Losy absolwentów Przygotowanie: Agnieszka Lewandowska Ewaluacja wewnętrzna Zespół Szkół nr 14 w Bydgoszczy Rok szkolny 2014/2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I PONADGIMNAZJALNYCH im
GRZEGORZ PIASECKI Wychowawca 6a.
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
ZESPÓŁ SZKÓŁ w WICHOWIE
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
ku lepszej przyszłości”
SZE Ś CIOLATEK W SZKOLE. Senat RP przyj ą ł 1 lutego nowelizacj ę ustawy o systemie o ś wiaty, która o dwa lata ­ z 2012 r. na 2014 r. ­ przesuwa wprowadzenie.
Pierwszy portal społeczno ś ciowy dla nauczycieli i edukatorów.
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 16 czerwca 2011 r.
SCHEMAT BLOKOWY STRONY INTERNETOWEJ ZS 11 W LUBLINIE
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
„Jakość jest tym czego brak oznacza straty dla wszystkich”
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 WE WROCŁAWIU
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - Przez trudy do gwiazd (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
WITAMY W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 3 Szkoła Podstawowa Gimnazjum Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W MYSZKOWIE.
IM. POLSKICH OLIMPIJCZYKÓW
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Zespó ł Szkó ł Rolniczych w Z ł otowie Zaprasza!!.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, czerwiec 2013 r.
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Optymizm….
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
GIMNAZJUM NR powodów… …dla których warto wybrać Gimnazjum Nr powodów…
Niektórzy chcieliby Niektórzy nigdy nie chcieliby dorosn ąć … …pozostaj ą c na zawsze dzieckiem, obracaj ą c si ę w ś wiecie beztroski, rado ś ci i zabawy…
Rekrutacja – 2010 Zespół Szkół Nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 2 NAJLEPSZY WYBÓR ! Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy.
„Kształcenie ponadgimnazjalne”
MODU Ł Klasa III Kszta ł cenie ponadgimnazjalne.
2 kwietnia 2014r. Dzień Przedsiębiorczości Alicja Rokosz I Liceum Ogólnokształc ą ce ul. Mickiewicza Ła ń cut tel Opiekun: Marta Kaczmarczyk.
Jak można nauczyć korzystania z prawdopodobieństwa.
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Analiza wyników Ankiety dla absolwentów Szkoły Podstawowej nr 3 w Płocku Płock, 26 czerwca 2014 r.
Prezentacja z okazji 40-Lecia Zespołu Szkół dla Dzieci Przewlekle Chorych przy Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Koninie.
IV Prywatne Liceum Ogólnokszta ł c ą ce ul. Basztowa 17, Kraków tel ;
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
System edukacji w Polsce
KRĘGIELNIA.
Zespół Szkół Ogólnokształcących im. Jana Kilińskiego w Mogielnicy
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Coaching i tutoring W stron ę nowoczesnej pracy dydaktycznej  W naszym gimnazjum realizowany jest projekt „Coaching i Tutoring – w stron ę nowoczesnej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
tylko jednym tramwajem lub autobusem z retkini, teofilowa, centrum, oraz Konstantynowa Łódzkiego.
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi im. Fryderyka Chopina ul. Zacisze 7/ 9 MISJĄ SZKOŁY JEST ABY UCZEŃ GIMNAZJUM NR 3 OSIĄGNĄŁ SUKCES NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
Publiczne Gimnazjum nr 19 w Łodzi im. gen. Mariusza Zaruskiego.
Gimnazjum nr 37 nasze miejsce na ziemi. Adres naszej szkoły: ul. Jarosławska Łódź tel www:
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Technikum : Technik ekonomista Technik elektronik – do 2009r. Technik elektryk – do 2007r. Technik telekomunikacji Technik informatyk Technik teleinformatyk.
wrzesień 2007 Uroczyste obchody 53-lecia powstania budynku szkoły.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 14 marca 2017
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. M. KOPERNIKA W MIKOŁAJOWICACH Zapraszamy do oddziału przedszkolnego i klasy pierwszej na rok szkolny 2017/2018.
LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE im. Jana Karskiego W WIŚNIOWEJ GÓRZE
Losy absolwentów publicznego gimnazjum nr 24 w Białymstoku
Od września 2018 roku Szkoła Podstawowa nr 48 Mistrzostwa Sportowego razem z III Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego im. Bolesława Prusa tworzy.
Zapis prezentacji:

Losy absolwentów Przygotowanie: Agnieszka Lewandowska Ewaluacja wewnętrzna Zespół Szkół nr 14 w Bydgoszczy Rok szkolny 2014/2015

Narzędzia badawcze  Kwestionariusz ankiety  Wywiady z absolwentami  Informacje z naboru do szkół

Co nas interesowało? Jakie s ą losy naszych absolwentów? Do jakich szkół trafili po uko ń czeniu naszej szkoły podstawowej lub gimnazjum? Jakie sukcesy odnosz ą na polu edukacji? Czy szkoła rozwija ich pasje? Jak oceniaj ą jako ść kształcenia w naszej szkole? Co jest mocn ą stron ą naszej szkoły, a co nale ż y doskonali ć ?

Trochę statystyki Kwestionariusz ankiety wypełniło 66 ankietowanych Ankietowani absolwenci uko ń czyli szkoł ę mi ę dzy rokiem  ankietowanych  ankietowanych  ankietowanych  ankietowanych  Pozostałe lata od 1 do 5 ankiet Uczniowie niepełnosprawni- 15 ankietowanych  S ą to absolwenci obu szkół wchodz ą cych w skład ZS14 (troje tylko Gim. ) z lat

Wywiady z absolwentami -podczas drzwi otwartych wywiadu udzieliło 10 absolwentów Klaudia – Kl. IV technikum- nauczyła si ę przekazywania swoich uczu ć, ładnego pisania, planuje studiowa ć medycyn ę Mikołaj- uczył si ę w liceum integracyjnym, teraz studiuje, miło wspomina bal gimnazjalny, dobrze poradził sobie na maturze z matematyki, poniewa ż miał dobre przygotowanie Weronika- chodzi do szkoły policealnej, dzi ę ki naszej szkole stała si ę bardziej otwarta, spotyka si ę z rówie ś nikami

Wywiady z absolwentami cz. II Jakub Szmelcer- student Uniwersytetu Warszawskiego Wydział Prawa i Administracji, chce by ć wykładowc ą uniwersyteckim, finalista Ogólnopolskiej olimpiady wiedzy o ś wiecie współczesnym, szkoła dała mu fundamentaln ą dawk ę wiedzy, wyposa ż yła w umiej ę tno ść pisania oraz odwa ż nego wyra ż ania my ś li, nauczyła otwarto ś ci, empatii i współczucia

Dalsza edukacja absolwentów

Ukończone studia i wykonywane zawody Wi ę kszo ść badanych absolwentów jest na etapie edukacji w liceum lub technikum Troje ankietowanych ma wykształcenie zawodowe, pi ę tnastu ankietowanych ma wykształcenie ś rednie Pozostali uko ń czyli studia magisterskie lub in ż ynierskie, niektórzy na dwóch kierunkach  Wykonywane zawody: redaktor, teleinformatyk, doradca prawny i podatkowy, trener piłki no ż nej i wła ś ciciel firmy sportowej, fizjoterapeuta, archiwista, praca na misjach, informatyk, ekonomista, urz ę dnik, koordynator ds. sprzeda ż y internetowej, ż ołnierz zawodowy, operator maszyn, teleinformatyk

Uczniowie niepełnosprawni Wys. poziom nauczania pozwala absolwentom na kontynuacj ę nauki: - szkoły zawodowe (np.: w zawodzie kucharz, pomocnik obsługi hotelowej) -szkoła ś rednia -studia wy ż sze Absolwenci, którzy wypełnili ankiet ę nie wykonuj ą pracy zawodowej (kontynuuj ą nauk ę )

Szkoła przyczyniła się do sukcesu edukacyjnego absolwentów

Szkoła rozwinęła pasje i zainteresowania absolwentów

Jak oceniasz jakość kształcenia ?

Mocne strony szkoły w ocenie absolwentów Integracja- 19 % Kadra nauczycielska 24% Klimat i atmosfera 24% Wysoki poziom nauczania 5% Pozostałe wypowiedzi – po jednej wypowiedzi / małe klasy, obiady, ciekawe lekcje, nauka tolerancji, indywidualne podej ś cie, aktywne ż ycie szkoły, du ż o zaj ęć pozalekcyjnych, brak anonimowo ś ci, dyscyplina, wymagaj ą cy nauczyciele, orlik, MPD, ś wietna baza pomocy dydaktycznych, imprezy okoliczno ś ciowe/

Mocne strony szkoły w ocenie absolwentów niepełnosprawnych zapewnia sukces edukacyjny, wysoki poziom nauczania rozwija pasje i zainteresowania zaj ę cia dodatkowe dobry klimat mo ż liwo ść integracji dzieci i młodzie ż y pełno i niepełnosprawnej mili, kompetentni i zaanga ż owani nauczyciele długie przerwy wspaniałe imprezy szkolne wycieczki, zielona szkoła bezpiecze ń stwo w szkole indywidualne podej ś cie do ucznia zawody sportowe

Słabe strony szkoły Baza lokalowa Wygl ą d szkoły Wyposa ż enie klas Zaj ę cia z wychowania fizycznego w kl. I- III ( powinny odbywa ć si ę na sali gimnastycznej) Dyscyplina gimnazjalistów Zachowanie niektórych nauczycieli gimnazjum na wycieczkach szkolnych niewystarczaj ą ca ochrona szkoły Brak liceum ( warsztaty) :)

W pamięci absolwentów pozostaną Drzwi otwarte Warsztaty dziennikarskie i gazetka szkolna Wycieczki rowerowe, Treningi piłki no ż nej Wolontariat, koła zainteresowa ń Kółka artystyczne MDP, SU, Chór Klub trzecioklasisty Godziny wychowawcze Matematyka z p. Darkiem, religia z p. Nowak, historia z p. Szewczykowskim, zaj ę cia wyrównawcze z p. Zawad ą, polski z p. Dymarkowsk ą

Kontakt absolwentów ze szkołą Wi ę kszo ść absolwentów nadal ś ledzi ż ycie szkoły (najcz ęś ciej wymieniane) - ogl ą daj ą c stron ę internetow ą -odwiedzaj ą c placówk ę - kontaktuj ą c si ę z kolegami i kole ż ankami - kontaktuj ą c si ę z nauczycielami

Na koniec kilka słów od absolwentów „ Szkoła nauczyła mnie wrażliwości na osoby niepełnosprawne. Do dnia dzisiejszego utrzymuję kontakt z kolegami inaczej sprawnymi” „Dobrze było znów tu wrócić” Ciszę się, że uczęszczałam do tej szkoły” „Zawsze z przyjemnością tu wracam „

Dzi ę kuj ę za uwag ę