Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Faith Covenant Ministries Apostolskie zespoły współzależnych kościołów i misji.
Advertisements

FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Rola Krajowej Sieci Tematycznej
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
1 Informacja z działań w okresie XII08 – VII09 Agata Wiśniewska Ogólnopolska Federacja Organizacji Pozarządowych Warszawa, 8 lipca 2009 r.
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
USTAWA Z DNIA 29 lipca 2005r. O PRZECIWDZIAŁANIU PRZEMOCY W RODZINIE Cele uregulowań prawnych: rozwój profilaktyki jako formy działań zapobiegających.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Leśny Krąg Naturalna Przedsiębiorczość w Leśnym Kręgu.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Partnerstwo jako dobra podstawa do opracowania i wdrażania projektów w ramach PO KL OLSZTYN, 7 MAJA 2008 KRZYSZTOF MARGOL.
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
1 Konferencja – 1 grudnia 2007r. Budowanie lokalnego partnerstwa na rzecz osób niepełnosprawnych Maria Świdurska – Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Anna Paszkowska-Rogacz
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
STOWARZYSZENIE LOKALNA GRUPA DZIAŁANIA TURYSTYCZNA PODKOWA Budowanie systemu wsparcia eksperckiego i doradczego dla lokalnych grup działania we wdrażaniu.
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
Podejrzenia, Standardy, Oczekiwania oraz Rozliczalność Martin Coyle Action for Advocacy.
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA klucz do skutecznego partnerstwa
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Zarządzanie zespołami ludzkimi
OVB Holding AG Realizować partnerstwo – kształtować stosunki
Lider- Przywódca.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Erasmus+ KA 2 cechy projektów: elastyczność różnorodność innowacja, rozwój i modernizacja działania: innowacja - programy, materiały, narzędzia, metody.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIASTRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH MIEJSKICH OGÓLNE ZASADY OPRACOWYWANIA STRATEGII ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU W GMINACH.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
40 TYS. M IESZKAŃCÓW 74 PRACOWNIKÓW Zespołowa metoda pracy oraz skuteczny system przepływu informacji jako elementy kształtujące motywującą atmosferę pracy.
Małe dziecko w systemie edukacji
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
Charakterystyka partnerstwa lokalnego „W krainie dzikiej róży-Góry Pieprzowe” Kielce, 11 kwietnia 2015 r. Katarzyna Batko PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ.
Szkoła Promująca Zdrowie jest to siedlisko, w którym członkowie społeczności szkolnej - pracownicy i uczniowie: - podejmują starania, aby poprawić swoje.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Luk Zelderloo, Sekretarz Generalny EASPD Europejskie Stowarzyszenie Świadczeniodawców Usług dla Osób z Niepełnosprawnością
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Podsumowanie realizacji celów Strategii Rozwoju Społeczno – Gospodarczego Powiatu Kartuskiego Spotkanie Rady Programowej Strategii Rozwoju Powiatu.
Kliknij, aby edytować styl Projekt Lasy dla zrównoważonego rozwoju dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
na opracowanie lub aktualizację programów rewitalizacji
Wisła wzdłuż i w poprzek
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
LEADER/RLKS po 2020 r. Ryszard Zarudzki Podsekretarz Stanu MRiRW
Zapis prezentacji:

Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9 kwietnia 2014r.

PODSTAWOWE CECHY PARTNERSTWA Dobrowolność udziału uczestników Partnerstwo - równość uczestników wobec siebie Wspólnie ustalony przez wszystkich uczestników problem i sposoby jego rozwiązania, cel Wspólna odpowiedzialność

TRWAŁOŚĆ PARTNERSTWA Co powoduje, że partnerstwa działają? Wspólna wizja wynikająca z autentycznych konsultacji (Czyja jest? I na jakie potrzeby?) Misja odzwierciedlająca sposób działania (Kto zna treść misji na pamięć?) Jasno określone cele i zaangażowanie na rzecz wspólnej strategii (Czyje cele? Kto się z nimi utożsamia?) Plan działania z mierzalnymi wynikami (Realnymi)

TRWAŁOŚĆ PARTNERSTWA Co powoduje, że partnerstwa działają? Zainwestowanie w budowanie zespołu na wczesnych etapach (np. warsztaty z komunikacji) Procedury zorientowane na rezultaty (Jakie mamy obecnie i na co są zorientowane?) Skoncentrowanie się na ludziach w partnerstwie i podtrzymywanie tych relacji (najważniejszy jest człowiek) Przeznaczenie środków potrzebnych do realizacji tego zadania (godnych, nie zawsze dużych)

TRWAŁOŚĆ PARTNERSTWA Co powoduje, że partnerstwa działają? Jasne struktury decyzyjne (przejrzystość buduje zaufanie) Właściwy dobór umiejętności i wiedzy fachowej (buduj zespół, korzystaj z wiedzy osób kompetentnych, twoi znajomi są moimi znajomymi) Możliwość wnoszenia indywidualnego wkładu na wszystkich szczeblach (Przestrzeń do samorealizacji)

TRWAŁOŚĆ PARTNERSTWA Co powoduje, że partnerstwa działają? Dobra komunikacja i sieci koordynacji (Informacja to poczucie bezpieczeństwa, poczucie bezpieczeństwa to mniejsze opory przed zmianą) Korzyści dla wszystkich partnerów (każdy ma swój interes – nie zawsze finansowy) Koordynator: konsekwentny przywódca, wspierający animator (W jakiej roli najczęściej występujemy?)

TRWAŁOŚĆ PARTNERSTWA Co powoduje, że partnerstwa działają? Uzgodniona strategia wycofania się – trzeba wiedzieć, kiedy zadanie zostało zakończone lub - w którym momencie nie będzie można już uzyskać więcej korzyści. (Czy mamy plan B?)

Utrzymanie partnerstwa na przyszłość, jego ciągłość i utrzymująca się zdolność do działania wymaga: Produktywności Sprawności Bezpieczeństwa Zasadności istnienia Zdolności adaptacyjnych

Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Uzależnienie od czego? -biurokracji, podejścia czysto urzędniczego, -procedur, -zależności, -posiadanej władzy. Kreatywność, kreatywny: 1. zdolny do tworzenia czegoś nowego, oryginalnego; twórczy, pomysłowy; 2. mający na celu tworzenie czegoś nowego, oryginalnego, Odpowiedzialność za cały proces: od diagnozy – działanie - po skutki

LGD po 2020 roku: Samodzielne finansowo? Z własnymi stabilnymi dochodami? Wprowadzające nowe usługi i produkty na rynek? np. SKLEPY LGD, franczyza, Sklep Internetowy, aplikacje turystyczne, wzajemne pakiety usług turystycznych Silne aktywnością swoich członków i sympatyków? Siecią animatorów gminnych, SAW, Osoby prowadzące świetlice, niekonwencionalnymi rozwiązaniami edukacyjnymi Chłopska Szkoła Biznesu, pośredniak dla lata. Dobra marka? Jak Miody Drahimskie?

Dziękuję Zbigniew Łukaszewski LGD Szanse Bezdroży Gmin Powiatu Goleniowskiego