Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE A RYNEK PRACY W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM Wydział Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego Lublin, grudzień 2007 Kuratorium Oświaty w Lublinie.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego Łódzkiego Kuratora Oświaty - rok szkolny 2016/2017
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Informacja na temat nadzoru pedagogicznego

Doradztwo zawodowe w szkołach
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty Praga-Północ m.st. Warszawy
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Przykładowy model podziału środków
Działania na rzecz innowacji
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Zapis prezentacji:

Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora Oświaty- Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2016/2017 i Plan nadzoru pedagogicznego Mazowieckiego Kuratora Oświaty na rok szkolny 2016/ Informacja o wynikach nadzoru pedagogicznego sprawowanego w roku szkolnym 2015/ przedstawiciel Wydziału/Delegatury. 4.Zmiany w przepisach prawa oświatowego - przedstawiciel Wydziału/Delegatury. 5.Sprawy różne. Ciechanów, 8 września 2016 r.

Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2016/2017 Ciechanów, 8 września 2016r.

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa 1.Upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży. 2.Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci i młodzieży w szkołach i placówkach. 3.Kształtowanie postaw. Wychowanie do wartości. 4.Podniesienie jakości kształcenia zawodowego w szkołach ponadgimnazjalnych poprzez angażowanie pracodawców w proces dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

Kierunki realizacji polityki oświatowej państwa List Ministra Edukacji Narodowej do dyrektorów, nauczycieli i pracowników oświaty: List Ministra Edukacji Narodowej do samorządowców: samorzadow.html\

Liczba szkół/placówek ogółem Liczba szkół/placówek samodzielnych Liczba szkół/placówek w zespołach Województwo mazowieckie Ciechanów Przedszkole Szkoła podstawowa Gimnazjum Ponadgimnazjalne Pozostałe52475 Liczba zespołów szkół i placówek oświatowych Województwo mazowieckie834 Ciechanów75 Dane z SIO stan na r. (pominięto szkoły z 0 liczbą uczniów, szkoły przy MOW, MOS, SOSW, szkoły i placówki filialne)

I. Tematyka kontroli planowych Delegatura w Ciechanowie Lp.Tematyka kontroli planowychTyp szkoły/rodzaj placówki Liczba kontroli 1. Prawidłowość organizacji i funkcjonowania biblioteki szkolnej. publiczna szkoła podstawowa34 publiczne gimnazjum18 publiczne liceum ogólnokształcące5 publiczne technikum4 publiczna zasadnicza szkoła zawodowa4 2. Realizacja kształcenia dualnego w ramach praktycznej nauki zawodu. publiczne technikum1 publiczna zasadnicza szkoła zawodowa4 3. Zgodność z przepisami prawa przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do przedszkoli na rok szkolny 2017/2018. publiczne przedszkole5 inna forma wychowania przedszkolnego1 oddział przedszkolny w szkole podstawowej11 87

II. Zakres ewaluacji Lp. Zakres ewaluacjiTyp szkoły/rodzaj placówki Liczba ewaluacji 1. Ewaluacje problemowe w zakresie wybranym przez Ministra Edukacji Narodowej Kształtowane są postawy i respektowane normy społeczne. Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji. szkoła podstawowa5 gimnazjum6 liceum ogólnokształcące3 technikum3 2. Ewaluacje problemowe w zakresie wybranym przez Mazowieckiego Kuratora Oświaty Dzieci są aktywne. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. przedszkole2 Uczniowie są aktywni. Nauczyciele współpracują w planowaniu i realizowaniu procesów edukacyjnych. szkoła podstawowa6 technikum1 Procesy edukacyjne są efektem współpracy nauczycieli i innych osób realizujących zadania placówki. poradnia psychologiczno- pedagogiczna 1 Wychowankowie są aktywni. Nauczyciele i inne osoby realizujące zadania placówki współpracują w planowaniu i realizowaniu działań odpowiednich do jej zadań. młodzieżowy ośrodek wychowawczy 1 28 Delegatura w Ciechanowie

Monitorowanie 1. Sposób realizacji zadań z zakresu upowszechniania czytelnictwa, rozwijania kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży w szkole podstawowej i gimnazjum. 2. Liczba uczniów technikum i zasadniczej szkoły zawodowej realizujących kształcenie dualne w ramach praktycznej nauki zawodu. 3. Organizacja pracy świetlicy w szkołach podstawowych i gimnazjach, w tym specjalnych.

Rządowy Program Wyprawka szkolna Celem programu jest wyrównywanie szans edukacyjnych i wspieranie rozwoju edukacyjnego uczniów poprzez dofinansowanie zakupu podręczników. Na realizację zaplanowano ok. 24 mln zł. Szczegółowe informacje: szkolna.pdf - dofinansowanie zakupu podręczników, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym lub znacznym – także zakupu materiałów edukacyjnych.

Rządowy Program „Bezpieczna+” Wspomaganie organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach. Na realizację programu w 2016 roku przeznaczono 20 mln zł. Program jest adresowany do uczniów, rodziców, nauczycieli i innych pracowników szkół. Szczegółowe informacje: bezpieczna-na-rok-2016.pdf

Nauka programowania w szkołach Pilotaż programu rozpocznie się 1 września 2016 roku, a jego rezultatem będzie wdrożenie nauczania programowania do edukacji formalnej. Szczegółowe informacje: Liczba szkół biorących udział w pilotażu Województwo mazowieckieDelegatura w Ciechanowie Liczba szkół ogółem: szkoły podstawowe75 5 gimnazja36 4 licea ogólnokształcące15 1 technika9 2 szkoły zawodowe1 0

Program Operacyjny Polska Cyfrowa Współpraca z Ministerstwem Cyfryzacji - w każdej szkole szerokopasmowy internet, -szkolenia dla nauczycieli organizowane przez kuratoria, placówki doskonalenia nauczycieli i Fundację Rozwoju Systemu Edukacji. Rządowy Program „Aktywna Tablica” Wyposażenie szkół w ciągu trzech lat w urządzenia multimedialne zastępujące tradycyjne tablice w klasach lekcyjnych.

Dziękuję za uwagę