Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Advertisements

teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Egzaminy organizowane na Litwie test kompetencji test kompetencji (po ukończeniu 10 klasy, w drugiej klasie gimnazjum, wiek powyżej 16 lat) (po ukończeniu.
„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Studia? Tak, ale tylko w Wielkiej Brytanii. Dlaczego warto wybrać Wielką Brytanię ?
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
ZASTOSOWANIE FUNKCJI WYKŁADNICZEJ I LOGARYTMICZNEJ DO OPISU RUCHU DRGAJĄCEGO Agnieszka Wlocka Agnieszka Szota.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Mikroekonomia dr hab. Maciej Jasiński, prof. WSB Wicekanclerz, pokój 134A Semestr zimowy: 15 godzin wykładu Semestr letni: 15.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
Główne etapy procedury administracyjnej związanej z uzyskaniem stopnia doktora nauk chemicznych Uzyskanie kompetencji merytorycznych wynikających realizacji.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Technologia nieorganiczna Lechowicz Jaromir, dr inż. Pok. 244 (termin konsultacji do ustalenia) Pok. 238 (zajęcia laboratoryjne) Tel
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
MOST - Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK Debata: Profil Szkoły.
Praca dyplomowa inżynierska Temat: Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Podstawy Kryptologii” Dyplomant: Ewelina Bogusz Promotor: prof. zw.,
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Jak zaliczyć wykład: Dobrzy żołnierze, dobrzy aktorzy – kształtowanie swojego wizerunku w pracy? dr Aleksandra Spik.
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 1 – Sprawy formalne i organizacyjne
Numer naboru: RPMP IP /17 Małopolskie Talenty I etap edukacyjny: klasy IV – VI z 43 szkół podstawowych powiatu gorlickiego Numer naboru:
SYSTEM UBEZPIECZEŃ Ćwiczenia 1 – Sprawy formalne i organizacyjne
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin ósmoklasisty 2019.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zajęcia organizacyjne
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zajęcia organizacyjne
Historia i wiedza o społeczeństwie
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Zapis prezentacji:

pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń

Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie przez studenta potrzeby analizowania i modernizowania systemów edukacyjnych na świecie, 3. wdrożenie studenta do refleksyjnej ewaluacji zmian w systemach edukacyjnych.

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU 1.Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa. 2.Fazy rozwoju pedagogiki porównawczej. 3.Tendencje w systemach edukacyjnych. 4.Obszary edukacyjne na świecie. 5.Kształcenie nauczycieli w świecie. 6.Koncepcje badawcze i główni przedstawiciele pedagogiki porównawczej.

Założenia: Po zakończeniu cyklu wykładów student będzie: 1.rozumiał funkcjonowanie współczesnych systemów edukacyjnych oraz sens reform i przemian w oświacie, 2. porównywał, analizował i interpretował rozwiązania edukacyjne występujące w różnych systemach oświatowych, 3. posługiwał się wybranymi metodami badań w pedagogice porównawczej, 4. rozumiał konieczność modernizowania systemów edukacyjnych.

Literatura 1. Nowakowska - Siuta R., Pedagogika porównawcza. Kraków Prucha J., Pedagogika porównawcza. Podręcznik akademicki. Warszawa Śliwerski B., Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia, klasyfikacje, badania. Kraków 2009.

Konsultacje soboty p 334b bud C lub mail: strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni

cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

Warunki oceny z zaliczeń: O ocenie końcowej z zaliczeń decydują dwa elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 40 punktów: 1.Prezentacja studenta omawiająca wybrany system edukacyjny poza Europą (prezentacja do maksymalnie 8 minut z wykorzystaniem literatury, zdjęć, map, fragmentów filmów i wszystkich innych dostępnych źródeł) MAX 20 punktów 2.Udział w zajęciach ćwiczeniowych (4 zajęciax5 punktów) MAX 20 punktów (ostatnie zajęcia w każdej z grup nie są punktowane) Oceny: , , Ocena 5.0 z ćwiczeń NIE ZWALNIA z egzaminu.

Przebieg i daty egzaminu: W pierwszym terminie dnia 5 czerwca o godz w sali B 008 egzamin będzie przebiegał w postaci pisemnej (test zadań zamkniętych i otwartych), natomiast w drugim terminie (około 24 września 2016) godz w sali 334b C, egzamin odbędzie się w postaci ustnej (odpowiedź na 3 wylosowane pytania). Dodatkowy pierwszy termin egzaminu dla osób, które nie mogą przybyć na I termin egzaminu i chcą zdawać wcześniej odbędzie się 21 maja o godz w 107 w b bud B. Będzie on przebiegał w postaci egzaminu ustnego.

Zagadnienia egzaminacyjne 1. Pedagogika porównawcza jako dyscyplina naukowa. 2. Miejsce pedagogiki porównawczej w systemie nauk. 3. Główne zadania i funkcje pedagogiki porównawczej. 4. Fazy rozwoju pedagogiki porównawczej. 5. Tendencje w systemach edukacyjnych na świecie. 6. Obszary edukacyjne na świecie. 7. System kształcenia nauczycieli na świecie. 8. Koncepcje badawcze w pedagogice porównawczej 9. Rodzaje badań w pedagogice porównawczej 10. Najważniejsze problemy w badaniach porównawczych.