Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Technologia informacyjna według MENiS
Advertisements

Wyrównywanie szans edukacyjnych
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
w nauczaniu zintegrowanym
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego.
Co to jest TIK?.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Szkoła Odkrywania Talentów
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
WITAM, JESTEM TIKUŚ!.
Duże dzieci – wielkie sprawy
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
1) Podstawowe (niezbędne) elementy zestawu komputerowego to: a) Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna,
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
W jaki sposób użytkownik komunikuje się z komputerem?
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dzieciństwo jest snem rozumu
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
KOŁO PLASTYCZNE.
w Szkole Podstawowej im. Małego Powstańca Święcieńcu
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Koordynator sekcji komputerowej IRENA FABIAŃSKA. W roku akademickim 2013/2014 zajęcia komputerowe dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku odbywają
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Szkoła z klasą 2.0 Tworzenie kodeksu 2.0.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
Technologia informacyjno-komunikacyjna (tik)
Szkoły Podstawowej Nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Ozorkowie
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
„Otwarta droga ku przyszłości
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
ELEMENTY ZESTAWU KOMPUTEROWEGO
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Przedszkola Miejskiego nr 4
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
INDYWIDUALIZACJA NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW KLAS I – III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH DOBRY START PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA W JORDANOWIE ŚLĄSKIM.
MOJE INFORMATYCZNE OSIĄGNIĘCIA
Zapis prezentacji:

Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY” I NAUKI W CELU ZDOBYWANIA NOWYCH DOŚWIADCZEŃ I UMIEJĘTNOŚCI W PRZEDSZKOLU MIEJSKIM NR 4 W LUBINIE

REALIZOWANY W GRUPIE III ROK SZKOLNY 2015/2016 I SEMESTR

Poprzez realizację w/w programu dzieci opanowują podstawowe umiejętności potrzebne do posługiwania się komputerem. A i także poprzez programy edukacyjne rozwijają swoje umiejętności, poszerzają i utrwalają zdobyte wiadomości.

REALIZOWANE SĄ NASTĘPUJĄCE CELE:  poznanie podstawowych nazw części zestawu komputerowego: klawiatura, mysz, monitor, stacja dysków, drukarka;  przestrzeganie zasad prawidłowego korzystania z komputera: odległość od monitora, prawidłowa postawa podczas siedzenia, czas spędzony przed komputerem;  rozwijanie koordynacji wzrokowo - ruchowej i precyzji ruchów podczas posługiwania się myszą;  poznanie elementów okna edytora grafiki posługiwanie się nimi przy tworzeniu samodzielnych rysunków, wypełniania kolorem gotowych konturów;  praca na wybranych programach edukacyjnych.

Efektem jest nabywanie nowych umiejętności informatycznych u dzieci. A także kształtowanie postawy otwartej na poznawanie nowych rzeczy. Nauczyciele biorą pod uwagę indywidualne tempo pracy każdego dziecka. Dokonywana jest indywidualizacja stopnia trudności wykonywanych przez dzieci zadań.