Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”"— Zapis prezentacji:

1 Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE” Warszawa, 9-10.03.2013 Program realizowany jest na podstawie umowy zawartej pomiędzy Ministerstwem Edukacji Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej, a Urzędem ds. Atmosferycznych i Oceanicznych USA Badaj klimat z Programem GLOBE, Moduł A, B, C – informacje Magdalena Machinko-Nagrabecka, koordynator Programu GLOBE, Centrum UNEP/GRID-Warszawa

2 Badawcza Kampania Klimatyczna

3 Moduły  Moduł A. Rozpoznanie i przeciwdziałanie skutkom powodzi (w oparciu o badania hydrologiczne i glebowe prowadzone w Programie GLOBE)  Moduł B. Badanie zapylenia atmosfery (w oparciu o badania atmosferyczne prowadzone w Programie GLOBE)  Moduł C. Satelitarna lekcja klimatu (w oparciu o badania pokrycia terenu prowadzone w Programie GLOBE)

4 Moduł A

5

6 Badaniami zostały objęte szkoły zlokalizowane w sąsiedztwie cieków wodnych. Badania poprzedzone były:  przeszkoleniem nauczycieli marzec 2012 – ok.20 os.  opracowaniem przewodnika zajęć, dla Modułu A (wersja elektroniczna)  sprzęt dla 18 szkół Tematyka Seminarium uczniowskiego GLOBE GAMES 2012, powiązana była z tematami przewodnimi modułu A.

7

8

9 Moduł B

10 Celem jest przeprowadzenie wysokiej jakości pomiarów zapylenia atmosfery na terenie Polski.  2013-2014 uczniowie będą wykonywać pomiary fotometrem słonecznym oraz dokonywać obserwacji ciśnienia atmosferycznego, widzialności, koloru nieboskłonu…  badać będą zawartość aerozoli w całej pionowej kolumnie powietrza (dostarczając istotnych dla badań naukowych danych).

11

12

13

14 Moduł C

15 Moduł C cd. Celem jest opracowanie scenariuszy lekcji dotyczących klimatu Ziemi, badanego w oparciu o dane satelitarne, w tym dane prezentowane w formie szkolnego atlasu satelitarnego ESA (European Space Agency – Europejskiej Agencji Kosmicznej).  tłumaczenie wybranych fragmentów atlasu ESA  opracowanie przewodnika dla nauczycieli  warsztaty dla nauczycieli 2 edycje: październik 2012, październik 2013 - ok. 18-20

16

17 Problem 1.: Czy zmiany pokrycia terenu zmieniają albedo Ziemi? Problem 2.: W jaki sposób zachmurzenie zmienia albedo planetarne Ziemi? Problem 3.: Jak cyrkulacja atmosferyczna wpływa na wielkość i porę opadów w strefie międzyzwrotnikowej? Problem 4.: Czy pogoda w cyklonie tropikalnym sprzyja spokojnym wakacjom w tropikach? Problem 5.: Czy wiatr mówi oceanowi, w która stronę ten ma skierować swoje prądy? Problem 6.: W których morzach najrzadziej pojawiają się glony i sinice? Problem 7.: Czy aktywność ludzka wpływa na zanieczyszczenie atmosfery tlenkami azotu? Problem 8.: Które kraje dostarczają do atmosfery najwięcej pyłów? Problem 9.: Skąd węgiel trafia do atmosfery? Problem 10.: Jak wysokie są chmury burzowe? Problem 11.: Co dzieje się z "domem" niedźwiedzi polarnych? Problem 12.: Czy Grenlandia odchudza się?

18

19

20 nauczyciele, w czasie opracowywania scenariuszy, będą wymieniać się doświadczeniami poprzez forum internetowe

21


Pobierz ppt "Centrum UNEP/GRID-Warszawa, Krajowy Koordynator Programu GLOBE XI Ogólnopolska Konferencja Nauczycieli Programu GLOBE „Badaj klimat z Programem GLOBE”"

Podobne prezentacje


Reklamy Google