Projekt rozwojowy finansowany przez MNiSW pt.: Mobilny system dowodzenia, obserwacji, rozpoznania i łączności Praca naukowa finansowana ze.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Mobilny system dowodzenia, obserwacji, rozpoznania i łączności
Advertisements

Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Prof. dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdański Katedra Polityki Transportowej 1.
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Wnioski z egzaminu potwierdzającego kwalifikacje w zawodzie w województwie świętokrzyskim 2015 Marek Szymański.
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
Wojewódzki Sztab Wojskowy w Lublinie Lublin, marzec 2010 r. ORGANIZACJA SYSTEMU OCZYSZCZANIA TERENÓW Z PRZEDMIOTÓW WYBUCHOWYCH I NIEBEZPIECZNYCH.
I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W ę g l a, Z a b r z e Rok założenia 1955 I n s t y t u t C h e m i c z n e j P r z e r ó b k i W.
Katowicki Holding Węglowy S.A. Opracowanie technologii zgazowania węgla dla wysokoefektywnej produkcji paliw i energii elektrycznej 1.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Państwowy Instytut Geologiczny Państwowy Instytut Badawczy Warszawa, 01 marca 2012 r. Krzysztof Majer Państwowy Instytut Geologiczny Państwowy.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Ocena zagrożenia powodziowego na Mazowszu – doświadczenia z powodzi zimowej i letniej 2010 roku Krzysztof Dąbrowski Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Organizacja, przepisy i procedury Na przykładzie Śląskiego OW NFZ Dr n. med. Z Klosa.
Ewakuacja z budynków w trybie awaryjnym
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez portal HRstandard.pl na terenie Rzeczpospolitej Polskiej w oparciu o regulamin.
KARTY RATOWNICZE W POLSCE
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Historia Obrony cywilnej.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
Strażak Strażak to osoba pełniąca służbę w straży pożarnej. Strażacy są przeszkoleni i wyposażeni w specjalistyczny sprzęt do walki z ogniem, częściowego.
CELE STRATEGICZNE Gospodarki Komunalnej Miasta Poznania.
Wieloaspektowa analiza czasowo- kosztowa projektów ze szczególnym uwzględnieniem kryterium jakości rozwiązań projektowych AUTOR: ANNA MARCINKOWSKA PROMOTOR:
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Zasady realizacji przedsięwzięć OC przez instytucje państwowe, przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
ZMIANY W PROGRAMIE SZKOLENIA SŁUŻBY PRZYGOTOWAWCZEJ WYNIKAJĄCE Z WPROWADZENIA NOWELIZACJI art.98d USTAWY O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RZECZYPOSPOLITEJ.
„Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych”
O konkursie Konkurs Employer Branding Stars (EBstars) jest organizowany przez Employer Branding Institute Sp. z o.o. na terenie Rzeczpospolitej Polskiej.
Safe Port Martec Marcin Czepczyński Janusz Hajdel.
TEMAT 1: STRUKTURA I ORGANIZACJA KRAJOWEGO SYSTEMU RATOWNICZO-GAŚNICZEGO autor: Łukasz Kochan Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa Finanse – Statystyka – Badania Empiryczne 26 październik 2016 rok Wrocław Katedra Prognoz i Analiz Gospodarczych Uniwersytet.
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
BANKOWOŚĆ ELEKTRONICZNA Metoda wzorca rozwoju Hellwiga – przykład
regulacje NATO i Unii Europejskiej
kapitałem intelektualnym w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
Nazwa firmy Plan biznesowy.
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
PODSTAWOWE DZIAŁY WSPÓŁPRACY W ZAKRESIE RUCHU DROGOWEGO
- efektywne wsparcie doradcze
Konferencja „Stacje Kontroli Pojazdów – 2005” Zakopane, kwietnia 2005 Polityka Transportowa Polski w Unii Europejskiej Horyzont czasowy.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Temat 1: Wypadki drogowe statystyki i przyczyny
WOPiK Wentylacja ogólna, pożarowa i klimatyzacja
BADANIA ZUZYCIA BOCZNEGO SZYN W ROZJAZDACH KOLEJOWYCH
Międzynarodowa Konferencja Naukowa 'Strefy Metanu‘ , Poznań
Studium przypadku Kontaminacja wewnątrz karetek, pojazdów szpitalnych, wózków do przewozu pacjentów i innego sprzętu Testy przeprowadzone przez Walijskie.
Rozwój współpracy pomiędzy sektorem badawczo-naukowym a biznesem na przykładzie Projektu: GUM
Temat: STRUKTURA I ORGANIZACJA OCHRONY PRZECIWPOŻAROWEJ OSP ORAZ OL
Prezentacja planu biznesowego
Zgłoszenia w ramach kategorii Doskonała komunikacja z klientami
Plan Produkcji i Obrotu
Nazwa firmy Biznesplan.
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
KURS STRAŻKÓW RATOWNIKÓW OSP TEMAT 7: Zadania strażaków w zastępie
Zgłoszenie do konkursu
Zapis prezentacji:

Projekt rozwojowy finansowany przez MNiSW pt.: Mobilny system dowodzenia, obserwacji, rozpoznania i łączności Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Paweł Kojkoł

2 Sprint zrealizował projekt w ramach XI konkursu na realizację projektów rozwojowych w obszarze bezpieczeństwo wewnętrzne państwa, ogłoszonego przez Minister Nauki Barbarę Kudrycką w roku 2009 pt.: Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Informacje podstawowe XI konkurs na finansowanie projektów rozwojowych MNiSW „Mobilny system dowodzenia, obserwacji, rozpoznania i łączności.”

3 W skład konsorcjum wchodzili: lider: Akademia Morska w Gdyni członkowie: Sprint S. A. AMZ Kutno Sp. z o.o. PIMOT Warszawa Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Informacje podstawowe Konsorcjum

4 Celem projektu było stworzenie pojazdu zdefiniowanego jako: pojazd przewidziany do użycia przez służby ratownictwa cywilnego, policję, centra zarządzania kryzysowego itp. Jego głównymi zaletami są wysoka mobilność w terenie, możliwość pokonywania przeszkód wodnych oraz podatność na zabudowę specjalną adekwatną do konkretnej potrzeby. Jednostka ta nadaje się do transportu lotniczego, co znacznie zwiększa jej mobilność. Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Informacje podstawowe Cel

5 W sytuacjach kryzysowych, przy dużych akcjach ratowniczych, klęskach żywiołowych, przy monitoringu imprez masowych, z dala od sieci telekomunikacyjnych, wykorzystywane są mobilne centra łączności, monitoringu, zarządzania kryzysowego, posiadające systemy łączności telefonicznej i radiowej, umożliwiające monitoring wizyjny miejsca zdarzenia. W projekcie zaproponowano opracowanie mobilnego, amfibijnego systemu dowodzenia (ASD), obserwacji, rozpoznania i łączności, wyposażonego w systemy umożliwiające poruszanie się w trudnym terenie na lądzie, brodzenie i pływanie przy pokonywaniu przeszkód wodnych, rozpoznanie i skuteczną koordynację akcji ratowniczej w terenie oraz mogącego pełnić rolę stanowiska koordynacyjno-dowódczego. Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Informacje podstawowe

6 Ze względu na to, że zaproponowany pływający pojazd przystosowany do poruszania się po lądzie i wodzie, należy do obiektów niekonwencjonalnych, w projekcie przewidziano opracowanie szczegółowych wymagań taktyczno – technicznych pojazdu, wykonanie badań modelowych i symulacyjnych w celu identyfikacji właściwości i charakterystyk, niezbędnych do zbudowania modelu dynamiki pojazdu bazowego, opracowanie i integrację napędu pojazdu dla warunków lądowych i wodnych, badania zintegrowanego stanowiska dowodzenia, interfejsu człowiek maszyna, przepływu informacji z wykorzystaniem metod optymalizacji procesu podejmowania decyzji, badania właściwości eksploatacyjno-użytkowych, funkcjonowania pojazdu i wyposażenia w niskich temperaturach, określenie dopuszczalnych warunków eksploatacji. Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Informacje podstawowe

7 W ramach projektu przeprowadzone zostały badania certyfikujące w celu uzyskania certyfikatu bezpieczeństwa dla warunków lądowych i wodnych. ASD musi spełniać wymagania norm krajowych i międzynarodowych dla pojazdów drogowych. Pojazd został również przystosowany do transportu lotniczego z wykorzystaniem samolotu transportowego Herkules. Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Informacje podstawowe

8 Projekt rozpoczął się w czwartym kwartale 2010 roku. Główne zadania wykonane w pierwszej części projektu to: opracowanie szczegółowych wymagań taktyczno-technicznych; opracowanie projektu pojazdu (w tym Sprint: projekty wyposażenia pojazdu w: system łączności VHF, GSM, WiFi, satelitarną, wewnętrzną; system pozycjonowania GPS/AIS; system mapy elektronicznej, system termo- noktow-wizyjny z automatyczną detekcją; dalmierz laserowy; system monitoringu podzespołów; system CCTV bezpieczeństwa pojazdu; system oświetlenia bocznego; zabudowa specjalistyczna; system zasilania wraz z zasilaniem awaryjnym; system klimatyzacji); W następnym etapie główne zadanie polegało na: wykonaniu modeli funkcjonalnych pojazdu, badania modelowe stateczności, fazy wjazdu pojazdu do wody, właściwości manewrowych, charakterystyki napędu; Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Skrócony harmonogram

9 Po etapie modelowanie zespoły projektowe przeszły do wytwarzania pojazdu oraz montażu i integracji systemów prototypu pojazdu. Ostatnim etapem były badania drogowe prototypu pojazdu odbywające się w roku Kolejnym zadaniem w tym etapie była ocena niezawodności układu napędowego, określenie parametrów statecznościowo- eksploatacyjnych pojazdu, określenie dopuszczalnych warunków eksploatacji, opracowanie dokumentacji technicznej. W roku 2012 Konsorcjum podjęło decyzję (za zgoda NCBiR) aby wykonać dodatkowy prototyp pojazdu dla służb (konkretnie w tym wypadku dla Straży Pożarnej) ASD Bukovina. Pojazd ten miał charakteryzować się pewnymi nowościami, które nasunęły się podczas tworzenia pojazdu ASD Mariner. Pojazd Bukovina ukończono w roku Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Skrócony harmonogram

System łączności: 1.Podsystem VHF 2.Podsystem GSM 3.Podsystem WiFi 4.Podsystem Satelitarna 5.Podsystem Wewnętrzna 2.System pozycjonowania 1.Podsystem GPS 2.Podsystem AIS 3.System mapy elektronicznej 4.System termowizyjny z automatyczną detekcją 5.System dalmierza laserowego Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Systemy projektowane przez Sprint 6.System monitoringu podzespołów 7.System CCTV bezpieczeństwa pojazdu 8.System oświetlenia bocznego 1.Szperacze 2.Oświetlenie boczne 3.Oświetlenie nawigacyjne 4.Oświetlenie wewnętrzne 9.System zabudowy specjalistycznej 1.Maszt 2.Stanowisko dowódcy i kierowcy 3.Stanowiska operatorów 10. System zasilania 11. System klimatyzacji

11 W projekcie ASD z firmy Sprint zaangażowane były trzy piony: Innowacji, Integracji i Systemów Telekomunikacyjnych. W projekcie uczestniczyło ponad 10 pracowników naukowych uczelni takich jak: Akademia Morska, Politechnika Gdańska, WAT, Politechnika Wrocławska oraz z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji. Prace nad wszystkimi prototypami pojazdów zakończyły się w 2013 roku.. Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Systemy projektowane przez Sprint Podsumowanie

12 Dodatkowym rezultatem projektu było zaprojektowanie i wyprodukowanie prototypu pojazdu ratownictwa dla służb SAR na bazie samochodu Toyota TUNDRA CrewMax. Na wzór pojazdu ASD Żubr, zmodyfikowany samochód ASD TUNDRA został przystosowany do pokonywania przeszkód wodnych i wyposażony w podstawowe systemy projektowane przez Sprint. Praca naukowa finansowana ze środków na naukę w latach jako projekt rozwojowy Systemy projektowane przez Sprint Podsumowanie