European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
„Małopolski program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych”
Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty w Katowicach z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów składania dokumentów i terminów rekrutacji uczniów.
Zespół Szkół w Przykonie Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Przykonie.
Zagraniczne warsztaty metodyczne dla nauczycieli języka francuskiego i hiszpańskiego. Prezentacja nauczycieli SAF, którzy uczestniczyli w szkoleniach.
11. KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO WYDZIAŁ KULTURY > WROCŁAW, GRUDZIEŃ 2011 ROK PROJEKT BUDŻETU NA 2012 ROK.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
„Razem możemy wiele” PO KL III. Wysoka jakość systemu oświaty 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KLASA 1B Gimnazjum nr 54. NASZE ŚREDNIE W tym trymestrze paskowe średnie uzyskali: Dawid Papazjan Katarzyna Zrobek Alicja Seliga Jagoda Borek Leonard.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
- brak nadzoru nad dziećmi (1%) - agresja ze strony rówieśników (4%) - nic (95%)
Liceum Ogólnokształcące im. M.Kopernika w Tarnobrzegu Per aspera ad astra - „Przez trudy do gwiazd” (Wszechstronnie, twórczo, przyjaźnie ku przyszłości.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Ul. Lermontowa Łódź
Projekt: „Poznań stawia na zdrowie – profilaktyka wad postawy wśród dzieci uczęszczających do klas I-IV szkół podstawowych w Poznaniu” Wsparcie udzielone.
Szkoła Podstawowa nr 3 im. majora Henryka Dobrzańskiego „HUBALA” Al. Harcerzy Zatorowców 6 91 – 144 Łódź (Teofilów) Telefon/fax. (42)
Publiczne Gimnazjum nr 3 w Łodzi im. Fryderyka Chopina ul. Zacisze 7/ 9 MISJĄ SZKOŁY JEST ABY UCZEŃ GIMNAZJUM NR 3 OSIĄGNĄŁ SUKCES NA MIARĘ SWOICH MOŻLIWOŚCI.
PROGRAM „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” COMENIUS Partnerskie Projekty Szkół Metoda ICT: wielokulturowość, europejska świadomość, proces edukacyjny i styl.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Ul. Lermontowa Łódź ssss.... pppp llll oooo dddd zzzz iiii nnnn tttt eeee rrrr iiii aaaa.... pppp llllwww.sp33.org.
Ul. Napoleońska 7/ Łódź tel./fax tel
Ideą projektu jest polepszanie jakości życia osób niepełnosprawnych oraz wyrównywanie szans w dostępie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym jak.
Uczenie się przez całe życie - Comenius - Projekty wielostronne.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
Miniprzedsiębiorstwo założyło 6 uczennic z klasy 2a.
VI Liceum Ogólnokształcące im. Joachima Lelewela w Łodzi
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentacja projektu. Realizator projektu Stowarzyszenie Edukacja przez Internet ul. Olszewskiego Kielce
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 39 W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 5 IM. JULIANA TUWIMA W ŁODZI ŁÓDŹ, UL. KRÓLEWSKA 13/15.
EContentplus – szansa dla archiwów, muzeów i bibliotek Anna Bramska Krajowy Punkt Kontaktowy eContentplus Chalin, 5 września 2006.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Wyjazd do niemiec, 2016r..
Krajowe Centrum Europass
Respectful European Schools Pursue Equality and Cultural Tolerance
Programowanie z eTwinning
Programowanie z eTwinning
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
z Oddziałami Integracyjnymi w Ełku
SEMINARIUM SZKOLENIOWO-KONTAKTOWE
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
Programowanie z eTwinning
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
ASYSTENTURA COMENIUSA
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Terra Community and Ethics for the future
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Federacja Szkół Doktorskich Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Projekt Erasmus + Building a better future by addressing ecology and immigration problems through innovative teaching methods, multiculturalism and multilingualism.
Nauczyciele pracujący w naszej szkole biorą udział w szkoleniach metodyczno-językowych w placówkach zagranicznych. Wszystkie mobilności są realizowane.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Zgłoszenia do nagrody specjalnej Najlepszy praCCodawca
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ
Erasmus+ w Liceum Ogólnokształcącym w Nisku.
Zapis prezentacji:

European and national traditions in the art of theatre – International Theatre Performance Prezentacja europejskiego projektu teatralnego realizowanego w ramach programu Comenius – Partnerskie Projekty Szkół Opracowała Anna Kowalska – koordynator projektu

Co to jest Comenius? Jeden z czterech programów sektorowych programu „Uczenie się przez całe życie” skierowany do szkół na cztery sposoby: a) Partnerskie Projekty Szkół b) Partnerskie Projekty Regio c) Mobilność Szkolnej Kadry Edukacyjnej d) Asystentura Comeniusa

O co chodzi w PPS? Projekty wielostronne (minimum trzy szkoły); Realizacja dowolnie wybranego tematu przez dwa lata; Działania wcześniej zaplanowane i uzgodnione z partnerami z UE zmierzające do osiągnięcia jakiegoś produktu finalnego; Minimum 24 mobilności, czyli wyjazdy jednej osoby do zagranicznych szkół partnerskich.

Skąd się wziął nasz projekt? Decyzja zapadła rok temu; Poszukiwania partnerów (eTwinning), pomysłów, wspólnego tematu… Pisanie projektu, wiele maili, rozmów, wymiana doświadczeń, uzupełnianie wniosku aplikacyjnego – radosna twórczość Zbieranie dokumentów, czekanie …akceptacja, umowa finansowa.

Kto bierze udział? - partnerzy Liceum Sióstr Nazaretanek Budapesti Ward Mária Gimnázium (Węgry) Colegiul Economic "Petre S. Aurelian„ (Rumunia – Slatina) YEŞİLKÖY ANADOLU LİSESİ (Turcja, Istanbul) Ķeguma komercnovirziena vidusskola (Łotwa, Kegums)

A u nas kto? Działania projektowe dotyczą całej szkoły, chociaż nie wszystkich w tym samym stopniu; Pewne działania będą podejmowane w czasie różnych lekcji, a inne poza nimi; Mają wpływać na rozwój szkoły, umożliwiać spotkanie się z „innymi” Kto chce być w grupie najbardziej zaangażowanych?

Ale do czego? – co będziemy robić? Poznawać teatr polski i teatr partnerów Opowiadać o nim i o sobie innym na różne ciekawe sposoby Brać udział w warsztatach teatralnych Wystawiać przedstawienia Tworzyć scenariusz i wystawiać wspólnie przedstawienie o obsadzie międzynarodowej (ciekawe o czym będzie;) A TO WSZYSTKO W KAŻDEJ ZE SZKÓŁ RÓWNOLEGLE, A TAKŻE NA WSPÓLNYCH SPOTKANIACH MIĘDZYNARODOWYCH

Jak jest z tymi wyjazdami? Planujemy spotkania w każdym z krajów partnerskich; Miejscem docelowym każdej wizyty jest szkoła danego partnera; Wszelkie koszty podróży i działań projektowych pokrywane są ze środków UE; Uczniowie mieszkają u rodzin kolegów ze szkół partnerskich; Na każdym ze spotkań realizujemy zaplanowane wcześniej zadania;

Konkretniej? Na każdy miesiąc są zaplanowane działania, które trzeba zrealizować. We wrześniu: - Opowiadamy o projekcie - Zakładamy Klub Comeniusa - Wymieniamy się z partnerami prezentacjami o krajach i szkołach - Zaczynamy istnieć w Internecie - Szukamy gdzie i na co warto pójść do teatru - Koordynatorzy ze wszystkich szkół spotykają się… w Nazarecie 21 – 23 września KOLEJNE MIESIĄCE SĄ JESZCZE CIEKAWSZE

W co można się zaangażować? W koordynację działań Klubu Comeniusa; Aktywne poznawanie teatru; Granie w przedstawieniach; Pisanie scenariuszy do przedstawień; Widoczność w Internecie – adresy emial, facebook, blog, strona internetowa; Przygotowywanie kostiumów, scenografii; Uaktualnianie gazetki ściennej; Tłumaczenia; Fotografowanie; Zbieranie danych; I wiele, wiele innych działań.

Wizyta wrześniowa nauczycieli? Przyjadą nauczyciele z każdej ze szkół partnerskich; Zwiedzanie szkoły, zapoznanie się z tym jak pracujemy, rozmowy z nauczycielami i uczennicami; Prezentacje każdej ze szkół; Spotkania z uczennicami, lekcje obserwowane i prowadzone przez gości; Praca nad planowaniem działań projektowych; Poznawanie Warszawy; Zwiedzanie Teatru Wielkiego; Spotkanie na temat systemu edukacji każdego z krajów partnerskich.

Zapraszamy Jeśli tylko masz ochotę do nas dołączyć, łatwo nas znajdziesz w szkole Na pewno warto!

Dlaczego warto? Bo jest to przede wszystkim przygoda poznawania innych i współdziałania z nimi. Udział uczy otwartości na innych, ubogaca ich odmiennością, daje możliwość podzielenia się tym, co nasze; Jest to okazja do rozwoju wielu talentów; Jest tu możliwość posługiwania się językiem angielskim w kontakcie z rówieśnikami, a co więcej we współpracy z nimi; Etc. Etc……