STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Transformacja rynkowa firm w biznesie międzynarodowym
Advertisements

Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
2009 Portal Wspieramy E-biznes jako źródło informacji o działaniach 8.1 i 8.2 PO IG Agnieszka Krakowiak Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Świadczenie usługi dystrybucyjnej - biznes OSD
Konkurencja na rynku energii – fakty i mity Marian Babiuch Prezes PTEZ Kazimierz Dolny, Marca 2010 Ogólnopolski Kongres Energetyczno – Ciepłowniczy.
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
ROK PO AKCESJI DO UE SZANSE I WYZWANIA DLA PRZEDSIĘBIORSTW dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Warszawa,
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Działania zwiększające penetrację Internetu Na przykładzie Francji UKE, czerwiec 2009.
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
Rynki konkurencji niedoskonałej
Biuro Rady Gospodarczej 1 Podsumowanie zmian deregulacyjnych w polskiej gospodarce oraz wyzwania na przyszłość Adam Jasser Podsekretarz Stanu w Kancelarii.
W SEKTORZE ROLNO – SPOŻYWCZYM
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Warunki działania PSE–Operator S.A. w latach Spotkanie z Klientami PSE SA i PSE-Operator S.A. w dniach grudnia 2004r.
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marketing elektroniczny w turystyce
KS-OMNIPHARM.
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
PREZENTACJA PLATFORMY
kluczowym benefitem dla Pracodawcy
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Nowe instrumenty w ustawie o wspieraniu działalności innowacyjnej Krzysztof Krystowski Podsekretarz Stanu Ministerstwo.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE System CRM w Focus Telecom Polska - cechy i funkcjonalność usługi Autor: Tomasz Paprocki.
Rynek kapitałowy katalizatorem rozwoju MSP
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Wsparcie dla rozwoju technologii
 OSD   Sprzedawca  Odbiorca  – trójkąt konfliktów czy współpracy Jan Rakowski Partner na Rynku Energii sp. z o. o.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
WYZWANIA DLA BIZNESU. Przedsiębiorstwa w Europie Włączają się w proces globalizacji (integracja, konkurencyjność, regulacje wspólnotowe, polityka wobec.
Tomasz Klajbor Kierownik Realizacji Projektu IV Regionalne Forum Innowacji Gdańsk, 10 czerwca 2005 r. Proces Wdrażania Regionalnej Strategii Innowacji.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
Jak konkurować na rynkach zagranicznych Konkurs Emerging Market Champions Cytowanie bez ograniczeń pod warunkiem podania źródła: „Jak konkurować na rynkach.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Modele zdominowanych łańcuchów dostaw – podejście abdukcyjne
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Franczyza jako strategia rozwoju dla handlu małopowierzchniowego dr hab. prof. ZPSB Aleksandra Grzesiuk Zachodniopomorska Szkoła Biznesu w Szczecinie.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Czy polski rynek zakańczania połączeń w sieciach komórkowych jest regulowany? Monika Podpłońska Kierownik Działu Regulacji PTK Centertel Sp. z o.o.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji 1 Argumenty za i przeciw zmianie aktualnych warunków rozliczeń za SMS/MMS w rozliczeniach międzyoperatorskich.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Asymetria stawek MTR w rozliczeniach międzyoperatorskich Polkomtel S.A. Debata MTR Warszawa, 23 czerwca 2009 r.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Firmy globalne.
Dobre praktyki współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z instytucjami otoczenia biznesu oraz przedsiębiorcami Dr Marcin.
E-turystyka w sektorze publicznym
Charakter prawny współdziałania Komisji Europejskiej z Prezesem UKE w regulacjach rynku wewnętrznego Mateusz Chołodecki.
Model „pięciu sił” M.Portera
Pakiet atrakcyjnych rozwiązań dla biznesu
Publiczne prawo konkurencji
UKE Praktyczne aspekty dostępu hurtowego do sieci POPC Warszawa, 20 czerwca 2018 r.
Zapis prezentacji:

STANOWISKO CP TELECOM (OPERATORA CARREFOUR MOVA) W DEBACIE UKE DOTYCZĄCEJ ASYMETRII MTR Warszawa 23 czerwca 2009

1 Xxxxx-xx/Footer CP TELECOM CP Telecom jest Operatorem Carrefour Mova Carrefour Mova wystartowała 9 kwietnia 2008 roku Oferta dostępna jest w sieci sklepów Carrefour Usługi świadczone są w oparciu o sieć dostępową Polkomtel S.A. CP Telecom korzysta z własnej platformy billingowej, usługowej, systemu CRM, self-care, call center.

2 Xxxxx-xx/Footer STAN OBECNY Wysoki poziom stawek MTR powiązany z asymetrią dla wybranych przedsiębiorstw telekomunikacyjnych Regulacje wspierające wybrany model MVNO tzw. full MVNO

3 Xxxxx-xx/Footer WYSOKI POZIOM STAWEK MTR I ASYMETRIA Wysoki poziom stawek MTR oraz asymetria stawek MTR dla wybranych przedsiębiorców stwarza znaczące bariery rozwoju dla Carrefour Mova, Aktualne warunki w zakresie asymetrii i wysokości stawek MTR powodują, że wybrane przedsiębiorstwa telekomunikacyjne otrzymują od Regulatora premię, która dodatkowo wspiera ich rozwój, Nowi gracze MVNO w tym Mova z uwago na brak premii regulacyjnej musi ponosić dodatkowe koszty prowadzenia biznesu (biorąc pod uwagę aktualne stawki oraz strukturę ruchu jest to koszt kilku groszy).

4 Xxxxx-xx/Footer REGULACJE WSPIERAJĄCE WYBRANY MODEL MVNO tzw. FULL MVNO Prezes UKE deklarował chęć wspierania wszystkich MVNO bez względu na model funkcjonowania, Model funkcjonowania MVNO powinien być podejmowany w oparciu o decyzje biznesowe – wszystkie MVNO posiadają taką samą infrastrukturę teleinformatyczną, różnią się sposobem jej pozyskania (Mova posiada własny system billingowy, platformę usługową, CRM, CC, itp.- korzysta natomiast z sieci Polkomtel w tym także tzw. punktów styków), Regulacje mają krytyczne znaczenie dla funkcjonowania i rozwoju MVNO zarówno co do ich przewidywalności jak i równego traktowania wszystkich nowych graczy.

5 Xxxxx-xx/Footer MVNO JEST POTRZEBNE Mova podobnie jak inni MVNO wnoszą dodatkową wartość na rynku telekomunikacyjnym, której nie są wstanie dostarczyć operatorzy MNO, MVNO zwiększają konkurencyjność rynku, dostarczamy wyróżniki charakterystyczne tylko dla MVNO(np. minuty za zakupy), Poza atrakcyjną ceną budujemy dodatkowe usługi i integrujemy systemy telekomunikacyjne z własnymi usługami/programami (np. uczestnicy programu lojalnościowego Carrefour Rodzyinka poprzez odpowiedni kod mogą wymaniać punkty programu na minuty), MVNO zwiększają atrakcyjność, innowacyjność i nowoczesność rynku telekomunikacyjnego.

6 Xxxxx-xx/Footer MVNO POTRZEBUJE SILNIEJSZEGO WSPARCIA REGULATORA MVNO budowane są w oparciu o niskie koszty funkcjonowania w porównaniu do „wielkich” operatorów (zdecydowanie niższe budżety marketingu), MVNO musi dostarczyć atrakcyjną cenę, atrakcyjny „wyróżnik”, wysoką jakość usług przy jednoczesnym budowaniu wiarygodności i rozpoznawalności marki, Biznes MVNO obarczony jest więc dużym ryzykiem - wysoka bariera wejścia i wyjścia z biznesu (pierwsi operatorzy zrezygnowali, inni nie uruchomili oferty), Krytyczna jest więc rola Regulatora, aby wszyscy nowi gracze posiadali takie same warunki wejścia, rozwoju i konkurowania oraz znana była strategia zmian regulacyjnych