Wyniki ankiety dotyczącej nauczania przedmiotów przyrodniczych przeprowadzonej przez PSNPP mgr Dawid Basak mgr Małgorzata Nowatkowska dr Krzysztof Rochowicz dr Józefina Turło KPCEN/PSNPP Toruń
Informacje o uczestnikach
Typ szkoły
Ukończone studia (kierunek)
Typ ukończonej szkoły wyższej
Nauczany przedmiot
Staż pracy 7%
Stopień awansu zawodowego 2%
Podsumowanie ankiety Większość (60%) ankietowanych uważa obecną strukturę nauczania za optymalną, a realizację treści w układzie liniowym za właściwą Zdaniem 73% ankietowanych treści nauczanego przedmiotu są skorelowane z treściami innych przedmiotów Zdecydowana większość (96-98%) uważa, że posiada wystarczające przygotowanie merytoryczne i metodyczne Ponad 2/3 jest zadowolonych z zaplecza pomocy dydaktycznych i wyposażenia pracowni w środki multimedialne Połowie ankietowanych odpowiada wielość programów nauczania, a prawie 2/3 – wielość i różnorodność podręczników 60% uważa za właściwe organizowanie egzaminów zewnętrznych, choć tylko 40% uważa formę egzaminu po gimnazjum za właściwą (przeciwnego zdania jest 30% ankietowanych). W opiniach podkreślana jest m.in. nieadekwatność sprawdzania wiedzy z przedmiotów przyr. za pomocą 5 pytań zamkniętych 60% uważa, że treści z zakresu geografii powinny być częścią przedmiotu przyroda w szkole podstawowej 65% uważa, że nauczanie przedmiotów przyrodniczych w liceum powinno obejmować wszystkich uczniów, choć tylko 20% jest za kontynuacją nauczania przedmiotu PRZYRODA (przeciwnego zdania jest 50% ankietowanych)
Dziękujemy za uwagę!