Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DOBRA WIARA POWSZECHNOŚĆ PRZEJRZYSTOŚĆ
Advertisements

Głos łodzian się liczy, czyli jak angażować mieszkańców w proces zarządzania zasobami publicznymi.
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
„StrategiA rozwoju sportu i wolontariatu sportowego dla Mrągowa”
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Sposób prac nad Programem Operacyjnym dotyczącym Polski Wschodniej na lata Warszawa 9 stycznia 2013 r.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Program wychowawczy szkoły
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Informacja nt. stanu prac nad nowelizacją rozporządzenia w sprawie KSOW oraz zarządzenia w sprawie powołania Grupy Roboczej ds. KSOW.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Praca metodą projektu edukacyjnego
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata 2006 – organizacja i etapy prac Bogdan Kawałko Dyrektor Lublin, 20 sierpnia 2012.
Narodowy Plan Rozwoju – stan prac
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Departament Analiz i Komunikacji Publicznej
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Szkoła Współpracy.
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Regionalny Program Operacyjny
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
„Nie tylko wybory-jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Polski system współpracy rozwojowej spotkanie 28 lutego 2011 POLSKA USA Szwajcaria Kanada Chiny Szwecja Francja.
Konsultacje z zasadami w Gorzowie Wielkopolskim I seminarium, r.
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
SEMINARIUM DLA CZŁONKÓW RAD NADZORCZYCH WARSZAWA 19 LISTOPADA 2014 ROKU KONKURS NA CZŁONKÓW ZARZĄDÓW MEDIÓW PUBLICZNYCH.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Konsultacje publiczne: omówienie wyników badań ankietowych i fokusowych dr Marta Jaskulska.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Zidentyfikowane problemy
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Kompleksowa Gospodarka Odpadami - Przykład m.st. Warszawy Program ochrony środowiska dla m.st. Warszawy na lata z perspektywą do 2023 r. Urząd.
„Zespoły problemowo-zadaniowe w szkole”
Zespół Ekspertów do spraw Alimentów 9 luty 2016 r. Wspólna inicjatywa Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
Gdańska Rada Oświatowa Podstawa prawna powołania oraz kompetencje.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Dziecko romskie w szkole

Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”.
Komisje Dialogu Obywatelskiego
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Zapis prezentacji:

Zespół Ekspertów „Dobrej Zmiany”. Debaty oświatowe a zasady konsultacji publicznych

Zespół Ekspertów Dobrej Zmiany Liczy 1840 osób z całej Polski Powołanie zespołu ogłoszono 3 lutego br. Celem powołania zespołu było prowadzenie debat o polskiej edukacji. Nie nastąpiła żadna ocena merytoryczna zgłoszeń przesłanych do MEN, nie istniał zespół oceniający zgłoszenia, jedynie nieodesłanie ankiety skutkowało nieprzyjęciem do zespołu (pismo w odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej z MEN z dnia 17 marca br)

Dlaczego konsultujemy? Celem konsultacji publicznych jest uzyskanie informacji, opinii, uwag i wniosków, które pozwolą na podjęcie optymalnych decyzji. Konsultacje publiczne pozwalają na właściwe rozpoznanie potrzeb i interesów poszczególnych grup społecznych, przeanalizowanie problemu z różnych perspektyw, zaangażowanie obywateli w proces podejmowania decyzji, minimalizowanie ryzyka konfliktów i podjęcia niewłaściwych decyzji. Wytyczne prowadzenia konsultacji publicznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Co konsultujemy? Konsultacjom publicznym podlegają: a) projekty założeń projektów ustaw, b) projekty ustaw, c) projekty rozporządzeń (Prezesa Rady Ministrów lub Ministrów), d) projekty zarządzeń Prezesa Rady Ministrów, e) inne dokumenty, w szczególności projekty strategii, programu, sprawozdania, informacji. Wytyczne prowadzenia konsultacji publicznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Z kim konsultujemy? Standardem jest prowadzenie konsultacji publicznych w sposób otwarty i dostępny dla każdego zainteresowanego. Wytyczne prowadzenia konsultacji publicznych w Ministerstwie Edukacji Narodowe

Kiedy konsultujemy? Konsultacje publiczne prowadzone są na takim etapie prac, aby zebrane w ich trakcie informacje, opinie, uwagi i wnioski mogły zostać uwzględnione w przygotowywanym dokumencie. Wytyczne prowadzenia konsultacji publicznych w Ministerstwie Edukacji Narodowej

Siedem zasad konsultacji publicznych Dobra wiara Powszechność Przejrzystość Responsywność Koordynacja Przewidywalność Poszanowanie interesu ogólnego

Siedem zasad konsultacji publicznych Dobra wiara Powszechność Przejrzystość Responsywność Koordynacja Przewidywalność Poszanowanie interesu ogólnego

Dlaczego debaty MEN nie są formą konsultacji publicznych? 1) Nie wiemy kim są eksperci 2) Nie znamy harmonogramu ani zakresu tematycznego spotkań zespołu 3) Do wewnętrznej dyskusji służy zamknięta platforma 4) W debacie nie mogą brać udziału osoby spoza zespołu ekspertów 5) Nie znamy przebiegu debat w MEN 6) Nie wiemy czy i jak spotkania są protokołowane 7) Nie mamy dostępu do ustaleń ze spotkań 8) Nie wiemy w jaki sposób MEN wykorzysta ustalenia z debat

Debaty zdaniem MEN „Chcę przypomnieć, jak wyglądają debaty. Są to luźne sformułowania, które nie przekładają się na decyzje MEN. Na tym polega dyskusja – powiedziała minister edukacji narodowej Anna Zalewska” „Spotkaliśmy się z tysiącami rodziców, których przede wszystkim interesuje podstawa programowa, nauczyciele, podręczniki, to, żeby nie płacić za korepetycje, żeby dziecko było świetnym studentem lub pracownikiem – wyliczała Zalewska. – Bardzo poważnie traktujemy debatę, dlatego dopiero po jej podsumowaniu powiemy, jak to będzie wyglądać” telewizjarepublika.pl,