R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Projekt edukacyjny w gimnazjum im
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Program Młodzi Przedsiębiorczy jest realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego oraz premiowany.
INFORMATOR O UCZNIOWSKICH PROJEKTACH EDUKACYJNYCH
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Radomiu
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Projekt edukacyjny w gimnazjum w prawie oświatowym
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny Gimnazjum Nr 2.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Projekty edukacyjne w szkole
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
W gimnazjum. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
WSPIERANIE UCZNIÓW W ROZWOJU ZDOLNOŚCI I TALENTÓW
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
przygotowała: Izabela Haremza na podstawie materiałów: 1
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ZESPOŁOWY PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM
PROJEKT EDUKACYJNY DLA UCZNIÓW KLAS DRUGICH SZKOŁY GIMNAZJALNEJ
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
I. Prawa Rodziców wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
Projekt edukacyjny w gimnazjum. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 sierpnia 2010r. Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
SESJA EGZAMINACYJNA W 2015 ROKU SPRAWDZIAN. PROGRAM SPOTKANIA Podstawy prawne sprawdzianu Terminarz dyrektora Sprawdzian w nowej formule Arkusz egzaminacyjny.
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Podstawa prawna: Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PROJEKT EDUKACYJNY - STRUKTURA PROJEKTU OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA.
Jak zrealizować projekt edukacyjny w gimnazjum?
Praca metodą projektu edukacyjnego
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak

Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia Ministra Edukacji z 20 sierpnia 2010 roku zmieniającego rozporządzenie z 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych – Dz. U. nr 156, poz.1046)

Projekt edukacyjny jest zespołowym, planowym działaniem uczniów, mającym na celu rozwiązanie konkretnego problemu, z zastosowaniem różnorodnych metod. Zakres tematyczny projektu edukacyjnego może dotyczyć wybranych treści nauczania określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego dla gimnazjów lub wykraczać poza te treści.

Projekt edukacyjny jest realizowany przez zespół uczniów pod opieką nauczyciela i obejmuje następujące działania: - wybranie tematu projektu edukacyjnego - określenie celów projektu edukacyjnego i zaplanowanie etapów jego realizacji - wykonanie zaplanowanych działań - publiczne przedstawienie rezultatów projektu edukacyjnego

1. Omówienie scenariusza projektu z uczniami.

2. Przygotowanie kontraktu i podpisanie go z uczniami. (zał. 1)

3. Przygotowanie dokumentacji i zapoznanie uczniów z zasadami jej prowadzenia: - karta projektu (zał. 2) - karta oceny projektu (zał. 3) - sprawozdanie z realizacji projektu (zał. 4)

4. Czuwanie nad prawidłowym przebiegiem projektu.

5. Pomoc uczniom na każdym etapie realizacji projektu (konsultacje).

6. Pomoc w prezentacji projektu.

7. Ocena udziału ucznia w realizacji projektu. (zał. 3)

1. Na początku każdego roku szkolnego (wrzesień) opiekun projektu informuje uczniów o warunkach i zasadach realizacji projektu. 2. Rodzicom przekazuje się informacje na pierwszym zebraniu w danym roku szkolnym.

3. W terminie do 31 sierpnia nauczyciele ustalają tematy projektów edukacyjnych do realizacji w danym roku szkolnym i przekazują je dyrekcji szkoły. 4. Wszystkie tematy projektów udostępnia się uczniom na stronie internetowej szkoły oraz przeznaczonej na ten cel gazetce szkolnej.

5. Uczniowie do 30 października dokonują wyboru tematu projektu, który będą realizować. Składają u wychowawcy pisemną deklarację, wskazując wszystkich członków zespołu i temat projektu. (zał. 5)

6. Opiekunowie projektów omawiają z uczniami: scenariusz projektu, harmonogram działań, wspomagają podział zadań w grupie, przygotowują kontrakt, omawiają wzory dokumentów, kryteria oceniania projektu i jego prezentacji. 7. Opiekunowie projektów i nauczyciele pracujący z uczniami wyznaczają terminy konsultacji.

8. Opiekunowie projektów pracujący z uczniami przygotowują kartę projektu. (zał. 2) 9. Uczniowie pod opieką nauczycieli pracują nad realizacją projektu najdalej do końca maja danego roku szkolnego.

10. Zakończeniem projektu jest publiczna prezentacja, której forma jest uzależniona od tematyki realizowanego projektu. 11. Projekt może się kończyć „produktem”, czyli materialnym efektem, który będzie mógł być łatwo wykorzystany w czasie końcowego pokazu.

- plakat, collage, - inna forma plastyczna, - książka, broszura, - ulotka, gazetka, - prezentacja multimedialna, - strona internetowa, - model zjawiska, - makieta z opisem, - film, nagranie dźwiękowe - piknik naukowy, obywatelski, - relacja z debaty lub publiczna dyskusja, -szkolna lub międzyszkolna wystawa - festiwal, „targowisko” prac uczniów, - wspólny raport z przeprowadzonego badania, - relacja z konferencji naukowej z prezentacjami i warsztatami prowadzonymi przez uczniów, - przedstawienie teatralne, - inscenizacja, - edukacyjna gra plenerowa (uliczna, szkolna), lub inne za zgodą nauczyciela – opiekunka projektu.

12. Prezentacje odbywają się po zakończeniu projektu w terminie podanym przez opiekuna projektu lub w innym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły. 13. Uczniowie dokonują samooceny projektu. (zał. 3)

14. Opiekun projektu dokonuje oceny zaangażowania uczniów w realizację projektu i wpisuje ją jako ocenę cząstkową do dziennika. 15. Po zakończeniu realizacji projektu opiekun projektu przekazuje pełną dokumentację dyrektorowi szkoły.

R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak Wykorzystane materiały:  „Jak organizować i prowadzić gimnazjalne projekty edukacyjne?” Poradnik dla dyrektorów, szkolnych organizatorów i opiekunów projektów - Jacek Strzemieczny  Metoda projektów w gimnazjum. Poradnik dla nauczycieli i dyrektorów gimnazjów – Agnieszka Mikina i Bożena Zając