KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Moduł 5 Temat 1 Poziom 2 Dzielenie się pomysłami.
Agresja i przemoc w środowisku szkolnym -metody postępowania w sytuacjach trudnych.
Teoria gry organizacyjnej Każdy człowiek wciąż jest uczestnikiem wielu różnych gier. Teoria gier zajmuje się wyborami podejmowanymi przez ludzi w warunkach.
Dziecko z zaburzeniami rozwoju w szkole masowej – uwagi praktyczne.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Wykona ł a Weronika Przyborek PSP Potworów im. Marsza ł ka Józefa Pi ł sudskiego.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
I.Efekty II.Procesy III.Funkcjonowanie szkoły IV.Zarządzanie szkołą.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Sytuacje problemowe w Grupach Partnerskich na podstawie materiałów dla FPŚ.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Analiza wyników sprawdzianu szóstoklasisty dla Szkoły Podstawowej nr 17 w roku 2015.
Historia i tradycje Szkoła Podstawowa nr 40 w Lublinie pierwotnie mieściła się w budynku VI Liceum Ogólnokształcącego im. H. Kołłątaja przy ul. Mickiewicza.
Wprowadzenie Celem naszej prezentacji jest przypomnienie podstawowych informacji na temat bezpiecznego powrotu do domu i nie tylko. A więc zaczynamy…;)
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
MOTYWACJA. Słowo motywacja składa się z dwóch części: Motyw i Akcja. Aby podjąć działanie (akcję), trzeba mieć do tego odpowiednie motywy. Łaciński źródłosłów.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
ZAPROSZENIE DO PRZYGODY 2. tura tutoringu dla Liderek i Liderów Pracowni Orange.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
BUDOWANIE RELACJI PARTNERSKICH - PRZEŁAMYWANIE OBAW I BARIER Beata Bednarczyk.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Pacjent dorosły, w sytuacji rezygnacji z leczenia przyczynowego
Zarządzanie zmianą Sesja 4 Skuteczne współdziałanie w ramach organizacji.
Michał Nowiński 1D.  Czym jest komunikacja? Czym jest komunikacja?  Wybrane rodzaje komunikacji Wybrane rodzaje komunikacji  Komunikacja człowieka.
Sesja 6 Planowanie wdrożenia: Mapa Procesu Zmian
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
KOSZTY W UJĘCIU ZARZĄDCZYM. POJĘCIE KOSZTU Koszt stanowi wyrażone w pieniądzu celowe zużycie majątku trwałego i obrotowego, usług obcych, nakładów pracy.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Przygotowała Dominika Karpińska - psycholog. Nie każdy ból dorastania jest depresją, ale też nie każdy można zbyć wzruszeniem ramion i stwierdzeniem;
MODUŁ 4 TEMAT 2 POZIOM 2 Reagowanie na zmianę. CELE SZKOLENIA: Poznasz różnicę pomiędzy nastawieniem, gdy jesteś „w” lub „poza pudełkiem”, Zrozumiesz,
Po pierwsze: Bądź odważny! Weź los w swoje ręce, w końcu do odważnych świat należy. Niech Twoja odwaga nie oznacza jednak podejmowania ryzyka bez analizy.
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami. Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Realizowany w Chorzowie od do r. autor: Karolina Piwczyk.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
BADANIA STATYSTYCZNE. WARUNKI BADANIA STATYSTYCZNEGO musi dotyczyć zbiorowościstatystycznej musi określać prawidłowościcharakteryzujące całą zbiorowość.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
NIE BÓJMY SIĘ INTEGRACJI! W dzisiejszych czasach widać jak pod mikroskopem ile jest jeszcze uprzedzeń i nietolerancji w stosunku do osób niepełnosprawnych.
W społeczności ludzkiej i zwierzęcej funkcjonują rozmaite systemy znaków, za pomocą których jednostka nawiązuje więź z gromadą i przekazuje jej informacje.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Konflikty i sposoby ich rozwiązywania w grupie
Zarządzanie startupem internetowym Michał Burda, Michał Łuszczek, Agnieszka Gajownik.
 Dorota Suwalska-Barancewicz, Alicja Malina IP UKW.
Ruch jest wszechobecnym zjawiskiem w otaczającym nas świecie. Poruszają się miedzy innymi: ludzie, samochody, wskazówki zegara oraz maleńkie atomy.
MODUŁ 1 TEMAT 1 POZIOM 1 Rozumienie innych. W tym temacie Uczestnicy: Będą umieli zdefiniować pojęcie rozumienie innych Dowiedzą się, w jaki sposób rozumienie.
VIII Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdańsku.
„Czy każdemu z nas jest bliska ochrona środowiska?”
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Kluczowe elementy skutecznej strategii analizy danych internetowych
Dlaczego trzeba się uczyć?
TRZECIE spotkanie Zespołu
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
NOVOTEL WROCŁAW CITY Recepcjonista/ka
Wspomaganie pracy szkół

Zapis prezentacji:

KOMUNIKOWANIE W PROCESIE WSPIERANIA ROZWOJU SZKOŁY Jarosław Kordziński NA

Co to jest komunikacja? Komunikowanie się to proces podczas którego jego uczestnicy dzielą się znaczeniami- za pomocą symbolicznych znaków- kodu zrozumiałego dla obu stron.

W procesie komunikowania się obie strony są tak samo ważne i obie obowiązuje zasada wzajemnej uważności. Każda z osób komunikujących się występuje w dwóch przenikających się rolach- nadawcy i odbiorcy.

CO TO JEST KOMUNIKOWANIE W DIAGNOZOWANIU POTRZEB ROZWOJOWYCH SZKOŁY ?

TO PROCES KTÓREGO CELEM JEST DOJŚCIE DO USTALENIA WSPÓLNEGO REZULTATU ZMIANY POTRZEBNEGO I MOŻLIWEGO DO OSIĄGNIĘCIA W OKREŚLONYM CZASIE W DANEJ ORGANIZACJI

DIAGNOZOWANIU POTRZEB ROZWOJOWYCH SZKOŁY TO PRACA NA POZIOMIE ZNACZEŃ ORAZ NA POZIOMIE RELACJI

WBREW POZOROM PROCES KOMUNIKANIA WYMAGA SPOREGO ZAANGAŻOWANIA

Istnieje wiele stereotypów odnoszących się do możliwości komunikowania się ludzi między sobą. Komunikowanie się jest łatwe. Mówienie wolne i wyraźne gwarantuje skuteczność przekazu Wiadomość logiczna i jasna musi być zrozumiała. Każde potwierdzenie odbiorcy, że na słucha oznacza, że rozumie i akceptuje to, co mówimy

PRZEDE WSZYSTKIM JĘZYK

ZNACZENIE I ZNACZĄCE FAKT I INTERPRETACJA FAKTU

DLACZEGO MY? KTO NAM TO ZROBIŁ? KIM JESTEŚ?

SŁYSZYSZ, CO CHCESZ USŁYSZEĆ OTRZYMUJESZ TAKIE ODPOWIEDZI JAKIE ZADAJESZ PYTANIA

WIELOŚĆ PUNKTÓW WIDZENIA

DOPRECYZOWANIE CELÓW

DLACZEGO ? PO CO?

Istnieje wiele powodów, dla których nie możemy odnieść oczekiwanego sukcesu.

Główny z nich to fakt, że próbujemy zmienić to, co jest, a powinniśmy skupić się na osiągnięciu tego, co chcielibyśmy uzyskać w przyszłości.

Diagnoza w dzisiejszych czasach w mniejszym stopniu służy identyfikacji tego, czego nie można, a skupia się na szukaniu w naszych organizacjach tego, co chcemy i możemy osiągnąć jako oczekiwany rezultat naszych działań.

KTO ? ODBIORCADOSTAWCA

Na podst. „People Skills” Robert Bolton Bariery komunikacyjne Osądzanie Decydowanie za innych Uciekanie od cudzych problemów

ZRÓŻNICOWANE OCZEKIWANIA

Oczekiwanie zrozumienia wykazanego przez drug ą osob ę dlatego, ż e bardzo tego chcemy, jest do pewnego stopnia naiwno ś ci ą

Podstawa skutecznej komunikacji INTENCJA = INTERPRETACJI

TECHNIKI AKTYWNEGO SŁUCHANIA AKCEPTACJA PARAFRAZA KLARYFIKACJA

WIZUALIZACJE

Skuteczność komunikatu Słowo 8% Ton głosu 37% Komunikaty pozawerbalne 55%

Jakie s ą warunki pozytywnej zmiany ?

MUSIMY AKCEPTOWAĆ FAKTY, ALE NIE MOŻEMY REZYGNOWAĆ Z PRACY NAD ICH ZMIANĄ

ZAMIAST SZUKAĆ POWODÓW, LEPIEJ SZUKAĆ SPOSOBÓW

Diagnoza dla rozwoju powinna skupiać się na poszukiwaniu rozwiązań pozwalających inicjować i wdrażać pozytywną zmianę w placówce

Diagnoza dla rozwoju powinna odpowiedzieć na pytania KTO jest niezbędnym elementem wzmocnienia procesu zmiany CO zamierzamy osiągnąć (rezultaty, efekty) JAKie doświadczenia i posiadane kompetencje zespołu pozwolą na podjęcie optymalnych działań KIEDY i jakim kosztem (ZA ILE) można je wdrożyć

DIAGNOZA DLA ROZWOJU KTOCOJAKKIEDYZA ILE

Działania SORE w procesie diagnozy Pomagają spojrzeć na szkołę poprzez swoiste „odbicie w lustrze” a podstawą „lustrzanego odbicia” jest dobra diagnoza Diagnoza musi angażować ludzi i bazować na zasobach szkoły a ważnym elementem zasobów są dane zastane Celem diagnozy jest przygotowanie podstaw do wdrożenia w szkole procesu zmiany

Musimy zmieni ć my ś lenie z poziomu z czego musimy si ę t ł umaczy ć i przej ść w wymiar my ś lenia o tym co powinni ś my i co mo ż emy zrobi ć ?

Prawo 1: Aby motywować innych, sami musimy mieć motywację. Prawo 2: Motywacja wymaga celu Prawo 3: Motywacja nie trwa wiecznie Prawo 4: Motywacja wymaga uznania Prawo 5: Współuczestniczenie motywuje Prawo 6: Motywuje nas poczucie rozwijania się Prawo 7: Wyzwanie jest motywujące tylko wtedy, gdy możesz wygrać Prawo 8: Każdego coś motywuje Prawo 9: Przynależność do grupy motywuje Prawa motywacji Denny’ego

DZIĘKUJĘ Jarosław Kordziński