Planistyczne działania wspierające.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
AKCJA KURIERSKA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ
Advertisements

PLANOWANIE OPERACYJNE
Konferencja wojewódzka
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE A KIEROWANIE BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OBRONNEGO PAŃSTWA
Terytorialny system ratownictwa
SYSTEM BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
BEZPIECZEŃSTWEM MILITARNYM
Prawo administracyjne
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
WOJEWÓDZKA KONFERENCJA SZKOLENIOWA DLA PRZEDSTAWICIELI
Kontrole Konsultantów Wojewódzkich w różnych dziedzinach medycyny
Informacja o sytuacji na rynku pracy w Gminie Wadowice
Administracja publiczna
PRZEDMIOT: ZARZĄDZANIE W SYTUACJACH KRYZYSOWYCH
bezpieczeństwo państwa
WYBRANE PROBLEMY REALIZACJI POWINNOŚCI ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE POWSZECHNEJ OBRONY PAŃSTWA PRZEZ Dyrektor Wydziału Zarządzania Kryzysowego,
BEZPIECZEŃSTWO WEWNĘTRZNE W WIELKOPOLSCE
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku (Dz
PROJEKT CIVILARCH Jarosław Śliwiński
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
Przygotował Andrzej Potucha
GOTOWOŚĆ OBRONNA PAŃSTWA, FUNKCJONOWANIE STAŁYCH DYŻURÓW
Departament Prawny i Kadr Wydział Obronności i Bezpieczeństwa
Zdania i organizacja obrony cywilnej
Rząd i prezydent.
PLANOWANIE OPERACYJNE W STANIE STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
OBRONA CYWILNA Pod pojęciem obrony cywilnej, ochrony ludności należy rozumieć zapewnienie bezpieczeństwa ludziom, ich mieniu i środowisku przed wypadkami.
Podstawy prawne finansów publicznych w Polsce
„Obrona Cywilna w Polsce”
II WYDZIAŁOWA KONFERENCJA KÓŁ NAUKOWYCH „WOJEWÓDZTWO, REGION – REGIONALIZACJA – 15 LAT PO REFORMIE TERYTORIALNEJ I ADMINISTRACYJNEJ Pomoc społeczna jako.
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Wejherowie Aspekty prawne funkcjonowania Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego.
1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN ZASTRZEŻONE 1. OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA WKU KONIN Bieżący slajd przedstawia podstawowe dane liczbowe w zakresie.
System aktów prawodawczych
Stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Ustrój samorządu terytorialnego
Ogniwa ochrony bezpieczeństwa ludności
Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału – Kazimierz Grubba Szkolenie - Akademia Pomorska w Słupsku – Pracownicy wydziału: Naczelnik Wydziału.
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE W POWIECIE
WOJEWODA w systemie bezpieczeństwa
Prawo administracyjne – organizacja prawna administracji – cz. 2
Naczelne i centralne organy administracji publicznej
Postępowanie egzekucyjne w administracji
Zakres obowiązywania kpa
SYSTEM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO Starostwo Powiatowe w Wągrowcu
ROLA ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ I SAMORZĄDOWEJ W ZAKRESIE OCHRONY LUDNOŚCI Bogdan Piasecki – 2 UAZ-BP.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
OPRACOWANIE PLANU PRZYGOTOWAŃ PUBLICZNEJ I NIEPUBLICZNEJ SŁUŻBY ZDROWIA NA POTRZEBY OBRONNE PAŃSTWA JEST ELEMENTEM PLANOWANIA OPERACYJNEGO REALIZOWANEGO.
Warszawa, kwiecień-maj 2016 r.
Prawne i organizacyjne aspekty ochrony ludności, mienia i dóbr kultury w czasie klęsk żywiołowych, katastrof i konfliktów zbrojnych. Tomasz Sobolewski.
Zarządzanie kryzysowe
Wykorzystanie procesu przygotowań obronnych do reagowania struktur państwa na kryzysowe zagrożenia niemilitarne.
Resume kartkówki. Organ administracji publicznej WOJEWODA URZĄD WOJEWÓDZKI ORGAN JEDNOSTKA POMOCNICZA DLA ORGANU (jednostka organizacyjna „obsługująca”
Realizacja Zadań Obrony Cywilnej
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły, akty.
Rządowa administracja zespolona w administracji
MRiRW Podstawy prawne planowania operacyjnego i programowania obronnego, zasady sporządzania kart realizacji zadań operacyjnych płk dr inż. Krzysztof Meszyński.
Zapasowe miejsca pracy – zasady wyboru i funkcjonowania.
Powiat. POWIATY Powiat – jednostka samorządu terytorialnego i podziału administracyjnego II stopnia w Polsce. Jednostką nadrzędną jest województwo, podrzędną.
PRAWO MIEJSCOWE Gabriela Polak 1 / 25.
Nadzór Wojewody nad realizacją zadań w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej województwa warmińsko-mazurskiego Olsztyn, 20 września 2018.
Art. 87 ust. 2 Konstytucji Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są na obszarze działania organów, które je ustanowiły,
Szkolenie kierujących działaniem ratowniczym dla członków OSP
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Wyniki kontroli Warszawa, czerwiec 2019 r..
Zapis prezentacji:

Planistyczne działania wspierające. Kierowanie w stanach nadzwyczajnych działalnością jednostek organizacyjnych realizujących zadania w dziale administracji publicznej „zdrowie”. Planistyczne działania wspierające. Kierownik Oddziału Spraw Obronnych Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego

3. Wspierające działania planistyczne 1. Miejsce jednostek organizacyjnych służby zdrowia i organów administracji publicznej w systemie obronnym państwa 2. Funkcjonowanie województwa w stanach nadzwyczajnych. Realizacja zadań związanych z kierowaniem województwem. 3. Wspierające działania planistyczne

MIEJSCE JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH PROWADZĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ W DZIALE „ZDROWIE” W SYSTEMIE OBRONNYM PAŃSTWA 1. KONSTYTUCJA RP 2. STRATEGIA BEZPIECZEŃSTWA NARODOWEGO ( z 13 listopada 2007r. ) 3. POLITYCZNO-STRATEGICZNA DYREKTYWA OBRONNA RP (M. P. Nr 48 poz. 109 z dnia 31 lipca 2009r.) 4. ART. 2 USTAWY Z DNIA 21 LISTOPADA 1967R. O POWSZECHNYM OBOWIĄZKU OBRONY RP (Dz. U. z 2004r., Nr 241, poz. 2416 z późn. zm.) UMACNIANIE OBRONNOŚCI RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ, PRZYGOTOWANIE LUDNOŚCI I MIENIA NARODOWEGO NA WYPADEK WOJNY ORAZ WYKONYWANIE INNYCH ZADAŃ W RAMACH POWSZECHNEGO OBOWIĄZKU OBRONY NALEŻY DO WSZYSTKICH ORGANÓW WŁADZY I ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ, …, ORGANÓW ADMINISTRACJI SAMORZĄDOWEJ, …, ORAZ PRZEDSIĘBIORCÓW I INNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH … W ZAKRESIE OKREŚLONYM W USTAWACH

SYSTEM OBRONNY PAŃSTWA PODSYSTEM KIEROWANIA BEZPIECZEŃSTWEM NARODOWYM PODSYSTEM WYKONAWCZY Siły i środki pozostające we właściwościach ministrów, centralnych organów administracji rządowej, wojewodów, organów samorządu terytorialnego (w tym jednostek organizacyjnych z działu „zdrowie”) oraz innych podmiotów odpowiedzialnych za realizację określonych zadań w zakresie bezpieczeństwa narodowego Organy władzy publicznej oraz kierownicy jednostek organizacyjnych, które wykonują zadania związane z bezpieczeństwem narodowym oraz organy dowodzenia Sił Zbrojnych

CEL PRZYGOTOWAŃ OBRONNYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH DZIAŁAJĄCYCH W DZIALE „OCHRONA ZDROWIA” URUCHOMIENIE DODATKOWYCH MOŻLIWOŚCI, SIŁ I ŚRODKÓW ZAPLANOWANYCH I PRZYGOTOWANYCH W OKRESIE POKOJU WE WSPÓŁDZIAŁANIU Z ORGANEM NADZORUJĄCYM WYKONANIE ZASADNICZYCH ZADAŃ OBECNIE REALIZOWANYCH PRZEZ JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE PROWADZĄCE DZIAŁALNOŚĆ W DZIALE „ZDROWIE” W ZMIENIONYCH WARUNKACH URUCHOMIENIE ZADAŃ NA POTRZEBY SŁUŻB MUNDUROWYCH, W TYM SIŁ ZBROJNYCH WOJSK WŁASNYCH I SOJUSZNICZYCH URUCHOMIENIE W CZASIE PODWYŻSZANIA GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA – STANÓW NADZWYCZAJNYCH, DODATKOWYCH ZADAŃ NIE PLANOWANYCH W CZASIE POKOJU

FUNKCJONOWANIE PAŃSTWA - STRONA FORMALNA OKRES NORMALNEGO FUNKCJONOWANIA PAŃSTWA OKRES KRYZYSU - BEZ STANÓW NADZWYCZAJNYCH OKRES KRYZYSU - PO WPROWADZENIU : - STANU KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ, - STANU WYJĄTKOWEGO, - STANU WOJENNEGO WOJNA CZAS DZIAŁALNOŚĆ ORGANÓW, PRZEDS., ZOZ WG OGÓLNIE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW WG OGÓLNIE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW Z UWZGLĘDNIENIEM ROZWIAZAŃ USTAWY O ZARZĄDZANIU KRYZYSOWYM (PRZYGOTOWANYCH PLANÓW) WG OGÓLNIE OBOWIĄZUJĄCYCH PRZEPISÓW Z UWZGLĘDNIENIEM ROZWIAZAŃ: - USTAWY O STANIE KLĘSKI ŻYWIOŁOWEJ, - USTAWY O STANIE WYJĄTKOWYM, - USTAWY O STANIE WOJENNYM. + ROZWIĄZANIA DORAŹNE STAN STAŁEJ GOTOWOŚCI OBRONNEJ STAN GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA CZASU KRYZYSU STAN GOTOWOŚCI OBRONNEJ CZASU WOJNY OBSZAR ZADAŃ PLANU OPERACYJNEGO W TYM ZADAŃ SPECJALNIE PLANOWANYCH DO URUCHOMIENIA

CZAS POKOJU PODWYŻSZANIE STANU GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA URUCHAMIANIE ZADAŃ W CZASIE PODWYŻSZANIA GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA I W CZASIE WOJNY CZAS POKOJU PODWYŻSZANIE STANU GOTOWOŚCI OBRONNEJ PAŃSTWA URUCHAMIANIE DLA POTRZEB REAGOWANIA NA WYSTĘPUJĄCE ZAGROŻENIA ZADAŃ DOTYCHCZAS WYKONYWANYCH ORAZ PRZYGOTOWANYCH MOŻLIWYCH DO URUCHOMIENIA ZADAŃ DODATKOWYCH W OPARCIU O DZISIAJ OBOWIĄZUJĄCE (LUB DORYWCZO TWORZONE) PRZEPISY

STAN WYJĄTKOWY W CZASIE STANU WYJĄTKOWEGO ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ DZIAŁAJĄ W DOTYCHCZASOWYCH STRUKTURACH I W RAMACH PRZYSŁUGUJĄCYCH IM KOMPETENCJI Z UWZGLĘDNIENIEM PRZEPISÓW USTAWY (ART. 8) DECYZJE WYDANE PRZEZ ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ PODLEGAJĄ NATYCHMIASTOWEMU WYKONANIU (ART.14) NA PODMIOTY (OSOBY PRAWNE I JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ) MOGĄ BYĆ RÓWNIEŻ NAKŁADANE DODATKOWE OBOWIĄZKI ZALEŻNIE OD PRZYCZYNY WPROWADZENIA STANU WOJENNEGO (ART.15)

STAN WOJENNY W CZASIE STANU WOJENNEGO ORGANY ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ DZIAŁAJĄ W DOTYCHCZASOWYCH STRUKTURACH I W RAMACH PRZYSŁUGUJĄCYCH IM KOMPETENCJI Z UWZGLĘDNIENIEM PRZEPISÓW USTAWY (ART. 9) DECYZJE WYDANE PRZEZ ORGANY WŁADZY PUBLICZNEJ PODLEGAJĄ NATYCHMIASTOWEMU WYKONANIU (ART.15) NA PODMIOTY (OSOBY PRAWNE I JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE NIEPOSIADAJĄCE OSOBOWOŚCI PRAWNEJ) MOGĄ BYĆ RÓWNIEŻ NAKŁADANE DODATKOWE OBOWIĄZKI ZALEŻNIE OD PRZYCZYNY WPROWADZENIA STANU WOJENNEGO (ART.15)

WOJEWODA W CZASIE STANU WOJENNEGO (ART.13) OKREŚLA ZADANIA WYNIKAJĄCE Z PRZEPISÓW STANU WOJENNEGO WYSTĘPUJE Z WNIOSKAMI O WPROWADZENIE LUB ŁAGODZENIE OGRANICZEŃ WOLNOŚCI I PRAW CZŁOWIEKA I OBYWATELA KOORDYNUJE I KONTROLUJE DZIAŁALNOŚCI PRZEDSIĘBIORCÓW DZIAŁAJĄCYCH NA OBSZARZE WOJEWÓDZTWA OCENIA ZAGROŻENIE MOŻE NAKŁADAĆ ZADANIA I NAKAZYWAĆ JEDNOSTKOM SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO DOKONYWANIE OKREŚLONYCH WYDATKÓW NA ZASADACH USTALONYCH W ODRĘBNYCH PRZEPISACH W ZAKRESIE REALIZACJI POWYŻSZYCH ZADAŃ WOJEWODZIE SĄ PODPORZĄDKOWANE WSZYSTKIE JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ I SAMORZĄDOWEJ

ZMIANA CIĘŻARU ODPOWIEDZIALNOŚCI ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ (JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH REALIZUJĄCYCH ZADANIA W DZIAŁACH ADMINISTRACJI) WYKONYWANIE ZADAŃ PUBLICZNYCH (GOSPODARCZYCH) PROWADZENIE PRZYGOTOWAŃ DO REALIZACJI ZADAŃ W STANACH NADZWYCZAJNYCH CZAS POKOJU PRZYGOTOWANIE STRUKTUR DO REALIZACJI ZADAŃ ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE REALIZACJA ZADAŃ ZWIĄZANYCH Z OBRONĄ PAŃSTWA WYKONYWANIE ZADAŃ PUBLICZNYCH (GOSPODARCZYCH), W TYM GŁÓWNIE NA RZECZ OCHRONY LUDNOŚCI CZAS WOJNY DOSTOSOWYWANIE STRUKTUR DO REALIZACJI ZADAŃ ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE I KIEROWANIE

NA POZIOMIE WOJEWODY ŚLĄSKIEGO SKUTECZNOŚĆ I EFEKT PRZYGOTOWANIA I WYKONANIA ZADAŃ W CZASIE STANU NADZWYCZAJNEGO ILOŚĆ, POZIOM I MOŻLIWOŚCI PRZYGOTOWANYCH JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH, OSÓB LUB ZADAŃ NA POZIOMIE WOJEWODY ŚLĄSKIEGO ORGAN ADMINISTRACJI ZESPOLONEJ LUB WYDZIAŁ ŚLĄSKIEGO URZĘDU WOJEWÓDZKIEGO REALIZUJĄCY ZADANIA PRZYPISANE DLA DZIAŁU PRZYGOTOWANIE DO KIEROWANIA REALIZACJĄ ZADAŃ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH W POSZCZEGÓLNYCH DZIAŁACH