Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

Czy kwasy reagują z solami?
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Warszawa, stycznia 2012r. Trzy główne zasady efektywnego doskonalenia nauczycieli Jacek Strzemieczny Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Nasz priorytet – to ochrona środowiska …..Człowieku! Obudź się! Czy musisz być głuchy na Ziemi wołanie? Ważne problemy masz do rozwiązania. Pamiętaj trując.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
CENTRUM CHEMICZNEGO KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
Klasa biologiczno - chemiczna
Opiekun: mgr Monika Frukowska , mgr Renata Gut
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Apel o zanieczyszczeniu wody i powietrza
Spis treści Rodzaje zespołów i terminy pracy. Cele zespołów Formy pracy Podsumowanie.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
SZKOLNA PLATFORMA EDUKACYJNA (SPE) to profesjonalne narzędzie służące do za­rządzania i wspomagania procesu kształcenia poprzez wykorzystanie nowoczesnych.
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
PREORIENTACJA ZAWODOWA W SZKOLE INTEGRACYJNEJ
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
SZK – Szkolne Zespoły Kompetencyjne
Uatrakcyjnienie kształcenia na kierunkach zamawianych -3 letni program stypendialny (tzw. stypendia motywacyjne dla najlepszych) -Specjalistyczne kursy.
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Niepubliczne Gimnazjum nr 1 Fundacji Familijny Poznań
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Witamy w Gimnazjum Nr 3 im. Fryderyka Chopina w Sochaczewie.
Akademia Młodych Noblistów. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Priorytetu III Wysoka jakość systemu oświaty, 3.3. Poprawa.
Koło Naukowe FENIKS Wydział Energetyki i Paliw.
Jak wybrać zawód?.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Wykonali: Adrianna Żukowska Dariusz Jażdżyk Jarosław Owczarek.
Projekt edukacyjny dla uczniów
Kółko chemiczne Szkolne wsparcie kapitału kulturowego.
SZKOLNE WSPARCIE Z PRZYRODY I MATEMATYKI
Informacje na temat lekcji
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
w świetlicy szkolnej PSP Połaniec
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Szczytnie Opracowały Hanna Ojcewicz i Alina Witkowska MAJ 2014.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA GRUPY 5-10 OSÓB Organizator: Stowarzyszenie Studentów Nauk Przyrodniczych Tel
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
IV Autorzy i realizatorzy: Hanna Ojcewicz, Alina Witkowska.
„Koło Młodych Odkrywców”
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Realizatorzy: uczniowie gimnazjum z klasy 1a, 1b, 2a i 2b Opiekun: nauczyciel chemii – Agata Kula.
KWARTALNIK DLA RODZICÓW NR /2016. Poznanie najbliższego środowiska Wdrażanie do przestrzegania ogólnych zasad bezpieczeństwa Rozbudzenie zainteresowań.
Z Zapraszamy. Drzwi Otwarte 22 marca 2014 roku (sobota), godz – kwietnia 2014 roku (sobota), godz – Pomorska 105,
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Projekt edukacyjny „GDY CHCESZ ZDROWYM BYĆ, CZYSTYM POWIETRZEM MUSISZ ŻYĆ” Zespół Szkół Nr 3 w Legionowie.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Rola TIK w projektach przyrodniczych
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Projekt edukacyjny kl. II Gimnazjum rok szk.2015/2016 Opiekunowie: Barbara Błasiak, Bożena Żmuda

 W czasie realizacji tego projektu postaramy się udowodnić, że chemia, kojarząca się większości osób z naukowym laboratorium, nie ogranicza się jedynie do regułek i wzorów, ale ma wiele wspólnego z codziennym życiem.  Doświadczenia chemiczne niekoniecznie muszą być wykonywane w warunkach laboratoryjnych, gdyż każdy z nas, często nieświadomie, jest ich wykonawcą, np. w kuchni.

Cele projektu:  Pokazanie, że gospodarstwo domowe to doskonałe laboratorium, w którym można poznać tajniki nauk przyrodniczych.  Stworzenie uczniom szansy na rozwijanie umiejętności i zainteresowań.  Powiązanie przemian chemicznych i fizycznych z życiem codziennym.  Doskonalenie umiejętności obserwacji, analizy, wnioskowania z przeprowadzonych eksperymentów.  Kształcenie badawczego sposobu myślenia, właściwego dla nauk ścisłych.  Wdrażanie do współpracy w zespole, przestrzegania norm, reguł i zasad postępowania.  Uczulenie młodego człowieka na to, jaki wpływ na nasze zdrowie mają różne substancje chemiczne.

Etapy pracy nad projektem

Gromadzenie materiałów na temat „Chemia wokół nas” Źródła:  Internet  Broszury edukacyjne  Książki specjalistyczne  Konsultacje ze specjalistami  Ćwiczenia praktyczne

Prezentacja pracy w zakładzie Eris

Spotkanie z pielęgniarką szkolną

Detergenty w naszej szkole

Przeprowadzanie doświadczeń

Doświadczenie 1 Odkamienianie czajnika

Doświadczenie 2 Wpływ kwasów na węglan wapnia (zęby, kości, skorupki jaj)

Reakcja coli z węglanem wapnia (zęby, kości, skorupki jaj)

Doświadczenie 3 Badanie składu powietrza atmosferycznego.

Ostatnie przygotowania

Prasowanie fartuchów