Wyniki ankiety dotyczącej nauczania przedmiotów przyrodniczych przeprowadzonej przez PSNPP mgr Dawid Basak mgr Małgorzata Nowatkowska dr Krzysztof Rochowicz.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Wydział Inwestycji i Rozwoju Starostwo Powiatowe w Węgrowie tel. (25) Przebudowa, rozbudowa z nadbudową budynku Liceum Ogólnokształcącego im.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Równowaga chemiczna - odwracalność reakcji chemicznych
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I PONADGIMNAZJALNYCH IM. HERBERTA CLARKA HOOVERA w skład Zespołu wchodzą: IV Liceum Ogólnokształcące I Liceum Profilowane.
Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Poznaniu ul. Gronowa Poznań tel fax
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2 im. G. Morcinka ul. Jankowskiego Ruda Śląska Tel/fax (032)
TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Zastosowanie multimediów w edukacji z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy Centralny Instytut Ochrony Pracy Państwowy Instytut Badawczy dr inż. Małgorzata.
Tworzą  ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA NR 6 SPECJALNA  SZKOŁA SPECJALNA PRZYSPOSABIAJĄCA DO PRACY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 7 SPECJALNYCH W RUDZIE.
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Awans zawodowy nauczycieli.
 ROK SZKOLNY 2014/15  REALIZACJA PROJEKTU EDUKACYJNEGO : - W RAMACH WSPÓŁPRACY Z AMNESTY INTERNATIONAL  "Prawa człowieka: TERAZ! To jest w Twoich rękach’’
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
Bariery w rozwoju edukacyjnym ucznia Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Leszek Zegzda Kraków, 13 czerwca 2008 r.
Badanie potrzeb nauczycieli Monika Czajkowska Marcin Karpiński Warszawa, 30 września 2015 r.
Scenariusz lekcji chemii: „Od czego zależy szybkość rozpuszczania substancji w wodzie?” opracowanie: Zbigniew Rzemieniuk.
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
1 Konferencja dyrektorów szkół z terenu działania OKE w Krakowie październik 2008 roku część II.
Projekt edukacyjny „ŻYCIE NA MEDAL” realizowany przez klasę VI SP w ramach programu "Szkoła z klasą 2.0„
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Wojciech Duranowski Karolina Geletta Joanna Lizut RAPORT EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2015/ / /18.
Rok Samorządności plany Ministerstwa Spraw Zagranicznych
Zapraszamy wszystkich do obejrzenia prezentacji przedstawiającej, jak w poszczególnych kategoriach liczbowych przedstawia się nasza szkoła, która funkcjonuje.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Młodzieżowy Ośrodek Socjoterapii nr 2 w Szczecinie jest placówką koedukacyjną - dla dziewcząt i chłopców - uczęszczających do Gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
„SAMORZĄD UCZNIOWSKI -
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Jesteśmy uczniami klasy 1 ZSZ w zawodzie fryzjer. Postanowiliśmy przeprowadzić badania społeczne wśród uczniów- młodocianych pracowników w zakresie.
PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Okres realizacji:
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Zewnętrzne źródła finansowania bibliotek uczelni publicznych w Polsce na przykładzie Biblioteki Głównej AWF w Warszawie Violetta Perzyńska, Biblioteka.
CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Pociąg do sukcesu?. DZIAŁANIA DYREKTORA I NAUCZYCIELI ZSP W SUCHANIU, KTÓRE MIAŁY WPŁYW NA WZROST WYNIKÓW KSZTAŁCENIA.
Egzamin gimnazjalny w klasach III gimnazjum 19 kwietnia 2017
PREZENTACJA DLA KLASY 6 SP DO LEKCJI 1
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
SŁOWO, KTÓRE STAŁO SIĘ CIAŁEM.
REFORMA EDUKACJI
PREZENTACJA DLA KLASY 6 SP DO LEKCJI 4
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Realizacja budżetu edukacji w 2017 r.
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
NA TEMAT BEZPIECZNEGO Z KORZYSTANIA Z MEDIÓW
Szkoła Podstawowa na Smoczej Serdecznie zapraszamy
PREZENTACJA DLA KLASY 4 SP DO LEKCJI 5
PEDAGOGICZNE PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH
Wyniki ankiet oceny nauczycieli akademickich przeprowadzonych w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu Zapewnienia.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
E G Z A M I N GIMNAZJALNY.
Eksperyment edukacją przyszłości
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Zapis prezentacji:

Wyniki ankiety dotyczącej nauczania przedmiotów przyrodniczych przeprowadzonej przez PSNPP mgr Dawid Basak mgr Małgorzata Nowatkowska dr Krzysztof Rochowicz dr Józefina Turło KPCEN/PSNPP Toruń

Informacje o uczestnikach

Typ szkoły

Ukończone studia (kierunek)

Typ ukończonej szkoły wyższej

Nauczany przedmiot

Staż pracy 7%

Stopień awansu zawodowego 2%

Podsumowanie ankiety Większość (60%) ankietowanych uważa obecną strukturę nauczania za optymalną, a realizację treści w układzie liniowym za właściwą Zdaniem 73% ankietowanych treści nauczanego przedmiotu są skorelowane z treściami innych przedmiotów Zdecydowana większość (96-98%) uważa, że posiada wystarczające przygotowanie merytoryczne i metodyczne Ponad 2/3 jest zadowolonych z zaplecza pomocy dydaktycznych i wyposażenia pracowni w środki multimedialne Połowie ankietowanych odpowiada wielość programów nauczania, a prawie 2/3 – wielość i różnorodność podręczników 60% uważa za właściwe organizowanie egzaminów zewnętrznych, choć tylko 40% uważa formę egzaminu po gimnazjum za właściwą (przeciwnego zdania jest 30% ankietowanych). W opiniach podkreślana jest m.in. nieadekwatność sprawdzania wiedzy z przedmiotów przyr. za pomocą 5 pytań zamkniętych 60% uważa, że treści z zakresu geografii powinny być częścią przedmiotu przyroda w szkole podstawowej 65% uważa, że nauczanie przedmiotów przyrodniczych w liceum powinno obejmować wszystkich uczniów, choć tylko 20% jest za kontynuacją nauczania przedmiotu PRZYRODA (przeciwnego zdania jest 50% ankietowanych)

Dziękujemy za uwagę!