Organizacja pracy świetlicy w świetle aktualnych aktów prawnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Organizacja nauczania indywidualnego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Podstawy prawne i organizacja oddziałów integracyjnych
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Program wychowawczy szkoły
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Obniżenie wieku obowiązku szkolnego Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna.
Kształcenie uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego Kuratorium Oświaty w Łodzi Barbara Łaska.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
PODSTAWY PRAWNE PRACY Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Integracja w kształceniu zawodowym
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Poradnie wydają kilka rodzajów orzeczeń
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
Uczeń niepełnosprawny w szkole ogólnodostępnej Opracowanie: Maria Rusin Kuratorium Oświaty w Rzeszowie.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
Indywidualne nauczanie
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Świetlica szkolna bezpieczna przestrzeń spędzania czasu wolnego
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Język obcy w przedszkolu
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ Z DNIA 29 SIERPNIA 2014 R
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Sześciolatek idzie do szkoły
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Kształcenie specjalne
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Zapis prezentacji:

Organizacja pracy świetlicy w świetle aktualnych aktów prawnych Organizacja pracy świetlicy w świetle aktualnych aktów prawnych. Dokumentacja w pracy świetlicy. Wrzesień 2014 r

Podstawy prawne funkcjonowania świetlicy szkolnej. USTAWA z dnia 24 kwietnia 2014 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty1. Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. 2004 Nr 256, póz. 2572 ze zm.). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół.

Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 r. nr 97, poz.674 ze zm.). Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 kwietnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli (Dz. U. z 2012 r., poz. 426)

Prowadzenieświetlicy art.67.3-6. uoso „3. Szkoła podstawowa oraz szkoła prowadząca kształcenie specjalne, o której mowa w art. 71b ust. 1, jest obowiązana zapewnić zajęcia świetlicowe dla uczniów, którzy pozostają w szkole dłużej ze względu na: 1) czas pracy rodziców - na wniosek rodziców; 2) organizację dojazdu do szkoły lub inne okoliczności wymagające zapewnienia opieki w szkole.

Liczba uczniów 4. Na zajęciach świetlicowych w szkole podstawowej oraz w szkole prowadzącej kształcenie specjalne, o której mowa w art. 71b ust. 1, pod opieką jednego nauczyciela nie może pozostawać więcej niż 25 uczniów. W przypadku szkół specjalnych, integracyjnych oraz oddziałów integracyjnych i specjalnych zorganizowanych w szkołach ogólnodostępnych liczba uczniów na zajęciach świetlicowych pozostających pod opieką jednego nauczyciela odpowiada liczbie uczniów wymaganej dla oddziału specjalnego lub integracyjnego, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 2.

Pozostałe szkoły Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić: 1) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6 do 8, 2) w szkole (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do 10, 3) w szkole (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16, 4) w szkole (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,

Pozostałe szkoły 5) w szkole (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do 12, 6) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim - od 10 do 16, 7) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8, 8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami sprzężonymi - od 2 do 4, 9) w szkole (oddziale) dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem lub z zaburzeniami zachowania - od 10 do 16

Zadania 5. Świetlica w szkole podstawowej oraz w szkole prowadzącej kształcenie specjalne, o której mowa w art. 71b ust. 1, zapewnia zajęcia świetlicowe uwzględniające potrzeby edukacyjne oraz rozwojowe dzieci i młodzieży, a także ich możliwości psychofizyczne, w szczególności zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów, zajęcia zapewniające prawidłowy rozwój fizyczny oraz odrabianie lekcji.

Z podstawy programowej Ważnym zadaniem szkoły podstawowej jest także edukacja zdrowotna, której celem jest kształtowanie u uczniów nawyku dbałości o zdrowie własne i innych ludzi oraz umiejętności tworzenia środowiska sprzyjającego zdrowiu.

Z podstawy programowej W procesie kształcenia ogólnego szkoła podstawowa kształtuje u uczniów postawy sprzyjające ich dalszemu rozwojowi indywidualnemu i społecznemu, takie jak: uczciwość, wiarygodność, odpowiedzialność, wytrwałość, poczucie własnej wartości, szacunek dla innych ludzi, ciekawość poznawcza, kreatywność, przedsiębiorczość, kultura osobista, gotowość do uczestnictwa w kulturze, podejmowania inicjatyw oraz do pracy zespołowej. W rozwoju społecznym bardzo ważne jest kształtowanie postawy obywatelskiej, postawy poszanowania tradycji i kultury własnego narodu, a także postawy poszanowania dla innych kultur i tradycji. Szkoła podejmuje odpowiednie kroki w celu zapobiegania wszelkiej dyskryminacji.

Z podstawy programowej 18.Odpowiednio do istniejących potrzeb szkoła organizuje: 1)zajęcia opiekuńcze zapewniające dzieciom interesujące spędzanie czasu, przyjazną atmosferę i bezpieczeństwo;

Rola świetlicy w odniesieniu do: Dzieci Zapewnienie bezpiecznego i atrakcyjnego spędzania czasu Pomoc w odrabianiu lekcji Wspomaganie rozwoju

Rodziców: Fachowa opieka nad dzieckiem Wspomaganie rozwoju dziecka Pomoc w rozwiązywaniu problemów wychowawczych

Szkoły: Zapewnienie bezpiecznej opieki Kształtowanie postaw Wspomaganie rozwoju ucznia

Nowelizacja 26 sierpień 2014 r. §11.1. Szkoła prowadzi dziennik zajęć w świetlicy, w którym dokumentuje się zajęcia prowadzone w świetlicy w danym roku szkolnym, w tym zajęcia opieki świetlicowej, o których mowa w art. 42 ust.2 pkt 2 lit. a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz.U. z 2014 r. poz.191). W dzienniku zajęć w świetlicy należy dodatkowo odnotować, że przeprowadzenie zajęć stanowi realizację zajęć, o których mowa w art.42 ust.1 pkt 2 lita ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela.

2. Do dziennika zajęć w świetlicy wpisuje się plan pracy świetlicy na dany rok szkolny, imiona i nazwiska uczniów korzystających ze świetlicy oraz oddział do którego uczęszczają, a także odnotowuje się obecność uczniów na poszczególnych godzinach zajęć. Przeprowadzenie zajęć wychowawca świetlicy potwierdza podpisem, z zastrzeżeniem §22 ust.5.

Dokumentacja pracy świetlicy dziennik zajęć regulamin świetlicy roczny plan pracy świetlicy miesięczny lub semestralny plan pracy świetlicy tygodniowy rozkład zajęć świetlicowych tygodniowy plan pracy nauczycieli świetlicy

Dokumentacja cd. podania, wnioski o przyjęcie do świetlicy wniosek o przyjęcie dziecka do świetlicy protokoły z posiedzeń zespołów samokształceniowych lub wychowawczych protokoły z posiedzeń komisji kwalifikującej uczniów do świetlicy sprawozdania semestralne z pracy świetlicy – dołączone do księgi protokołów szkoły kronika świetlicy gazetka świetlicowa 

Kadry – kwalifikacje rozporządzenie MEN z 12 marca 2009 r w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli… § 24. Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela- wychowawcy w świetlicach szkolnych i nauczyciela- wychowawcy w internatach posiada osoba, która: 1) ukończyła studia wyższe na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub 2) ukończyła studia wyższe na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 3) ma kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, w której prowadzone są świetlica szkolna lub internat, określone w § 2-4.

Kadry – kierownik świetlicy § 9. Stanowiska kierownicze inne niż wymienione w § 1–8, tworzone zgodnie ze statutami publicznego przedszkola, publicznej szkoły i placówki oraz zespołu publicznych szkół lub placówek może zajmować nauczyciel kontraktowy, mianowany lub dyplomowany, który: 1) posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w danym przedszkolu, szkole, placówce lub zespole szkół lub placówek, w którym stanowisko kierownicze jest tworzone; 2) posiada co najmniej trzyletni staż pracy pedagogicznej na stanowisku nauczyciela lub trzyletni staż pracy dydaktycznej na stanowisku nauczyciela akademickiego; ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek

Kadry – kierownik świetlicy a) co najmniej dobrą ocenę pracy w okresie ostatnich trzech lat pracy lub b) pozytywną ocenę dorobku zawodowego w okresie ostatniego roku albo c) w przypadku nauczyciela akademickiego – pozytywną ocenę pracy w okresie ostatnich trzech lat pracy w szkole wyższej– przed powierzeniem stanowiska kierowniczego; 4) spełnia wymagania określone w § 1 pkt 5–9. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1) z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek

Kadry - asystent nauczyciela art. 7 ust. 1e-1g „1e. W szkole podstawowej, w tym specjalnej i integracyjnej, może być zatrudniony asystent nauczyciela lub osoby, o której mowa w ust. 1a, prowadzących zajęcia w klasach I-III, lub asystent wychowawcy świetlicy. Do zadań asystenta należy wspieranie nauczyciela lub osoby, o której mowa w ust. 1a, prowadzących zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, lub wspieranie wychowawcy świetlicy. Asystent wykonuje zadania wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela, osoby, o której mowa w ust. 1a, lub wychowawcy świetlicy.

Kadry - asystent nauczyciela 1f. Asystent, o którym mowa w ust. 1e, posiada wykształcenie co najmniej na poziomie wymaganym do zajmowania stanowiska nauczyciela w szkole podstawowej oraz przygotowanie pedagogiczne. Asystenta zatrudnia się na zasadach określonych w Kodeksie pracy, z tym że wynagrodzenie ustala się nie wyższe niż przewidziane dla nauczyciela dyplomowanego. Przepis ust. 1ba stosuje się odpowiednio.

Kadry - asystent nauczyciela 1g. Asystentowi, o którym mowa w ust. 1e, nie powierza się zadań określonych dla nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej zatrudnianych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego oraz współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie oraz zagrożonych niedostosowaniem społecznym, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 71b ust. 7 pkt 3.”;

Kadry – czas pracy art.42.3 KN Wychowawcy świetlic szkolnych i półinternatów (z wyjątkiem wychowawców świetlic szkół specjalnych), świetlic i klubów środowiskowych, w tym: profilaktyczno-wychowawczych i terapeutycznych, wychowawcy młodzieżowych ośrodków socjoterapii – 26 godzin tygodniowo

Etat łączony ustala się proporcjonalnie do wymiaru zatrudnienia w poszczególnych pensach np. nauczyciel realizuje 18 godzin dydaktycznych i 10 w świetlicy to: 16/18=0,89, 10/26=0,38. 0,89+0,38=1,27. 1,27 = 26 godz. to 1 etat = 20 godz. / 6 godz. ponadwymiarowych/.

Ochrona danych i wizerunku ucznia. uoodo/ art. 6.1 W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. art. 23 ust. 1 pkt 1 ODO ustanawia jako przesłankę legalizującą przetwarzanie zgodę osoby, której dane dotyczą, przy czym ustawa jednoznacznie uznaje udzielenie zgody za oświadczenie woli, które nie może być domniemane lub dorozumiane z oświadczenia woli o innej treści . osoba jej udzielająca musi mieć pełną świadomość nie tylko formy przedstawienia jej wizerunku, ale także miejsca i czasu publikacji, zestawienia z innymi wizerunkami i towarzyszącego komentarza” (wyrok SA w Warszawie z dn. 12.02.1998

Ochrona danych i wizerunku ucznia. uoodo/ Art.23.1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy: osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba, że chodzi o usunięcie dotyczących jej danych, …. 4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych dla dobra publicznego, art. 23 ust. 1 pkt 1 ODO ustanawia jako przesłankę legalizującą przetwarzanie zgodę osoby, której dane dotyczą, przy czym ustawa jednoznacznie uznaje udzielenie zgody za oświadczenie woli, które nie może być domniemane lub dorozumiane z oświadczenia woli o innej treści . osoba jej udzielająca musi mieć pełną świadomość nie tylko formy przedstawienia jej wizerunku, ale także miejsca i czasu publikacji, zestawienia z innymi wizerunkami i towarzyszącego komentarza” (wyrok SA w Warszawie z dn. 12.02.1998

Przykład oświadczenia OŚWIADCZENIE zgody na przetwarzanie danych osobowych dotyczy uczennicy/ucznia .......................................... imię i nazwisko Wyrażam zgodę na zbieranie, przetwarzanie i wykorzystywanie: • danych osobowych naszego dziecka oraz naszych, jako rodziców (opiekunów prawnych) • wizerunku mojego dziecka w gazetkach i tablicach szkolnych oraz na stronie internetowej naszej szkoły Rozdz.2a uoso

Przykład oświadczenia przez………………… w zakresie działalności dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczej zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. z 1997 r. nr 133, poz. 883 z późniejszymi zmianami) oraz z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki Rozdz.2a uoso

Przykład oświadczenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. (Dz. U. Nr 56, poz. 1047), Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji. Rozdz.2a uoso

Przykład oświadczenia Jednocześnie oświadczamy, że zostaliśmy poinformowani, o tym, że administratorem danych osobowych jest szkoła, o przysługujących mi na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych z 29 sierpnia 1997 r. (tekst jedn.: Dz.U. 2002 nr 101, poz. 926 ze zm.) uprawnieniach, w tym o prawie dostępu do treści naszych danych osobowych oraz o prawie do ich poprawiania. Oświadczamy również, że nasze dane osobowe podaliśmy dobrowolnie. Rozdz.2a uoso

Wolontariat Szkoła korzystająca ze świadczeń wolontariusza ma obowiązek: - zapewnić odpowiednie środki ochrony indywidualnej - poinformować wolontariusza o ryzyku dla zdrowia i bezpieczeństwa związanym z wykonywanymi - zapewnić higieniczne i bezpieczne warunki pracy; - zapewnić ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków - wolontariusz wykonuje pracę pod kierunkiem nauczyciela, chyba że posiada odpowiednie kwalifikacje

Kiermasze szkolne Loteria fantowa to gra losowa, w której uczestniczy się przez nabycie losu lub innego dowodu udziału w grze, a podmiot urządzający loterię oferuje wyłącznie wygrane rzeczowe. Dochód z loterii fantowej musi być przeznaczony na cele społecznie użytecznie, w szczególności dobroczynne. Cel musi być określony w regulaminie loterii. Zgłoszenie loterii fantowej dokonuje się nie później niż 30 dni przed dniem rozpoczęcia tej gry, do właściwego naczelnika urzędu celnego. Podstawę prawną zasad urządzania małych loterii fantowych stanowią przepisy ustawy o z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. nr 201, poz. 1540 ze zm.), nowelizacja ustawy z dnia 26.05.2011 r. (Dz. U. nr 134 poz. 779).

Kiermasze szkolne . Urządzanie „małych loterii fantowych” jest wolne od opłat, podatku od gier, składania deklaracji podatkowych, prowadzenie ewidencji podstaw opodatkowania i obliczania wysokości podatku od gier. Po zakończeniu loterii podmiot urządzający loterię winien w terminie 30 dni od dnia zakończenia urządzanej gry dokonać rozliczenia tej loterii przed naczelnikiem właściwego urzędu celnego. Podstawę prawną zasad urządzania małych loterii fantowych stanowią przepisy ustawy o z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. nr 201, poz. 1540 ze zm.), nowelizacja ustawy z dnia 26.05.2011 r. (Dz. U. nr 134 poz. 779).

Kiermasze szkolne Naczelny Sąd Administracyjny w uchwale podjętej w składzie 7 uznał, że w świetle art. 15 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług gminne jednostki budżetowe nie są podatnikami podatku od towarów i usług. sędziów NSA (sygn. I FPS 1/13). 29 sierpnia 2013 r. Podstawę prawną zasad urządzania małych loterii fantowych stanowią przepisy ustawy o z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. nr 201, poz. 1540 ze zm.), nowelizacja ustawy z dnia 26.05.2011 r. (Dz. U. nr 134 poz. 779).

Co o świetlicy w Statucie Szkoły? Że jest, Dla kogo, tryb zapisu do świetlicy, Zadanie, Czas i organizacja pracy, Tryb relegowania

Plan ? Projekt przyszłości jakiej pragniemy – jest celowy. Musi być kompletny – zintegrowane na każdym szczeblu zarządzania Plan ma w organizacjach charakter obowiązujący, natomiast program postulatywny. Plan jest zbiorem wydanych decyzji, program wskazuje kierunki i sposoby realizacji celów

Źródła planowania pracy świetlicy. UOSO Podstawa programowa Plan pracy szkoły Potrzeby i możliwości edukacyjne uczniów

Co w planie pracy świetlicy? plan powinien: mieć prostą konstrukcję, jasno precyzować obowiązki pracowników świetlicy, zawierać terminarz wykonania zadań, zadanie powinny być mierzalne, uwzględniać równomierne rozłożenie zadań na poszczególne miesiące.

Konstrukcja planu - zadania, cele - wyraźnie określone czynności, -środki, -terminy realizacji -odpowiedzialni za wykonanie.

Regulamin świetlicy. Cele i zadania, Organizacja pracy w świetlicy, Prawa i obowiązki wychowanków świetlicy, Prawa i obowiązki rodziców (opiekunów) dzieci uczęszczających do świetlicy, Zadania wychowawcy świetlicy, Powierzanie opiece i odbieranie, Sytuacje wyjątkowe, Dokumentacja świetlic, Nagrody i kary