BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Advertisements

Fazy rozwoju grupy w psychoterapii
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Rozwój społeczności lokalnych
Role w zespole projektowym
Projekt: Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji.
PRZYJACIEL RODZINY CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA!
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Grupa to dwie lub więcej osób, które przyjmują na siebie role związane z zaangażowaniem w struktury grupowe; różnią się statusem; wchodzą.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Zespół szkolny w Cegłowie
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Anna Paszkowska-Rogacz
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Dojrzałość szkolna dziecka
Zarządzanie projektami
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Etapy podejmowania decyzji
Organizacja i zarządzanie firmą
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zasady pracy w zespole 
Lider- Przywódca.
REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOLECZNEJ W LUBLINIE
Człowiek – najlepsza inwestycja Program Operacyjny Kapitał Ludzki PROBLEMY PROGRAMOWANIA, WDRAŻANIA I PROJEKTOWANIA W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
WYKŁAD VI GRUPY I ZESPOŁY
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Psychologia w zarządzaniu
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
Pochwal się swoim pomysłem - prezentacja pomysłów uczestników projektu Lokalni liderzy aktywizacji zawodowej gminy Malczyce i Miękinia Program Operacyjny.
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki Od projektu do trwałej.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Moduł 2 Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i komunikacji.
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
The Leader in Me.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
ŁAD i KONFLIKTY SPOŁECZNE
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ROBICIE PROJEKT!!! A ja Wam pomogę. Kiedy Wasza mama musi przygotować kolację, czy przejęcie, albo upiec ciasto też realizuje projekt. PROJEKT, A CO TO.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Animacja samopomocowego środowiska społecznego. Opis programu
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Określanie celów: rozwojowy, edukacyjny, terapeutyczny
Co chcieliśmy osiągnąć?
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Zapis prezentacji:

BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

PRACA W ZESPOLE Być przedsiębiorczym – nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

ZASADY PRACY ZESPOŁOWEJ Demokratyczne ustalenie celów zespołu Wspólne uzgadnianie oczekiwanych rezultatów działań Właściwy dobór ról w zespole Przestrzeganie określonych norm pracy Kreatywność i inicjatywa w pracy Otwartość, szczerość i lojalność wobec członków grupy.

FAZY ROZWOJU GRUPY Formowanie – wzajemne poznanie się i określenie ról w grupie. Atmosfera w grupie jest na tym etapie zazwyczaj związana z emocjami. Konfrontacja – w tej fazie występują często drobne konflikty. Planowanie działań, ustalanie priorytetów i podział zadań mogą rodzić wątpliwości.

FAZY ROZWOJU GRUPY Stabilizacja – etap kończący konflikt. Członkom grupy udało się wypracować metody współdziałania i mogą się skoncentrować na pracy. Współdziałanie – stanowi ostatnią fazę rozwoju grupy. Zespół nauczył się na bieżąco rozwiązywać konflikt. Jego członkowie zgłaszają nowe pomysły, a ich praca jest najefektywniejsza.

KIEROWANIE ZESPOŁEM Jasne formułowanie poleceń Zaufanie otoczenia Gotowość ponoszenia konsekwencji własnych decyzji Umiejętność obserwacji Umiejętność skupienia działań Poświęcenie większej ilości czasu na realizację zadań niż inni członkowie grupy

DZIAŁANIA LIDERA W ZESPOLE Mniej mówić, więcej słuchać Mniej narzucać formy problemów Skupiać się na procesie współpracy Zachęcać do słuchania oraz udzielania informacji zwrotnych Chwalenie Wspierać zespołowe formy decyzji

ZALETY PRACY ZESPOŁOWEJ Działanie, praca zespołowa pozwala uzyskać lepsze rezultaty niż praca jednostek Podniesienie wydajności pracy Stworzenie warunków do wykorzystania indywidualnych umiejętności w interesie zespołu Pozwala na wykonanie każdemu człowiekowi zespołu tego co jest dla niego odpowiednie

ZALETY PRACY ZESPOŁOWEJ Zmniejsza się poczuci zależności od przełożonego Wzmacniają się więzy pomiędzy poszczególnymi członkami zespołu, grupa staje się całością Prowadzi do osłabienia fluktuacji a przez to obniża się koszty z tym związane

WADY PRACY ZESPOŁOWEJ Może prowadzić do konformizmu Zmusza do częściowej rezygnacji z własnych ambicji na rzecz norm i wartości funkcjonujących w zespole Zespół potrzebuje więcej czasu na podjęcie decyzji lub rozwiązanie danego problemu niż indywidualny pracownik