Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zmiany w projektach 6.2 PO KL
Advertisements

Proces zatwierdzania i certyfikacji wydatków w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Departament Koordynacji.
Umowy o dofinansowanie projektów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Wniosek o płatność Karolina Bakalarska Olsztyn,
Zmiany w projektach w ramach PO KL
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA ZASADY WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PŁATNOŚĆ W RAMACH POIiŚ Ewa Proniewicz Departament.
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Wsparcie promocji i rozwoju markowych produktów wniosek o płatność w ramach Działania 5.5 RPO WK-P. Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko Pomorskiego.
2 System zabezpieczeń prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie projektu w ramach PO IG IZ PO IG wypracowało rozwiązanie odnoszące się do kwestii.
Ryczałtowa metoda rozliczania kosztów ogólnych w ramach projektów w Działaniu 1.4 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Dział Finansowy.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
Opis dokumentów finansowych
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Działanie 9.5 Kraków, 23 kwietnia.
Rozliczenia Monitoring oraz Kwalifikowalność wydatków dla Działania 1.1 RPOWŚ Kielce r.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
ROZLICZENIE JEDNORAZOWEJ DOTACJI NA ROZWÓJ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 21 październik 2008 r. Umowa.
1. Obowiązki beneficjenta wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu Wrocław, lipiec 2009.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r. 1 Obowiązki Beneficjenta wobec IZ RPO WD wynikające z zawartej umowy o dofinansowanie projektu.
FUNKCJONOWANIE 2011 – ROZLICZANIE maj 2011 r.. Wykorzystanie środków PROW Świętokrzyskie.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Realizacja umowy w ramach POIG
6. Sprawozdawczość w projekcie Anna Broniarek Zespół Instrumentów Szkoleniowych Warszawa, dnia 23 kwietnia 2008 roku.
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Rozliczanie projektów o dofinansowanie
Wnioski o płatność i zaliczki w ramach RPO WP
Unia Europejska Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego1Wrocław, 26 marca 2008 r. Wzór Umowy.
DEPARTAMENT FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Zasady.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Rozliczanie operacji PROW Stęszew 6 listopada 2012r Ireneusz Witkowski.
Wprowadzanie zmian do umów z Beneficjentami Działania 8.2 PO IG
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Wydział Finansów i Budżetu MUW.
Informacja nt. płatności dla Beneficjentów w ramach osi II – VII w roku 2010 Solina, 12 października 2010 r.
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego
Finansowanie projektów z EFS w ramach Działań 1.1, 1.5, 1.6 SPO RZL Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
Zasady prawidłowego rozliczania otrzymanego wsparcia w ramach „ Z pracy do pracy” POKL /14.
Zmiany Planu Wdrażania Projektu Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział Środków.
Dokumenty aplikacyjne do ubiegania się o pomoc na budowę lub modernizację dróg lokalnych w ramach PROW na lata Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji.
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Departament Ochrony Klimatu Warszawa, 12 października 2015.
Realizacja projektów subregionalnych Spotkanie Tarnowskiej Organizacji Turystycznej Brzesko, dnia
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Fundusz Współpracy 1 Jachranka, 25 stycznia 2005 Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL WNIOSEK O PŁATNOŚĆ.
Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o płatność Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Emilii Plater 1, Olsztyn Tel. (0-89)
Małopolskie Centrum Przedsiębiorczości Rozliczanie projektów w ramach schematu 2.2 A – wydatkowanie zaliczki 24 października 2013 r. Fundusze europejskie.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
l Projekty zmian rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Procedura zmian. 2 Zmiany do projektów mogą być wprowadzane przede wszystkim w przypadku braku możliwości zrealizowania projektu na warunkach określonych.
Zasady finansowania w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa, 16 czerwca.
Człowiek – najlepsza inwestycja CO NOWEGO W PROGRAMIE OPERACYJNYM KAPITAŁ LUDZKI? Prowadząca: Anna Makowska.
Rozliczanie wydatków we wnioskach o płatność
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata
OBOWIĄZKI WNIOSKODAWCY PRZED PODPISANIEM UMOWY O DOFINANSOWANIE
Zmiany w realizacji projektów PO KL
Informacja o stanie wdrażania
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Informacja o stanie wdrażania
Działanie 1.1 POPC – Zagadnienia związane z realizacją projektu w odniesieniu do zapisów Umowy o dofinansowanie.
Informacja o stanie wdrażania
WPROWADZANIE ZMIAN W PROJEKCIE
Zapis prezentacji:

Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu

Wzór harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu (Hrf) dostępny jest pod linkiem: wnioskow-popc-1-1/ Hrf składa się z dwóch arkuszy: a) przedstawiającego planowany przebieg realizacji projektu b) przedstawiającego planowane płatności 2

Należy uzupełnić dane w nagłówku, przy czym w polu: Data sporządzenia harmonogramu – po otwarciu pliku automatycznie wpisuje się data aktualna. W polu „Wydatki kwalifikujące się do objęcia wsparciem w niniejszym harmonogramie są wydatkami:” zaznaczona jest automatycznie opcja „NETTO”. Jeżeli VAT jest wydatkiem kwalifikowalnym w projekcie, znak "X" należy przenieść do pozycji "BRUTTO (z VAT)". Zadania i kategorie wydatków w części dotyczącej zakresu rzeczowego należy wpisać zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie. W części „Realizacja projektu” należy zaznaczyć komórki odpowiadające okresowi, w jakim będą ponoszone wydatki w ramach poszczególnych zadań. W kolumnie „Kamienie milowe” przy zadaniach, w ramach których wyznaczono kamienie milowe, należy podać daty punktu krytycznego tych kamieni milowych. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu a): 3

1. Należy wskazać: a. datę sporządzenia harmonogramu – po otwarciu pliku automatycznie wpisuje się data aktualna, b. kwotę przyznanego dofinansowania zgodnie z umową o dofinansowanie / wnioskiem o dofinansowanie, c. kwotę dofinansowania po uwzględnieniu wydatków niekwalifikowalnych w trakcie realizacji projektu (przed podpisaniem aneksu zmniejszającego dofinansowanie) (jeśli dotyczy, przeciwnym razie należy pozostawić pole puste), d. kwotę dofinansowania po uwzględnieniu oszczędności w projekcie (jeśli dotyczy, przeciwnym razie należy pozostawić pole puste), e. dofinansowanie jako % wydatków kwalifikowalnych, f. okres kwalifikowalności zgodny z aktualną umową o dofinansowanie. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu b): 4

Kwoty dofinansowania należy ujmować w miesiącu, w którym został złożony/ planowany jest do złożenia wniosek o płatność (nie w miesiącu wypłaty środków). Należy wskazywać kwoty dokładnie do dwóch miejsc po przecinku (proszę sprawdzić ustawienia arkusza kalkulacyjnego). Wartość dofinansowania wskazywana w harmonogramie b) jako rozliczana w danym okresie, powinna wynikać z zakresu zadań wykazanych jako zrealizowane lub planowane do zrealizowania w tym samym okresie w harmonogramie a). W przypadku gdy Beneficjentem nie jest jednostka sektora finansów publicznych wnioski o płatność pośrednią powinny być składane nie rzadziej niż co trzy miesiące, przy czym pierwszy wniosek o płatność składany jest w okresie do trzech miesięcy od dnia zawarcia Umowy, a każdy kolejny wniosek o płatność składany jest w okresie do trzech miesięcy od dnia złożenia poprzedniego wniosku o płatność. Beneficjent składa ostatni wniosek o płatność (końcową) do Instytucji Pośredniczącej w terminie do 25 dni od dnia zakończenia okresu kwalifikowalności wydatków. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu b): 5

Uwaga!!!!! W przypadku niezłożenia do Instytucji Wdrażającej wniosku o płatność pośrednią potwierdzającego rozliczenie zaliczki przez Beneficjenta na kwotę lub w terminach wynikających z aktualnego Harmonogramu rzeczowo-finansowego - planu finansowania projektu, od środków pozostałych do rozliczenia, przekazanych w ramach zaliczki, nalicza się odsetki jak dla zaległości podatkowych, liczone od dnia przekazania środków do dnia złożenia wniosku o płatność – w związku z tym należy przygotować dokument uwzględniający realne wykorzystanie środków. Naliczenia odsetek można uniknąć, gdy: a) Beneficjent złoży z pismem przewodnim aktualizację harmonogramu b) dotyczącą zmiany terminu lub kwoty rozliczenia zaliczki najpóźniej 14 dni przed upływem terminu, w którym zaplanowane było rozliczenie na daną kwotę. W piśmie należy szczegółowo uzasadnić zmianę. Instytucja Pośrednicząca analizuje złożone wyjaśnienia i podejmuje decyzję o akceptacji lub braku akceptacji przedłożonej aktualizacji. b) Beneficjent zwróci nierozliczoną część zaliczki przed upływem terminu, w którym zaplanowane było rozliczenie na daną kwotę. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu b): 6

W przypadku wysłania aktualizacji harmonogramu ważna jest data wpływu korespondencji do CPPC. W przypadku pism doręczanych przez operatora pocztowego, termin na złożenie dokumentów w Instytucji Pośredniczącej uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem dokument ten został nadany do Instytucji Pośredniczącej w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe. W przypadku zwrotu środków ważna jest data wpływu środków na konta bankowe w NBP i BGK, a nie data obciążenia konta Beneficjenta. Wypłata kolejnej transzy płatności zaliczkowej jest możliwa po rozliczeniu co najmniej 70 % łącznej kwoty przekazanych wcześniej transz. Wydatki poniesione przed złożeniem wniosku o pierwszą płatność zaliczkową powinny być wskazane w wierszu środki wnioskowane w formie refundacji. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu b): 7

Płatność końcowa powinna stanowić min 5% kwoty dofinansowania (łączne dofinansowanie przekazane Beneficjentowi w formie płatności pośrednich (zaliczka, refundacja) nie może przekroczyć 95% kwoty dofinansowania). Płatność końcową należy wskazać w terminie do 25 dni od dnia zakończenia okresu kwalifikowalności wydatków, w wierszu środki wnioskowane w formie refundacji. Jeśli płatność końcowa składa się z kilku wniosków o płatność, kwoty dofinansowania w ramach tych wniosków należy oznaczyć * z komentarzem "wniosek o płatność końcową". Wnioski tak oznaczone zostaną zweryfikowane, ale wypłata dofinansowania zostanie wstrzymana do momentu akceptacji ostatniego wniosku o płatność końcową. Ostatnia płatność powinna zostać wpisana nie później i nie wcześniej niż w miesiącu, w którym przypada ostatni dzień kwalifikowalności projektu. Wykazanie w harmonogramie b) wniosku o ostatnią płatność z datą wcześniejszą niż w miesiącu, w którym przypada ostatni dzień kwalifikowalności projektu, będzie rozpatrywane indywidualnie, w zależności od rodzaju Beneficjenta i zadań zaplanowanych w harmonogramie a). Wykazanie wydatku z datą późniejszą możliwe jest tylko w harmonogramie, który stanowi załącznik do Aneksu wydłużającego okres kwalifikowalności. Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu b): 8

Po sporządzeniu dokumentu należy sprawdzić, czy spełnione są następujące równania: a. kwota z kolumny RAZEM z wiersza Środki wnioskowane w formie zaliczki - kwota z kolumny RAZEM z wiersza Zwroty środków = kwota z kolumny RAZEM z wiersza Wnioski złożone w celu rozliczenia zaliczki (WIERSZ 1-WIERSZ 2 = WIERSZ 3), b. kwota z kolumny RAZEM z wiersza Środki wnioskowane w formie zaliczki - kwota z kolumny RAZEM z wiersza Zwroty środków + kwota z kolumny RAZEM z wiersza Środki wnioskowane w formie refundacji = kwota dofinansowania (WIERSZ 1- WIERSZ 2 + WIERSZ 4= KWOTA PRZYZNANEGO DOFINANSOWANIA ZGODNIE Z UMOWĄ O DOFINANSOWANIE). c. w przypadku gdy w projekcie w trakcie realizacji, wystąpiły wydatki niekwalifikowane (WIERSZ 1- WIERSZ 2+ WIERSZ 4 = KWOTA DOFINANSOWANIA PO UWZGLĘDNIENIU WYDATKÓW NIEKWALIFIKOWALNYCH (PRZED PODPISANIEM ANEKSU ZMNIEJSZAJĄCEGO DOFINANSOWANIE)). Harmonogram rzeczowo-finansowy realizacji Projektu b): 9

Dziękujemy za uwagę 10