DPIN Dolnośląski Park Innowacji i Nauki. Cele działalnościEfekty dla regionu Struktura zatrudnienia Park przemysłowy - zagospodarowanie infrastruktury.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

innowacyjna wielkopolska
I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
dr Krzysztof B. Matusiak
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Wiedza i innowacje w rozwoju gospodarki -
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Centrum Zaawansowanych Technologii – możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych UE Jacek Guliński Centrum Wspierania Innowacji Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Uzupełnienie Programu zatwierdzone przez Komitet Monitorujący ZPORR w dniu 16 kwietnia 2004 r.
Konferencja 15 czerwca 2010 r. "Ochrona własności przemysłowej skutecznym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa Konferencja zorganizowana.
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
PATENT na innowacyjny biznes
Nauka i Biznes - rola PARP we wzmacnianiu współpracy
Innowacyjność w programach Unii Europejskiej i Polski
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji 1 1.
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski oraz Bank Gospodarstwa Krajowego dla przedsiębiorstw regionu Konferencja Finansowanie inwestycji innowacyjnych przedsiębiorstw.
DOLNOŚLĄSKI PARK INNOWACJI I NAUKI S.A.
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
1. Założenia do przygotowania Strategii Inwestycyjnej Wydział Rozwoju Gospodarczego Wrocław, 2 czerwca 2009.
Park Naukowo Technologiczny w Świerku Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Tomasz Bogdan – Prezes Zarządu Certus Partnerzy Sp. z o.o.
POMORSKI PARK NAUKOWO-TECHNOLOGICZNY W GDYNI Stan wdrażania Kierunki rozwoju II Forum Innowacyjne – Gdańsk, r.
Doświadczenie Politechniki Rzeszowskiej w zakresie współpracy z przemysłem Konferencja inaugurująca działalność Preinkubatora Akademickiego Podkarpackiego.
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
Innowacyjne Polskie Przedsiębiorstwa MINISTERSTWO NAUKI I SZKOLNICTWA WYŻSZEGO.
Spotkania konsultacyjne
Polska w Programach Ramowych UE
Kierownik projektu: dr inż. Wojciech Zając
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Jak robić to efektywnie?
Wsparcie dla rozwoju technologii
Możliwości finansowania współpracy nauki i biznesu
Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza – (Wstępne) Założenia Dokumentu Strategicznego Konferencja RIS Mazovia 26 kwietnia 2007 Wojciech Dominik Wojciech.
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
MODUŁ 3 – DOFINANSOWANIE NA PROWADZENIE BADAŃ I INFRASTRUKTURĘ BADAWCZĄ.
Fundusze Europejskie Ramy finansowe: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego: 8,613 mld euro Środki krajowe: 1,575 mld euro Łączna alokacji:
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Programowanie perspektywy finansowej
1. U SŁUGI D ORADZTWA W Z AKRESIE U SŁUG I D OTACJI I NWESTYCYJNYCH Narodowa Strategia Spójności (d. Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia)
od 2004 roku na rynku informacja o możliwościach pozyskania wsparcia z funduszy unijnych i krajowych portal Funduszeonline.pl baza form wsparcia biuletyny.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Kadry dla innowacyjnej gospodarki – rola priorytetu IV PO Kapitał Ludzki Agnieszka Gryzik dyrektor Departamentu.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
WAŁBRZYSKA SPECJALNA STREFA EKONOMICZNA „INVEST-PARK” Strefa przyjazna inwestorom Kamil Goździk, Kierownik ZBS w Opolu Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy.
Możliwości pozyskania dofinansowania dla przedsiębiorców z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Ośrodki innowacji i przedsiębiorczości w Polsce - potencjał i rezultaty działania Opracowanie: Marzena Mażewska.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego Priorytet 1 Gospodarka – Innowacje - Technologie Działanie 1.2 Innowacje i transfer technologii.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
2014 Wzmocnienie powiązań między nauką, a biznesem poprzez realizację projektów w ramach POIR Jakub Moskal Dyrektor Departamentu Koordynacji Wdrażania.
Technologie w zasięgu ręki. Cele regionalne Umożliwienie transferu technologii pomiędzy przedsiębiorstwami oraz ośrodkami badawczymi i przedsiębiorstwami.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zapis prezentacji:

DPIN Dolnośląski Park Innowacji i Nauki

Cele działalnościEfekty dla regionu Struktura zatrudnienia Park przemysłowy - zagospodarowanie infrastruktury przejętej po restrukturyzowanych lub likwidowanych przedsiębiorstwach ; - zapewnienie terenów do prowadzenia działalności produkcyjnej; - zapewnienie obsługi w wybranych obszarach (np. utrzymanie produkcji, magazynowanie, transport, itp.) - rozwój specjalnych stref ekonomicznych; - kumulacja przemysłu produkcyjnego na terenie niewykorzystywanej infrastruktury; - zwiększenie zatrudnienia w regionie. Pracownicy naukowi, menedżerowie 10% Park technologiczny - udostępnienie powierzchni biurowych, laboratoryjnych i produkcyjnych; - inkubacja nowych firm (niekoniecznie innowacyjnych); - obsługa firm w zakresie usług dodatkowych (konferencje, szkolenia). - powstawanie nowych firm; - zwiększenie zatrudnienia w regionie. Pracownicy naukowi, menedżerowie 15% Park Innowacyjno - Naukowy - rozwój aplikacji na poziomie nowych dziedzin ; - opracowanie nowych funkcjonalnie i rynkowo wyrobów i usług; - poszukiwanie obszarów zastosowań wyników innowacyjnych badań; - tworzenie znaczącej wartości dodanej z wyników badań naukowych. - kaskadowe powstawanie innowacyjnych przedsiębiorstw w regionie, w różnych obszarach gospodarki; - zacieśnienie współpracy międzynarodowej z proinnowacyjnymi regionami; - wzrost renomy i znaczenia; - zwiększenie zatrudnienia w regionie. Pracownicy naukowi, menedżerowie 80% Charakterystyka typów parków

Podstawowe obszary działalności Aston Science Park działalność inkubacyjna i treningowa (Inkubacja nowych przedsiębiorstw); ułatwianie dostępu do programów/projektów zarówno organizacjom w Parku jak i całemu regionowi; działalność na poziomie regionu oraz promocja współpracy między regionami europejskimi; programy wymiany ekspertów oraz wzajemnej współpracy;

zaawansowane technologicznie laboratoria działające dla stowarzyszonych firm z regionu i nie tylko – np. photo nic; wspieranie i promocja miasta – Birmingham – science city; tworzenie środowiska do współpracy uczelni wyższych z regionu; zarządzenie projektami – częścią administracyjną; konsultacje; dostarczanie seminariów zorientowanych na zagadnienia rozwoju biznesu, które sponsorowane są przez partnerów biznesowych a skierowane do dyrektorów i zarządów firm. Podstawowe obszary działalności Aston Science Park

Główne obszary aktywności Coventry University Enterprice Ltd. wspieranie pre-inkubacj i i inkubacji: start-ups, hot desk, mentoring, networking, wspieranie innowacji: planowanie strategii, identyfikacja Best practice, pomiar – ocena przedsięwzięcia, zarządzanie prawami intelektualnymi i transfer technologii: identyfikacja i ochrona IP, ocena pomysłu oraz strategia wykorzystania, ekspansja przedsiębiorstw: wpieranie za granicą (tłumacz, prawo, licencje), ocena kontraktów join ventures i porozumień międzynarodowych, wpieranie inwestycji.

Środki finansowe pozyskane przez CAMT

DPIN spełniać będzie rolę wiodącej organizacji krzewiącej technologiczne innowacje w Europie, organizacji zachęcającej zagraniczny kapitał do inwestowania w regionie, wiodącej organizacji pod względem inkubowania technologicznych innowacji oraz przygotowania ich do komercjalizacji, niezależnej organizacji opartej o wiedzę, która będzie specjalizować się w wykorzystaniu wiedzy oraz innowacyjnych zdolności w praktyce przemysłowej, naturalnej przystani dla wiodących naukowców, w celu pomocy w transformacji wyników ich badań do rozwiązań komercyjnych.

Działania przygotowujące otwarcie DPIN w latach opracowano analizę marketingową, potrzeby przemysłu, potencjał badawczo-wdrożeniowy regionu oraz długoterminową strategię rozwoju, opracowano plan implementacji projektu w warunkach regionu z możliwością rozszerzenia na subregion (Saksonia, Czechy), opracowano plan finansowy i strukturę organizacyjną DPIN, opracowano biznes plan przedsięwzięcia.

Misją DPIN jest Stworzenie warunków do interakcji badań, biznesu i nauki, aby stale uzyskiwać nowe korzyści z efektu synergii i przekształcać je w innowacje wychodzące naprzeciw potrzebom dzisiejszego przemysłu, poprzez wspomaganie i stymulację regionalnego biznesu i budowę światowej renomy.

Cele DPIN koncentracja działalności na sferze badań i rozwoju, fundamentalnej dla rozwoju innowacyjnych technologii; wykształcenie nowych form współpracy przemysłu i szkolnictwa wyższego, dzięki prowadzeniu intensywnej współpracy na wszystkich płaszczyznach edukacyjnych; wykorzystanie i transfer profesjonalnej wiedzy, technologii i doświadczenia środowiska naukowego do przemysłu; umożliwianie przeprowadzania przełomowych badań w nowoczesnych laboratoriach; transformacja wyników zrealizowanych badań w innowacyjne rozwiązania technologiczne możliwe do zastosowania,

zapewnianie warunków sprzyjających powstawaniu nowych firm w oparciu o osiągnięcia komercyjno – naukowe szkół wyższych Dolnego Śląska; podnoszenie kwalifikacji kadr przedsiębiorców w zakresie zaawansowanych technologii i zarządzania proinnowacyjnego; pośrednictwo w nawiązywaniu międzynarodowej współpracy przemysłu regionalnego; przyciąganie kapitału krajowego i zagranicznego; wspieranie rozwoju i ekspansji przedsiębiorstw z naszego regionu poza granicami kraju. Cele DPIN

Analiza SWOT DPIN Mocne stronySłabe strony  warunki i działania ułatwiające przedsiębiorcom wdrażanie innowacji;  względnie niskie koszty pośrednie, zachęcające przedsiębiorstwa do realizacji projektów;  elastyczne procedury współpracy z instytucjami partnerskimi;  szybka reakcja i pełne wsparcie dla przedsiębiorstw zgłaszających problemy;  zróżnicowany potencjał badawczy parku;  uzyskanie efektu synergii nauki i przemysłu;  wieloletnie doświadczenie kadry parku w realizacji różnego typu projektów i pozyskiwaniu środków finansowych;  stworzenie warunków do zatrzymywania wysoko wykwalifikowanej kadry w regionie;  powstanie nowych form współpracy przemysłu i szkolnictwa wyższego;  komplementarność w stosunku do działań EIT+;  podejmowana działalność zgodna z Dolnośląską Strategią Innowacji;  deklaracja współpracy z parkami technologicznymi Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch;  otwartość na współpracę z wszystkimi jednostkami naukowo- badawczymi w regionie;  lokalizacja;  proponowana powierzchnia użytkowa zbyt mała w stosunku do planowanych działań;  zależność (na początku działalności) od zewnętrznych usługodawców;  potrzeba zaplanowania długoterminowego programu uruchamiania parku przez Urząd Marszałkowski;  konieczność wynajmowania biur i/ lub laboratoriów w pierwszym etapie działalności parku;  zmienność decyzji zależna od uwarunkowań politycznych (w pierwszej fazie rozwoju);

Analiza SWOT DPIN SzanseZagrożenia  brak w regionie Dolnego Śląska parku o tym samym profilu działania (połączenie nauki i innowacji);  możliwość finansowania części aktywności dzięki dostępowi do Funduszy Strukturalnych;  duża liczba ośrodków naukowych w regionie gotowych na współpracę z parkiem;  współpraca z organizacjami regionalnymi, m.in.: WARR, ARAW, DIG;  współpraca międzynarodowa z innymi parkami technologicznymi w Europie (np. Coventry University Enterprises Ltd., Aston Science Park, itd.);  duża liczba firm w regionie Dolnego Śląska zainteresowana wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań, w szczególności MŚP;  powstanie EIT+;  konkurencja ze strony innych instytucji R&D w regionie;  małe zróżnicowanie branż przemysłu (głównie AGD i przemysł motoryzacyjny);  zbyt mała świadomość wśród przedsiębiorców o możliwości korzystania z pomocy tego typu jednostek;  obawy wśród przedsiębiorców/ naukowców współpracujących z parkiem, dotyczące naruszania praw własności intelektualnej;  niewielka aktywność firm w pracach z zakresu B+R;  niepewność w pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania (długotrwałe procedury, możliwość odrzucenia składanego wniosku przez krajowych lub europejskich decydentów);

EtapPrace rozwojowo-inwestycyjne na rzecz ParkuDziałalność statutowa Parku ICentrum Administracyjno-Marketingowe CAM:  Inwentaryzacja  Założenia projektowe  Projekt architektoniczny  Uruchomienie aktywności promujących park (w środowisku akademickim i wśród MSP) oraz zapewniających mu docelową infrastrukturę IICentrum Administracyjno-Marketingowe CAM:  Projekt adaptacyjny  Modernizacja budynku Centrum Rozwojowo-Badawcze CRD-1:  Projekt budowy laboratoriów  Pozyskiwanie projektów  Uruchomienie wzajemnych powiązań i współpracy w ramach sieci międzynarodowych – wymiana i współpraca z parkami, np. z West Midlands  Tworzenie klastrów  Otwarcie działań pre- inkubacyjnych i inkubacyjnych  Uruchomienie wsparcia z zakresu praw autorskich i patentowych  Zarządzanie administracyjną częścią projektów badawczo - rozwojowych oraz przemysłowych IIICentrum Rozwojowo-Badawcze CRD-1:  Budowa budynku IVCentrum Rozwojowo-Badawcze CRD-1:  Wyposażenie Parku/Laboratoriów  Zapewnianie początkującym firmom i nie tylko infrastruktury niezbędnej do prowadzenia działalności  Zapewnienie dostępu MSP oraz firmom innowacyjnym dostępu do zaawansowanych laboratoriów oraz do przestrzeni laboratoryjnej i doświadczalnej VCentrum Rozwojowo-Badawcze CRD-2, planowane inwestycje:  Projekt budowy VIUruchomienie Centrum Rozwojowo-Badawcze CRD-2:  Budowa budynku  Wyposażenie

2009Renowacja budynku (3 mln) Projekt budowy CRD1 ( 3 mln) 2010Budowa CDR Wyposażenie CRD Wyposażenie CRD1; Projekt budowy CRD Budowa CRD Wyposażenie CRD2.

Zagospodarowanie środków z budżetu UMWD 10 mln 2008 ponad 80 mln Wydatki i inwestycje: wkład własny w projektach unijnych, inwestycje w infrastrukturę DPIN, działalność promocyjno-marketingowa, działalność bieżąca. Pozyskane środki: fundusze na infrastrukturę badawczo -rozwojową, projekty, patenty i ochrona własności intelektualnej, komercjalizacja innowacji.

Przykłady aktywności bieżącej: realizacja projektów dla/z przedsiębiorstwami Dolnego Śląska, inkubacja nowych przedsiębiorstw, realizacja projektów rozwojowych, komercjalizacja innowacyjnych technologii, tworzenie i udostępnianie nowoczesnej bazy laboratoryjnej, wspieranie ekspansji firm dolnośląskich za granicą, szkolenia. Inwestycje: infrastruktura administracyjno- biurowa, infrastruktura laboratoryjna.

Zasoby finansowe pozyskane przez DPIN w latach

Wybrane firmy zainteresowane współpracą z DPIN

Warszawa, 30 październik 2002 r. Nagrody i wyróżnienia

Warszawa, 11 grudzień 2007 r. Nagrody i wyróżnienia

Innowacyjne systemy wizyjne stosowane w kontroli jakości Nagrody i wyróżnienia

Korzyści dla Dolnego Śląska transfer profesjonalnej wiedzy, technologii i doświadczenia środowiska naukowego oraz wdrożenie stworzonych przez nie innowacji na potrzeby sektora przedsiębiorczości, zapewnienie sprzyjających warunków dla rozwoju istniejących przedsiębiorstw i powstawania nowych firm, w szczególności w podregionach przemysłowych: - Wałbrzycha (sektor motoryzacyjny), - Legnicy (współpraca z LETIA, wparcie w zakresie badań i rozwoju nad innowacyjnymi produktami i technologiami), - Wrocławia (sektor IT, motoryzacyjny, AGD). dostarczanie nowoczesnych narzędzi wspierających rozwój nowych, innowacyjnych firm, w oparciu o istniejące regionalne uczelnie, parki przemysłowe i strefy ekonomiczne,

DPIN w regionie Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna "INVEST-PARK" Specjalna Strefa Ekonomiczna Legnica Specjalna Strefa Ekonomiczna Małej Przedsiębiorczości w Kamiennej Górze Lokalizacje DPIN

zapewnienie firmom z regionu preferencyjnych warunków dostępu do nowoczesnych laboratoriów, promowanie nowoczesnych form pracy (np.: e-praca) umożliwiające małym firmom w regionie efektywnie działać w ramach parków innowacji (DPIN, EIT+), DPIN będzie platformą innowacyjnego rozwoju regionu oraz pomostem w pracach badawczo-rozwojowych pomiędzy uczelniami i przedsiębiorstwami przemysłowymi, stworzenie warunków do zatrzymywania wysoko wykwalifikowanej kadry w regionie, intensyfikacja wzrostu gospodarczego, a co za tym idzie podniesienie standardu życia, przy jednoczesnym zwiększeniu dbałości o środowisko, transformacja zrealizowanych przełomowych badań w realne komercyjnie technologie i innowacje, które doprowadzą Dolny Śląsk do gospodarczego, społecznego oraz środowiskowego sukcesu. Korzyści dla Dolnego Śląska cd.