Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja przestrzenna docelowego układu drogowego
Advertisements

Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
W MINISTERSTWIE TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Unia Europejska Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 1 Przygotowania Polski do EURO 2012 Grupa Robocza infrastruktura.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego27 lutego 2008 r.1 INFRASTRUKTURA DROGOWA Szkolenie dla beneficjentów Regionalnego Programu Operacyjnego.
POTENCJAŁY, PROBLEMY I PROPONOWANE KIERUNKI ROZWOJU POWIATU ŚWIECKIEGO r.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mobilność dla społeczności lokalnych
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
KOMITET TRANSPORTU POLSKIEJ AKADEMII NAUK
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Wstępne studium wykonalności dla projektu „Budowa nowej linii kolejowej w relacji Modlin – Płock” Prezentacja wyników prac.
Główne założenia ustawy o publicznym transporcie zbiorowym Kielce, 1 lipca 2014 r., Świętokrzyski Urząd Wojewódzki.
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
„Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych – realizacja w 2015 roku
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
NARODOWY PROGRAM BEZPIECZEŃSTWA RUCHU DROGOWEGO 2013 – 2020 Rzeszów, 12 wrzesień 2013 r.
Aktualizacja Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego na sieci komunikacyjnej w wojewódzkich przewozach pasażerskich „Plan transportowy”
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
Program Zrównoważonego Rozwoju Gminy Przesmyki Przyjęty uchwałą Rady Gminy Przesmyki nr XXVII/145/02 z dnia r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Panel: Transport komunalny
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
Plan finansowy programu
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Cztery kroki dla alokacji dróg lokalnych w RPO WKP
Pojęcie usługi publicznej a otwarty dostęp
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Plan transportowy Źródła prawa: - Utz - ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z.
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
Transport drogowy na Mazowszu
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Ustawa o publicznym transporcie zbiorowym
Zakopane 25 października 2018
2030 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
Projekty Kolejowe w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego Na Lata Białystok, 14 czerwca 2018 r.
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego

Wizja i cele transportu publicznego WIZJA: Dolnośląski system regionalnego transportu publicznego, służyć będzie całodziennemu cyklicznemu skomunikowaniu ze stolicą województwa oraz między sobą wszystkich ośrodków powiatowych, pozostałych ośrodków miejskich o znacznym potencjalne oraz głównych miejscowości turystycznych. Powyższy cel winien być realizowany przy zapewnieniu prędkości podróży konkurencyjnej w stosunku do indywidualnych środków transportu (w tym samochodu osobowego), zapewniając co najmniej 80% populacji województwa dostęp do środka transportu publicznego bezpośrednio w miejscowości zamieszkania, a pozostałym mieszkańcom w odległości nie większej niż 10 km od miejsca zamieszania. CEL: Nadrzędnym celem publicznego transportu zbiorowego jest zapewnienie mieszkańcom województwa dolnośląskiego stabilnej oferty przewozowej w oparciu o tzw. standard gwarantowany przy jednoczesnym ograniczaniu obszarów wykluczonych komunikacyjnie.

Koncepcja połączeń regionalnych w planie transportowym Determinanty prawne Czynniki demograficzne i społeczne Generatory ruchu Stan obecny OKREŚLENIE POTRZEB TRANSPORTOWYCH  Planowana sieć komunikacyjna  Finansowanie usług przewozowych  Organizacja rynku przewozów  Standard usług przewozowych  System informacji pasażerskiej  Kierunki rozwoju transportu publicznego

Logika konstrukcji sieci Logika, na podstawie której opracowano koncepcje sieci połączeń opiera się na połączeniu wszystkich miast powiatowych bezpośrednio z Wrocławiem w priorytetowym standardzie oraz sąsiednich miast powiatowych między sobą połączeniami o kategorii standardowej. Pozostałe istotne generatory ruchu nieznajdujące się na przebiegu podstawowej sieci komunikacyjnej są do niej dołączane w standardzie uzupełniającym. Sieć transportowa opiera się zatem na trzech kategoriach linii: Priorytetowe – o wysokiej częstotliwości kursowania z interwałem ok. 60’, łączące stolice powiatów ze stolicą województwa; Standardowe – o średniej częstotliwości kursowania z interwałem ok. 120’, łączące siedziby sąsiednich powiatów; Uzupełniające – o niższej częstotliwości kursowania z interwałem ok. 240’, na liniach o charakterze turystycznym oraz stycznym (np. do sąsiednich województw).

Koncepcja standardu gwarantowanego Proponowane rozwiązania opierają się na koncepcji „standardu gwarantowanego”. Plan Transportowy określa siatkę połączeń oraz liczby kursów na tej siatce w postaci gwarantowanej, która będzie mogła być sfinansowana stosownie do możliwości budżetowych województwa. Możliwe jest również wzbogacanie oferty poprzez:  zawieranie umów z „lokalnymi” organizatorami transportu, na przykład ze związkami powiatów;  zawieranie umów pomiędzy marszałkami sąsiednich województw;  przeznaczenie dodatkowych środków własnych. Nie zakłada się zmian w standardzie gwarantowanym w kolejnych latach, których dotyczy Plan (w szczególności zmian w przebiegach linii oraz liczbach kursów). W sytuacji zwiększenia popytu na usługi przewozowe możliwe jest kreowanie usługi ponad standard gwarantowany.

Scenariusze rozwoju sieci połączeń Scenariusz I – stagnacja – utrzymanie obecnej oferty Pierwszy ze scenariuszy tzw. startowy, zakłada utrzymanie sieci połączeń kolejowych na obecnym poziomie i standardzie obsługi, a co za tym idzie na obecnym poziomie dofinansowania przewozów. Wariant ten jest wiążący wraz z dniem obowiązywania planu. Transport autobusowy pozostaje organizowany na zasadach komercyjnych jednak poziom obsługi jest na bieżąco monitorowany przez Organizatora. W razie konieczności podejmowane są działania interwencyjne. Scenariusz II – umiarkowany rozwój – stopniowy rozwój oferty Scenariusz ten zakłada ustandaryzowanie poziomu obsługi na poszczególnych liniach, zwiększenie standardu gwarantowanego połączeń oraz uzupełnienie sieci połączeń kolejowych o najważniejsze kierunki. Transport autobusowy stopniowo (na najważniejszych kierunkach) jest integrowany organizacyjnie z transportem kolejowym. Scenariusz III – pełen rozwój – oferta maksymalna Scenariusz ten zakłada stworzenie rozbudowanej sieci połączeń kolejowych na najważniejszych trasach, podczas gdy połączenia autobusowe stanowią charakter uzupełniający głównej sieci kolejowej.

Poprawa komfortu obsługi pasażerskiej Obsługa połączeń nowym lub zmodernizowanym taborem kolejowym

Efektywność i atrakcyjność kolei regionalnych jako skutek przyjętych rozwiązań 2015 – w trakcie realizacji 2016 – plan

Efektywność i atrakcyjność kolei regionalnych jako skutek przyjętych rozwiązań

Rentowność połączeń 2015 – dane za okres styczeń-wrzesień

Dziękuję za uwagę Kliczków, 4 listopada 2015