Projekt II. Rozwiązanie Komunikacyjne Na Rzecz Rewitalizacji Funkcjonalnej Ulicy Piotrkowskiej Europejski Tramwaj Kultury 2016 Sztab Piotrkowska Łódź,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Warszawa, Tytuł prezentacji Warszawa, Rejestracja pojazdów kolejowych oraz zmiana danych rejestrowych w NVR Warszawa,
Advertisements

Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Redukcja niskiej emisji przez ogrzewanie ciepłem sieciowym Żory, 12 maj
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wykorzystanie funduszy unijnych przez Miasto Leszno Tomasz Malepszy Prezydent Miasta Leszna.
PRZEDSIĘWZIĘCIA EURO 2012 REALIZOWANE PRZEZ Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 Sp. z o.o. Lp. Nazwa Przedsięwzięcia Szacunkowa wartość (wg listy indykatywnej.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej metropolii - ruch rowerowy dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
1 Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA Czerwiec 2015r.
POLSKA - SKANDYNAWIA WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA Departament Promocji i Współpracy Dwustronnej.
Otoczenie przedsiębiorstw działających na rynku UE A.M. Zarzycka.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Projekt budowy sieci automatycznych toalet publicznych na terenie miasta Poznania. Projekt modernizacji toalet miejskich na terenie miasta Poznania.
Opracowanie: Radosław Wroński Wpływ prędkości ruchu pojazdów na emisję zanieczyszczeń, hałas i bezpieczeństwo pieszych.
Zabytki w przestrzeni miejskiej - historyczny zespół urbanistyczny i budowlany, dobra kultury współczesnej.
KONKURS NA OPRACOWANIE PROJEKTU URBANISTYCZNEGO ZAGOSPODAROWANIA TERENÓW "WOLNYCH TORÓW" W POZNANIU – ETAP II.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
TRAMWAJ NA POŁUDNIE Budowa linii tramwajowej i ścieżki rowerowej dla mieszkańców Piotrowic, Ochojca, Kostuchny, Podlesia i Zarzecza Status prac: Kwiecień.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Samorządowa jednostka organizacyjna INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Warsztaty subregionalne – 1 Legnicko – Głogowski Obszar Integracji Legnica
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Nowa perspektywa finansowa Zarys RPO v.1 Toruń, lipiec 2013 r. Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Dworzec Łódź – Fabryczna dziś Węzeł Multimodalny Łódź – Fabryczna - po przebudowie Koncepcja funkcjonalno – przestrzenna Opracowanie: SYSTRA/AREP/BBF.
Janiec Jakub Janusz Piotr Juś Maciej Olesiejuk Aneta Węgrzyniak Patrycja.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Stan na dzień wg KSI SIMIK Urząd Marszałkowski Województwa.
Remont Przedszkola Miejskiego nr 4 w Kolnie wraz z wyposażeniem dydaktycznym i adaptacją niewykorzystanych pomieszczeń na potrzeby edukacji przedszkolnej.
NABÓR WNIOSKÓW NA WYBÓR STOWARZYSZENIA DO REALIZACJI LSROR W RAMACH OSI PRIORYTETOWEJ 4 Termin: od 30 października 2009 r. do 30 marca 2010 r. Wysokość.
DARY SYBERII DLA ZDROWEGO UŚMIECHU. UŚMIECH – jest najważniejszym elementem w kontaktach międzyludzkich i jest wizytówką współczesnego człowieka!
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Departament Rozwoju Regionalnego XV Posiedzenie Podkomitetu ds. Zrównoważonego Rozwoju Pełnomocnik Zarządu ds. Zrównoważonego Rozwoju Edward Reszkowski.
DOZAMEL Sp. z o.o. – Zarządca WPP Spotkanie Rady Parku Rozwój i integracja infrastruktury WPP etap I oraz dalsze zamierzenia Zarządcy WPP.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Trakt Wielu Kultur - rozwój potencjału turystycznego Miasta poprzez rewitalizację zabytkowych obszarów Piotrkowa Trybunalskiego Urząd Miasta Urząd Miasta.
Strategia rozwoju kierowanego przez społeczność na lata Lokalna Grupa Działania Ziemia Gotyku.
*) WOLNE ŚRODKI jako nadwyżka środków pieniężnych budżetu na koniec 2008 roku, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych Budżet – wykonanie.
PRZEGLĄD PRASY 19 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Informacja o wykonaniu budżetu powiatu kluczborskiego za 2013 rok.
Informacja na temat projektu informatycznego „Centralizacja przetwarzania danych” V Krajowa Konferencja System Informacji Przestrzennej w Lasach Państwowych.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych Lublin, 8 grudnia 2011.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Politechnika Krakowska
Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Stargardzie
Bezpieczeństwo ruchu drogowego w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
PROJEKT BUDŻETU GMINY FRAMPOL NA ROK 2019.
DROGA PRZYJAZNA SPOŁECZEŃSTWU
LINIE TRAMWAJOWE I AUTOBUSOWE
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Rządowy Program na rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Zapis prezentacji:

Projekt II. Rozwiązanie Komunikacyjne Na Rzecz Rewitalizacji Funkcjonalnej Ulicy Piotrkowskiej Europejski Tramwaj Kultury 2016 Sztab Piotrkowska Łódź, 25 kwietnia 2008

Przygotowanie projektu Stowarzyszenie Fabrykancka.pl Stowarzyszenie Łódzka Inicjatywa na Rzecz Przyjaznego Transportu Klub Miłośników Starych Tramwajów Autorzy i konsultacja:Michał Berger,Tomasz Bużałek,Aleksandra Guminiak,Jakub Polewski,Bartosz Stępień,Piotr Szałkowski,Jacek Wesołowski

Współczesny system transportowy Łodzi, czyli... Prawie jak tramwaj...

Ulica Piotrkowska: Zrąb systemu komunikacyjnego miasta od momentu jego powstania Pozbawiona transportu publicznego stopniowo od lat ’50 do lat ’80 XX wieku Nieprzerwanie dostępna dla komunikacji indywidualnej mimo liczących sobie ponad 40 lat planów wyłączenia z ruchu Upadek klasycznych funkcji typowych dla obszarów centralnych miasta przy jednoczesnej wadliwej organizacji przestrzennej

Ulica Piotrkowska

Dostępność komunikacyjna Zewnętrzna (transport publiczny, transport rowerowy, transport samochodowy) Wewnętrzna (transport publiczny, transport rowerowy, transport pieszy, transport samochodowy)

Transport publiczny Mapa wykonana na podkładzie zaczerpniętym z serwisu MODGiK w Łodzi. URL:

Transport rowerowy Mapa wykonana na podkładzie zaczerpniętym z serwisu MODGiK w Łodzi. URL: KrakówBazylea (Szwajcaria)

Transport samochodowy

Dostępność wewnętrzna: transport pieszy a transport publiczny Mapa wykonana na podkładzie zaczerpniętym z serwisu MODGiK w Łodzi. URL:

Skutki: słaba spójność wewnętrzna obszaru centralnego brak synergii – szkodliwa konkurencja miedzy poszczególnymi fragmentami śródmieścia brak klasycznego obszaru centralnego z typową dla niego organizacją przestrzeni

Skutki: Tybinga (Niemcy)Łódź, ul. Piotrkowska

Przekształcenie ul. Piotrkowskiej w strefę pieszo – rowerową z dopuszczonym transportem publicznym Augsburg (Niemcy)

Przekształcenie ul. Piotrkowskiej w strefę pieszo – rowerową z dopuszczonym transportem publicznym Magdeburg (Niemcy)

Wybór tramwaju jako środka transportu: Najcichszy ze znanych środków transportu publicznego Ekologia i „wizerunek ekologiczny” Łatwiejsza integracja z systemem transportowym miasta Przyjazny osobom starszym i niepełnosprawnym Stały tor jazdy – mniejsza terenochłonność Pozytywny wizerunek („moda” na tramwaj) Tradycje historyczne miasta

Proponowana trasa Mapa wykonana na podkładzie zaczerpniętym z serwisu MODGiK w Łodzi. URL:

Proponowana trasa Zapewnienie transportu wewnętrznego w obrębie ul. Piotrkowskiej Połączenie zasadniczych jednostek przestrzenno – funkcjonalnych łódzkiego obszaru centralnego (przestrzeni rekreacyjno – handlowej): C.H. „Manufaktura”, ul. Piotrkowska, Galeria Łódzka W drugim etapie inwestycji połączenie z obszarem centralnym rewitalizowanych dzielnic przemysłowych (Księży Młyn) Obszar historycznej tożsamości miasta Zasadnicza część przestrzeni turystycznej miasta

Konieczność zapewnienie wysokiej dostępności Wysoka częstotliwość kursowania (np. 5 minut) Gęste rozmieszczenie przystanków (w odstępach rzędu 200 – 250 m.)

Tabor: Nowoczesne wagony niskopodłogowe Wagony zabytkowe Tabor dwukierunkowy Fot. J. Wesołowski URL: Marsylia

Organizacja ruchu w obrębie strefy pieszej: Prędkość poruszania się max. 20 km/h Linia jedno- lub dwutorowa Współistnienie z ruchem rowerowym i pieszym Możliwe oddzielenie ruchu tramwajowego (wymagany pas o szerokosci ok. 6 m przy szerokości ulicy od 17 do 24 m)

Funkcje tramwaju na ul. Piotrkowskiej Fryburg Bryzgowijski (Niemcy)

Funkcja komunikacyjna Helsinki (Finlandia)

Funkcja komunikacyjna Mannheim (Niemcy)

Funkcja kulturalna Fot. J. Szulew; URL: Strassbourg (Francja)

Funkcja turystyczna Fot. J. Wesołowski URL: Lizbona (Portugalia)

Funkcja historyczna Pocztówka archiwalna; Źródło: URL:

Element systemu identyfikacji miasta Strassbourg (Francja)

Potencjalne obszary konfliktowe Sankt Petersburg (Rosja)

Kolizyjność i bezpieczeństwo ruchu Lindau (Niemcy)

Kolizyjność i bezpieczeństwo ruchu Ratyzbona (Niemcy)

Kolizyjność i bezpieczeństwo ruchu Norymberga (Niemcy)

Kolizyjność i bezpieczeństwo ruchu Fryburg Bryzgowijski (Niemcy)

Kolizyjność i bezpieczeństwo ruchu Fryburg Bryzgowijski (Niemcy)

Negatywne skutki ekologiczne - hałas Helsinki (Finlandia)

Ochrona konserwatorska – drgania niszczące budynki Fryburg Bryzgowijski (Niemcy)

Drgania niszczące budynki Frankfurt n. Menem (Niemcy)

Drgania niszczące budynki Darmstadt (Niemcy)

Sieć trakcyjna niszcząca zabytki Augsburg (Niemcy)

Sieć trakcyjna szpecąca krajobraz miejski Augsburg (Niemcy)

Ogródki gastronomiczne Augsburg (Niemcy)

Koszty Kompleksowa budowa trasy w ul. Piotrkowskiej: ok. 15 mln euro za kilometr trasy Kompleksowa budowa trasy na pozostałych odcinkach: ok. 6 mln euro za kilometr trasy Zakup 6 nowoczesnych wagonów z indywidualną stylistyką: ok. 1-2 mln euro za wagon Remont 6 wagonów historycznych: od kilkudziesieciu tysięcy do miliona złotych w zależności od stanu pojazdu

Koszty Możliwosć połączenia w ramach jednego projektu większości kosztów związanych z niezbędną przebudową ulicy Piotrkowskiej Wysoka synergia projektu Projekt wpisujący się kilka kluczowych działań priorytetowych w polityce Unii Europejskiej (m.in. rewitalizacja obszarów śródmiejskich, rozwój transportu publicznego, rozwój technologii i zachowań proekologicznych, promocja dziedzictwa kulturowego, rozwój turystyki) Możliwosć pozyskania funduszy zewnętrznych

Dziękuję za uwagę. W prezentacji wykorzystano materiały pochodzące z witryn internetowych: Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Łodzi: Łódzkie Tramwaje i Autobusy: Tramshots: Łódzka Galeria Transportowa: Pozostałe fotografie: Tomasz Bużałek