Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Zadania LGD związane z przyjęciem wniosku
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
KRYTERIA DODATKOWE W RAMACH OCENY PROJEKTÓW PRIORYTETU 2 ZPORR Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Od pomysłu do realizacji projektu - procedury. 2. Jakie są źródła finansowania naszego projektu?
1 Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Sektorowy Program.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
DEPARTAMENT WYCHOWANIA I PROMOCJI OBRONNOŚCI MON
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Wojewódzki Urząd Pracy w Kielcach NAJCZĘŚCIEJ WYSTĘPUJĄCE NIERPAWIDŁOWOŚCI W TRAKCIE REALIZACJI PROJEKTÓW Kielce, 9 lipca 2007 r.
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Zasady ubiegania się o pomoc publiczną
Robert Grabeł Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym
Program Leonardo da Vinci
Wniosek o dofinansowanie w ramach środka 4.1 Rozwój obszarów zależnych od rybactwa z wyłączeniem operacji polegających na funkcjonowaniu LGR oraz nabywaniu.
2 Obszary wsparcia: Fundusz ma na celu wspieranie realizacji działań organizacji pozarządowych i grup nieformalnych w obszarach uznanych wspólnie przez.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego (możliwości finansowania przedsięwzięć edukacyjnych) Oprac.: Paweł Kryzan, Jarosław Usowicz.
Lokalna Strategia Rozwoju Obszarów Rybackich LGR Obra - Warta
Budujemy współpracę na Mazowszu – od organizacji do federacji Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Podsumowanie projektu Stanisław Baska Koordynator Projektu
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
Krajowy Fundusz Szkoleniowy - KFS
Krajowy Fundusz Szkoleniowy (KFS)
Inteligentne Specjalizacje Pomorza - zmiany w regulaminie Spotkanie dot. II etapu Konkursu na wybór Inteligentnych Specjalizacji Pomorza Gda ń sk, 17 październik.
PROCEDURA WYBORU OFERT W GMINIE MIASTA SOPOTU SPOTKANIE KONSULTACYJNE 16 LUTY 2015 R.
Regranting jako narzędzie realizacji Lokalnej Strategii Rozwoju na przykładzie LGD Wstęga Kociewia opracował: Marek Modrzejewski, Kierownik Biura Lokalnej.
Inicjatywa JESSICA – pierwsze doświadczenia z perspektywy regionalnej
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
II spotkanie dla NGO i grup nieformalnych Gminy Szczecinek 16 czerwca 2015 r. Szczecinek.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Instrumenty wsparcia finansowego Instrumenty wsparcia finansowego dla podmiotów ES. Waldemar Predko Kołobrzeg 2012.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
1 Wnioski z konkursu dla JST dot. rozwoju miast, finansowanego ze środków MF EOG.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sprawozdawczość Poznań, 8 Marca 2007 r.. Sprawozdawczość Rozporządzenie nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiające przepisy ogólne w sprawie.
Podsumowanie współpracy Sprawozdanie z realizacji Rocznego Programu Współpracy Miasta Poznania z Organizacjami Pozarządowymi na 2011 rok.
Ideas Loading Program grantowy
Lokalna Strategia Rozwoju jako źródło funduszy wspierających włączenie społeczne na przykładzie Torunia Miejskie LGD.
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
Instalacje fotowoltaiczne w Gminie Mikołów
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
SPOTKANIE PARTNERSTW NA RZECZ ROZWOJU WARSZAWA 24 LISTOPADA 2004
Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” Toruń, r.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Toruniu Spotkanie informacyjne pt. „Możliwości wykorzystania środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego.
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Inowrocławiu „Źródła informacji o Funduszach Europejskich” 31 maja-29 czerwca 2017 r.
Mała gmina - duże wyzwania
Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji
System oceny i kryteria wyboru projektów w ramach Podziałania
Seminarium informacyjne Koncepcja wdrażania przedsięwzięcia 1. 1
System wyboru projektów w ramach Działania 5. 2
System wyboru projektów w ramach Działania 6. 1
System wyboru projektów w ramach Podziałania
Zapis prezentacji:

Procedury udzielania dotacji przez organizacje grantodawcze dla lokalnych inicjatyw Irena Krukowska - Szopa

Różne formy działalności grantowej organizacji (1):  Ze względu na sposób przyznawania dotacji: reaktywne – organizacja ogłasza konkurs projektów i oczekuje na najcenniejsze inicjatywy, proaktywne – organizacja wysyła zapytanie ofertowe na prowadzenie wybranego projektu i spośród nadesłanych propozycji wyznacza realizatorów gwarantujących najlepsze przeprowadzenie projektu.

Różne formy działalności grantowej organizacji(2):  Ze względu na rodzaj wsparcia:  przekazanie pieniędzy w formie dotacji, grantów,  przekazanie pieniędzy pod warunkami zgromadzenia przez organizację określonej sumy przeznaczonej na projekt, tzw. granty warunkowe,  przyznanie nagród,  udzielanie stypendiów,  udzielanie pożyczek,  przekazanie darów rzeczowych lub użyczenie pomieszczenia, np. udostępnienie zaplecza, pokoju konferencyjnego, sprzętu biurowego,  doradztwo tzn. oddelegowanie wysoko wykwalifikowanych wolontariuszy oferujących pomoc doradczą np. w zakresie księgowości czy prawa.

Różne formy działalności grantowej organizacji (3):  Ze względu na ogólny cel wsparcia wyróżnia się dotacje:  zorientowane programowo,  zorientowane dziedzinowo, np. kulturalne,  zorientowane instytucjonalnie,  uzupełnione pomocą szkoleniową dla odbiorcy dotacji.

Zasady tworzenia programu grantowego (1)  Określenie celów programu.  Określenie zasad ubiegania się o dotację.  kto może się ubiegać o dotację,  przykłady oczekiwanych inicjatyw,  jakie inicjatywy i koszty nie będą dofinansowane,  kryteria oceny,  przeciętna wysokość dotacji,  czas realizacji,  wymagane dokumenty  terminy.

Zasady tworzenia programu grantowego (2) A. Część informacyjna  dane metryczkowe: nazwa, adres, telefon, kontakt do koordynatora, numer konta bankowego  opis organizacji składającej projekt: cele, liczba zatrudnionych osób, liczba wolontariuszy, ważniejsze sukcesy  tytuł projektu, dziedzina projektu, np./ oświatowy, wysokość wnioskowanej dotacji, data rozpoczęcia i zakończenia projektu

Zasady tworzenia programu grantowego (3) B. Część merytoryczna  uzasadnienie problemu  proponowany program (cel, metoda i rezultat odnoszący się do społeczności lokalnej)  kwalifikacje zespołu

Zasady tworzenia programu grantowego (4) C. Część Finansowa  Szczegółowy budżet  Inni sponsorzy D. Załączniki: sprawozdanie finansowe, budżet organizacji, bilans, wyciąg z rejestru stowarzyszeń/fundacji (kserokopie), lista członków zarządu oraz list świadczący o tym, że członkowie zarządu wiedzą o składanym wniosku.

Zasady tworzenia programu grantowego (5)  Przygotowanie listy organizacji i instytucji, które powinny otrzymywać informację o konkursie.  Organizacja szkoleń dla ubiegających się o dotację.  Organizacja komisji grantowej.

Realizacja programu grantowego  Ogłoszenie o programie i terminie składania wniosków.  Informowanie, konsultacje, szkolenie beneficjentów.  Przyjęcie wniosków.  Ocena i wybór wniosków przez komisję grantową.  Powiadomienie o wynikach.  Podpisanie umów.  Monitoring.  Sprawozdawczość i ostateczne rozliczenie.

Kryteria oceny projektów Funduszu Partnerstwa Doliny Środkowej Odry (1) 1. Projekt powinien obejmować praktyczne działania, które mogą przynieść mierzalne, pozytywne zmiany społeczne i środowiskowe, realizowane na terenie gmin znajdujących się na Szlaku Odry. 2. Zgłaszane projekty powinny być umiejscowione na terenie gminy. Za nawiązywanie współpracy z innymi gminami lub organizacjami leżącymi na Szlaku Odry przyznawane będą dodatkowe punkty. 3. W realizacji projektu powinni aktywnie współpracować: - Społeczność lokalna, - Miejscowe instytucje (np. szkoła, rada sołecka, przedstawiciele władz samorządowych, firm, organizacji społecznych).

Kryteria oceny projektów Funduszu Partnerstwa Doliny Środkowej Odry (2) 4. Dobrze widziane będą projekty, które kształtują praktyczne umiejętności organizowania działań w skali lokalnej i/ lub osób zaangażowanych w realizację projektu i podmiotów współpracujących. 5. W realizację zadań angażowane powinny być środki własne organizacji, instytucji i grup nieformalnych starających się o dotację oraz środki gminne, firm i innych sponsorów. 6. Dobrze widziana jest =kontynuacja działań po zakończeniu finansowania projektu.