Wizerunek w marketingu politycznym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

Projekt Dolnośląska Akademia NGO – profesjonalnie i efektywnie jest współfinansowany ze środków Rządowego Programu- Fundusz Inicjatyw Obywatelskich ALFABET.
WYBORY PARLAMENTARNE.
Projekt Miasta Ruda Śląska/Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowany ze środków.
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
AUTOPREZENTACJA.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Opracowali: Łukasz Wasiak Mateusz Frydrycki
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
AUTOPREZENTACJA mgr ANNA SIEDLECKA.
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
GROMADZENIE INFORMACJI O PACJENCIE I JEGO RODZINIE
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
PRZETWARZANIE POZNAWCZE
Psychologia w zarządzaniu
Jan Szomburg Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Gdańsk, r. Dialog i partnerstwo dla rozwoju Pomorza.
Wystąpienia publiczne.
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Piotr Nędzewicz Poznański Park Naukowo-Technologiczny
Dorota Janiszewska Wojewódzki Ośrodek Metodyczny, Gorzów Wlkp.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Psychologia w zarządzaniu
Zadawanie pytań.
Komunikacja niewerbalna mowa ciała i nie tylko
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
KATECHISTA JAKO NAUCZYCIEL
INFORMACJA MARKETINGOWA
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Marian Gorynia Katedra Konkurencyjności Międzynarodowej Wydział Gospodarki Międzynarodowej Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu KLASTRY Regulacja zachowania.
Badania wizerunku polityków i partii politycznych
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
Apteka XXI wieku.
WYCHOWAWCA –JAK BUDOWAĆ AUTORYTET
Komunikacja w pracy audytora wewnętrznego
Efektywność uczenia się dziecka zależy m.in. od następujących czynników:
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Biblioteka ucząca się Roman Tomaszewski Mariusz Polarczyk
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja i jej formy :
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Wstęp do zarządzania i marketingu
TAJNIKI POZYTYWNEJ MOWY CIAŁA
Modele zachowań wyborczych
KAMPANIA BEZPOŚREDNIA ORGANIZACJA SPOTKAŃ Z WYBORCAMI I SZTABU KANDYDATA.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
Planowanie strategiczne kampanii wyborczej Segmentacja Targeting Pozycjonowanie.
Kampanie negatywne. Reklama negatywna Reklama negatywna jest próbą kreowania negatywnego wizerunku i wzmacniania negatywnych cech przeciwnika Wizerunek.
A.M. Zarzycka. Wpływ ogólnych wyobrażeń i opinii o kraju na ocenę produktów lub/i marek pochodzących z danego kraju Stereotyp wizerunku danego kraju A.M.
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
KOMUNIKACJA CZYLI POROZUMIEWANIE SIĘ Z LUDŹMI
Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Skuteczność zachowań werbalnych i niewerbalnych w sytuacjach
Metody radzenia sobie ze stresem
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Wizerunek w marketingu politycznym

Wizerunek polityczny składa się z następujących elementów: Received image – wizerunek postrzegany przez wyborców - od strony wyborcy Poznawczego Emocjonalnego Behawioralnego – performatywnego

Project image- od strony polityka Wizerunek rozpowszechniany przez polityka Wygląd Temperament (osobowość) Kompetencje komunikacyjne Sposób prowadzenia działalności politycznej – koncyliacyjny, konfliktowy Inne

Konstruowanie wizerunku powinno opierać się na dwóch filarach: Rzeczywistych cechach kandydata Cechach stanowiących odzwierciedlenie wizerunku pożądanego przez społeczeństwo Charyzmatycy – szczególne okoliczności

Cechy idealnego przywódcy: Silna osobowość, dominujący charakter Asertywność Generowanie sympatii i empatii Kompetencje, kwalifikacje do rządzenia Wrażenie godnego zaufania Rozległe zainteresowania Dojrzałość polityczna

Dojrzałość polityczna: Dojrzałość emocjonalna Myślenie polityczne – umiejętność decentracji

Najwyższy poziom myślenia politycznego – systemowy: Dostrzeganie szerokich (różnych) uwarunkowań sytuacji politycznej Przewidywanie skutków zdarzeń Spojrzenie z perspektywy innych podmiotów

Tworzenie wizerunku politycznego polega na: Stworzeniu szczególnego rodzaju wyobrażenia, które poprzez wywoływanie określonych skojarzeń przydaje obiektowi dodatkowych wartości i w ten sposób przyczynia się do jego emocjonalnego odbioru; Rdzeń – sterowanie relacjami w prasie radiu i telewizji. Konstrukcja rzeczywistości – symulakry (J. Baudillard).

Psychologiczne teorie postrzegania ludzi Teorie atrybucji – np. Klasyczna teoria atrybucji Heidera Czynniki wewnętrzne (zachowania poz.) Czynniki zewnętrzne (zachowania negat.)

Model soczewki w poznaniu społecznym: Soczewka – wskazówki lub zniekształcenia - np. wcześniejsze dokonania polityka - zachowania niewerbalne - kompetencje, zdolności Należy dostarczyć wyborcy takich wskazówek (soczewek), aby wyciągnął odpowiednie wnioski.

Model kontinuum formułowania wrażeń o innych: Analiza atrybut po atrybucie lub szufladka (kategoria) Przewidywanie zachowań Analiza gdy: - uwaga - motywacja - zróżnicowanie cech obiektu

Błędy w postrzeganiu ludzi Pierwsze wrażenie Czarne-białe Zachowanie takie samo w różnych sytuacjach Faworyzowanie ludzi ze swojego środowiska Selekcja informacji zgodnie z nastawieniem

Poszukiwanie charakterystyk idealnego kandydata Zestawienie cech idealnego i naszego kandydata Dyferencjał semantyczny Uczciwy 1 2 3 4 5 6 7 Nieuczciwy Wiarygodny 1 2 3 4 5 6 7 Niewiarygodny

Bycie godnym zaufania, uczciwość, szczerość i potępienie korupcji; Badanie kandydata pod kątem psychologicznego zintegrowania i uczciwości: Bycie godnym zaufania, uczciwość, szczerość i potępienie korupcji; Solidność i niezawodność (siła); Kompetencje; Zdolności przywódcze; Aparycja;

Analiza treści wystąpień publicznych Motyw afiliacji Motyw władzy Motyw osiągnięć

Próby stworzenia prototypu idealnego przywódcy Analiza cech charyzmatycznego przywódcy (M. Leary): - kompetencje - sympatia - moralność - siła - zdolność onieśmielania innych

Kandydat na prezydenta 2000 Uczciwy Wiarygodny Dobra prezencja Wykształcenie Kompetencje Profesjonalizm Inteligencja Troska o kraj i innych ludzi Siła i zdecydowanie Otwartość na ludzi i świat

Komunikacja niewerbalna Funkcje –emocje, relacje, osobowość, uzupełnianie Pierwsze wrażenie – 7 sekund, 90 sekund, szczerość Wygląd Ubiór Mimika twarzy Kinetyka, gestykulacja Dotyk Kontakt wzrokowy Kanał wokalny (artykulacja, intonacja, tempo)

Zachowania niewerbalne, które mogą pomóc Pochylanie się lekko do przodu, z rękoma w pozycji otwartej – nieskrzyżowanymi na piersi, z lekko rozsuniętymi nieskrzyżowanymi nogami Patrzenie na osobę, z którą rozmawiasz przez ok. 60 proc. czasu konwersacji Stosowanie techniki tzw. uwodzicielskiego trójkąta Siadanie obok drugiej osoby pod kątem 90 stopni Stosowanie metody aktywnego słuchania, potakiwanie skinieniem głowy Jak najczęstsze uśmiechanie się w sposób szczery i naturalny

Tworzenie struktury wizerunku polityka Zidentyfikowanie zespołu najważniejszych cech Przełożenie cech na zachowania Odpowiednia promocja kandydata Monitorowanie (kontrola) odbioru wizerunku kandydata

Biografia kandydata (jak nie należy pisać biografii) Adam Koleński, ur. 12 maja 1958 r. w Ozinówku Wielkim. Absolwent Szkoły Podstawowej nr 14 w Olszanówce i Liceum im. Tadeusza Kościuszki. Ukończył studia prawnicze na Wydziale Prawa Uniw. X. W latach 1978-1988 pracował w kancelarii prawniczej. Od 1994 r. do chwili obecnej – członek Rady Miasta X. Zasiada w Komisji Transportu i Komisji Specjalnej ds. Zwalczania przestępczości. Utrzymuje stały kontakt z wyborcami i aktywnie działa na ich rzecz. Założyciel Fundacji Wielkie Wakacje. Wieloletni działacz lokalnego Oddziału PRiPPK; członek Wojewódzkiego Zespołu PRiPPK. Redaktor miesięcznika „Myśl”. Interesuje się sportem, ma żonę, syna i córkę.

Zasady Pierwsze pytanie – zadanie – fotografia Zaufanie! Udowodnij, ze jesteś! (rozpoznawalność) Udowodnij, że jesteś wart głosu głosu! (korekta wizerunku) Wybór tych elementów kampanii, które są wyborczo skuteczne Biografia – lista wiarygodnych dowodów, ze warto na ciebie głosować.

Typy wizerunków politycznych Na podstawie: M. Jeziński, 2005

Typ wizerunku Podstawowe cechy Główne strategie działania Przykłady Polityczne Osobowościowe Ekspert Rzeczowość Szeroka wiedza Kompetencja Odpowiedzialność Skuteczność Skrupulatność Dokładność Umiar Wiarygodność Rzetelność Koncyliacyjno-konfliktowe L. Balcerowicz M. Belka W. Kaczmarek Ojciec Paternalizm Protekcjonalizm Mądrość polityczna Opiekuńczość Odwaga Opanowanie Mądrość Kwaśniewski J. Kalinowski Z. Wrzodak Amant Atrakcyjna powierzchowność Dynamizm -II- Narcyzm Romantyzm sentymentalizm Koncyliacyjne M. Krzaklewski A. Olechowski Heros Charyzma zdecydowanie Autorytarne metody pod. dec. Profetyczna wizja ładu politycznego Poczucie misji Charyzma Zdecydowanie Pasja w działaniu Konfliktowe L. Wałęsa A. Lepper R. Giertych Zwykły człowiek Skrócenie dystansu Wspólne korzenie Swojskość W. Frasyniuk P. Ikonowicz

Typ wizerunku Podstawowe cechy Główne strategie działania Przykłady Polityczne Osobowościowe Szarak Bierność Uległość Przeciętność Apatia Koncyliacyjne M. Kuchciński P. Gosiewski Ekscentryk Pasja Nietypowość Niecodzienność Zachowań -II- Niestandardowość w codz. życiu Konfliktowe G. Kołodko J. Korwin-Mikke J. Rokita Idol Zdecydowanie Charyzma Skuteczność Umiejętność pod. decyzji Niedostępność Konsekwencja Konfliktowo-koncyliacyjne A. Lepper L. Kaczyński A. Małachowski Błazen Nieodpowiedzialność polityczna Niezamierzona śmieszność - II - J. Urban R. Beger A. Błochowiak Luzak Ironiczny stosunek do rzecz. Politycznej Poczucie humoru Koncyliacyjno-konfliktowe D. Tusk Z. Gilowska R. Kalisz