Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Na dobry początek – staż”
Advertisements

Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
internacjonalizacja przedsiębiorstw
Współpraca na rzecz aktywizacji zawodowej i społecznej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym na przykładzie powiatu iławskiego Powiatowy Urząd Pracy.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Projekt finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL. Bilansowanie kompetencji zawodowych.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie DOŚWIADCZENIA I STAN REALIZACJI PARTNERSTWA ZADANIOWEGO.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
POKL Drogowskaz – PRZEMIANA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
2011 Poprawa dostępu MSP do zewnętrznego finansowania zwrotnego – projekty systemowe PARP Spotkanie przedstawicieli Funduszy Pożyczkowych Warszawa, 1-2.
Magdalena Dec-Kiełbasa Rzeszów, 13 października 2011 r.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
Indywidualny plan działania
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Program eCentra - propozycja Bartosz Mioduszewski.
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Pomoc w diagnozie oraz wyborze i znalezieniu odpowiedniej oferty edukacyjno-szkoleniowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
Zadanie 1 Zarządzanie projektem - wzrost wiedzy na temat EFS i projektu wśród mieszkańców powiatu lęborskiego Zadanie 2 Program formalnego potwierdzania.
MISJA Wspieranie wszelkich przedsięwzięć służących skutecznemu działaniu na rzecz zatrudnienia poprzez wykorzystanie lokalnych zasobów poradnictwa zawodowego,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
KINGA NOWAKOWSKA OLGIERD KONIECZNY Szczecinek, 30 września 2014 r. BADANIE EWALUACYJNE STAŻE JAKO NARZĘDZIE AKTYWIZACJI ZAWODOWEJ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
 PROJEKT METAMORFOZA Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych z powiatu miasta Zabrze.
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Regionalny Ośrodek Europejskiego Funduszu Społecznego przy Zachodniopomorskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. w Szczecinie.
PORTFOLIO GIMNAZJALISTY
Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata
RYNEK PRACY W POWIECIE NOWOTOMYSKIM W 2013 r. Nowy Tomyśl 2014.
POD DOBRĄ OCHRONĄ. O NAS  Jedyna organizacja na Dolnym Śląsku skupiająca zarówno świadczeniodawców podstawowej, jak i specjalistycznej opieki zdrowotnej.
SPOTKANIE UPOWSZECHNIAJĄCE 21 GRUDNIA 2015 WARSZAWA.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
PROJEKT „MOBILNY URZĄD” WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
Krajowy Fundusz Szkoleniowy w 2017 roku
Spotkanie informacyjne dla Beneficjentów realizujących projekty pozakonkursowe w ramach Poddziałania Programy aktywnej integracji osób i grup zagrożonych.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Profesjonalna wycena pojazdów na stacjach diagnostycznych
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Przykłady dobrych praktyk
Stowarzyszenie Towarzystwo Rozwoju Gminy Płużnica
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Brokering edukacyjny – doświadczenia z projektu Krzysztof Strzelecki Wiesława Stafiej

Celem programu pilotażowego w zakresie doradztwa edukacyjnego jest testowanie rozwiązań w zakresie poprawy dostępu osób dorosłych, nieuczestniczących aktywnie w kształceniu ustawicznym i napotykających bariery w dostępie do kształcenia, do usług kształcenia formalnego i pozaformalnego.

Nieufność odbiorców do realizatorów zewnętrznych - potrzeba partnerów projektu Mieszkańcy oczekują wymiernych korzyści z udziału w projekcie (szkolenie, dotacja, certyfikat, posiłki itp.) - tak było do tej pory Cały czas prowadzonych jest tu wiele działań projektowych - trudno o uczestników Powiat sępoleński – raport otwarcia

W powiecie sępoleńskim dominuje rodzinne rzemiosło (piekarze, stolarze, mechanicy pojazdowi, kosmetyczki) Brak zawodów innowacyjnych - niska świadomość potrzeby kształcenia ustawicznego Doradcy edukacyjni i zawodowi nie są przystosowani do pracy z trudnym klientem, mają złe nawyki zawodowe - skłonność do tworzenia „papierologii” Powiat sępoleński – raport otwarcia

Lokalni, zaangażowani doradcy Nasz patent to: Nasi doradcy posiadają bardzo dobre kwalifikacje. Znają powiat. Są rozpoznawalni i szanowani wśród mieszkańców. Korzystają z materiałów i narzędzi, które współtworzyli. Są zaangażowani.

Mówimy wprost co robimy Nasz patent to:

Przyjazna dla uczestników i doradców dokumentacja na każdym etapie projektu Nasz patent to:

Atrakcyjna, spójna reklama i informacja Nasz patent to: Przejazd mobila - Sępólno Krajeńskie

Tak zachęcamy do udziału: Promujemy się podczas powiatowych imprez (Jarmark Św. Wawrzyńca, świąteczne spotkanie przedsiębiorców)

Nasz patent to: Przekazujemy ważne i użyteczne informacje (doradcy, przedstawiciele placówek kształcenia, wwwieszbochcesz.eu, artykuły w prasie i jej prenumerata dostępna w biurach doradczych, słuchowiska radiowe, listy informacyjne do nieformalnych partnerów projektu)

To nas wyróżnia: Stworzyliśmy proste formularze uczestnictwa kolportowane wraz - z broszurą informacyjną - testem wiedzy, którego wstępne wyniki zachęcają do bezpośredniego kontaktu z doradcą i kuponem konkursowym

To nas wyróżnia: Nasi doradcy stosują nowoczesne narzędzia Współpracujemy z lokalnym środowiskiem (samorząd, szkoły, organizacje pracodawców, animatorzy imprez) Spójna promocja

Pierwsze doświadczenia: Oferta edukacyjna na miejscu jest uboga, a do dużych ośrodków daleko Na rynku pracy są osoby o podobnych kwalifikacjach Słabo z mobilnością, szczególnie starszych Wyzwaniem było doradztwo dla pracujących

W wyniku udzielonej porady indywidualnej 75 beneficjentów, podejmie kształcenie formalne bądź pozaformalne i będzie objętych fazą monitoringu i opieki

Monitoring losów klientów projektu „wykształcenie zawsze w cenie” uczestniczących w fazie kształcenia

Czy Pana/Pani zdaniem indywidualna ścieżka edukacyjna zaproponowana przez doradcę w Pana/Pani przypadku jest:

Jakiego rodzaju pomocy oczekuje Pan/Pani od doradcy edukacyjnego?

Czy zamierza Pan/Pani kontynuować przyjętą ścieżkę edukacyjną w postaci kolejnych kursów/szkół?

Doradca edukacyjny (broker) jest pośrednikiem między klientem, a rynkiem szkoleniowym. Jego zadaniem jest pomoc w wyborze kierunku, rodzaju i poziomu szkolenia, które będzie uwzględniało indywidualne możliwości psychofizyczne i ekonomiczne klienta.

Etapy działania: Stan na 30 maja 2014 roku 1. Powstanie bazy danych o usługach edukacyjnych 2. Faza budowy zaufania osób (przystąpiło 310) 3. Porada indywidualna - doradztwo właściwe osób (131 osób) 4. Monitoring i opieka na etapie uczestnictwa w kształceniu - 75 osób (18 osób) Promocja i informacja

Wakacje. Znów będą wakacje…