 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Advertisements

Opracowa n i e : Marta Plewa Dawid Głowacki. Prowadzący spotkanie udzielają lub w razie potrzeby odbierają głos osobie przemawiającej. Dyskusja trwać
program profilaktyki uzależnień
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Debata szkolna : ` ` Czy potrafie powiedziec - Nie? . Estera Binert,
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
„ MÓJ WYBÓR – MOJE ŻYCIE ”
II LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM.ZIEMI KOCIEWSKIEJ
Trzymaj formę Celem programu jest :
Do wiernych i oddanych przyjaciół Zippiego w naszej szkole należą: dzieci z oddziału przedszkolnego działającego przy naszej szkole oraz uczniowie klasy.
Sz. Cel: poznanie podstawowych informacji związanych z profilaktyką uzależnień, zrozumienie potrzeby walki z uzależnieniem, zna zagrożenia społeczne i.
„Tytoń, narkotyki, dopalacze - jak się przed tym bronić”
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Projekty edukacyjne z języka angielskiego. W terminie od r. do r. uczniowie szkół przystąpili do realizacji dwóch projektów edukacyjnych.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
LICZBA SZKÓŁ OBJĘTYCH MONITOROWANIEM W ROKU SZKOLNYM 2010/2011
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Świeminie
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Szkolny Klub Europejski w Europejskiej Kampanii w sprawie Narkotyków European Action on Drugs Opracowały panie: Ewa Straszak.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Nie pytaj co inni mogą zrobić dla Ciebie, pomyśl co Ty możesz zrobić dla innych – o samorządności w naszej szkole.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Pomorskie Centrum Psychoedukacji, Diagnozy i Terapii w Gdańsku
w praktyce pedagogicznej
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Rok szkolny 2011/2012.
Szkoła Promująca Zdrowie
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Lekcje z ZUS – uwagi metodyczne Wodzisław Śląski, 18 lutego 2014 r. Marcin Kopczyński.
Biblioterapia a profilaktyka uzależnień
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Debata „ Samorządność” 03 kwietnia 2012 r.. Od lewej: Kinga Graczyk i Anita Psonak.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Działalność Świetlicy Środowiskowej
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
Realizacja programu „Znajdź właściwe rozwiązanie” w roku szkolnym 2012/2013 na terenie powiatu krapkowickiego mgr Joanna Pawlak Sekcja Promocji Zdrowia.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ im. OSKARA LANGEGO ul. RATAJA 30, ZAWIERCIE
 Współpraca z instytucjami mającymi na celu poprawę bezpieczeństwa i stanu zdrowia uczniów;  Podejmowanie działań doskonalących umiejętności życiowe.
GIMNAZJUM IM. ORŁA BIAŁEGO W WĘGORZYNIE
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Diagnoza stanu wyjściowego.
Konkurs „Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń” Sprawozdanie z VI zadania konkursowego.
Rządowy program na lata „Bezpieczna i przyjazna szkoła” Założenia programu i efekty jego realizacji w 2014 r. Data Ogólnopolski program Komendy.
Projekt systemowy pn. „Pokonaj bariery, wykorzystaj szanse” realizowany przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chełmnie, współfinansowany przez Unię.
Samorząd Uczniowski wraz z opiekunem, dyrekcją szkoły i pedagogiem podczas „burzy mózgów” wspólnie opracowali harmonogram zadań, które były realizowane.
WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI DZIAŁAŃ W RAMACH OGÓLNOPOLSKIEJ AKCJI BEZPIECZNE WAKACJE 2013.
Działania na rzecz promocji zdrowia w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie w ramach zdobywania certyfikatu Szkoły Promującej Zdrowie.
Razem przeciw dopalaczom Paula Lutowska, 16 lat Liceum Ogólnokształcące im. T. Kotarbińskiego w Sępólnie Krajeńskim, ul. Młyńska 42 Sępólno Krajeńskie.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Programy profilaktyczne realizowane w Zespole Szkół w Sarzynie w roku szkolnym 2016/2017 w ramach współpracy z Państwowym Powiatowym Inspektoratem Sanitarnym.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
Przeciwdziałanie narkomanii
ZESPÓŁ DS. PROMOCJI ZDROWIA
Kształtowanie świadomości finansowej uczniów
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Promująca Zdrowie
Zapis prezentacji:

 Uczniowie klas IV-VI Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Zawadce realizowali projekt edukacyjny pn „Dopalacze – droga donikąd”. Celem projektu było przeciwdziałanie uzależnieniom uczniów poprzez wdrażanie do podejmowania świadomych wyborów. Działania realizowano we wrześniu i październiku 2015r. Każda klasa otrzymała zadania, które wykonywała pod kierunkiem wychowawcy. Ponadto zakres czynności został podzielony na trzy obszary, z których wynikały poszczególne zadania.

Treści, zagadnienia i zadania do realizacji miały na celu uświadomienie uczniom szkodliwego wpływu narkotyków i dopalaczy na organizm młodego człowieka oraz niebezpieczeństw związanych z ich zażywaniem. Przeprowadzono zajęcia z uczniami, w czasie których wychowawcy klas rozmawiali na temat narkotyków i dopalaczy. Uczniowie wykonali plakaty techniką graffiti oraz mieli okazję przeprowadzić dyskusję w czasie debaty uczniowskiej z udziałem wychowawców, pedagoga szkolnego, funkcjonariuszy policji i księdza.

 Zorganizowana debata pod hasłem Nie dopalaj się, bo się SPALISZ poświęcona była tematyce uzależnień. Uczniowie mogli dowiedzieć się jak działają narkotyki i dopalacze, jaki mają wpływ na rozwój i życie człowieka, rodziny i społeczeństwa, jakie szkody wywołują i czy można się przed nimi obronić oraz gdzie udać się w razie potrzeby po pomoc.

 Kolejne działania nakierowane były na przygotowanie uczniów do świadomego mówienia NIE w sytuacji presji środowiska rówieśniczego oraz podkreślenie znaczenia podejmowania odpowiedzialnych decyzji w sytuacjach związanych z narkotykami, dopalaczami.  Uczniowie odbyli cykl zajęć z pedagogiem szkolnym mających na celu stwarzanie sytuacji, w których zdobędą odpowiednią wiedzę oraz umiejętności do wykorzystania w różnych momentach życia, bez wspomagania się dopalaczami.

 Wszystkie dzieci realizujące projekt miały możliwość trenowania scenek „Jestem asertywny”, gdzie w sposób werbalny i niewerbalny prezentowały zachowania asertywne. Młodzi aktorzy przedstawiali różne zachowania człowieka w relacjach z innymi, tj. postawy: agresywne, uległe i asertywne (stanowcze) z wykorzystaniem wyrazistego stylu mówienia, tonu głosu, pozycji ciała, kontaktu wzrokowego.  Inscenizacje scenek w czasie debaty posłużyły do dyskusji o tym, że w życiu należy dbać o dobre kontakty z ludźmi, ale nie można rezygnować z własnej godności i z prawa do decydowania o sobie.

 Kolejnym działaniem w ramach projektu było wskazanie alternatywnych form spędzania czasu wolnego wobec dopalaczy, które dają zadowolenie i sprzyjają rozwojowi psychospołecznemu.  Uczniowie klas IV-VI uczestniczyli w rajdzie na Łopień, turniejach sportowych Rugby Tag i unihokeja.

Na zakończenie projektu klasa VI pod kierunkiem pedagoga przygotowała dla społeczności szkolnej oraz zaproszonych uczniów klasy I Gimnazjum Samorządowego w Tymbarku inscenizację zatytułowaną „Sąd nad dopalaczami”.

Uczestnik projektu edukacyjnego: - rozumie czym jest uzależnienie, - zna zdrowotne i społeczne konsekwencje używania środków odurzających, - zna zagrożenia ze strony dopalaczy, - zna sposoby asertywnego zachowania się i potrafi zastosować je w praktyce, - potrafi umiejętnie stosować podstawowe sposoby odmawiania, - nie boi się wyrażać odmiennego zdania od kolegów, - potrafi zabrać głos w dyskusji, podać odpowiednie argumenty „za i/lub przeciw”, - rozumie znaczenie aktywnych form spędzania czasu wolnego, - potrafi wykorzystać zdobyte informacje, - jest odpowiedzialny za powierzone zadania, - potrafi współpracować w zespole.

Program realizowany był przy udziale Komendy Powiatowej Policji w Limanowej, Komisariatu Policji w Zawadce, Gminnej Komisja ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii w Tymbarku oraz Powiatowej Stacji Epidemiologiczno – Sanitarnej w Limanowej. Projekt edukacyjny opracowała Pani Halina Dudzik. Uczniowie pracowali pod kierunkiem p. Danuty Leśniak, p. Doroty Wilk, p. Renaty Ślimak-Frys, p. Marii Duda.