Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PLANOWANIE JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA
Advertisements

Istota i przesłanki badań marketingowych
Wielkość i struktura wydatków na promocję
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analiza ryzyka projektu
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
prof. dr hab. Bogna Pilarczyk Katedra Strategii Marketingowych
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Marketing międzynarodowy Proces internacjonalizacji firmy
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Rynki konkurencji niedoskonałej
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rola strategii w planowaniu rozwoju gminy
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
Rola celów i przyczyny ich formułowania:
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzja o rozpoczęciu działalności za granicą
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Wprowadzenie do roku czwartego Konkurencja, reklama krajowa, segmentacja.
Elementy składowe Biznes Planu
Prezentuje: Ola Żuławińska DotacjaNaStart.pl. 1. Jaką masz wizję swojej firmy?
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Analiza warunków działania przedsiębiorstwa
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia komunikacji to nic innego, jak przekonywanie kogoś – w zamyśle klienta/ów przy pomocy określonych metod do czegoś, np. do zakupu danej oferty.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
ANALIZA PRODUKCJI I PRZYCHODÓW
Podstawy analizy kosztów
CENA JAKO ELEMENT MARKETINGU MIX. FUNKCJE CEN DOTYCZĄ REALIZACJI 5 CELÓW Cel w postaci pożądanej wielkości zysku Cel związany ze sprzedażą Cel związany.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
Segmentacja rynku.
Obligacje przychodowe a strategia. 2 teza bez zdefiniowanej strategii jednostka organizacyjna jest niewiarygodna.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Zarządzanie strategiczne 4
Firmy globalne.
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
Dominika Muś TiR, grupa 2b
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Prezentacja biznesplanu
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Otoczenie organizacji, strategia organizacji
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prof. dr hab. Roman Sobiecki STRATEGIE KONKURENCJI
Prezentacja biznesplanu
Nazwa firmy.
Firma Bolix to: Specjalizujemy się w produkcji systemów elewacyjnych, a w szczególności systemów ociepleń, czyli produktów, dzięki którym zewnętrzne ściany.
Zapis prezentacji:

Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015

Warsztat 1: Identyfikacja konkurentów na RPG Dostawcy w rankingu malejącym Wolumen sprzedaży Udział w rynku (ilościowy) Wartość sprzedaży Udział w rynku (wartościowy) Dynamika – rok poprzedni 100% (ilościowo) Dynamika – rok poprzedni 100% (wartościowo)

Warsztat 2: Określenie obszarów rywalizacji na RPG Odmiany użytkowe produktów Odmiany użytkownicze produktów / segmenty nabywców

Warsztat 3: Ocena porównawcza współkonkurentów na RPG Kryterium oceny/kluczowe czynniki sukcesui Waga ważności kryteriumOceny współkonkurentów WAŻONA Łączna ocena ważona

Warsztat 4: Analiza najbliższych konkurentów na rynku odniesienia WYMIARY PORÓWNAŃKONKURENT …………………………. KONKURENT …………………………. Dotychczasowa strategia rozwoju całej firmy Aktualna strategia marketingowa na rynku odniesienia Strategia asortymentowo-produktowa Strategie finansowo-cenowe Jakość zasobów ludzkich Jakość współpracowników rynkowych i aliansów Dotychczasowe wzorce reakcji konkurencyjnych