Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Strategia Rozwoju Gminy Zawonia
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Analiza konkurencji: Przedsiębiorstwa powinny regularnie prowadzić analizę konkurencji, aby ustalić własne słabe i mocne strony w porównaniu z z najważniejszymi.
Magdalena Marchewicz Maria Lubawska
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Analiza ekonomiczna „Od studenta do menedżera” projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego mgr E. Tarnawska.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa KOMAT Mieczysław Kozłowski Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Jarosław Piszczek.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Gościejewo 74 Gościejewo Zespół konsultantów: Jarosław Piszczek
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PW NAGLAK
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Zarządzanie projektami
Analiza SWOT.
Prawdy oczywiste Plan marketingowy Część 23
Analiza SWOT… a po co mi to?
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Biznesplan.
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Z wykorzystaniem z wykorzystaniem wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole Sp. z o. o. Blok Specjalnościowy ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE FIRMĄ
Kryteria wyboru systemów:
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Strategia partnerstwa. Strategia - to ogólny program działalności partnerstwa ukierunkowany na wykorzystanie potencjału i zasobów partnerów dla osiągnięcia.
Kluczowe czynniki sukcesu
Analiza i planowanie startegiczne 3
Strategia Rozwoju Gminy Kalisz Pomorski na lata
Planowanie przepływów materiałów
Strategia przedsiębiorstwa
Elementy składowe Biznes Planu
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Opracowanie merytoryczne Joanna Lisowska
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Adam Husar Mateusz Kamiński Bartłomiej Parowicz
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
PROJEKT X OPISAĆ PROJEKT J EDNYM Z DANIEM Fundusz StartMoney.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Różne zastosowania metody SWOT opracowała Agnieszka OLSZOK I TIR.
MÓJ ZAWÓD.
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Prezentacja biznesplanu
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Analiza SWOT Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Szkolenie dotyczące sprzedaży
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w MAŁOPOLSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Wykład inauguracyjny

Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały

Obraz firmy Analiza SWOT jest metodą, która opisuje jak działa firma (albo pokazuje położenie firmy) w kategoriach tych czynników, które mają największy wpływ na działalność-przedsiębiorstwa. Analiza SWOT polega na zidentyfikowaniu silnych i słabych stron danej firmy (jej wewnętrznych zasobów i możliwości), oraz na rozpoznaniu szans i zagrożeń jakie stają przed firmą (czynniki zewnętrzne dla przedsiębiorstwa).

Analiza SWOT Nazwa pochodzi od skrótu angielskich wyrazów: S trength, W eakness, O pportunities, T hreats, co oznacza: S iłę, W ady, O kazje i T rudności. Analiza SWOT pozwala określić mocne (siłę) i słabe (wady) strony danej działalności oraz rozpoznać możliwości (okazje) oraz zagrożenia (trudności) powstające w otoczeniu przedsiębiorstwa.

Diagram analizy SWOT

Czynniki wewnętrzne firmy Silne i słabe strony są czynnikami wewnętrznymi dla firmy np.: jakość produktu, kwalifikacje kadry zarządzającej (oba te czynniki mogą być także słabościami jeżeli jakość produktu jest niska czy zarządzanie jest-złe).

Mocne i słabe strony Dostrzeganie możliwości i zagrożeń nie gwarantuje jeszcze sukcesu. Przedsiębiorstwo musi potrafić wykorzystać pojawiające się szanse oraz wiedzieć, jak omijać zagrożenia. Stąd, aby opracować skuteczną strategię, niezbędne jest dokonanie oceny mocnych oraz słabych stron prowadzonej działalności.

Silne strony Mocne strony przedsiębiorstwa, czyli atuty organizacji, które w pozytywny sposób wyróżniają ją spośród konkurencji. Tworząc Analizę SWOT na samym początku warto jest odpowiedzieć na następujące pytania: Co sprawia, że nasze przedsiębiorstwo odnosi sukces? Co robimy bardzo dobrze? Jaką wartość dla klientów stanowią nasze produkty czy usługi? Jakie zalety posiada nasza firma?

Słabe strony Słabą stroną przedsiębiorstwa jest wszystko to, co utrudnia lub może utrudnić jej efektywne działanie, powoduje braki w zasobach czy w umiejętnościach pracowników. Mogą one dotyczyć całej organizacji lub jej części.

Słabe strony Analizując słabe strony warto przeanalizować następujące kwestie. W czym konkurencja jest lepsza od przedsiębiorstwa? Na jakie utrudnienia w firmie można się natknąć? Jakie czynniki ograniczają rozwój przedsiębiorstwa? Co mogło by być poprawione w przedsiębiorstwie?- rynki docelowe, załoga, kierownictwo czy system kontroli? Co firma robi, aby się rozwijać? Czego powinno się unikać?

Szanse /okazje/ Szanse, pozytywne dla firmy, odpowiednio wykorzystane staną się impulsem rozwoju oraz osłabią zagrożenia

Szanse. Gdzie jeszcze na rynku widzimy szanse dla naszej firmy? Czego potrzebuje konsument od naszej firmy, aby nie musiał skorzystać z usług konkurencji? Czy rynek ewoluuje w dobrym dla nas kierunku? Czy konsumenci są coraz bardzie świadomi potrzeb z korzystania z produktów i usług naszej firmy? jakie są interesujące trendy w sektorze w którym działa firma?- trzeba tu spojrzeć nie tylko w kategoriach rynku, ale także w zmianach technologicznych, prawnych, w ochronie środowiska czy kwestiach socjalnych.

Okazje (możliwości, szanse) Do jednych z najważniejszych zadań analizy otoczenia przedsiębiorstwa należy odkrywanie ewentualnych okazji. Okazją dla organizacji może być dziedzina wyróżniająca się atrakcyjnością oraz zapewniająca firmie przewagę nad konkurencją. Szansą dla firmy może być też wprowadzenie nowego wyrobu na rynek, nowa metoda sprzedaży lub udana kampania reklamowa, która zwiększa udział firmy w rynku.

Zagrożenia Zagrożenia to kluczowe przeszkody dla bieżącej czy pożądanej pozycji firmy. Trzeba się zastanowić jakie są najbardziej oczywiste utrudnienia na drodze firmy, zarówno aktualne jak i te potencjalne.

Trudności (zagrożenia) Zagrożeniem dla przedsiębiorstwa jest każda sytuacja powstała w jego otoczeniu w wyniku nie sprzyjającego rozwoju wydarzeń na rynku, prowadząca, w przypadku braku odpowiednich środków zaradczych, do pogorszenia sytuacji rynkowej firmy.

Zagrożenia Analizując zagrożenia zastanówmy się nad poniższymi-pytaniami: Co robi konkurencja aby odebrać firmie klientów czy zahamować jej rozwój? Jak konkurenci reagują na podjęte przez firmę jakiekolwiek kroki? Co może wpływać na to, że firma może upaść lub produkt/usługa staja się przestarzałe? Czy zmiany w technologii zagrażają produktom/ usługom firmy?

Sposób przedstawienia analizy SWOT Czynniki wewnętrzneSilne stronySłabe strony

Sposób przedstawienia analizy SWOT Czynniki zewnętrzneSzanseZagrożenia Makrootoczenie Mikrootoczenie

Przykład Element SWOTCo to oznacza dla firmyCo należy zrobić Silne strony Np. wysoko wykwalifikowany personel Słabe strony Brak filii Możliwości Rozwój nowych gałęzi przemysłu Zagrożenia Wzrost konkurencji

Przykład Element SWOTCo to oznacza dla firmyCo należy zrobić Silne strony Np. wysoko wykwalifikowany personel Skuteczność, wydajność, profesjonalizm Wykorzystać to w celach promocyjnych Słabe strony Brak filii Utrata zysków Pilne studium możliwości realizacji otwarcia filii Możliwości Rozwój nowych gałęzi przemysłu Wzrost pożyczek w sektorze przemysłowym Utworzyć zespół ds. „przemysłu” Zagrożenia Wzrost konkurencji Strata udziału w rynkuPoprawić obsługę klienta

Dziękuję za uwagę To była teoria, a teraz ćwiczenia praktyczne Zapraszam - nie będą trudne!

Dziękuję za uwagę