Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Krótka informacja o Programie GLOBE Magdalena Machinko-Nagrabecka,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
INTERBLOK Łukasz Słoniowski Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt Innowacyjny w ramach.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
1 Akademia Orange dla bibliotek. 2 Akademia Orange dla bibliotek wprowadzenie Na mocy porozumienia w sprawie utworzenia programu internetyzacji polskich.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
ITAO INTEL TEACH ADVANCED ONLINE © 2013 Fundacja Zaawansowanych Technologii 1.
Opracował J. Stryjkowski
Klasa biologiczno - chemiczna
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Co to jest TIK?.
Nauczyciele prowadzący zajęcia:
ePolska Zakopane 2001 Społeczeństwo informacyjne: -Szybka, powszechna i relatywnie tania telekomunikacja. -Komunikacja z wykorzystaniem sieci teleinformatycznych.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Badania klimatu w Gminie Wieliszew na podstawie Programu GLOBE
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
TIK w pracy nauczyciela
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
GLOBE dr Krzysztof Markowicz Koordynator badań atmosferycznych w Polsce.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Warsztaty ESERO, Centrum Nauki Kopernik Warszawa, 10 października 2015 r. Warsztaty: Czy Grenlandia się odchudza? Zmiany klimatu obserwowane z kosmosu.
Warsztaty ESERO, Centrum Nauki Kopernik Warszawa, 10 października 2015 r. Warsztaty: Czy Grenlandia się odchudza? Zmiany klimatu obserwowane z kosmosu.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego E-podręczniki i e-materiały* do kształcenia ogólnego nie zastąpienie,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 4
Rola TIK w projektach przyrodniczych
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Science in English Innowacyjne nauczanie języka angielskiego
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Krótka informacja o Programie GLOBE Magdalena Machinko-Nagrabecka, Międzynarodowy! Edukacyjny! Badawczy! Nowoczesny! Społecznościowy!

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 G G lobal L L earning and O O bservations to B B enefit the E E nvironment Współdziałanie ogólnoświatowej społeczności - uczniów, nauczycieli, naukowców, mieszkańców w celu lepszego - zrozumienia, zachowania i kształtowania środowiska przyrodniczego w skali - lokalnej, regionalnej i globalnej

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE Program GLOBE na świecie 22 kwietnia 1994 r. Al Gore przedstawił koncepcję Programu i zaprosił kraje z całego świata do współpracy; Do realizacji pomysłu zaproszono naukowców i instytucje amerykańskie NASA - Amerykańska Agencja Kosmiczna NOAA - Narodowa Administracja ds. Oceanów i Atmosfery NSF - Państwowe Centrum Badań Naukowych GIO - The GLOBE Implementation Office UCAR (University Corporation for Atmospheric Research) - konsorcjum zrzeszające Uniwersytety USA 115 krajów 1,5 mln uczniów ponad 130 mln pomiarów prawie 30 tys. szkół

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE Misja Programu GLOBE zwiększenie umiejętności badawczych młodzieży w zakresie fizyki, chemii, biologii, geografii i matematyki, zapoznanie uczniów z etapami procesu badawczego, propagowanie naukowego podejścia do badania zjawisk przyrodniczych, zrozumienie interakcji pomiędzy atmosferą, hydrosferą, biosferą, geosferą i kriosferą, kształtowanie świadomości ekologicznej, promocja odkryć naukowych

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Obserwacje Tworzenie hipotez Wykonanie eksperymentów Analiza danych Sprawozdanie z odkrycia Zaproszenie innych pytanie badawcze – hipoteza – doświadczenia – wnioski Metodą badawcza jest podstawową metodą poznawania świata GLOBE GLOBE motywuje uczniów do stawiania pytań i szukania na nie odpowiedzi

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Przeprowadzenie eksperymentów Dokumentowanie rezultatów Interpretacja wyników Raportowanie wyników Definiowanie nowych pytań Planowanie badań Precyzowanie zmiennych Identyfikacja problemu, formułowanie hipotez GLOBE GLOBE to kształcenie przez odkrywanie/dociekanie naukowe Inquiry Based Science Education

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Analizowanie danych Obserwacje natury Zadawanie pytań Opracowanie hipotez Planowanie badań Zbieranie danych Opracowanie wniosków Prezentowanie wyników Stawianie nowych pytań Naukowy proces badawczy GLOBE GLOBE to myślenie naukowe, wykorzystanie wiedzy naukowej w praktyce

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Uczniowie przeprowadzają obserwacje dotyczące pokrycia terenu, sezonowości, prowadzą pomiary wybranych wskaźników klimatycznych, hydrologicznych i glebowych Mierzą składniki systemu ziemskiego i badają cykle obiegu: –cykl obiegu energii (temp. powietrza, wody, gleby, zachmurzenie) –cykl obiegu wody (opady, wilgotność gleb, przesiąkanie, pokrycie terenu) –cykle biogeochemiczne (pH opadów, wody, gleby, charakterystyka gleby, chemia wody, pokrycie terenu). GLOBE GLOBE identyfikowanie i rozwiązywanie interdyscyplinarnych problemów Uzyskane wyniki badań przesyłane są drogą internetową do bazy danych Programu

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 nasłonecznienie, temp. powierzchniowa, zachmurzenie, opady, aerozole, wegetacja GLOBE GLOBE to nauka o Ziemi jako złożonym systemie

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE GLOBE wszechstronne metody edukacyjne Uczniowie prowadzą obserwacje i pomiary terenowe, badania laboratoryjne, formułują pytania i testują stawiane hipotezy. Poznają znaczenie dokładności i dyscypliny pomiarowej. Wykorzystują przy tym różnorodne instrumenty naukowe i dydaktyczne. Współpraca międzynarodowa, sprawna komunikacja, umiejętność przesyłania i pozyskiwania danych poprzez Internet sprzyja tworzeniu społeczeństwa informacyjnego

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Program GLOBE - to odpowiedź na wyzwania społeczeństwa informacyjnego, wytwarza, przechowuje, przetwarza, przekazuje informacje i pozwala na jej pobieranie i wykorzystywanie –przykład sieci badawczej –baza danych przyrodniczych –nowoczesna prezentacja danych (wizualizacja on-line) –scenariusze lekcji –nawigacja satelitarna, GPS –nowoczesne metody badania środowiska, zdjęcia satelitarne

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE Program GLOBE w Europie krajów 6 osobowa Rada Europejska REPUBLIKA CZESKA SZWAJCARIA POLSKA IZRAEL ESTONIA HOLANDIA oraz „regional office” - Czechy

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika r. Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ambasador USA w Polsce podpisali umowę w sprawie realizacji Programu w Polsce; w lipcu 1997 MEN powierzyło rolę koordynatora Programu GLOBE w Polsce Centrum UNEP/GRID–Warszawa

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE 18 lat Programu GLOBE w Polsce ponad 3 mln pomiarów ponad 400 nauczycieli z ok. 200 szkół Rada Programu GLOBE ATMOSFERA HYDROLOGIA GLEBY POKRYCIE TERENU BIOLOGIA (FENOLOGIA) GPS

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE GLOBE działania konferencje – nauczycieli i dyrektorów szkół warsztaty dla nauczycieli (początkowe I i II, zaawansowane, doszkalające) webinaria zajęcia terenowe dla uczniów GLOBE GAMES (krajowe i międzynarodowe) udział w podprojektach

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE GLOBE dla nauczycieli rozwój zawodowy warsztaty, konferencje webinaria, kursy online korzystanie z –programów nauczania, –gotowych scenariuszy zajęć –materiałów dydaktycznych –pomocy naukowców …. kontakt z nauczycielami, uczniami i naukowcami na całym świecie

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE GLOBE materiały edukacyjne

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 GLOBE Polskie GLOBE Games

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Kwestionariusz szkoły

Badania gleby Warsztaty początkowe dla nauczycieli, 24 pażdziernika 2015 Jak przystąpić - kolejne kroki Przeszkolić wytypowanego nauczyciela/li na warsztatach Programu GLOBE Wybrać grono nauczycieli (biolog, geograf, chemik, fizyk, informatyk może anglista), którzy pod okiem przeszkolonego na warsztatach Szkolnego Koordynatora Programu GLOBE będą realizowali Program w szkole Zgromadzić odpowiedni sprzęt pomiarowy do prowadzenia badań w ramach przynajmniej jednego bloku tematycznego Wysłać do Koordynatora Krajowego wypełniony kwestionariusz szkoły Szkoła staje się pełnoprawnym uczestnikiem Programu GLOBE po otrzymaniu unikalnego numeru identyfikacyjnego