O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A. Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Gimnazjum nr 56 w Poznaniu
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
MATERIAŁOZNAWSTWO ROŚLINNE I NIEROŚLINNE FLORYSTYKA SEM.I
Multimedialne programy edukacyjne
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
ENGLISH AROUND THE WORLD
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Temat: Cegłów dawniej i dziś
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Dobre praktyki w projekcie Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Seminarium dyplomowe dr inż. Ewa Więcek-Janka
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Duże dzieci – wielkie sprawy
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
Metoda projektu w matematyce
Jak ocieplenie zmienia klimat?
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Analiza wyników z testu sprawdzającego wiedzę ze znajomości lektury „Anaruk chłopiec z Grenlandii” Klasy 3a i 3b Rok 2012/2013.
KRYTERIUM OCENIANIA UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Webquest Wojciech Korfanty
Rozwój społeczny dziecka
Szkoła Współpracy.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Różnorodna prezentacja kandydatów na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego, a następnie oddanie głosu przez wszystkich uczniów szkoły, zapewnią demokratyczny.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Źródła energii na świecie
Znaczenie produktów zbożowych
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
nauczyciel prowadzący Jolanta Januszewicz
OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE OK
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Staraliśmy się, aby nasz temat przedstawić w ciekawy sposób. Na początku podzieliliśmy się zadaniami oraz tematami plakatów. Jednak musieliśmy najpierw.
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
ŚREDNIA WAŻONA SZKOŁA PODSTAWOWA W LIGOCIE
FIZYKA KLASA I F i Z Y k A.
Praca w zespole.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
PROJEKT EDUKACYJNY DLA Uczniów klasy III c Ulubione święta - Boże Narodzenie w naszej klasie Opracowanie projektu: Urszula Sobaszek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

O S I Ą G N I Ę C I A C Z Ł O W I E K A

Faza I - PRZYGOTOWANIE ( 1 godzina) Głównymi celami projektu jest: Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych dla rozwoju świata Zrozumienie znaczenia odkryć i badań geograficznych dla rozwoju świata Wyjaśnić znaczenie przełomowych odkryć dla rozwoju ludzkości Wyjaśnić znaczenie przełomowych odkryć dla rozwoju ludzkości Przedstawić przełomowe wydarzenia w dziejach ludzkości oraz sylwetki ludzi z nimi związanych Przedstawić przełomowe wydarzenia w dziejach ludzkości oraz sylwetki ludzi z nimi związanych

REGULAMIN PRACY 1. W pełni akceptujemy zasady pracy. 2. Przy chęci zabrania głosu najpierw podnosimy rękę i czekamy, aż nauczyciel pozwoli zabrać głos. Każde odezwanie się bez pozwolenie wpływa na ocenę. Zasada zaczyna obowiązywać od tego momentu! 3. Każde niedozwolone zabranie głosu zostanie odnotowane. 4. Nie jęczymy, nie mówimy „nie”, nie ubliżamy kolegom, koleżankom. Szanujemy się. 5. Każda propozycja zmiany zasad wykonania projektu musi zostać zaakceptowana przez klasę i nauczyciela. 6. Ocena za projekt jest jedna. Pod uwagę będzie brane zachowanie indywidualne i w grupie. Praca i zaangażowanie. 7. Z każdym problemem można zwrócić się do nauczyciela. 8. Zaplanowane zadania wykonujemy po akceptacji nauczyciela.

FORMA REALIZACJI PROJEKTU 1. Wykonanie plakatu – poster przedstawiający założenia tematu. Format plakatu A2. 2. Forma projektu do wyboru: Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna Przedstawienie Przedstawienie Komiks – rysunki na formacie A4 + forma elektroniczna. Do wyboru plik w Wordzie (zeskanowane strony) lub w Power Point. Komiks – rysunki na formacie A4 + forma elektroniczna. Do wyboru plik w Wordzie (zeskanowane strony) lub w Power Point.

OCENIENIANIE Nauczyciel dokonuje oceny w każdej fazie projektu, zarówno indywidualnie jak i grupowo. Za projekt można otrzymać od punktów. Ocena: 0-30 – niedostateczna (1) 0-30 – niedostateczna (1) – dopuszczająca (2) – dopuszczająca (2) – dostateczna (3) – dostateczna (3) – dobra (4) – dobra (4) – bardzo dobra (5) – bardzo dobra (5) – celująca (6) – celująca (6) W każdej fazie realizacji projektu oceniane będzie:

1. ZACHOWANIE (0-30 pkt): Dodawane punkty: Dodawane punkty: Wykonywanie poleceń nauczyciela Wykonywanie poleceń nauczyciela Zabieranie głosu po udzieleniu pozwolenia przez nauczyciela Zabieranie głosu po udzieleniu pozwolenia przez nauczyciela Cicha praca w grupie Cicha praca w grupie Okazywanie wspólnego szacunku Okazywanie wspólnego szacunku Akceptowanie pomysłów innych Akceptowanie pomysłów innych Umiejętne rozwiązywanie konfliktów Umiejętne rozwiązywanie konfliktów Odejmowane punkty: Odejmowane punkty: Nie wykonywanie poleceń nauczyciela Nie wykonywanie poleceń nauczyciela Zabieranie głosu bez pozwolenia nauczyciela Zabieranie głosu bez pozwolenia nauczyciela Głośna praca w grupie Głośna praca w grupie Ubliżanie koleżankom, kolegom z grupy Ubliżanie koleżankom, kolegom z grupy Kłótnie Kłótnie

2. ZAANGAŻOWANIE W REALIZACJĘ PROJEKTU (0-30 pkt): Dodawane punkty: Dodawane punkty: Stopień wykonania powierzonego zadania Stopień wykonania powierzonego zadania Terminowe wykonanie zadań Terminowe wykonanie zadań Zaangażowanie w pracę grupy Zaangażowanie w pracę grupy Wykorzystanie różnych źródeł informacji Wykorzystanie różnych źródeł informacji Odejmowane punkty: Odejmowane punkty: Nie wykonanie powierzonego zadania Nie wykonanie powierzonego zadania Nie dotrzymanie terminu Nie dotrzymanie terminu Brak zaangażowania w pracę grupy Brak zaangażowania w pracę grupy

3. PREZENTACJA (0-30 pkt): Dodawane punkty: Stopień realizacji zamierzonych celów Stopień realizacji zamierzonych celów Sposób prezentacji (postawa, wyrazistość przekazu) Sposób prezentacji (postawa, wyrazistość przekazu) Wykorzystanie czasu na prezentację Wykorzystanie czasu na prezentację Zachowanie podczas prezentacji własnej grupy i innych grup Zachowanie podczas prezentacji własnej grupy i innych grup Wykonanie ćwiczeń utrwalających wiedzę Wykonanie ćwiczeń utrwalających wiedzę

4. PROJEKT (0-10 pkt): Dodawane punkty: Estetyka wykonania Estetyka wykonania Oryginalność Oryginalność Zgodność z tematem Zgodność z tematem

Faza II – REALIZACJA (6 godzin) 1. Opracowanie tematu (1 godzina) zapoznanie z treścią do realizacji zapoznanie z treścią do realizacji opracowanie wstępnego projektu opracowanie wstępnego projektu podział zadań podział zadań 2. Wykonanie projektu (5 godzin)

ZADANIA DO REALIZACJI Każda grupa musi wspólnie wykonać: 1. Projekt plakatu. 2. Po akceptacji nauczyciela wykonać plakat i pracę w wybranej formie. 3. Podzielić zadania w grupie. –Poszukiwanie informacji –Przyniesienie materiałów –Wykonanie pracy 4. Wykonanie ćwiczeń podsumowujących temat projektu mających na celu sprawdzenie zapamiętanych informacji. Mogą to być zadania typu: Krzyżówka Krzyżówka Uzupełnij zdania Uzupełnij zdania Połącz w pary Połącz w pary Test wyboru Test wyboru Itp. Itp.

Faza III – PREZENTACJA (1 godzina) 1. Przedstawienie wyników pracy 2. Wykonanie ćwiczeń przygotowanych przez inne grupy.

Faza IV – EWALUACJA (2 godziny) Sprawdzenie stopnia wykonania ćwiczeń podsumowujących, utrwalających wiadomości. Sprawdzenie stopnia opanowania wiedzy.