawie Projekt wpisuje się w założenia NPZ na lata 2016 – 2020 cel operacyjny A. „Poprawa sposobu żywienia i stanu odżywiania społeczeństwa” cel operacyjny B. „ Zwiększenie aktywności fizycznej społeczeństwa”

Zespół badawczy Badania lekarskie:dr n.med.lek.med. Agnieszka Chwaluk dr n.med. lek.med. Katarzyna Wójtowicz-Chomicz Rozwój fizyczny:dr hab.prof.AWF Helena Popławska dr Agnieszka Dmitruk dr Wojciech Hołub Sprawność fizyczna:dr hab.prof.AWF Adam Wilczewski dr Ireneusz Haliburda dr Jerzy Saczuk dr Agnieszka Wasiluk Postawa ciała:dr hab.prof.AWF Krystyna Górniak dr Małgorzata Lichota mgr Magdalena Plandowska Żywienie i nawyki prozdrowotne: dr hab.prof.AWF Elżbieta Huk-Wieliczuk dr Anna Czeczuk

Ocena rozwoju społeczno-emocjonalnego i umysłowego dziecka: Dyrektorki oraz nauczycielki prowadzące grupy 5-latków z miejskich placówek edukacyjnych: Samorządowe Przedszkole Nr 3 Samorządowe Przedszkole Nr 6 Samorządowe Przedszkole Nr 7 Samorządowe Przedszkole Nr 10 Samorządowe Przedszkole Nr 11 Samorządowe Przedszkole Nr 13 Samorządowe Przedszkole Nr 14 Samorządowe Przedszkole Nr 15 Samorządowe Przedszkole Nr 16 Samorządowe Przedszkole Nr 17 Niepubliczne Przedszkole im. Przyjaciół Kubusia Puchatka ul. Łomaska 70 oraz ul. Kolejowa 19 Niepubliczne Przedszkole „Biedroneczka”