Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie 10.4.1 Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Biuro Ochrony Rządu. Spis treści  Struktura i działanie  Formy działania i zakres uprawnień  Możliwości zatrudnienia  Informacje ogólne  Zarobki.
Advertisements

Specyfika konkursu nr RPLU IZ /15 Departament Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Nabór wniosków w trybie pozakonkursowym dla Powiatowych Urzędów Pracy w ramach Programu Operacyjnego Wiedza.
1 OPTYMALIZACJA SIECI SZKOLNICTWA PONADGIMNAZJALNEGO.
KWALIFIKACYJNE KURSY ZAWODOWE NOWĄ FORMĄ ZDOBYWANIA KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH Opracowanie: Luiza Monika Truchel ZESPÓŁ SZKÓŁ ZAWODOWYCH im. Jana Ruszkowskiego.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Kliknij, aby dodać tytuł prezentacji Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Rola i znaczenie nowych rozwiązań ułatwiających młodym wejście/powrót na rynek.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu EUROPEJSKI FUNDUSZ SPOŁECZNY W RAMACH WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO
Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Styczeń 2016 r. CEL I SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH DZIAŁANIA 5.7 NOWE MIKROPRZEDSIĘBIORSTWA.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
1 Rozwój obszarów wiejskich przez pryzmat Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007 – 2013 Małgorzata Bobryk DEPARTAMENT EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU.
SPECYFIKA I CEL KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego na lata Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu Wdrażania EFS Urząd Marszałkowski Województwa.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla Poddziałanie Wsparcie na rzecz podniesienia.
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
Oprac: Wydział Wdarażania Programów UE PFRON 1 Sektorowy Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Działanie 1.4 „Integracja zawodowa i społeczna osób.
SPECYFIKA KONKURSU W RAMACH PODDZIAŁANIA RPO WP Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko Program Operacyjny Polska Cyfrowa Program Operacyjny Polska Wschodnia.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
Propozycje kryteriów wyboru projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata Posiedzenie Komitetu Monitorującego.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych na rzecz rynku pracy Schemat: Podnoszenie.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR : STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
STAŻ. Definicja: Staż oznacza nabywanie przez bezrobotnego umiejętności praktycznych do wykonywania pracy przez wykonywanie zadań w miejscu pracy bez.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Miniprzedsiębiorstwo Future Furniture Miniprzedsiębiorstwo Future Furniture II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO W LUBLINIE Departament Europejskiego Funduszu Społecznego „Możliwości pozyskania funduszy strukturalnych UE.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Projekt Śląskie. Inwestujemy w talenty – II edycja realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata Urząd.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach ROZWÓJ ZASOBÓW LUDZKICH W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA ŚWIĘTOKRZYSKIEGO
Doradca zawodowy w szkole ponadgimnazjalnej

Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Dyrektor Departamentu
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
w powiatach malborskim i sztumskim”
Rekrutacja do przedszkoli w Gminie Strzyżów
Dostępność wsparcia dla osób z niepełnosprawnościami w projektach finansowanych ze środków EFS Działanie 11.1: Aktywne włączenie.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stan wdrażania projektów - Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu jako IP
Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie:
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych 2019/2020
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Kryteria wyboru projektu zintegrowanego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
Zapis prezentacji:

Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych i języków obcych Schemat: Podnoszenie kwalifikacji osób dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych i języków obcych

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.3 (autopoprawka IZ): Dokonano zmiany terminu realizacji projektu: przed zmianą: Projekt zostanie zakończony do r. po zmianie: Projekt zostanie zakończony do r.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.5 przed zmianami (uwaga KE, UM Torunia): B.1.5 Projekt jest skierowany do właściwej grupy docelowej Ocenie podlega czy projekt jest skierowany do osób dorosłych w wieku lat, które z własnej inicjatywy chcą nabywać, podnosić lub uzupełniać posiadane kompetencje i umiejętności i jednocześnie należą do grup defaworyzowanych, czyli wykazują największą lukę kompetencyjną i posiadają największe potrzeby w dostępie do edukacji z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą, w tym: - osoby o niskich kwalifikacjach, - osoby z niepełnosprawnościami, - osoby powyżej 50 roku życia 3. UWAGA! Osoby o niskich kwalifikacjach to osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Standardów Edukacyjnych ISCED 2011 tj. wykształcenie ponadgimnazjalne (liceum, liceum profilowane, liceum ogólnokształcące i uzupełniające liceum ogólnokształcące technikum, technikum uzupełniające, zasadnicza szkoła zawodowa). W przypadku gdy uczestnik posiada np. wykształcenie policealne (szkoły policealne), tj. ISCED 4, nie wpisuje się w definicję osób o niskich kwalifikacjach. We wniosku o dofinansowanie projektu należy opisać grupę docelową w sposób pozwalający jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami kryterium dostępu. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu. Do wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie. Tak/Nie (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) 3 - o wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.5 po zmianach (uwaga KE, UM Torunia): B.1.5 Projekt jest skierowany do właściwej grupy docelowej Ocenie podlega czy projekt jest skierowany do osób dorosłych w wieku lat, które z własnej inicjatywy chcą nabywać, podnosić lub uzupełniać posiadane kompetencje i umiejętności i jednocześnie należą do grup defaworyzowanych, czyli wykazują największą lukę kompetencyjną i posiadają największe potrzeby w dostępie do edukacji tj.:: - osoby o niskich kwalifikacjach, - osoby z niepełnosprawnościami, - osoby powyżej 50 roku życia 3 z wyłączeniem osób prowadzących działalność gospodarczą. UWAGA! Osoby o niskich kwalifikacjach to osoby posiadające wykształcenie na poziomie do ISCED 3 włącznie zgodnie z Międzynarodową Klasyfikacją Standardów Edukacyjnych ISCED 2011 tj. wykształcenie ponadgimnazjalne (liceum profilowane, liceum ogólnokształcące i uzupełniające liceum ogólnokształcące technikum, technikum uzupełniające, zasadnicza szkoła zawodowa). W przypadku gdy uczestnik posiada np. wykształcenie policealne (szkoły policealne), tj. ISCED 4, nie wpisuje się w definicję osób o niskich kwalifikacjach. We wniosku o dofinansowanie projektu należy opisać grupę docelową w sposób pozwalający jednoznacznie stwierdzić, czy projekt jest skierowany do grupy kwalifikującej się do otrzymania wsparcia zgodnie z zapisami kryterium dostępu. Kryterium weryfikowane w oparciu o wniosek o dofinansowanie projektu. Do wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie. Tak/Nie (niespełnienie kryterium oznacza odrzucenie wniosku) 3 - o wsparcia kwalifikują się również osoby w wieku powyżej 67 roku życia, bez względu na ich status na rynku pracy, które z własnej inicjatywy są zainteresowanie nabyciem, uzupełnieniem lub podwyższeniem umiejętności i kompetencji w zakresie TIK oraz języków obcych, o ile zadeklarują gotowość do zatrudnienia po zakończeniu udziału w projekcie.

Departament Rozwoju Regionalnego Kryterium B.1.6 (autopoprawka IZ): Dodano przypis o treści: 4 - Beneficjent może w szczególnie uzasadnionych przypadkach odstąpić od wymogu partycypacji uczestnika w kosztach. Beneficjent jest zobowiązany do opracowania jednolitych zasad partycypacji uczestników projektu w kosztach szkoleń.