PODSTAWY TAKSONOMII NAUCZANIA Tomasz Cecot www.anatomiczny.blogspot.com.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
60 + NIE DYSKRYMINUJ MNIE Warsztat antydyskryminacyjny.
Advertisements

„Pewnie i bez lęku do egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe w letniej sesji 2006 r."
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI Lekcja 7: Charakterystyka pojęć: energia, praca, moc, sprawność, wydajność maszyn (1 godz.) 1. Energia mechaniczna 2. Praca 3.
Witam na szkoleniu Colway. SZKOLENIE Z PREZENTOWANIA PIERWSZEGO PLANU FINANSOWEGO COLWAY.
Obowiązki wobec ZUS  Po podpisaniu umowy o dobrowolne ubezpieczenie z NFZ, ubezpieczony powinien złożyć we właściwym dla swojego miejsca zamieszkania.
Tworzenie odwołania zewnętrznego (łącza) do zakresu komórek w innym skoroszycie Możliwości efektywnego stosowania odwołań zewnętrznych Odwołania zewnętrzne.
E- learning czyli nauka przez internet. E-learning E-learning łączy w sobie nauczanie na odległość oraz elastyczność czasową, bywa też łączony z tradycyjnym.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Środzie Śląskiej NOWY EGZAMIN Powiatowy Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 im.
Szkolnictwo ponadgimnazjalne ale jakie? „ Rozwój zawodowy (...) jest osią życia człowieka, wokół której koncentrują się, myśli, przeżycia, działania” K.
Mgr Justyna Prokocka-Kasjaniuk. Przedszkole (2,5) 3 – 5 lat Szkoła Podstawowa kl. I 6 lat (5 lat) Kl. IV 9 lat Gimnazjum kl. I 12 lat Szkoły ponadgimnazjalne.
Wyszukiwanie informacji w Internecie. Czym jest wyszukiwarka? INTERNET ZASOBY ZAINDEKSOWANE PRZEZ WYSZUKIWARKI Wyszukiwarka to mechanizm, który za pomocą.
 rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i.
18 kwietnia 2016 (poniedziałek) Część humanistyczna 19 kwietnia 2016 (wtorek) Część matematyczno – przyrodnicza 20 kwietnia 2016 (środa) Język obcy nowożytny.
MIESZACZE CZĘSTOTLIWOŚCI. Przeznaczenie – odbiorniki, nadajniki, syntezery częstotliwości Podstawowy parametr mieszacza = konduktancja (nachylenie) przemiany.
WYBORY DO SEJMU I DO SENATU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ 2015 zarządzone na dzień 25 października 2015 r. WARUNKI WAŻNOŚCI GŁOSU.
Mam prawo do ochrony swoich danych osobowych Twoje dane – Twoja sprawa. Skuteczna ochrona danych osobowych. Inicjatywa edukacyjna skierowana do nauczycieli.
Prawidłowa Eksploatacja Akumulatora Wykonał: Jakub Boniecki I tp.
“Wszystko, co uczyniliście jednemu z tych braci moich najmniejszych, Mnieście uczynili.” (Mt 25,40) Słowo Życia Kwiecień 2016.
Jeśli chcesz przejść do konkretnego zagadnienia, wybierz je z listy: Dopisanie narzędzia Modyfikacja narzędzia Usunięcia narzędzia Lokalizacja domyślna.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
EGZAMIN USTNY ZGŁASZANIE SIĘ NA EGZAMIN Zdający winien zgłosić się ok. 20 minut przed wyznaczonym czasem zdawania egzaminu.
WOJ. ŚWIĘTOKRZYSKIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2015 Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi 9 marca 2016 r., Kielce.
TECHNIKI SZYBKIEGO CZYTANIA ZAPAMIĘTYWANIA, SKUTECZNEGO UCZENIA SIĘ.
Zgłoszenie problemów zdrowotnych 4 Przerwanie części ustnej egzaminu.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 5 kwietnia 2016 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
– lekcja ze strongmanem.. Drugiego dnia trzeciego miesiąca bieżącego roku klasa 3e za sprawą prof. Mikołaja Komorowskiego miała do czynienia z nietypową.
Prawdy oczywiste Kiedy zarejestrować działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Słodkie jest wspomnienie trudów poniesionych. Cyceron.
OGŁOSZENIE W KĄCIKU RODZICA OGŁOSZENIE NA STRONIE INTERNETOWEJ PRZEDSZKOLA INFORMACJE USTNE O PROJEKCIE PRZEKAZANE RODZICOM I DZIECIOM.
Coaching w poradnictwie zawodowym i edukacji. PLAN Definicja, proces - zmiana Możliwość wykorzystania coachingu w poradnictwie zawodowym i edukacji Model.
Oferujemy sprzedaż ręcznie wytwarzanych przez nas kartek na różne okazje (mi. na Boże narodzenie, Wielkanoc itp.). Kartki wykonywane będą z powszechne.
Sprawdzian 2016r. Informacje dla uczniów i rodziców.
Porównywarki cen leków w Polsce i na świecie. Porównywarki w Polsce.
„Książki nie mają właściwości róż, dlatego nie szukajmy wciąż najświeższych”
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
 Jak zapanować nad ludzkimi uczuciami?.  To powodowana strachem reakcja emocjonalna, która pojawia się, gdy zablokowane jest jakieś dążenie i następuje.
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Wydział Informatyki Kierunek: Informatyka Specjalność: Systemy Informatyczne PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA.
5 kwietnia 2016 r. (wtorek) część 1. – język polski i matematyka – godz. 9:00 (80 minut – arkusz standardowy lub 120 minut – czas wydłużony) część 2. –
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
2016. Najczęściej popełniane błędy podczas e-Naboru Wybranie jedynie jednego oddziału w danej szkole – w przypadku gdy zabraknie punktów aby system przydzielił.
Analiza wyników egzaminu maturalnego sesja wiosenna 2013 r. W ZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCHZESPOLE SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W GONIĄDZUI.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Czy umiesz się uczyć? Relacja z konferencji Profesora Tony’ego Buzana.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Słodkie jest wspomnienie trudów poniesionych. Cyceron.
Usługa ePodatki (MF) Michał Dobrzyński, Departament Informatyki MRPiPS tel
CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA ul. Łucka Warszawa tel. (022)
WYDZIAŁ OSWIATY URZEDU MIASTA POZNANIA REKRUTACJA ZASADY REKRUTACJI DO SZKÓŁ PONADGIMAZJALNYCH WSPOMAGANEJ SYSTEMEM KOMPUTEROWYM.
Rozwiązywanie zadań tekstowych przy pomocy układów równań. Opracowanie: Beata Szabat.
Opracowanie Joanna Szymańska Konsultacja Bożena Hołownia.
5 KROKÓW DO SZKOŁY PONADGIMNAZJALNEJ Jak dostać się do szkoły ponadgimnazjalnej? Instrukcja dla uczniów, którzy uczą się w gimnazjach które przekazują.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Czyli OTWIERAMY PRZEDSZKOLA LATEM Przedszkola po nowemu Zmiana organizacji pracy przedszkoli miejskich.
PORADNIK WPROWADZANIA AKCJI. OGÓLNIE: Akcja musi zostać utworzona i opublikowana co najmniej tydzień przed jej rozpoczęciem. W opisie muszą znajdować.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
wspomaganej systemem komputerowym NABÓR 2017
Informacja o maturze w 2018 roku
Zadania na dowodzenie w gimnazjum przygotowanie uczniów do egzaminu Opracował Grzegorz Derbis z Chorzowa.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego Matematyka Rok szkolny 2016/1017
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Człowiek w systemie transportowym
Prawdziwa Miłość Gdy wady ukochanej osoby są piękniejsze od wszystkich zalet pozostałych.
Zwrot opłaty za uczestnictwo w spotkaniu
VI LO Szczecin, wrzesień 2016 r.
Witold Kwaśnicki Zakład Ogólnej Teorii Ekonomii
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
Andrzej Majkowski informatyka + 1.
Zapis prezentacji:

PODSTAWY TAKSONOMII NAUCZANIA Tomasz Cecot

ABY WYGRAĆ, TRZEBA ZNAĆ ZASADY GRY

TRZY OBSZARY (DOMENY) UCZENIA SIĘ WIADOMOŚCI Poznawcza UMIEJĘTNOŚCI Psychoruchowa POSTAWY Emocjonalna Bloom, 1956 zmodyfikowane

Wszystkie obszary (domeny) stanowią całość procesu studiowania i podczas uczenia się/nauczania nie można pomijać żadnego z nich. WSZYSTKIE!

WIADOMOŚCI Poznawcza UMIEJĘTNOŚCI Psychoruchowa POSTAWY Emocjonalna

ZADANIE 1 Oceń przedstawione egzaminy z fizjologii człowieka. Który z nich uważasz za rzetelny? Spróbuj podać zargumenty za swoją tezą. Opis kolejnych sytuacji na kolenych stronach Egzamin A. Pisemny - test typu “rekin” Egzamin B. Pisemny - pytania “saperskie” (50% przeżyje) Egzamin C. Ustny “U Dziadka” Egzamin D. Ustny “U Żylety”

EGZAMIN A Egzaminator zdecydował się na podwyższenie poziomu egzaminu i dlatego w bieżącym roku test był bardzo trudny. Zagadnienie obejmowały nie tylko to, co było na wykładach, ale również wiadomości dostępne wyłącznie po przeczytaniu materiałów dodatkowych. 75 % studentów nie zdało w pierwszym terminie. W sesji poprawkowej (nauczeni doświadczeniem) studenci pracowali bardzo mocno i większość z nich zaliczyła egzamin, mimo, że poziom trudności nie był niższy niż za pierwszym razem. Ogólna zdawalność egzaminu 85%.

EGZAMIN B Egzamin z fizjologii polegał na napisaniu odpowiedzi (na pół kartki) na 10 bardzo podchwytliwych pytań. Zostały one skonstuowane w taki sposób, że dopiero głęboka analiza treści wykładów i dogłębna znajomość tematu pozwoliły na jego zaliczenie. Za pierwszym razem nie zaliczyło 85% studentów. Po sesji poprawkowej ostatecznie nie zaliczyło przedmiotu 50% studiujących.

EGZAMIN C Egzamin ustny przeprowadzał “dobrotliwy staruszek”. Właściwie nienaganny strój, dobre maniery i odrobina sympatii wystarczały, aby zaliczyć egzamin. Za pierwszym razem zaliczyło 95% studentów

EGZAMIN D Egzaminatorka, zwana popularnie Żyletą, egzaminowała ustnie wszystkich studentów. Zapraszała do swojego pokoju i oprócz pytania podstawowego zadawała olbrzymią liczbę pytań dodatkowych. Atmosfera na egzaminie nie była przyjemna. Nawet jeśli ktoś znał odpowiedź na pytanie podstawowe, a “poległ” na pytaniach dodatkowych wychodził z niezaliczeniem. Dodatkowo usłyszał komentarz na temat swojej wiedzy – a żadko były one pochlebne. Zdawalość za pierwszym podejściem 50%. Po sesji poprawkowej ogólnie przedmiotu nie zaliczalo 15% studentów. KONIEC ZADANIA. Aby przejść dalej wypełnij polecenie.

Polecenie brzmiało: Oceń przedstawione egzaminy z fizjologii człowieka. Który z nich uważasz za rzetelny? Spróbuj podać zargumenty za swoją tezą. Czy rzeczywiście wypełniłeś swoje zadanie?

CELE PREZENTACJI Skąd Wykładowca wie, że po odpowiedzi ustnej ma postawić 3 albo 4.5? Czy są jakiekolwiek naukowe kryteria, na podstawie których można oceniać zdających egzaminy? Dlaczego stosowanie testów wielokrotnego wyboru nie jest najtrafniejszym rozwiązaniem? Po serii prezentacji będziesz mógł odpowiedzieć sobie na pytania takie jak:

Więcej na: