ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, 26.11.2015r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pracownia Inżynierska Analiz Wykonalności
Advertisements

w ramach Osi I – Innowacyjna i konkurencyjna gospodarka
Arkadiusz Wojciechowski
Zmiana Planu zagospodarowania przestrzennego Województwa Lubuskiego
Rejowiec Fabryczny Miasto przyjazne mieszkańcom i środowisku.
Biogazownie rolnicze - podstawy prawne
Jak zbudować instalacje PV - krok po kroku, konieczne pozwolenia
USTAWA z dnia 4 marca 2010 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne 1)
USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
Wyznaczanie oraz zmiana obszaru i granic aglomeracji
14/01/20141 Zmiany kompetencyjne i proceduralne w zakresie ochrony przyrody od dnia r. - ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu.
funduszy europejskich
Obowiązki wynikające z art. 75 ustawy o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 106, poz. 675). (Dz. U. Nr 106, poz. 675).
Przekształcenie użytkowania wieczystego we własność Kwestię tę reguluje ustawa z dnia 29 lipca 2005 r. o przekształceniu użytkowania wieczystego we własność
Niektóre procedury wynikające z przepisów prawa, przy bieżącej aktualizacji ewidencji gruntów i budynków, dokonywanej przez starostów. Zgłoszenia zmiany,
PRZEPISY PRAWA BUDOWLANEGO
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Procedura oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu o oddziaływaniu na środowisko jest obligatoryjne (tzw. grupa.
V SZKOŁA ENERGETYKI JĄDROWEJ
DECYZJA O WARUNKACH ZABUDOWY tzw. „Wuzetka”
CO, GDZIE, JAK ? czyli przewodnik w sieci procedur dotyczących
Oceny oddziaływania na środowisko – najważniejsze zmiany
Rola oceny oddziaływania na środowisko w procesie inwestycyjnym
Zgodnie z ofertą realizacja etapu obejmuje: - rozpoznanie krajowych i unijnych uwarunkowań prawnych dotyczących stosowania OZE w budownictwie; - rozpoznanie.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
Postępowanie dowodowe w polskim postępowaniu administracyjnym w procedurze wydania decyzji środowiskowej prof. dr hab. Jerzy Stelmasiak Sędzia NSA mgr.
Podstawy prawne ooś Jarosław Kołodziejczak Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Gorzowie Wlkp. Frankfurt nad Odrą, 24 września 2009r.
Profesor dr hab. Andrzej Radecki – Prezes PIGEO
CO TRZEBA ZROBIĆ, ABY GO UZYSKAĆ? WAŻNA JEST BEZTERMINOWO W zakresie: warunków i wymagań ochrony ładu przestrzennego, ochrony środowiska i zdrowia ludzi.
SAMODZIELNY ZAKŁAD OCHRONY I KSZTAŁTOWANIA ŚRODOWISKA
Anna Stelmaszyk – Świerczyńska
Dr inż. Andrzej Raj Karkonoski Park Narodowy
DZIAŁANIA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO NA RZECZ ROZWOJU ODNAWIALNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII W REGIONIE Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam.
PROCES BUDOWLANO-INWESTYCYJNY Regulacje dotyczące planowania i zagospodarowania przestrzennego. Nowe regulacje dotyczące prawa budowlanego.
Mikroinstalacje i małe instalacje w gospodarstwie agroturystycznym -procedury prawne 14 maja 2014 r., Poznań Radosław Wasiak Adwokat.
Procedury oceny oddziaływania na środowisko
Zmiana procedur postępowania w zakresie ocen oddziaływania na środowisko Jerzy Wertz Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie.
PROGRAM SZKOLENIA Polskie Prawo Budowlane:
Plany ochrony parków krajobrazowych i ich rola w ochronie krajobrazu i przyrody. Konferencja „Chronić chronione” r. Dr inż. Marian Tomoń.
Nadzór prawny nad uchwałami z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego Warszawa, marzec 2010.
Prawo Ochrony Środowiska
Rozwój infrastruktury a ochrona środowiska Warszawa, 16 września 2008 r. Aspekty prawne systemu ocen oddziaływania na środowisko Aneta Pacek-Łopalewska.
w województwie łódzkim
LOKALIZACJA I BUDOWA LĄDOWYCH FERM WIATROWYCH Materiał na konferencję,,Chronić Chronione” TORUŃ 12 sierpnia 2014 r. Departament Infrastruktury NAJWYŻSZA.
Specjalna Strefa Ekonomiczna Pustków - Gmina Dębica
Nieruchomość do sprzedaży Sokołowice, gmina Oleśnica Wrocław 2015 r.
Reglamentacja procesu budowy
PROJEKT BUDOWY ELEKTROWNI WIATROWYCH W GMINIE CZERNIEJEWO
UCHWAŁA NR RADY MIASTA POZNANIA z dnia r. w sprawie przebiegu istniejącej drogi.
Ocena oddziaływania na środowisko dla projektów współfinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata Urząd.
ZAKŁAD RACHUNKOWOŚCI ROLNEJ PRZESTAWIANIE GOSPODARSTWA ROLNEGO NA METODY PRODUKCJI EKOLOGICZNEJ mgr inż. Marcin Żekało.
1 Zmiana studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Gniew – rejon wsi Gogolewo CEL PREZENTACJI: CEL PREZENTACJI: PRZEDSTAWIENIE.
01 Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi Formy udziału Podkomitetu w procedurze SOOŚ (procedura modelu partycypacyjnego) Pełnomocnik.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Zmiany w przepisach o ocenach oddziaływania na środowisko Monika Stańczak Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO, Biuro Ewaluacji RPO Zmiany w RPO WK-P na lata Zmiany w RPO WK-P na lata
KRAKOWSKI HOLDING KOMUNALNY S.A. KRAKOWSKA EKOSPALARNIA Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko.
Podkomitet Monitorujący ds. równoważnego rozwoju Maria Manelska Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Departament Wdrażania Regionalnego.
ZAMYKANIE SKŁADOWISK ODPADÓW NIESPEŁNIAJĄCYCH WYMAGAŃ.
Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020
Spotkanie informacyjne
Praktyczne informacje o procedurach administracyjnych
ZGODNIE Z UZYSKANĄ INFORMACJĄ NIE, PROJEKT MPZP. JEST W OPRACOWANIU
Ewidencja Zabytków Ewidencja w Polsce Krajowa Ewidencja Zabytków
Program Priorytetowy „OGRANICZENIE NISKIEJ EMISJI
Ocena Oddziaływania na Środowisko
SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI WYDZIAŁU ARCHITEKTURY STAROSTWA POWIATOWEGO W BIAŁYMSTOKU do 31 sierpnia 2012 roku.
Operacje typu „Inwestycje w targowiska lub obiekty budowlane przeznaczone na cele promocji lokalnych produktów” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji.
nad uchwałami z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego
Drugostronne zasilanie energetyczne GPZ Góra Linia 110kV Rawicz - Góra
Zapis prezentacji:

ROZPRAWA ADMINISTRACYJNA OTWARTA DLA SPOŁECZEŃSTWA Nowe Miasteczko, r.

Produkcja energii ze źródeł kopalnych – tradycyjna elektrociepłownia węglowa

Zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/28/WE z dnia 23 kwietnia 2009 r. w sprawie promowania stosowania energii ze źródeł odnawialnych, Polska przewiduje systematyczny wzrost udziału energii ze źródeł odnawialnych (OZE) w ogólnym zużyciu energii do 15,48% w roku Źródło:

Pozyskiwanie energii z tych źródeł jest, w porównaniu do źródeł tradycyjnych (kopalnych), bardziej przyjazne środowisku naturalnemu. Wykorzystywanie OZE w znacznym stopniu zmniejsza szkodliwe oddziaływanie energetyki na środowisko naturalne, głównie poprzez ograniczenie emisji szkodliwych substancji, zwłaszcza gazów cieplarnianych.

 ELEKTROCIEPŁOWNIA NA BIOGAZ O MOCY ELEKTRYCZNEJ DO 1 MW W MIEJSCOWOŚCI GOŁASZYN W GMINIE NOWE MIASTECZKO

Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie elektrociepłowni na biogaz o zainstalowanej mocy elektrycznej jednostki wytwórczej do ok. 1MW i mocy cieplnej do ok. 1,1MW. Planowane przedsięwzięcie będzie polegało na budowie elektrociepłowni na biogaz o zainstalowanej mocy elektrycznej jednostki wytwórczej do ok. 1MW i mocy cieplnej do ok. 1,1MW. Elektrociepłownia na biogaz położona zostanie w miejscowości Gołaszyn, gmina Nowe Miasteczko, powiat nowosolski, województwo lubuskie. Inwestycja ta realizowana będzie na działkach o numerach ewidencyjnych: 487/14, 487/15, 487/16, 487/17, 487/18, 487/19, 487/22. Elektrociepłownia na biogaz położona zostanie w miejscowości Gołaszyn, gmina Nowe Miasteczko, powiat nowosolski, województwo lubuskie. Inwestycja ta realizowana będzie na działkach o numerach ewidencyjnych: 487/14, 487/15, 487/16, 487/17, 487/18, 487/19, 487/22. Całkowita powierzchnia działek, na których ma zostać usytuowana elektrociepłownia, wynosi ok. 3,735 ha. Na działki składają się grunty orne klasy V o pow. 2,2497 ha oraz grunty orne klasy VI o pow. 1,4853 ha. Szacuje się, że łączna powierzchnia planowanych budynków i budowli na terenie inwestycji będzie wynosić ok m². Całkowita powierzchnia działek, na których ma zostać usytuowana elektrociepłownia, wynosi ok. 3,735 ha. Na działki składają się grunty orne klasy V o pow. 2,2497 ha oraz grunty orne klasy VI o pow. 1,4853 ha. Szacuje się, że łączna powierzchnia planowanych budynków i budowli na terenie inwestycji będzie wynosić ok m².

Określając lokalizację elektrociepłowni na biogaz kierowano się przede wszystkim możliwościami uwzględniania inwestycji w dokumentach planistycznych gminy Nowe Miasteczko. Określając lokalizację elektrociepłowni na biogaz kierowano się przede wszystkim możliwościami uwzględniania inwestycji w dokumentach planistycznych gminy Nowe Miasteczko. Bardzo ważnym czynnikiem, który miał wpływ na lokalizację przedsiębiorstwa było bliskie sąsiedztwo z dostawcami surowców/substratów do wytwarzania biogazu oraz odbiorcami powstałej masy pofermentacyjnej. Bardzo ważnym czynnikiem, który miał wpływ na lokalizację przedsiębiorstwa było bliskie sąsiedztwo z dostawcami surowców/substratów do wytwarzania biogazu oraz odbiorcami powstałej masy pofermentacyjnej. Właścicielem działek pod inwestycję jest osoba fizyczna. Nieruchomości są wolne od zabudowań. Dotychczasowe ich użytkowanie związane było z produkcją rolną. Właścicielem działek pod inwestycję jest osoba fizyczna. Nieruchomości są wolne od zabudowań. Dotychczasowe ich użytkowanie związane było z produkcją rolną. Teren inwestycji nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, stąd realizacja inwestycji odbywać się będzie na podstawie pozwolenia na budowę wydanego w oparciu o decyzję o warunkach zabudowy. Teren inwestycji nie jest objęty miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, stąd realizacja inwestycji odbywać się będzie na podstawie pozwolenia na budowę wydanego w oparciu o decyzję o warunkach zabudowy.

Rozprawa administracyjna otwarta dla społeczeństwa odbywa się w oparciu o art.36 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2008r. poz.1227). Organ nie ma obowiązku przeprowadzania rozprawy.

Na czym polega rozprawa administracyjna Rozprawa administracyjna jest jedną z form postępowania wyjaśniającego. Nie rozstrzyga o realizacji inwestycji, jest elementem postępowania administracyjnego i służy zagwarantowaniu komunikacji społeczeństwa z organami administracji publicznej i inwestorem oraz ma na celu wyjaśnienie wątpliwości związanych z realizacją przedsięwzięcia. Rozprawa administracyjna jest jedną z form postępowania wyjaśniającego. Nie rozstrzyga o realizacji inwestycji, jest elementem postępowania administracyjnego i służy zagwarantowaniu komunikacji społeczeństwa z organami administracji publicznej i inwestorem oraz ma na celu wyjaśnienie wątpliwości związanych z realizacją przedsięwzięcia.

 Każdemu uczestnikowi rozprawy przysługuje prawo do zadawania pytań, wnoszenia uwag, również prawo do wnoszenia zmian, sprostowań lub uzupełnień.

Dotychczasowy przebieg postępowania administracyjnego w sprawie biogazowni w miejscowości Gołaszyn w gminie Nowe Miasteczko

 r. wniosek o wydanie decyzji o warunkach zabudowy  r. zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o warunkach zabudowy  r. postanowienie w sprawie decyzji o warunkach zabudowy  r. zawiadomienie stron postępowania o zgromadzonych materiałach do wydania decyzji o warunkach zabudowy  r. decyzja o warunkach zabudowy

r. złożenie przez inwestora wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia r. złożenie przez inwestora wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia r. wezwanie do uzupełnienia wniosku r. wezwanie do uzupełnienia wniosku r. uzupełnienie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej r. uzupełnienie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej r. wystąpienie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli z prośbą o wydanie opinii obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko r. wystąpienie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli z prośbą o wydanie opinii obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko r. obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji środowiskowej r. obwieszczenie o wszczęciu postępowania administracyjnego w sprawie wydania decyzji środowiskowej r. wydanie opinii RDOŚ(znak: WOOŚ- II ) o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko r. wydanie opinii RDOŚ(znak: WOOŚ- II ) o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko

r. Opinia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowej Soli (znak:ONS-NZ- 4300/26/15) dotycząca przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko r. Wydanie postanowienia o obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia r. Ogłoszenie o wydaniu postanowienia r. postępowanie zostało zawieszone do czasu przedłożenia przez inwestora raportu o oddziaływaniu na środowisko r. Wystąpienie do RDOŚ w Gorzowie Wielkopolskim oraz PPIS w Nowej Soli o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia

- opinia PPIS w Nowej Soli dotycząca wydania warunków realizacji przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko

r. RDOŚ w Gorzowie Wielkopolskim wzywa inwestora do uzupełnienia raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko r. otrzymanie pełnego raportu o oddziaływaniu na środowisko r. otrzymanie pełnego raportu o oddziaływaniu na środowisko r. RDOŚ w Gorzowie Wielkopolskim zawiadamia o przedłożeniu wydania postanowienia dotyczącego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia r. RDOŚ w Gorzowie Wielkopolskim zawiadamia o przedłożeniu wydania postanowienia dotyczącego uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia

r. wydanie postanowienia RDOŚ w sprawie uzgodnienia warunków realizacji przedsięwzięcia r. obwieszczenie zawiadamiające strony oraz wszystkich zainteresowanych o rozprawie administracyjnej

 Rozprawa administracyjna jest jednym z elementów w procedurze wydawania decyzji środowiskowej. Rozprawa nie przesądza tego czy decyzja będzie pozytywna czy negatywna, ale uwagi i wnioski, które zostaną wniesione w trakcie rozprawy będą brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.  Organem opiniującym i uzgadniającym, biorącym udział w przedmiotowym postępowaniu, jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska