„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) . A tak to się zaczęło……..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Advertisements

X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 4 W SKIERNIEWICACH ul. Podkładowa 2
Szkoła Podstawowa im. Ryszarda Wyrzykowskiego w Bełdowie
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Zapraszamy do Szkoły Podstawowej nr 12 w Gdańsku
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
ZAPRASZAMY DO PODJĘCIA NAUKI W NASZEJ SZKOLE! BLISKO! BEZPIECZNIE! ZNAJDZIESZ NAS NA STRONIE ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT.
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
GIMNAZJUM NR 11 im. Ireny Sendlerowej Łódź, ul. Stawowa 28
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
3. OGÓLNOPOLSKIE FORUM SZKÓŁ KRAKÓW R
ul. Centralna – 503 Łódź tel tel. kom Szkoła Podstawowa nr 120 im. Konstytucji 3 Maja.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
KLASA POLICYJNA ROK SZKOLNY 2011/2012
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. GEN. WŁADYSŁAWA ANDERSA zsanders.eu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY Ul. Kazimierza Wielkiego 23A Stopnica
RODZICE CENIĄ:  DOBRY KONTAKT Z NAUCZYCIELAMI  PROMOWANIE ZDROWIA PRZEZ SZKOŁĘ  DUŻA ILOŚĆ ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH  INTERESUJĄCE SPOTKANIA, WARSZTATY.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Kasprowicza Nietążkowo ul. Dudycza Śmigiel tel., tel./fax woj. wielkopolskie
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
XII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
 Witamy w Szkole Podstawowej w Mszczonowie  Działamy, aby nasi uczniowie byli solidnie przygotowani do dalszej nauki i życia w dynamicznie zmieniającym.
GIMNAZJUM PUBLICZNE W GRABKOWIE Zapewniamy naszym uczniom wszechstronny rozwój, dlatego oferujemy: nowoczesne metody nauczania wysoko wykwalifikowaną.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Liceum Ogólnokształcące o profilu ogólnym i sportowo-obronnym Zespół Szkół Niepublicznych w Gąsawie.
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
III Liceum Ogólnokształcące im. Lucjana Szenwalda w Dąbrowie Górniczej.
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Ul. Standego Łódź tel
XLII Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 4 im. Ireny Sendlerowej Łódź ul. Stawowa 28.
GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
GIMNAZJUM NR 11 w Łodzi, ul. Stawowa 28 Telefony: strona internetowa szkoły: .
im. W. S. Reymonta ul. Dubois 7/9 (przy ul. Pabianickiej) Łódź tel strona www: gim42.szkoly.lodz.pl Dojazd: tramwaj 11, 46 autobus.
Ul. Standego Łódź tel
Gimnazjum nr 5 im. Króla Władysława Jagiełły w Łodzi adres: ul. Sienkiewicza Łódź tel. tel strona.
W bieżącym roku nasza Szkoła obchodzi 70-lecie powstania placówki i 10-lecie nadania imienia Księdza Jana Twardowskiego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 110 IM. PARTYZANTÓW ZIEMI ŁÓDZKIEJ 93 – 329 ŁÓDŹ, UL. ZAMKNIĘTA 3 TEL.: (42) 646–31-40 e -mail: ZAPRASZAMY MISJA.
PRAWA I OBOWIĄZKI UCZNIA
Sportowe Liceum Ogólnokształcące D1
Szkoła Podstawowa Nr 3 w Łomiankach
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Ul. Czajkowskiego Łódź GIMNAZJUM nr 34 ul. Czajkowskiego Łódź
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
JOB SHADOWING W MALADZE Projekt PO WER Edukacja dla Dorosłych
Zapis prezentacji:

„ KLASA MUNDUROWA” (2016/2017 – 2018/2019) 

A tak to się zaczęło……..

Potrzeby i zainteresowania uczniów klas szóstych SP (badania ankietowe )  Badaniem objęto 4 okoliczne szkoły podstawowe: SP 30, SP31, SP 28, SP 24  Łączna ilość uczniów objętych badaniem ankietowym w latach to 406 osób  Kwestionariusz ankiety składał się z 5 pytań dotyczących m.in.: zainteresowań uczniów, ilości godzin jakie uczniowie są gotowi poświęcić na realizację dodatkowych zajęć w tygodniu i soboty, rodzajów i form zajęć pozalekcyjnych

Potrzeby i zainteresowania uczniów klas szóstych SP (badania ankietowe ) Jedno z najważniejszych pytań zadanych respondentom brzmiało: 1. Czy chciałbyś/chciałabyś w nowej szkole uczyć się w klasie: a. sportowej (siatkówka, piłka nożna, badminton) b. mundurowej (samoobrona, pierwsza pomoc, musztra, spotkania z przedstawicielami służb mundurowych, wycieczki surwiwalowe) c. językowej (zwiększona ilość zajęć z j. angielskiego) d. informatycznej (część lekcji z różnych przedmiotów realizowana w pracowni informatycznej) e. artystycznej (dodatkowe zajęcia plastyczne, muzyczne, teatralne) f. innej (napisz, w jakiej)

Potrzeby i zainteresowania uczniów klas szóstych SP (badania ankietowe )

Średnia deklarowana ilość godzin przeznaczanych na realizację zajęć dodatkowych/pozalekcyjnych  W tygodniu – 2 godziny  W soboty – 1 godzina

Kropka nad „i”…………………

Wizyta uczniów G24 w siedzibie 34 Śląskiego Dywizjonu Rakietowego Obrony Powietrznej w Bytomiu

Program innowacji „Klasa Mundurowa”

Czas trwania. Dla kogo? 1. Termin realizacji: od r. przez cały cykl kształcenia, tj. do końca roku szkolnego 2018/ absolwenci szkoły podstawowej, zapisani do klasy I „a” (dziewczęta i chłopcy), którzy:  Marzą o podjęciu dalszej nauki, studiów, bądź służby w wojsku, policji, straży pożarnej, miejskiej.  Chcą spędzić 3 lata maksymalnie aktywnie, ucząc się technik samoobrony, musztry, wspinaczki, pokonywania przeszkód terenowych itp.  Chcą nauczyć się dyscypliny, porządku i odpowiedzialności.  Pragną nabyć umiejętności działania w trudnych warunkach terenowych.  Chcą pokonać strach ucząc się samoobrony.

Cele szczegółowe:  rozwijanie i promowanie postaw altruistycznych, patriotycznych i pro-obronnych,  stworzenie uczniom szansy poznania specyfiki służby w służbach mundurowych,  wzbudzanie zainteresowania pracą w służbach mundurowych,  rozbudzanie poszanowania dla prawa i porządku,  zapoznanie ze współczesnymi zagrożeniami dla bezpieczeństwa,  wdrażanie naszych wychowanków do systematycznego dążenia do osiągania wyznaczanych celów

Rodzaje zajęć wpisujące się w program „Klasy Mundurowej”  etyka zawodową w służbach mundurowych (wojsko, policja, straż miejska, straż pożarna); zasady służby;  podstawowa terminologia wojskowa, policyjna i strażacka w języku angielskim oraz niemieckim;  wiadomościami z zakresu zasad bezpieczeństwa i porządku publicznego;  pierwsza pomoc przedmedyczna;  topografia i terenoznawstwo;  samoobrona;  testy sprawnościowe

Realizowanie programu odbywać się będzie w trakcie:  zajęć dydaktycznych w szkole,  prowadzenia zajęć w terenie,  wycieczek przedmiotowych,  manewrów ratowniczych  zajęć sprawnościowych (samoobrona, wspinaczka)  zajęć tematycznych w jednostkach służb mundurowych,  spotkań z przedstawicielami służb mundurowych  udziału w dniach otwartych koszar, Szkoły Policji w Katowicach oraz innych ważnych uroczystościach

Partnerzy i organizatorzy zajęć…..

Jednostka patronacka 34 Śląski Dywizjon Rakietowy Obrony Powietrznej w Bytomiu

Partnerzy:  Komenda Miejska Policji w Zabrzu  Straż Miejska w Zabrzu  Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej

Partnerzy:  Europejska Federacja Yoshikan Aikido