-w ramach akcji partnerstwa strategiczne w konkursie wzięło udział 351 projektów, - do realizacji zatwierdzono 77 - nasz projekt uzyskał 91 na 100 punktów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Gminne forum edukacji finansowej w gminie Żagań”
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
„Mamo, tato mówię po angielsku”
1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU LUTY 2009
SZKOLNE RADIO MIX MIX. MIX MIX Szkolne radio powstało w roku Nabór do radia prowadzony jest, co roku. Kandydaci na szkolnych redaktorów mają za.
Realizacja projektu eTwinning w Gimnazjum nr 2 w Koluszkach rok szkolny 2008/2009.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Postrzeganie edukacji globalnej przez nauczycieli i nauczycielki
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
SU jest to niezależna organizacja, w której skład wchodzą wybrani uczniowie szkoły. Są oni wybierani w demokratycznych wyborach poprzedzonych intensywną.
Spotkanie organizacyjne Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy Gimnazjum nr 22 w Bydgoszczy 13 listopada 2012r. Honorowy Patronat Organizatorzy.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności Polska Akcja Humanitarna.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Szkolenie krajowe dotyczące wprowadzenia programu edukacyjnego Warszawa, Państwowa Inspekcja Sanitarna Polska Federacja Producentów Żywności.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Odznaka jakości "Schule im Wandel – Zmieniająca się szkoła"
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
„ SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE”. Nadrzędnym celem Szkoły Promującej Zdrowie jest zdrowy styl życia całej społeczności szkolnej.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Terra Community and Ethics for the future Projekt Unii Europejskiej w którym udział bierze nasza szkoła. Projekt jest skierowany dla uczniów klas gimnazjum.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Program eTwinning Planowanie projektów
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Wystawy o eTwinningu i zrealizowanych projektach w ramach tej akcji r.
mgr Dorota Liberda mgr Marta Lipska mgr Ewelina Makowska
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Zapis prezentacji:

-w ramach akcji partnerstwa strategiczne w konkursie wzięło udział 351 projektów, - do realizacji zatwierdzono 77 - nasz projekt uzyskał 91 na 100 punktów - na projekt przyznano euro (dla VIII LO – euro)

szkoła koordynująca – VIII LO Kraków szkoły partnerskie: -Halepaghen-Schule Buxtehude (Niemcy) -Liceo Sesto Properzio Asyż (Włochy) -Katedralskolan Växjö (Szwecja) -Nemet Nemzetisegi Gimnazium es Kollegium Budapeszt (Węgry)

czas realizacji – rok szk. 2016/2017 i 2017/2018 język pracy – j. niemiecki i j. angielski i ewentualnie j. włoski Cel nadrzędny: rozwinięcie u uczniów kompetencji międzykulturowych – standardów pracy i komunikacji w zespole międzynarodowym

Poziom 1 – projekty uczniowskie Poziom 2 – wdrażanie praktycznej edukacji międzykulturowej w programy szkolne

Projekty tematyczne będą realizowane po kolei (każda szkoła koordynuje jeden projekt): 1. Edukacja a rynek pracy październik 2016-styczeń 2017 (VIII LO) 2. Globalne nierówności a zrównoważony rozwój styczeń 2017-kwiecień 2017 (Buxtehude) 3. Zmiany klimatyczne a ochrona środowiska marzec 2017-czerwiec 2017 (Växjö) 4. Kryzys uchodźców w Europie wrzesień 2017-styczeń 2018 (Asyż) 5. Różnorodność kulturowa styczeń 2018-maj 2018 (Budapeszt)

Prawo i dostęp do edukacji Współczesne tendencje rozwoju szkoły Wymagania rynku pracy Możliwości zatrudnienia dla absolwentów szkół Bezrobocie Praca dzieci …

Dostęp do opieki medycznej Choroby cywilizacyjne Postęp medyczny i jego granice Dostęp do wody i żywności Zwalczanie ubóstwa Globalne partnerstwo dla rozwoju Równe szanse? …

Zubożenie zasobów środowiska naturalnego Zanieczyszczenie środowiska Klęski żywiołowe Globalne ocieplenie Równowaga ekologiczna …

Zbrojne konflikty etniczne Migracje Terroryzm Bezpieczeństwo i pokój Solidarność i pomoc …

Tradycje System wartości Odrębność kulturowa Społeczeństwo wielokulturowe …

1.Całoroczna praca w TwinSpace projektu na platformie edukacyjnej eTwinning 2.Międzynarodowe spotkania projektowe i tygodniowe klasy międzykulturowe 3.Kampanie informacyjne na rzecz zrównoważonego rozwoju

– VIII LO Kraków 2. styczeń 2017 – Buxtehude 3. marzec/kwiecień 2017 – Växjö 4. wrzesień 2017 – Asyż 5. styczeń 2018 – Budapeszt

Równocześnie w danej szkole będą odbywać się: 1)spotkanie koordynatorów 2)wymiana uczniów 3)szkolenie w zakresie problematyki danego projektu

W każdym spotkaniu będą uczestniczyć: -po 6 uczniów ze szkół partnerskich -24 uczniów szkoły organizującej spotkanie -po 3 nauczycieli ze szkół partnerskich -nauczyciele szkoły organizującej spotkanie

Szkolny koordynator uczestniczy w naradach koordynatorów, szkoleniu i wspólnych punktach programu, zarządza projektem, nadzoruję i współrealizuje projekt, prowadzi dokumentację projektu Opiekun uczniów uczestniczy w szkoleniu, warsztatach i wspólnych punktach programu, towarzyszy uczniom w pracy projektowej, ew. prowadzi lekcję w interkulturowej klasie, uczestniczy w pracy na eTwinning i kampanii oraz pracach poziomu 2 Uczestnik szkolenia – uczestniczy w szkoleniu, warsztatach i wspólnych punktach programu, kieruje pracą jednej z 5 grup przeprowadza kampanię w społeczności szkolnej/lokalnej, uczestniczy w pracy na eTwinning oraz w pracach poziomu 2

gra terenowa prelekcja lekcja języka angielskiego lekcja języka niemieckiego plakat i gazetka informacyjna

Naszymi kampaniami informacyjnymi włączymy się w światowe inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju: 1.Tydzień Edukacji Globalnej (12-18 listopada 2016) 2.Światowy Dzień Sprawiedliwości społecznej (20 lutego 2017) 3.Międzynarodowy Dzień Matki Ziemi (21 kwietnia 2017) 4.Międzynarodowy dzień Migrantów (18 grudnia 2017) 5.Światowy Dzień Różnorodności (21 marca 2018)

Projekt ten będzie stanowił podsumowanie dwuletniej pracy. (październik czerwiec 2018) Tematy na eTwinning Kompetencje międzykulturowe w zglobalizowanym świecie Aktywność w społeczności lokalnej i na arenie międzynarodowej Pomoc humanitarna … *Projekt zakończy Telekonferencja – czerwiec 2018

Dodatkowo uczniowie uczestniczący w spotkaniach międzynarodowych będą pracować w następujących sekcjach: 1.monitorowania – np.: eTwinning, prezentacje podsumowujące 2.redakcyjna – np.: redakcja czasopisma 3.informacyjna – np.: kampanie informacyjne 4.ewaluacyjna – np.: ankiety 5.promocji – np.: publikacje, materiały promocyjne

Działania w ramach wdrażania praktycznej edukacji międzykulturowej w programy szkolne: 1)wypracowanie metod rozwijania kompetencji międzykulturowych w szkole 2)opracowanie Curriculum kompetencji międzykulturowych 3)przygotowanie przewodnika „Edukacja Globalna – jak uczyć?”

1)dialog międzykulturowy na eTwinning, opublikowaneTwinSpace 2)dwa kolejne wydania międzynarodowego czasopisma szkolnego „Miteinander“ 3)przeprowadzone kampanie informacyjne 4)Curriculum kompetencji międzykulturowych 5)przewodnik „Edukacja Globalna – jak uczyć?” 6)kompetencje międzykulturowe nabyte przez uczniów 7)nowe doświadczenia w nauczaniu kompetencji międzykulturowych

1)we wszystkie projekty cząstkowe 2)w jeden projekt cząstkowy 3)w wybraną formę pracy projektowej Projekt „Myśl globalnie” to dodatkowa praca, ale także - nowe doświadczenie - i niesamowita przygoda

1.Bożena Cudak (j. niemiecki) 2.Dorota Szafraniec (biblioteka) 3.Agnieszka Grochowska (j. angielski) … 6.… 7.… Zapraszamy!