Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
D-Link Technology Trend Wyniki badania
Advertisements

D-Link Technology Trend Zakupy online Grudzień, 2007.
Urządzenia elektroniczne i Internet w domach Polaków
D-Link Technology Trend sprzęt komputerowy i internet w gospodarstwach domowych Wyniki badania.
Śląski System Informacji Turystycznej
Społeczności w Internecie
CO POLACY MY Ś L Ą O DEMOKRACJI NA BIA Ł ORUSI? Warszawa, marzec 2007 Przygotowanie: Paweł Ogrodziński, Mariusz Toniszewski,
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
badania rynku turystycznego
Metodologia badań ewaluacyjnych
  Badanie wykonane przez Wyższą Szkołę Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podkarpackiego BADANIE PRZYJAZDOWEGO.
Badania opinii publicznej
Raport z badania Capibus
Metody badawcze w socjologii
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Ewaluacja projektu systemowego „Droga do sukcesu”
Bilans kapitału ludzkiego w Polsce
Festiwal Nauki 2009 Prezentacja wyników badań Autor: Olga Wagner Koordynacja: Kuba Antoszewski.
1 Wakacje Polaków Warszawa, lipiec 2010 Projekt realizowany przez PENTOR RI © 2010 Research International. No part of these materials may be used, reproduced.
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Województwo pomorskie –
Matematyka znajomość i ocena reklam zachęcających do nauki matematyki
Prezentacja wyników i przyjęcie rekomendacji wypływających z badania pn.: "Ewaluacja działań skierowanych na rzecz wsparcia systemu instytucjonalnego rynku.
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Działalność Tarnowskiego Centrum Informacji w 2006 roku oraz w I połowie 2007 roku Marcin Pałach, Tarnów
Kampania wizerunkowa Polski przed
Badanie ewaluacyjne projektu Ścieżka aktywności zawodowej współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego.
GfK Custom ResearchPostawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniejluty 2008 Postawy Polaków wobec sprzedaży bezpośredniej Prezentacja wyników badania 12.
turystów zagranicznych
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Internet jako narzędzie badań
Naukowiec i nauka – obraz społeczny Wyniki badań CAPIBUS
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Technik Turystyki Wiejskiej
Metody zbierania danych empirycznych
Problemy wychowawcze dzieci
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Badanie ruchu turystycznego w województwie śląskim w 2013 roku
1 71. TOUR DE POLOGNE UCI WORLD TOUR. Co roku Tour de Pologne śledzą miliony widzów. W 2014 roku: LICZBA ODBIORCÓW 2 Tour de Pologne UCI World Tour Liczba.
"Usługi publiczne jako istotny czynnik rozwoju lokalnego w gminach Aglomeracji Wałbrzyskiej” Omówienie głównych działań zrealizowanych w ramach projektu.
Charakterystyka powszechnie stosowanych metod badawczych
P1: Jaki jest obecnie odsetek zwolenników partii X w populacji uprawnionych do głosowania (w elektoracie) Pytania i odpowiedzi P2: Czy w porównaniu z ubiegłym.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
IV Europejski Tydzień Szczepień kwietnia 2009 Internet źródłem wiedzy o szczepionkach Dr n. med. Paweł Stefanoff Zakład Epidemiologii Narodowego.
Badania marketingowe w turystyce Rodzaje badań marketingowych Badania ilościowe Badania satysfakcji klientów Konferencja POT listopada 2009 Agnieszka.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
Trendy rozwoju turystyki w świetle danych statystycznych.
Badanie PBC  Od 1998 roku.  Wszystkie rodzaje prasy.  Realizuje Instytut Millward Brown.  Badaniem objętych jest ponad 160 pism.  Publikowane są.
Prezentacja wyników badań ŻYCIE W POZNANIU 2009 Zleceniodawca: Urząd Miasta Poznania Maj 2009.
Ruch turystyczny w Krakowie w 2010 roku Kraków grudzień 2003 dr Krzysztof Borkowski Kraków listopad 2010.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Michał Stanikowski Warszawa, Marzec 2011 Raport z sondażu dotyczący projektu ograniczenia refundacji leków.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Stan turystyki biznesowej w Polsce. Turystyka w Polsce – turystyka przyjazdowa.
Konferencja operatorów programu JuniorSport Warszawa, 11 października 2016 r. 11:00 – 11:15 Powitanie gości Dyrektor Instytutu Sportu - PIB dr Bartosz.
Strategia i Kalendarz 2017.
Głos Polaków w sprawie wina
Badanie ewaluacyjne współfinansowane przez Unię Europejską w ramach
Uniwersytet Warszawski
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Region promocji turystycznej
BADANIE RUCHU TURYSTYCZNEGO W WOJEWÓDZTWIE MAŁOPOLSKIM W 2016 ROKU
„Skonsolidowany rachunek wydatków na turystykę w Polsce”
Zapis prezentacji:

Badania ruchu turystycznego w województwie śląskim

Badania w śląskim Prowadzone od 2005 roku Kompleksowe – zarówno ilościowe, jak i jakościowe Systematyczne – zlecane co roku Badają zarówno populację śląskiego, jak i próbę ogólnopolską

Techniki badawcze: Desk research Wywiady telefoniczne (CATI) Sondaż uliczny Grupy fokusowe (FGI) Omnibus

Techniki badawcze są tak dobrane, by uzyskiwane informacje wzajemnie się uzupełniały, weryfikowały np. ogólne informacje uzyskane w wywiadach CATI są dogłębnie analizowane w trakcie focusów

Ruch turystyczny w śląskim - krajowy i zagraniczny, wydatki turystów, przychody turystyki Desk research – analiza danych zastanych, m. in. robionych przez Instytut Turystyki (turyści) GUS oraz przekazywanych przez administratorów (ok. 50) atrakcji turystycznych (odwiedzający) Sondaż uliczny (PAPI) – próba 2 x respondentów (sierpień i listopad, czwartek-niedziela) Omnibus – technika CAPI (wywiad osobisty wspomagany komputerowo), reprezentatywna próba osób

Desk Research PLUSY Jedyna możliwość uzyskania danych o ilości turystów zagranicznych MINUSY Dane docierają z rocznym opóźnieniem Dane na podstawie GUS – dane przeczą aktualnej sytuacji w śląskim (np. spadająca liczba miejsc noclegowych – 4-9% rocznie) Nie zawsze wiarygodne dane z placówek turystycznych lub wręcz ich brak – nie prowadzą/odmawiają udostępnienia (dot. odwiedzających atrakcje)

Technikę Desk Research zestawiamy z Omnibusem – potwierdzenie/zanegowanie danych zastanych (ilość turystów krajowych w śląskim w 2007 r. – desk research – 1,9 miliona, omnibus – 2,98 miliona) Co jest wiarygodniejsze???

Wizerunek śląskiego jako regionu turystycznego – wśród mieszkańców województwa i ogółu Polaków oraz turystów odwiedzających śląskie Wywiad telefoniczny (CATI) – reprezentatywne próby ogólnopolskie Grypy fokusowe (FGI) – opinie określonych grup obywateli, zgodnie z celami poszczególnych badań Wywiady osobiste z użyciem papierowego kwestionariusza (PAPI) – opinie turystów (opinia o regionie, zadowolenie z pobytu, skłonność do rekomendacji)

Ocena działań promocyjnych Kampanie promocyjne i możliwości promocyjne województwa (znajomość marki „Śląskie. Pozytywna energia”, zauważalność kampanii) Portal turystyczny (funkcjonalności, szata graficzna, zawartość informacyjna) Promocyjne materiały drukowane (ulotki, foldery, przewodniki)

Czy wszystkie badania należy powtarzać co roku? -Badanie PAPI? -Focus Group? -Analiza ruchu w atrakcjach turystycznych?

Dziękuję za uwagę tel ul. Mickiewicza Katowice Agnieszka Sikorska Dyrektor Biura tel Śląska Organizacja Turystyczna ul. Mickiewicza Katowice