DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE. CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ceny cz.II 1. Formuła kosztowa
Advertisements

gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Formuły cenowe.
Równowaga rynkowa.
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Globalny popyt i podaż: model ogólnej równowagi
ZASADY USTALANIA CEN.
Metody podzia ł u kosztów sta ł ych i zmiennych Sylwia Rosi ń ska, Katarzyna Goraj, Anna Brajczewska.
RYNEK GOSPODARCZY. Analiza rynku, konkurencji: Aby ka ż dy biznes, bez wzgl ę du na wielko ść, czy obszar dzia ł ania, móg ł sprawnie funkcjonowa ć powinien.
P ODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WG PODRĘCZNIKA „Z EKONOMIĄ NA T Y ” Lekcja 4 – Młody człowiek a rynek, czyli skąd się biorą ceny.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia vs ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Zmiany w polskim handlu w latach 2006 – 2010; tendencje i nowe wyzwania Dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. IBRKK Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
1 Tablica przepływów miedzygałęziowych x ij YiYi iXiXi 123 1X1X1 x 11 x 12 x 13 Y1Y1 2X2X2 x 21 x 22 x 23 Y2Y2 3X3X3 x 31 x 32 x 33 Y3Y3 AjAj A1A1 A2A2.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Decyzje cenowe (ceny wewnętrzne). Cen a Cena (łac. pretium) - nazwa świadczenia kupuja ̨ cego w umowie sprzedaz ̇ y: kwota pienie ̨ z ̇ na ustalona jako.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz.
Przedsiębiorczość Technologiczna prezentacja końcowa NanBUD Skład zespołu: Patrycja Jasińska, Marta Kacprzak, Justyna Kawa, Michał Kowalczyk, Michał Mędrek,
Rozliczanie kosztów działalności pomocniczej
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego FILARY GOSPODARKI.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 Analiza menedżerska Materiały. 2 Analizę menadżerską charakteryzuje: - Wysoki stopień uogólnienia - Agregacja zjawisk gospodarczych - Ujęcie finansowe.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Metoda ABC w zarządzaniu zapasami Metoda ABC (ang. ABC method) jest metodą wykorzystywaną w procesie monitorowania zapasów, umożliwiającą minimalizowanie.
Wykład 2 Podstawowe pojęcia 1. Czym jest rachunkowość?  Definicja rachunkowości:  „Rachunkowość jest uniwersalnym i elastycznym systemem informacyjno.
Rachunek dochodu narodowego. Plan wykładu 1.Kategorie mierników skali działalności gospodarczej 2.PKB realny i nominalny 3.Wady PKB 4.Wzrost a rozwój.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
Optymalna wielkość produkcji przedsiębiorstwa działającego w doskonałej konkurencji (analiza krótkookresowa) Przypomnijmy założenia modelu doskonałej.
Pajęczynowy model równowagi rynkowej To jest pierwszy dynamiczny model. Wszystkie poprzednie to były modele statyczne. Model ten opisuje rynki, które.
Materiał uzupełniający do cz. II. 2 Analiza wielkości i jakości produkcji.
Systemy oceny jakości Akredytacja w ochronie zdrowia ISO 9000 Jerzy Hennig Andrzej Warunek.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
A.M. Zarzycka. Strategie cenowe (ze wzgl. na cel) strategie przetrwania strategia maksymalizacji bieżących zysków strategia penetracji rynku (maksymalizacji.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
Od recesji do koniunktury.. Podstawowe pojęcia. Recesja – zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tempa wzrostu gospodarczego, skutkujące.
Renata Maciaszczyk Kamila Kutarba. Teoria gier a ekonomia: problem duopolu  Dupol- stan w którym dwaj producenci kontrolują łącznie cały rynek jakiegoś.
Próg rentowności. Krzywa Popytu 15 zł10 zł 3030 Cena (c) Sprzedaż (S) zł5995 zł 6000 zł5995 zł15zł10zł Sprzedaż (S) Cena (c)
Julia Wojciuk Sandra Adamska 1aT. Zjawisko makroekonomiczne polegające na znacznym zahamowaniu tępa wzrostu gospodarczego skutkujące najczęściej spadkiem.
Elastyczność funkcji popytu
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Ulgi i preferencje dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w oparciu o posiadane zezwolenie.
Podstawy rachunkowości
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
MODUŁ I – Postawa przedsiębiorcza
Zarządzanie ograniczeniami
Profesor Stefan Markowski
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Struktura kanałów marketingowych
Podstawowe pojęcia i przedmiot ekonomii
1 Rachunkowość zarządcza.
Sprawność systemu rynkowego
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Składka i taryfy w ubezpieczeniach OC komunikacyjnych
Rynek – zasady funkcjonowania
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
ĆWICZENIA ZASADY USTALANIA CEN.
Próg rentowności K. Bondarowska.
Sp.j U Karyny.
Zapis prezentacji:

DECYZJE CENOWE CENY ZEWNĘTRZNE

CENA Nazwa świadczenia kupującego w umowie sprzedaży: kwota pieniężna ustalona jako ekwiwalent nabywanej rzeczy. Rodzaje ceny: producenta hurtowa detaliczna maksymalna minimalna wynikowa sztywna wolnorynkowa

DECYZJE CENOWE Oparte o rynek Popyt Konkurencja Biorca ceny Oparte na kosztach Koszt produkcji Moce produkcyjne Dawca ceny

CZYNNIKI KSZTAŁTUJĄCE CENĘ Wewnętrzne Wielkość produkcji i sprzedaży Struktura asortymentowa przedsiębiorstwa Warunki zaopatrzenia w surowce i materiały → wpływ na KOSZT Zewnętrzne Konkurencja Kształtowanie się popytu i podaży Prawne regulacje cen → wpływ na WIELKOŚĆ SPRZEDAŻY

METODY USTALANIA CEN A. METODY KOSZTOWE 1/ techniczny koszt wytworzenia 2/ koszty całkowite 3/ koszty zmienne B. METODY POPYTOWE

1/ METODA OPARTA O TECHNICZNY KOSZT WYTWORZENIA P = tkw*(1+nm(%)/100)‏ nm = (z+ks+kz)*100/tkw nm – narzut marży brutto (%)‏ ks – koszy sprzedaży kz – koszty zarządu

2/ METODA OPARTA O KOSZTY CAŁKOWITE P = kc*(1+nz(%)/100)‏ nz = z*100/kjc nz – narzut zysku (%) = marża netto

3/ METODA OPARTA O KOSZTY ZMIENNE P = kz*(1+np(%)/100)‏ np = (z+ks)*100/kz np – narzut marży na pokrycie (%)‏ kz – koszty zmienne ks – koszty stałe

METODA KOSZTOWA ZALETY + łatwe do zastosowania + wiarygodne dane + uzasadniają podwyżki cenowe WADY - tylko czynniki wewnętrzne - błędne koło cenowo- popytowe - nie wymuszają wewn. racjonalizacji działań przeds.

B. METODY RYNKOWE Ep=(Δp/p)/(Δc/c)‏ Ep – współczynnik cenowej elastyczności popytu Δp – przyrost lub spadek popytu na skutek zmiany ceny p – dotychczasowy popyt na produkt q przy cenie c Δc – wzrost lub obniżenie ceny na produkt q c – dotychczasowa cena produktu q

KONIEC :)

CENA pieniądz wartość detaliczna płacić niska

DECYZJE CENOWE biorca ceny podejmować oparcie o rynek konkurencja koszt

METODA KOSZTOWA koszt całkowity wytworzenie produkt marża brutto koszt stały

CZYNNIKI ZEWNĘTRZNE konkurencja popyt rynek podaż regulacja prawna

METODA RYNKOWA popyt cena delta produkt elastyczność

CENA HURTOWA hurt detal produkt sprzedaż kupno